שלא לשמה /10

newEmotionIcon_11
מוריה

צרפת

לפרק הקודם

 
צרפת
מיכל בודקת שוב אם אברהמי נרגע וממשיך להירדם בשקט. סוזן מתקרבת אליה ומסמנת לה שהכל בסדר. מיכל יוצאת מהחדר. "סוזי,אני צריכה שוב לצאת דחוף. אם הוא שוב יבכה אז תתקשרי אלי, אוקיי?"

"פה דו פרובלם (אין בעיה-צרפתית) תודה רבה שבאת" היא לא מרגישה נעים כל כך. אבל הפעם היא באמת לא הצליחה להרגיע את הקטן.

"מרסי. להתראות" מיכל ניגשת לדלת הכניסה, "וכל הכבוד שהתקשרת, זה היה אחראי מצידך".

מיכל צריכה לחזור לשולמית ולשמוע את המשך הסיפור שלה. היא הרדימה את אברהמי ויצאה. היא מצאה את עצמה שוב נוקשת בדלת ביתה של שולמית.

"מיכל! לא חשבתי שתבואי כל כך מהר. בואי היכנסי" שולמית מעריכה את מיכל. היא לרגע לא שכחה אותה המיכל הזאת.

"כן, הרגעתי את הקטן ומיד חזרתי, הספקת לסקרן אותי כהוגן" היא צוחקת.

הם מתיישבות במקומות השמורים שלהן. העוגיות עדיין על השולחן. שולמית מחממת עבורם כוסות חדשות של תה שכבר הספיקו להתקרר "אז מה קרה? הילד בסדר?"

"כנראה דלקת אוזניים, מרחתי לו משחה בנתיים. אני אבקש מהרופא לבדוק אותו בערב" היא לוקחת מהמגש את כוס התה החמה, "תודה".

 

"טוב אז איפה נעצרנו?" שולמית מסמיקה בביישנות. לא מרגישה בנוח.

"שעשיתם שתי חופות" מיכל פולטת בלי לשים לב

"זה מה שתפס אותך", היא מחייכת חיוך עצוב." אז ככה אחרי החתונה, במשך שנה הוא פינק אותי, טיילנו בעולם, הרגשתי בחלום. הוא היה בן אדם מקסים וממש נהנתי להיות במחיצתו. ולאחר שנה כבר ילדתי את בני בכורי. שנינו היינו מאושרים, כשבישרתי להורים שלי את הבשורה המשמחת על הנכד הראשון שלהם, הם היו בעננים.

״אבל אז אבא שלי פתאום שאל: "ומה עם ברית מילה ופדיון הבן?" לא הבנתי מה זה המילים האילו אבל הבנתי שזה קשור ליהדות.

״עניתי לו שאני לא יודעת ושכנראה נוותר על זה. ושאלתי בנוסף למה זה חשוב לו כל כך? באמת שלא הצלחתי להבין מה פתאום התעורר אצלו שהוא שולף לי מושגים על היהדות, שבכלל לא היה לנו קשר לזה בבית. לא כשרות. לא שבת. כלום. חשבתי שאולי זה בגלל שהתחתנתי עם סטיבן, אז הוא הבין שהוא חינך אותי לא נכון.

"למה זה חשוב לי? כי אולי לא היה לי אף פעם בן ולא קיימתי את המצוות המיוחדות האלה".

״לא ידעתי מה זה מצוות אבל לא שאלתי רק אמרתי: "אבל עכשיו הוא לא הבן שלך, הוא הנכד. ואנחנו נחליט מה לעשות. אתם חינכתם אותי כמו שרציתם ואני ממשיכה אותכם". כל כך כעסתי עליהם. עד שיש לי ילד משלי, אני צריכה לקבל הערות ותלונות מאבא שלי. גם כעסתי שאמא שלי שתקה כל השיחה. ניתקתי את השיחה.

״סטיבן שנכנס בדיוק באותו הזמן הבחין במבט העצוב, האומלל והמאוכזב שלי ושאל מה קרה. סיפרתי לו בבכי.

