גם את מעתיקה?

12

מה אתן חושבות על העתקה במבחנים?
יש הרבה מקרים שאני משקרת לעצמי שזה שאני מעתיקה/ נותנת להעתיק/ מדליפה את המבחן מראש, זה בסדר גמור.
ובאמת מעניין אותי להבין,
בכל התחומים אני מחפשת לעשות הכי טוב שאפשר, ובכל מצב חושבת מה הרבי רוצה ממני עכשיו, ואיך נכון לפעול בסיטואציה הזו בצורה הכי טובה.
נכון שיש דברים מסויימים שבהם אני עוד לא מצליחה לנהוג באופן הנכון, אבל לשם אני שואפת להגיע! מנסה להשתפר! וגם אם לא עושה משהו ממשי כדי להשתפר, תמיד קיים הרצון לשינוי.
אז למה לגבי העתקה במבחנים אני מרגישה טוב עם עצמי?!?! בכלל לא שואפת להגיע למקום מוסרי יותר ולהפסיק להעתיק.
בגלל שזה נוח לי להעתיק?! קל יותר?! אז מה!!!!!
אנחנו לא עושים רק מה שנוח לנו וקל. ובכל התחומים האחרים אני יודעת את זה יפה מאוד. אז מה קורה לידיעה הזו כשזה מגיע לשקר במבחן?!
אשמח לתגובות האם גם אתן חושבות כמוני או שיש לכן מה להציע לי.
תודה שאתן כאן. תודה שיש את האתר הזה.

שתפי בווצאפ

אז מה דעתך? שתפי אותנו כאן

24 תגובות

  1. כל כך נכון,ומתסכל.
    אני מוצאת את עצמי עומדת לפני מבחנים כל פעם מחדש מבטיחה לעצמי "הפעם לא 'משווים',מסיימים את המבחן זריז,רק את מה שני יודעת ומגישים".
    איכשהו…זה לא תמיד עובד.:(
    המצב העגום שנוצר כיום הוא שהעתקה במבחן כבר לא נחשבת דבר לא מוסרי,הרי אני רוצה סה"כ להצליח,נכון? ושהמורה הזאת שכבר הברזתי לה משני מבחנים לא תתעצבן סופית לפחות במבחן הזה.
    זו הנקודה,אנחנו בדיוק כמו כל בנאדם אחר על פני הגלובוס שהדבר שהוא הכי חפץ זה טובת עצמו. ונכון מבחינתו לעגל פינות בדברים שיכולים להביא לו תועלת.
    זה לא רע. אבל…חייב לזכור שהטובות האישיות שלנו הן לא תמיד יהיו הדבר הנכון לעשות. הרי מי קובע מה טוב ומוסרי ומה לא?
    אם אנחנו פה בעולם נקבע את זה נמצא את עצמינו…איך לומר? די מושחתים. לכן צריך לשים בראש ובראשונה את הידיעה הברורה שמה שקובע הוא לא מה יצא לי מזה. ונכון שתוספת של 10 נקודות במבחן (או אפילו יותר) שנמצאות במרחק כ"כ קטן ממני די מגרות.
    אבל תחשבו ע"ז רגע,אם היינו הולכות אחרי כל מה שמגרה אותנו לא היינו פה.

    טיפ שממש עוזר לי-לשבת מלכתחילה לבד בשולחן בזמן המבחן,בהחחלטה נחושה שאני לא מסתכלת לצדדים-מה שלמדתי זה מה שאני אקבל. תאמינו לי שהקב"ה מעריך על זה ומסייע ממש במוחש.
    הצלחות אחיות שלי:)

