פרק 25

אין דבר אבוד/ הבלוג

emotion_icon_55
מי שזה לא יהיה

קונפליקט משפחה ותפקיד, והפעם: מה קורה, אחי?

ובכן. אני בטוחה ששמעתן את המשפט הזה המון פעמים בחיים שלכן, אבל חשבתן פעם על זה שהיחיד שלא יזכה מפיו של ישראלי ממוצע לכינוי "אחי" זה האח הביולוגי שלו? סתם, לא מחייב. אחרי הכל כולנו בני דודים עשיריים באיזשהי צורה… ומה קורה כשאח שלך מנהיג? את זה תדעו בקרוב.

אז כן, כמו שכל מי שמכירה אותי יודעת- אין לי אחים. ולא, גם לא אחיות. אז מה למען ה' נחת לראש שלי כשכתבתי את הפרק הזה? טוב, בנות, תירגעו וכמו שאומרות המורות- אנא התאזרו בסבלנות. דבר ראשון, כמו שתראו ב"מילה של" חשבתי על זה שגם אם המלך חזקיה הראשון הוא בן יחיד, בתכלס בנימין, בנו המאומץ של אלעזר בן חזקיה, הוא אחיו המאומץ של המלך.

אמנם יש ביניהם אינספור הבדלים, אבל עם השנים, אחרי שנפטר אלעזר ובנו הביולוגי ראה חובה לעצמו לקחת את בנימין ואלקנה, שני ידידיו של אביו המנוח, תחת חסותו- ההבדלים ההם הלכו והיטשטשו, ההגנות הוסרו והם למדו לחיות כאחים עם ולמרות הכל. אחרי הכל, גם ההיסטוריה של בנימין שלנו לא פשוטה בכלל והייחוס- אם נסתכל על זה בעיניו של כל בן ירושלם יליד אשור שהכיר את שמעון, סבו מצד אמו, הוא ייחוס מכובד מאוד. או כמו שאמר אלעזר מיודענו: "כל מי שהכיר את שמעון וישמע שאתה הנכד שלו יתייחס אליך כאילו היית נכדו של דוד המלך"

טוב, הפעם לא מצאתי יותר מידי תוכן למריחה השבועית אז נקפוץ ישר למדור "מילה של" שבו נשמע, איך לא, את שני האחים היקרים שמככבים לנו בפרק.

מילה של המלך חזקיה הראשון, בן יחיד לאמו המנוחה ואביו שיבדל לחיים טובים (אה אופס, בעצם החלטתי שחזקיה אומר את מה שיש לו להגיד אחרי שאלעזר כבר נפטר) שקיבל פתאום אח משום מקום שבערך בגיל של הבן שלו בהפרש של בערך ארבע או חמש שנים:

טוב, אז אני רואה שמתוקף תפקידי אני גם די מככב בבלוג הזה.. אל תדאגו, ישמעו אותי עוד הרבה 😉 סתם לא, אני לא סובל להיות במרכז הבמה (יש עוד מוזרים כמוני או שאני היחיד?🤔) אבל איכשהו אני תמיד מוצא את עצמי בדיוק שם, מאז שהייתי ילד. אבל אולי מישהו מכם, שהיה לו אח מגיל צעיר יותר מהגיל שבו אני קיבלתי אח משום מקום, יכול להסביר לי למה למען ה' אח שלי מתנהג אליי ככה?! ואני לא שואל אם זה נורמלי כי ברור לי שזה לא. אכפת לכם לעזור לי? עד שסוף סוף יש לי אח והוא קרוב אלי, למה הוא כל כך מרוחק ומשתפן ובעצם חושב ומתנהג בדיוק כמו כולם? ממה ששמעתי עליו- כשהוא היה עם אבא הוא פרח, צוחק בעצמו על הטעויות ההומוריסטיות שלו ומדבר ומתנהג בחופשיות ובטבעיות זורמת.

למה אני לא רואה שום דבר מזה?! למה כשהוא איתי הוא נמנע מלעשות כמעט כל דבר פשוט כי הוא מפחד לעשות טעויות, מה שקורה לו כמעט כל פעם הוא עושה משהו… ולמה הוא שתקן כל כך כשאני מנסה לפתח איתו שיחה, ולא מעז להתייחס אלי כמו שאח נורמלי מתייחס לאחיו? בבקשה, תענו לי בתגובות, אסתי תעביר לי את התשובות שלכן. או שבעצם היא לא צריכה להעביר כי הן יהיו בראש שלה ואני פשוט אלך לשם לראות מה כתבתן… אסתי בודקת את התגובות כל יום, שתדעו.