״כששמעתי את עצמי איך שדיברתי אל ההורים שלי, נבהלתי, בחיים לא דיברתי כך להוריי אפילו כשהם עיצבנו אותי ממש. פתאום צץ לי רעיון: "סטיבן, אולי באמת נעשה את זה לילד, ככה ההורים שלי יהיו מרוצים, וגם זה יהיה טקס נחמד כזה. אנחנו נוכל לעשות—" עצרתי את דיבורי המתלהב כשהבחנתי במבט הקר של סטיבן.

״ואז הוא פתאום צעק: "שלא תחשבי על זה! הילד נוצרי לכל דבר. ההורים שלך ילמדו לקח על ההתנהגות שלהם" הוא לא הסתיר בפניי את השנאה שלו כלפי הוריי.

״הייתי המומה לא הייתי מדמיינת שסטיבן הבחור העדין, הנחמד, והשמח יוכל אי פעם לדבר בצורה כזאת תקיפה. הוא יצא מהחדר וחיבקתי חזק את הילד שלי ופרצתי בבכי. הרגשתי שכל העולם נגדי.

״יום למחרת סטיבן הפתיעה אותי וסיפר לי שהוא דיבר עם רב מהאוניברסיטה. הכרתי את אותו הרב, הוא היה שליח של רבי אחד גדול מניו יורק".

מיכל הבינה שמדובר על שליח של הרבי מליובאוויטש. אבל לא קטעה בשל כך את שולמית.

שולמית המשיכה "הרב היה מבקר את הסטודנטים היהודיים פעמיים בשבוע ומוסר להם שיעורי תורה. סטיבן סיפר שהוא פגש אותו ושאל אותו כבדרך אגב מה זה ברית מילה, הרב הסביר לו בחשד שזה מעמד יהודי שחוגגים לתינוק כשהוא בן שמונה ימים ועוד פרטים שאני לא ממש זוכרת.

״סטיבן הסכים לערוך לילד ברית מילה בתנאי שלא יתנו לתינוק שם יהודי. צחקתי למולו ואמרתי שזה ברור. שוב חזר לי החיוך לפנים התקשרתי להוריי והזמנתי אותם לברית. הברית עצמה היתה בבית הכנסת, וכמובן שסטיבן לא היה באירוע וגם משפחתו.

״אבא שלי עלה לתורה, ונתנו לו את השם טימי. ביצענו את הברית בשלימות, רק שאחרי הברית חגגנו, למרבה האירוניה, בכנסיה. אני יודעת שזה נשמע לך מוזר אבל כך אכן היה. לא עשינו לו פדיון הבן ולזה אני עצמי לא הסכמתי, לא רציתי יותר מידי להכעיס את סטיבן.

״לאחר שלושה שנים נולדה לנו ג'ניפר. מאז סטיבן השתנה." שולמית נאנחת אנחה ארוכה. "הוא ניהיה עצבני,היה חוזר כל יום ראשון שיכור, וצועק בקולי קולות, שובר כל מה שנראה למולו. דאגתי לכך שהילדים ישנו כבר בחדר שלהם. ואני הייתי מקבלת את המכות.

״פעם אחת הוא אפילו זרק עלי כוס זכוכית. מצאתי את עצמי בבית החולים מכובסת ועם סריטה עמוקה במצח, סטיבן הגיע לבקר אותי שלוש פעמים ביום הוא לא הרגיש נעים עם עצמו שככה פגע בי, הוא התנצל אין סוף פעמים, כשהשתחררתי מבית החולים עם גבס ביקשתי ממנו לא לשתות יותר בימי ראשון, הוא הסכים וניסה לרצות אותי בכל הזדמנות.

״הייתי בטוחה שהוא חזר למיטבו, ונמשיך לחיות חיים שמחים בלשון המעטה. לצערי אחרי כמה שבועות הוא חזר לשיגרה שלו והמשיך לחזור הביתה שיכור, קרה שגם כמה פעמים הוא אף הרביץ לילדים" שולמית בוחנת את מיכל המזועזעת ומבינה שהיא הגזימה, לא את כל הדברים היא צריכה לשמוע, "בקיצור לקחתי את עצמי בידיים ולפני שבוע וקצת הזמנתי כרטיס טיסה לצרפת כדי לברוח עם הילדים מהבית שלי ושל סטיבן.