  2. מתנגדת לגמרי להעתקות בין אם את הנותנת או את המעתיקה.
    זו גניבת דעת. את גומרת למורה לחשוב שאת/ חברה שלך יודעת את החומר, וגורמת לך/ לה לקבל ציון שממש לא מגיע..
    האמת היא שאני ממש מרגישה חריגה.. בתיכון שלי, רוב הבנות מעתיקות והתחכום מגיע לרמות שאי אפשר לתאר.
    אני תומכת בהשקעה ומאמץ. וכן, גם אם לא מגיעים ל90+ הנכסף. זאת אני. והציון שלי עדיף על כל ציון אחר שמגיע בעקבות העתקה!
    תכלס.. מאד קשה להתנתק מהרגלים. ואם העתקה מגיעה כחיפוי על חוסר השקעה.. גם בלימודים גבוהים אחרי התיכון זה יהיה המצב.. ואם לא באמת הפנמת את החומר בלימודים, יהיה לך מאד קשה לחפות על חוסר הידע בעבודה.
    למרות שזה נשמע רחוק כזה, אותי זה מעודד כשאני חושבת עלזה. כי הרבה פעמים קורה לי שאני אומרת לעצמי, מה? היא לא למדה, לא התאמצה, פשוט באה ורוכבת על אנשים אחרים ותכלס הציונים שלה גבוהים משלי.. וזה מה שקובע בסופו של דבר. ואז אני אומרת, אוקיי, אני למדתי, אני השקעתי וזה דברים שנשארים איתי לנצח (היכולות, לא החומר…)ולה יהיה קשה להשלים אתזה מאוחר יותר.. לא ממש קשור לשאלה.. אבל בכל זאת..

  3. וואי ממש מזדהה עם מה שכתבת!!
    קורה לי מדי פעם לחשוב על זה. זה התחיל כששמעתי חברה אחת שאמרה שמפסיקה להעתיק במבחנים כי זה גניבת דעת, ואז נפל לי האסימון והתחלתי לחשוב על זה… בחיים לא נתתי את הדעת לזה שאני מעתיקה ואני בעצם גונבת פה דעת, משקרת, והיד נטויה….
    אל תחשבו שבגלל זה הפסקתי, והאמת לא מדי שואפת לזה כי זה מאד קשה.
    אבל כן משתדלת לעשות לבד. למרות שאני חושבת שמגיע ציון גם על ההשקעה ואם אני משקיעה, שאת זה המורים/ מורות לא בדיוק יודעים כמה משקיעה, אז מותר לי לקבל ציון טוב ולהיעזר בחברות
    זאת רק דעתי,
    מה דעתכם?

  4. אני חושבת באמת היום העתקה במבחנים זה נסיון ממממש קשה, כי היום באמת התפספסה איכשהו המשמעות של ההעתקה במבחנים. רוב רובן של הבנות לא מודעות לכך שההעתקה במבחנים היא אכן כמו שכתבת, זה גזל כפשוטו!! זה שקר!! ובאמת מלא בנות לדעתי, אם רק היו מודעות לזה, היו מזמן מפסיקות להעתיק, או לפחות לשאוף לזה… אז לכן לדעתי זה באמת קשה, כי תכלס כולן מעתיקות, ומתסכל להיות החננה היחידה שלא מעתיקה, כשזה יכול להקפיץ את הציון, והרי כולןןןן מעתיקות!!
    לכן לדעתי פשוט כדאי להכניס לעצמך לראש מהו המעשה הנכון. להיות מודעות למשמעות המעשה, ואז ברגע שאני יודעת שהעתקה במבחנים היא שקר וגזל, ואני כמובן לא רוצה לשקר, אז ברגע שאני יודעת מה המעשה הנכון, אני מסמנת אותו כמטרה, וכשמגיעה שעת מבחן מסתכלת על המטרה בלבד, בלי להסתכל סביב! (תרתי משמע:)) ולדעת שעכשיו אני נוהגת כפי שנכון וכפי שאני רוצה, ואפילו אם אכשל במבחן הנוכחי בגלל זה, הידיעה שבמעשה הזה הצלחתי במבחן האמיתי, מבחן החיים, ממש ממלאה ומספקת, ונותנת כוחות להמשיך ולהתמיד.
    בהצלחה לכולנו!!!

