מה שקורה לפני התקופה הזאת …
הלחץ מאיים לכרסם אותי, הדיכאונות משתלטים עלי, חולשה פיזית וחולשה נפשית, חוסר ביטחון, יאוששש, נפילות אינסופיות מאמץ שלא צולח, חוסר כח ורצון לכלוםםם
ווו……. הדף ייגמר אם נמשיך
מה שקורה לפני התקופה הזאת שנקראת: "תקופת מבחנים"!!!!!!!!!!!!!!!!
אז היי אני:*** ויש לי בעיה!
אז בטח הבנתן כבר שהבעיה הזאת קשורה ל-מבחנים ולימודים.
לבעיה שלי אין שם:
אני קוראת לה: (לא לצחוק🫣) הצד השני של המוח!
טוב אז אומרים שאני ילדה חכמה כי כן-אני חכמה (עם כל הצניעות😜)
הבעיה שהחכמה שלי היא בעיקר בצד אחד של המוח.
לכל אחד מאיתנו יש צד הומני וצד מתמטי
הצד ההומני-היצירתי הוא יותר חכמה שהיא: יצירתיות , רגשיות וכו'
הצד המתמטי-הטכני: זה רוב הלימודים (חשבון אנגלית מדעים וכוו')
אגבב עשיתי לי איזה בדיקה ואני 94% הומנית ורק 6% מתמטית
אז כן! כמה שאני חכמה ומצליחה לימודית-אני גרועה
המורות ראות מולן ילדה שהיא לא 07 (אגבב אני מצדיעה לכןןן בנותת של 07) שמצליחה מאוד במקצועות קודש נגיד ולמה שלא אצליח בחשבון ואנגלית???
אזז לא מורות יקרות אני לא כזו שפיץ כמו שנראה לכן
אני באמת לא מצליחה-אתן לא מבינות כמה אני מנסה
הבעיה הזאת התחזקה בתיכון שאז גם מקצועות שהצלחתי בהם כמו מקצועות קודש-הפכו לטכנים נטו
וזה מקשה עלי ברמה..
כל תחילת כיתה ט' לא הצלחתי ללמוד מילה וגם עכשיו אני עדיין נלחמת
בגלל שאני לא מוגדרת כילדה עם קשיי למידה – אז אני לא מנסה אני מזלזלת אני…
אבל לאא יש לי בעייה אניי לא מצליחה
המורה בזמן שאת פותרת איתנו תרגיל המוח שלי יכתוב איזה שיר
בזמן שאת מלמדת את כללי האנגלית-יעלה לי רעיון מטורף ל……
וזה נטו כי המוח שלי יצרתי מדי
אבל לבעיה הזאת יש פתרון (חלקי לפחות)
אמונה ובטיחון
הן מצד עצמי והן מצד המורה
אז המורה יקרה: אני מעריכה מאוד את מה שאת עושה אבל יש בעיות לא מוגדרות אבל זה קושי זה אתגר והמוח שלי באמת לא מצליח אני לא סתם אומרת. ואני מיואשת מהר כי קשהה למוח שלי להיות טכני למשך כל השיעור המפרך הזה למדתי למבחן אבל לא הצלחתי זה לא סותר!! כי כשלמדתי המוח ריחף וכשעשיתי תמבחן היה קשה לו להיתפס בשש אחוז הטכני שלו בבקשה תנסו להבין לדחוף אותנו והכי חשוב להאמין בנו!!!
ונערה מהממתתת שקוראת ת'פוסט הזה:
אז אלף אני מעריכה ברמות את מי שמתמודדת עם בעיות למידה אמיתיות אני יודעת שזה נראה שאני סתם מתלוננת ושאני אגיד תודה אבל קשה לי כן ואותכן אני מעריכה ברמותת
ומי שכמוני בבקשה תאמיני בעצמך תדחפי את עצמך ואולי תנסי להסביר למישהו שאת ב-א-מ-ת מנסה
בהצלחה לכולנווו
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
3 תגובות
אפשר להגיד משו?
איזה יפה הגישה שלך…
שלא כעסת.
לא האשמת אך אחד
הבנת את הצד השני של העולם
שב-א-מ-ת לא מבין!
כמה יפה הצורה שבה את מתמודדת…
תודה על הפוסט
תודה שהסברת
אגב ההסבר היה מרתק
איזה מעניין זה להכיר אדם שהוא 94 אחוז הטומני
את מסוג האנשים שאני אוהבת…
אומנם נכון שאולי אין לך קושי קיצוני יותר, אבל יש לך קושי מסויים שמקשה עלייך ללמוד, ובוודאי שמותר לך לשתף💗
אני שמחה ממש שאת במורל כזה, אז אגיד לכולן- יש כמה סוגי אינטלגנציות, ולכל אחד יש אינטלגנציה מסויימת שה' בירך אותו בה. כל אדם, אין אחד שאין לו. אבל בתחום הלימודי רואים רק את האינטלגנציה המתמטי כמו שאמרת;) ולכן מי ששייך לאחרת, הוא ירגיש רגשות אפסיות ותסכול… אבל וודאי שיש לו!😍
אני גם אחת יצירתית יותר. לכן במקצועות קודש מאוד עזרה לי השיטת כאמד"ט של הרב רימון יוצר "רצים למשנה". עשיתי מצגת על פי השיטה ואפילו שיתפתי את הכיתה, והמורה ביקשה ממני את המצגת להשתמש בה:) (אבל לא עשיתי עד עכשיו מדחיינות🤭)
אומר לך משפט שמורה אמרה לי "אין לך בעיה בללמוד, הבעיה היא איך"- קחי את הכלי המיוחד שהקב"ה נתן ותשתמשי בדרך שנוחה לך:)
אז חוץ ממקצועות קודש, שאמרת שבהם את מצליחה ב"ה, אז בהכתבות בשיעורי אנגלית לדוגמא- במקום לשנן בעל פה תכתבי שיר עם לחן או סיפור קצרצר, או קומיקס עם המילים שבהכתבה וזה יעזור לך לזכור. את מתמטיקה תהפכי למשחק חידות/חדר בריחה. בסיכומים במחברות תשתמשי בכמה צבעי עטים… טבלאות, תרשימים, סיפורי קצרצרים ובדיחות להמחשה…
כל כישרון- כתיבה, ציור, שירה, משחק (הצגה), חידות כל דבר…!!!
בתור אחת כבדת שמיעה, ויצירתית, יש לי נסיון חיים בתור תלמידה😉 חבל שלא היה לי אותי אז😂 אז יש לי כמה רעיונות…
איך עושים את הבדיקה הזאת?