״זה היה ביום ראשון״ שולמית עוצמת את העניים שלה. מרגישה בחלום בלהות, משחזרת את כל מאורעות היום.

 

״אחרי כמה דקות שניפרדתי מסטיבן בדרכו לכנסיה, ארזתי מזוודה קטנה ותיק ולקחתי את מה שנחוץ לי, עד שגיליתי שהדרכון של טימי פג תוקף.

״לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, ניסיתי לחשוב בהיגיון אבל לא הצלחתי. כשהסתכלתי בחלון פתאום ראיתי את חמותי מתקרבת לבית שלי. עמדתי דום במקום. לא הצלחתי לסדר את הנשימה שלי. לקחתי בזריזות את ג'ני בידיים והחזקתי חזק את היד של טימי. הילדים לא הבינו מה אני עושה אבל הם שתקו.

״יצאתי מהדלת האחוראית והרגשתי את העניים שלי נכנסות לחוריהן, הלב שלי צונח לרצפה, הריאות שלי קורסות, חמותי כמו מלאך המוות עומדת מולי" שולמית פורצת בבכי קורע לב, נזכרת באותם רגעים.

"אימלה!! אני לא עומדת בזה שולמית!" מיכל פורצת אף היא בבכי.

״הדקות מתמשכות ושולמית ממשיכה בסיפור:" הייתי רוצה להגיד לך ש'אל תדאגי יש סוף טוב כמו כל הסיפורים' אבל לא במקרה שלי. חמותי שאלה אותי מה אני עושה, עניתי לה שאני יוצאת לסיבוב עם הילדים ניסיתי כמה שיותר להישמע בטוחה בעצמי וגם לייצב את קולי.

״היא הסתכלה בפליאה על המזוודה והתיק שבגבי: "ועם זה את נוסעת לטייל?".

״"יש בתוך את המשחקים של ג'ני יש לה שם מפגש עם החברות", בעייני לא חשבתי לרגע שהיא תאמין לי אבל מסתבר שכן, אם את שואלת אותי זה היה נס גדול והנס הכי גדול היה זה שהיא בכלל לא חשבה לבדוק מה יש במזוודה.

״היא רק ענתה "אם כך לא באתי סתם לשבת בבית שלכם, אני אשמור על טימי. מה יש לו לעשות עם חבורת בנות?" הייתי לחוצה, הטיסה שלנו לא תחכה לנו.

״"זה בסדר שבי, תנוחי. ואחרי עשר דקות אנחנו כבר נחזור, אני אקח איתי את טימי", משכתי אלי את טימי בחוזקה.

״אך חמותי היתה יותר חזקה ממני ולקחה אותו בחזרה אליה "את לא תגידי לי מה לעשות יהודיה טיפשה" ככה היא היתה נוהגת לקרוא לי, ובדרך כלל הייתי נפגעת אבל הפעם לא היה לי זמן בכלל להיפגע ידעתי שהטיסה לא תחכה לנו עד מחר. וידעתי גם שכל מילה שאוסיף זה יראה פתאום שקוף ואז אף אחד מאיתנו לא ינצל.

״בלב כבד התכופפתי לעבר טימי שהסתכל עלי בעניים גדולות ולחשתי לו" טימי בן אהוב של אמא. אני אף פעם לא אשכח אותך. אני אוציא אותך כמה שיותר מהר מהמקום הזה. אני מבטיחה" נישקתי אותו חזק ולחשתי לו בחזרה שהוא יהודי.

״התאפקתי לא לבכות. התרוממתי והודתי לחמותי. אני וג'ני יצאנו מהשער של הבית ואז טימי קרא לעברי בחזרה "אמא למה את לוקחת את ג'ני ומשאירה אותי עם סבתא?" הוא אומר כשדמעות מבצבצות לו בעניים.