  5. אוקי השאלה שלך ממש חשובה רואים שאכפת לך מאוד אז ככה אני מבית הספר מבית חנה ירושלים ובחדר של האחראית בגריות יש דף תלוי שיש שם שאלה האם מותר להעתיק בבגרות(הרי אחר כך יהיה לי עבודה ומהעבודה הזאת אני אוכל לפרנס את הילדים בעז"ה) והתשובה מדהימה:
    אם את מעתיקה במבחנים אוקי זה גניבת דעת את גונבת את דעת המורה אבל אם את מעתיקה בבגרות לצורך עבודה הרי את גוזלת כסף ממש כי אם לא לא היית עובדת בעבודה הזאת וזה גזל גמור. התשובה עוד ארוכה אני לא אפרט פה ,רק מה שרציתי להוסיף שאסור בשום אופן להעתיק ממבחנים.

  6. הי
    את יודעת מה..אף פעם לא חשבתי על השאלה הזאת בעצמי אבל כשקראתי אותה עכשיו הבנתי שהיא לגמרי מתאימה גם לי!
    אני מנסה לעשות הכל בצורה הכי טובה וכשזה מגיע למבחן פתאום אני מרשה לעצמי להעתיק בלי להניד עפעף..
    אז קצת חשבתי על זה והגעתי למסקנה למה זה קורה לי:
    פשוט המורות (שלי לפחות) הן איך לומר גם שקרניות כן באמת, הן מסוגלות לתת לי ציון במבחן רק לפי כמה הן אוהבות אותי או כמה אני משתתפת, אז מי שמשקר עלי למה אני צריכה להיות מולו ביושר.

  7. לפעמים יש הרגשה שאני צריכה לקבל את הציון הגבוה. כאילו זה מגיע לי. הרי כולם למדו, למה שאני אקבל פחות. הרי התאמצתי, לא?
    העניין הוא שכמו שאני לא אשלח את התאומה שלי לאודישן למשחק במקומי, או שלא אגנוב יצירה ממישהי ואשלח אותה לתחרות, ככה גם פה. הרי לכל אחד יש את הכשרונות שלו וברור לנו שלא נגזול אותם מאחרים, אז למה הצלחה בלימודים לא נכללת שם? אחת מצליחה בלימודים, אחרת תהיה פאנית מצליחה, השלישית תכתוב סיפורים יפים והרביעית תעסוק במוזיקה. לכל אחד יש את מה שה' נתן לו ועם זה הוא צריך לשאוף למקסימום. אבל, למקסימום שלו!

  8. וואו, ממש מזדהה..
    אני חושבת שמבחינה מעשית הדבר שנכון לעשות זה פשוט להפסיק להעתיק.
    העתקה במבחן זה שקר,מרמה,גניבת דעת וכו'…
    זה לא קל בכלל, וזה אפילו קשה-אבל זה מה ש צ ר י ך לעשות.

  9. אני חושבת שהסיבה שכולנו מרגישות עם זה נוח ולא כאילו גנבנו ממשהו זה בגלל שכל הבנות עושות את זה וזה נורמה.
    ואני לא צדיקה. גם אני לפעמים מעתיקה, ומוצאת את עצמי כמוך- שואלת את עצמי- למה זה מותר???
    אז מה אם זה קשה ונגד הזרם.
    זה לא הדבר היחיד שאני הולכת בו נגד הזרם. גם ללכת לבושה צנוע בשכונה שאני גרה זה ללכת נגד הזרם. ואז מה?
    אבל פתאום כשכולם עושות את זה, גם הבנות החסידיות יותר, זה איך שהוא נותן לנו אישור…
    צריך הרבה כח לצלוח את התיכון בלי להעתיק. אבל זה דבר שבהחלט צריך לעשות.. (ואני מדברת לעצמי!)

