המשך פרק ו' – שורש הרע שבעולם
לפרק הקודם
למה נברא מציאות של רע בעולם?
האם לא היה עדיף שהכל יהיה רק טוב?
כל הדברים בעולם המתבטלים לה', זאת אומרת – שבטלים לנקודה הפנימית שבתוכם, למשמעות והתכלית לשמה הם נבראו,
הם
מקבלים חיותם מצד
הקדושה. מהארת פני ה'
️.
כל שאר הדברים והמעשים בעולם, מהיכן הם מקבלים חיות?
נכון שהם בצד האחר, בצד של "לעומת זה" אך גם אותם – עשה אלוקים!
" אינו מקבל חיות מקדושתו של הקב"ה"
אלא ממי?
הרי אין מציאות בעולם שה' לא מחיה אותה..?
️אלא שהחיות שלהם היא מבחינת
אחוריים. כמו אדם שנותן לשונא שלו
ומפנה את פניו ממנו.
כשאת אוהבת ומעניקה מתנה לאדם אהוב לך – את תפני אליו ותאירי לו פנים
.
כשאין לנו חשק, אולי ניתן, אך נעיף את זה ככה מאחורה.. נו… יאלה… קחי..
בענייני קדושה – החיות האלוקית מאירה בגילוי.
בכל הדברים האחרים שאינם קדושה, החיות נסתרת ומצומצמת.
היא יוורדת ממדרגה למדרגה בהשתלשלות העולמות וצמצומים רבים, עד שזה אור מועט כל כך שיכול להיכנס בדבר ההוא בבחינת גלות.
מה זה אומר?
גלות – היא מציאות שאדם נמצא במקום בו הינו כפוף ומוגבל לרצון אחרים
ולא יכול להיות ולממש את מה שהוא באמת.
החיות האלוקית נמצאת בכל חפצי העולם באופן שהיא מחיה את הדבר, אך הוא כביכול מושל עליה.
החיות האלוקית נסתרת בתוכם ולא גלויה.
בגלל מציאות זו נקרא עולם הזה "עולם הקליפות והסטרא אחרא"
ולכן אומר האדמו"ר הזקן:
'כל מעשה עולם הזה רעים וקשים ורשעים בו גוברים'
אני לא יודעת איך את מרגישה כשאת שומעת מילים חריפות כאלו,
אותי זה דווקא הרגיע…
כי אנו פוגשים מציאות קשה בעולם, אנשים שמתנהגים לא בסדר ובמקום להתקומם בסערת נפש ולחרוק שניים על איך?!
איך יכול להיות הסתר כזה, חושך כזה?!
איך אנשים מתנהגים ככה?!?!?!
יש לנו כאן תשובה.
העולם הזה מטבעו מסתיר על הקדושה, ולכן מציאות החושך בו היא טבעית.
ועלינו יש לגלות את האור שמוסתר בתוכו
.
זוכרות את לבושי הנפש האלוקית?
הסברנו שכל מחשבה, דיבור ומעשה של קדושה שהם נקראים 'לבושי הנפש האלוקית',
הם גדולים במעלתם יותר מהנפש עצמה.
וכשהיא מתלבשת בלבושיה היא מתעלה איתם מעלה מעלה.
בנפש הבהמית שבי –
זה בדיוק הפוך
הלבושים שלה שהם המחשבה, הדיבור והמעשה שאיתם היא באה לידי ביטוי בעולם, מושכים את הנפש למטה.
⬇️
⬇️
⬇️
לקליפות הטמאות.
כדי להבין, נבדוק קודם מהי קליפה
?
קליפה מכסה ועוטפת את הפרי. יש קליפות עבות כמו קליפת אגוז למשל?, אותם אי אפשר לאכול.
ויש קליפה עדינה כמו של עגבניה
למשל..שהיא עדינה וראויה לאכילה.
גם בקליפות הרוחניות יש שתי דרגות:
♠️ שלוש קליפות טמאות שהן רעות לגמרי ואין בהן טוב כלל.
הן נרמזות במרכבת הנביא יחזקאל:
רוח סערה
ענן גדול
️
ואש מתלקחת
מהן נמשכים כל הדברים הטמאים והאסורים בעולם.
♠️ קליפת נוגה – שהיא טוב ורע
.
עליה נרחיב בפרק הבא בעז"ה.
2 תגובות
-כל מעשה עולם הזה רעים וקשים ורשעים בו גוברים'
אני לא יודעת איך את מרגישה כשאת שומעת מילים חריפות כאלו,
אותי זה דווקא הרגיע…?- האמת שגם אותי זה הרגיע..
תודה חסידה!! מסבירה מהמם ואהבתי את האימוגים?
וואי את מסבירה מושלם! תמשיך ממש כיף להבין (סוף סוף!) את התניא {המורה שלי לא מסבירה טוב וזה מאוד עוזר לי בזכותך קיבלתי ציון סביר במבחן}
תודה ענקית ♡♡♡