״הסתכלתי עליו והתחלתי לדמוע "אני אחזור לקחת אותך אני מבטיחה" הוא המשיך להסתכל עלי ולפתע חיבק אותי חזק… כאילו… שהבין שאני…. שאני—" שולמית לא מצליחה להוציא עוד מילה מהפה, הזיכרון שלה מהבן האהוב עליה סורט אותה מבפנים. מיכל מושיטה לה כוס מים ומתיישבת קרוב לשולמית. בוכה יחד איתה.

"כשעליתי למטוס לא נרגעתי, כשהמטוס ניתק את עצמו מהקרקע הרגשתי שהלב שלי מתפוצץ, מתרסק. הרגשתי שחלק גדול ממני נשאר כאן. וכנראה ישאר שם. אני אמא כל כך רעה. כל כך אגואיסטית. ועכשיו סטיבן יפגע בו אם לא אחזור עם ג'ני ללוס אנגלס. אבל אני לא רוצה. אני מפחדת כל כך. וטימי שם איתו" היא ממשיכה לבכות.

מיכל מחבקת את שולמית וביחד הם בוכות.

מנותקות מהעולם.

רק שתיהם שם בסירה, שטות בנהר גואש של בכי.

מיכל מרימה קצת את הראש "שולמית אין לי מילים, אני עפר לרגלייך. את אישה גיבורה. אני בטוחה שטימי עוד יחזור אלייך. אני לא יודעת מה להגיד… כל מילה שלי תיהיה קטנה פי מליון ממה שאני מרגישה ובכל זאת אני אומר לך שאת לא אגואיסטית ולא אמא רעה להיפך תזכרי שהצלת משם את ג'ני ואותך. את תמיד תוכלי להתגרש מסטיבן ולגדל את טימי. אני בטוחה שיש עוד מלא פתרונות. את אישה ענקית. כשפגשתי אותך לא הייתי מעזה להעלות על הדעת שיש לך כזה סיפור מאחורייך. ג'ני צריכה אמא חזקה וגם טימי. שימי לב , שמה שהיה לך הכי חשוב להזכיר לילד שלך, בזמן שנפרדת ממנו, היה העובדה שהוא יהודי" היא מעודדת את שולמית.

"מה זה עוזר כשהוא גדל בבית של נוצרים? בטח מתעללים בו שם"הדמעות ממשיכות לזלוג. מזל שאין סוף לדמעות.

"קודם כל זה עוזר, שתדעי לך שהיהודי הראשון בעולם היה אברהם אבינו והוא היה גר בבית שעובדים שם את כל העבודה זרה שהיה אפשר להמציא, הוא היה במקום הכי חשוך וירוד בעולם. ודווקא הוא גילה את היהדות. אני בטוחה שטימי זוכר את המילים שלך גם אם אמרת אותם בעברית. הוא הבין כמוך שהוא ילד שונה ששייך למשהו ענק. ואל תשכחי שסטיבן הארור הזה הוא גם כן אבא שלו" לצערינו הרב "אז הוא לא באמת יתעלל בו בצורה אכזרית" מיכל מנסה לשפוך קצת גוון ורוד על הסיפור ולנחם את שולמית.

שולמית חושבת על הדברים ומהנהנת בראשה כאות הסכמה.

"ההורים שלך יודעים את זה?"

"לפני שטסתי לצרפת. סיפרתי להם שאני טסה, ההורים שלי הגיעו לשדה התעופה והסברתי להם בקצרה את הסיפור, לא סיפרתי להם על השהות שלי בבית החולים ועל הפגיעות של סטיבן. ראיתי שאבא שלי רצה לומר משהו אבל הוא שתק, כנראה רצה לומר שהוא הזהיר אותי בעבר. הם אלה ששכרו לי את הוילה הזאת תוך כמה שעות, הם רצו להקל עלי קצת מכל מה שעברתי".

"ואתם מחפשים דרכים איך לשחרר את טימי?" מיכל שואלת בעדינות.

"ברור!".

"ו…".

"ועדיין לא מצאנו דרך אחת הגיונית" שולמית משפילה את מבטה ולוחשת את סוף המשפט.

"אני בטוחה שעוד נמצא, עכשיו יש לך אותי ואת בעלי אנחנו ניהיה לך למשפחה, ברשותך אני אספר רק לו את הסיפור, זה בסדר?".