  10. ואיייי אתם כולכם ממש צודקות, אני גם מעתיקה לפעמים (משתדלת שלא) אבל מלא פעמים קורה שאני חורשת למבחן ודבר ראשון יש בנות שלומדות כמוני ומוציאות ציונים הרבה יותר גבוהים אז בסה"כ עשיתי השתדלות, זה לא שאני לא לומדת בכלל למבחן ומעתיקה, בנות אומרות לי משפט קצר שמזכיר לי ודבר שני מלא פעמים פשוט אין לי זמן ללמוד למבחן כי מה לעשות הלימודים זה לא הכל בחיים וצריך מלא עזרה בבית ואני ממשש ממש משקיעה בלימודים ולא מסוגלת לקבל ציונים נמוכים…

  11. אני בדרך כלל לא מעתיקה, כי אני לא מכירה דרכים להעתיק. אני כן נותנת להעתיק, כי אני חושבת שזה ענין של המעתיקה אם להעתיק או לא. אני לא מחליפה מבחן, רק מרופפת את השמירה.
    זה ענין מאוד חמור להעתיק, וזה שבית הספר מוביל למקום של רמאות והונאה זה מזעזע לדעתי. זה סוג של לחנך את הדור הבא לרמות

  12. הי אני יודעת עד כמה קשה להעתיק ושזה גזל גמור מהבחינה הזאת אין לי מה להוסיף..
    רק רוצה לתת כח לבנות שידעו שזה אפשרי.
    אני למשל, לא העתקתי אף פעם ובעזה גם לא אעתיק.
    זה לא אומר שאני מלאך, זה רק אומר שהצלחתי למרות הקושי ושגם אתן יכולות.

    ולאתר – בחלק מהשאלות בסוף השאלה הגופן גדל פי 3 לפחות, גם הטקסט של הכתבה/השאלה עצמה וגם בתגובות וזה ממש מעצבן. בפלאפון זה קורה.
    אז קחו לצומת לבכן;)

    1. שרי מה ההגדרה שלך לחסידית באמת?? יש בנות חסידיות שקשה להן באהבת ישראל, כאלו שקשה להם בחת"ת, וכאלו שכן הן מאוד חסידיות אבל קשה להן לא להעתיק במבחנים..

      1. האמת שלא חשבתי על מה שאמרת אבל אני חושבת שאם חסיד זה מי שמתנהג לפנים משורת הדין, אז בטח שהוא מתנהג קודם כל לפי הדין וגנבת דעת אסורה לפי הדין. ובת חסידית שלא מתנהגת ככה וכן מעתיקה, היא לפחות מודעת למצב שלה ומנסה לשפר אותו. ואם לא – היא לא חסידית באמת

    2. הרשי לי לדייק, העתקה במבחנים היא לא עבירה על מנהג (כמו התקשרות לצדיק, שזה ייחודי לחסידות) אלא הונאת דעת. הונאת דעת מודגשת בכל המגזרים, לכן מי שמעתיקה עוברת עבירה, לא חסידית יותר או פחות. וזה קשה מאוד לא להעתיק ומתסכל כי 'רק צריכה תזכורת…' וכבר כתבתי את דעתי על מבחנים במקום אחר

          1. לא התכוונתי שזה אהבת ישראל לתת להעתיק. התכוונתי שכמו שיש בנות חסידיות שקשה להן בכל מיני מצוות ומנהגים- לדוגמא אהבת ישראל. ככה יש בנות חסידיות שקשה להן לא להעתיק…

  13. הי
    אני לא מעתיקה. אבל לפעמים בנות אומרות לי: "אני יושבת לידך במבחן" ואני ממש מתנגדת. זה קשה אבל ב"ה אני מצליחה!

  14. לשטערני: אם המוכר גונב ממס הכנסה/ מהספק שלו אז מותר לי לגנוב ממנו?? יש משפט "הגונב מגנב פטור" וכולם מסתכים עליו ושוכחים את ההמשך "פטור מכפל ותשלומין" אז אם גם המורה משקרת את פטורה מהורדת 20 נקודות במבחן עונש על העתקה (חמישית ממאה) ולא נראה לי שפעם הורידו לך 20 מקודות על זה..