מילה של בנימין בן עזריה, בנם הביולוגי של דבורה בת שמעון ועזריה בן הלל ובנו המאומץ של אלעזר בן חזקיה עד יום פטירתו של האחרון, אחיו של המלך חזקיה הראשון ונכדו של האדם האהוד ביותר בקרב כל מי שבא איתו במגע אי פעם, חש את עצמו גמלוני ונבוך לנוכח הקרבה שנוהג בו אחיו המאמץ, שהיה יכול להיות אביו:

שלום, שלום! סוף סוף אפשר לדבר נורמלי עם מישהו, אפילו אם אני בכלל לא יודע עם מי אני מדבר. להגיד לכם את האמת? אני לא מתגעגע ליפה נוף, אבל למשהו אחד אני כן מתגעגע, או יותר נכון למישהו- לאלעזר, כמובן. הוא תמיד היה העוגן שלי, והיה כל כך קרוב ויציב עד שלפעמים חשבתי שהוא תמיד יהיה שם. יציב, חם ומרגיע. אבל הוא לא נשאר לתמיד, כמו שאף אחד לא נשאר לתמיד. הוא נקבר לצד שמעון, במנוחה. לפחות זה…

כבר חזרנו אני ואלקנה פעם אחת לביקור ביפה נוף וכולם הלכו שם עם האף באדמה, אף אחד לא דיבר אלינו ואפילו לא הסתכל עלינו. זה לא המקום שלנו כבר. בציון יש לי הכל. פרנסה, משפחה, ואפילו… אפילו אח. אף פעם, עד שאלעזר חלה, לא חשבתי על זה שאם אני בנו המאומץ של אבי המלך אני בעצם אחיו של המלך. אבל המחלה ההיא, והפטירה שבאה לאחריה הכריחו אותי כן לחשוב על זה.

אוף! אף פעם לא חשבתי שאקבל כל כך הרבה תשומת לב מאדם כל כך— מורם מעם… ולמה זה מתסכל אותי? שאלה טובה. וכמו שאלעזר היה אומר- לשאלה טובה תשובה טובה. אח שלי או לא אח שלי, זה המלך! ומי שלא גר בירושלם לא יבין.

שיעורי בית😈:

ובכן. לא לכולן יש אחים, ולי למשל- אין את המתנה הזו. לא, גם לא אחיות. אז בנות, באמת, תעריכו את זה! מעצבנים או לא, אני הייתי מוכנה לתת הכל בשביל אחים. או אחיות, לא משנה. העיקר שיהיו. אז בפעם הבאה שאח\ות גדול\ה או קטנ\ה מבקשים מכן משהו, לא להתעצבן ולא לדחות בקש. תעזרו באהבה ובשמחה ותזכרו שאחים ואחיות זו מתנה עצומה שלא לכולם יש ומי שיש לו את זה ואח שלו מבקש ממנו משהו- הוא המאושר באדם.

תעדכנו בתגובות שעשיתן את זה, ונתראה בשבוע הבא!

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
הבוחר בנביאים טובים /28
25
יהונתן בן שאול תודו שחיכיתן לדמות הזו… יהונתן אומנם לא דמות מרכזית בתנ&...
ספירלת העומר/ 1
WhatsApp Image 2024-04-27 at 23.18.49
שבוע טוב! מחרת השבת שמח! מחרת השבת זה היום, לא? סתומרת, אם אתמול נכנסה שבת, ע...
הבוחר בנביאים טובים (גירסת פסח:)) /27
16
חידות לפסח הייי חול המועד. ואת באמצע לפצח אגוזים כי אין משו אחר לאכול.. אז בו...
שותפה, זיהיתי אותך!!!
emotion_icon_55
אמא'לה, נכון הסתכלת אחורה לראות אם אני שם? תרגעי, זו רק הכותרת. אז מה שקרה הו...
הבוחר בנביאים טובים /26
73
גדעון בן יואש פסח תפילת טל. אישית זו אחת התפילות האהובות עליי. טל בו תברך מזו...
שתיקה משובצת
16
"איזו חנות פתוחה במוצ"ש?" "למה את צריכה חנות פתוחה במוצ&q...
בין הקוץ לפרח /37
15
מרום התרווח על הערסל ולילך קיפלה את רגלה על הנדנדה הגדולה. שעת בוקר מוקדמת ור...
צפת של מטה /8
15
יש לנו שיעור על התקשרות לרבי. (לא, לא עכשיו. עכשיו אני יושבת על המיטה שלי, בח...
פוסטים חדשים
🤤🤩😂❤️‍🔥😭🥱🥳#2
אז מה שלומכן? איך עובר או עבר עליכן החג?? (אין לי מושג מתי הפוסט הזה יעלה..🤗)...

ירוקת עיניים

הפוסט הזה יכול להאיר את עיניכן! תעזרו לי?
פעם אחותי סיפרה לי שקשה לה עם משהו והיא רוצה לשוחח עם מטפלת רגשית או פסיכולוג...

אנונימית קטנה

מכורה למחמאות
אני כבר התמכרתי לכפיים. זה טוב או רע? לא יודעת אבל זה עושה לי רע! מנסה לברוח ...

דומיה נפשי

לאמיצות בלבד!!!!!
השאלה שלי מופנית למי שמספיק אמיצה לענות עליה! מה הקושי והתמודדות הכי רצינית ש...

קישורית

מסקרן לשמוע דעות
מה דעתכן על שותפות בדרך לבנות היסודי? (כיתה ח' די משתלבת כאן באתר אז אולי אתר...

שב"ד🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

מוכשרות בכתיבה, שואפות ליותר, סופרות? לכאןןן
אני מאוד אוהבת לקרוא ולכתוב. שירים, ספרים.. מאד מאד אוהבת. יש לי חלום כזה לשפ...

אחת ששואפת ליותר

מספר אחת בביטחון / 23 🏆
הביטחון דורש להשאיר את השליטה ביד הבורא, להפסיק את התנאים, הדרישות והערבויות,...

רעות

הצילווווווו
הצילוווווווווווו מישהי סיפרה לי עכשיו סוד ממש ממש עמוק וקשה לי לשמור את זה בפ...

רגשנית

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *