כחוט השערה
היי צדיקות
בתוך כל הבלאגן של הושענה רבא, ולמרות שרק בעוד יומיים פרשת השבוע תהיה פרשת בראשית, תצליחו למצוא דקה לחשוב על שאלה מעניינת?
את הפסוק "ויכל אלוקים ביום השביעי" רש"י מסביר ככה:
"בשר ודם שאינו יודע עיתיו ורגעיו צריך להוסיף מחול על הקודש, הקב"ה שיודע עיתיו ורגעיו נכנס בו כחוט השערה ונראה כאילו כילה בו ביום".
ובתרגום לעברית – הקב"ה סיים את מלאכות החול בדיוק בשבריר השניה שבו התחילה השבת.
אנחנו לוקחים איזשהו טווח ביטחון ומכניסים שבת כמה דקות מראש, כדי שלא יקרה שבטעות נגלוש אל תוך השבת. אבל לקב"ה לא תקרה טעות כזו.
אז נכון, אין כאן בעיה הלכתית.
באמת הקב"ה לא יעשה שומדבר אסור בשבת והכל טוב.
נו באמת!!
הקב"ה לא היה יכול לסיים רגע אחד מוקדם יותר?
למה הוא היה צריך להידחק כל כך ולגרום שזה יראה כאילו הוא סיים ממש בתוך השבת?!
אחרי הכל, גם לנו יש עניין להקדים את שבת ולהוסיף מחול על הקודש, גם בלי קשר לחשש שאולי בטעות נעשה משהו אסור בשבת.
השבוע – לשם שינוי – באמת באמת אין לי זמן לכתוב את התשובה לשאלה.
לכן אתן תצטרכו לעשות חיפוש זריז בליקוטי שיחות חלק ה' שיחה ג' לפרשת בראשית.
ואם תהיה מישהי צדיקה בקהל שתסכים לעזור לי לכתוב סיכום בכל זאת, בלי נדר הוא יעלה בסוף השבוע
חג שמח!
תגובה אחת
איזה מגניב שצירפת קישור!
תודה רבה!!!!❤❤❤
שואפת לאינסוף את ממש צדיקה!! שככה את מזכה אותנו…
אז שוב תודה ענקיתתתת!!!!!!!!