  15. הרשי לי לדייק, העתקה במבחנים היא לא עבירה על מנהג (כמו התקשרות לצדיק, שזה ייחודי לחסידות) אלא הונאת דעת. הונאת דעת מודגשת בכל המגזרים, לכן מי שמעתיקה עוברת עבירה, לא חסידית יותר או פחות. וזה קשה מאוד לא להעתיק ומתסכל כי 'רק צריכה תזכורת…' וכבר כתבתי את דעתי על מבחנים במקום אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא
מה השאיפה שלך?
לכל אחת מאיתנו יש שאיפה. יש את האלו ששואפות לרוחניות, ויש את האלו ששואפות לגש...

S

מתלבטת
איזה ספר לקנות לחברה שאוהבת יונה ספיר ומיה קינן אבל קראה כבר הכל? חייבת עזרה ...

ת

בתיכון בצפת? השאלה הזאת בשבילך!
היוששש אני בעזר"ה הולכת לתיכון בצפת שנה הבא וגם לפנימייה. מזל טוב ליייי ...

חוי

חייבת עוגת פסח!
וואי פסח פסח פסח אין מה לאכול… אני חייבת מתכון לעוגה בלי: מצה שרויה קטנ...

מישהי אחת

תשפכו את הכל..
בתגובות אני רוצה שכל אחת תשפוך את העצבים שלו על "גיל ההתבגרות". אני...

כפי שנאמר - מצב כפית

המקום שלך 💫
איזה מקום את במשפחה?? האם את מרוצה ממנו?? אני הבכורה ומתחתיי יש 5 בנים ו2 בנו...

בת ישראל

קוראות ליבי קליין לפההה (מכיל ספוילרים!)
מישי שקראה את הספר החדש של ליבי "בכל עת" אברימי נפטר או לא? (אם כן ...

אנונימית שחפצה בעילום שמה

אני בלחץ..
בנות אני בלחץ.. תקשיבו. בזמן האחרון אני לומדת מלא בשביל המהפכת הדבר מלכות.. ו...

מאמית אחת

פוסטים חדשים
טיפים אישיים שיקראו את הפוסט שלך - ויתנו תגובות
היי חברות💜 ראיתי שהרבה בנות כתבו שהן כותבות פוסטים ולא מקבלות תגובה. זה באמת ...

לב סגול💜

💔to you. My sister
מתי תקלטי שהסיפור שלך זה חלום הלילה שלי. הלחץ שלך זה הסיוט שלי. הצחוק שלך זה ...

שב"ד🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

קרוב אליי הדבר. ורחוק.
אני ילדה זוכרת. ככה זוכרת את עצמי, מאז שאני זוכרת את עצמי. וככה מאורגן לי המח...

שיר הרס

תובנה מחכימה
מי שלא מבין את השתיקה שלך לעולם לא יבין את המילים שלך!!

קישורית

ורד על הבוקר😅
יש בנות ש"בוקר טוב" הורס להן את היום. הורס! "למה היא פנתה דווק...

ורד🌹

היא נתנה לך יותר
אבא עוד מעט קדיש, אבא עוד מעט כל העולם נגמר.. אבא עוד מעט כבר אין יותר למה לח...

דומיה נפשי

זה כי שקיעה
זה לא כי מצחיק לי. זה כי השמים נצבעים מולי בוורוד-כתום-צהוב-כחול זה כי השמש ש...

ילדת נוף

מה השאיפה שלך?
לכל אחת מאיתנו יש שאיפה. יש את האלו ששואפות לרוחניות, ויש את האלו ששואפות לגש...

S

תגיות פופלריות

חיפוש לפי תגיות >

חיפוש לפי תגיות >