"כן"

"ועכשיו עוד עניין, המכתב, צריך לענות לו, יש לך עד מחר. מצאת מה לומר לו?"

"לא. את מבינה שעד לכאן הוא מצא אותי?" שולמית פורצת בבכי מחודש מרגישה כלואה "ואני בטוחה שהוא לא איים ככה סתם. אם אני לא אענה הוא לא יחשוב פעמיים ויקיים את ההבטחה שלו, וטימי יהיה שוב קורבן להחלטות של אמא שלו".

"למה שלא תעני?" היא לא מבינה.

"כי אני לא רוצה לחזור לשם, זה להיכנס מלכתחילה לגיהניום".

"מי אמר שאת צריכה לחזור? תעני לו שקיבלת את המכתב ותחשבי על זה, זה לא אומר שאת מסכימה".

"או מסרבת".

"אבל לפחות ככה תמשכי לך זמן" מיכל חושבת "אני אדבר עם בעלי, הוא בטח ימצא פתרון. אנחנו נדאג לך עד הסוף" היא מחבקת בחזרה את שולמית.

"תודה. תודה. אתם פשוט מלאכים" שולמית זורחת, חוץ מההורים שלה אף אחד לא נתן לה כזאת תשומת לב. אבל למה זה מגיע לה בכלל?

"עדיין לא" מיכל צוחקת בבישנות ,"אני מרשה לעצמי להזמין אותך לשבת, אחרי שתשבי עכשיו ותכתבי מכתב חזרה לסטיבן".

שולמית צוחקת בפעם הראשונה מאז שהתחילה בסיפורה "אני מודה לכם"

הם נפרדות.

שולמית מתיישבת על הספה ולוקחת עט ועיפרון.

היא תכתוב לסטיבן שיבין מה שיבין.

העיקר שטימי האהוב שלה לא יפגע שוב.

בגללה.

© כל הזכויות שמורות

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
מחפשת מקום לצאת לטיול? כנסי לכאן!
28
היוש חברות שמתי לב שהרבה בנות מחפשות מקומות לצאת לטייל וכל פעם מחדש שוברות את...
עוד לא קפצתי למים
newEmotionIcon_03_50
אבא תראה ת'צדיקה הזאת! שבדור החשוך של השקר, היא זרקה פאה בשווי חמש עשרה אלף!!...
רק רציתי לדעת /56
חיתוכי-אייקונים-ריבועים_62
החיידק כמעט טרף לי את אחי! לקום בוקר אחד ולגלות שהחיים התהפכו לי. שום דבר לא ...
טיפים אישיים שיקראו את הפוסט שלך - ויתנו תגובות
27
היי חברות💜 ראיתי שהרבה בנות כתבו שהן כותבות פוסטים ולא מקבלות תגובה. זה באמת ...
💔to you. My sister
newEmotionIcon_24
מתי תקלטי שהסיפור שלך זה חלום הלילה שלי. הלחץ שלך זה הסיוט שלי. הצחוק שלך זה ...
קרוב אליי הדבר. ורחוק.
37
אני ילדה זוכרת. ככה זוכרת את עצמי, מאז שאני זוכרת את עצמי. וככה מאורגן לי המח...
ורד על הבוקר😅
12
יש בנות ש"בוקר טוב" הורס להן את היום. הורס! "למה היא פנתה דווק...
היא נתנה לך יותר
58
אבא עוד מעט קדיש, אבא עוד מעט כל העולם נגמר.. אבא עוד מעט כבר אין יותר למה לח...
פוסטים חדשים
מחפשת מקום לצאת לטיול? כנסי לכאן!
היוש חברות שמתי לב שהרבה בנות מחפשות מקומות לצאת לטייל וכל פעם מחדש שוברות את...

לב סגול💜

עוד לא קפצתי למים
אבא תראה ת'צדיקה הזאת! שבדור החשוך של השקר, היא זרקה פאה בשווי חמש עשרה אלף!!...

דומיה נפשי

רק רציתי לדעת /56
החיידק כמעט טרף לי את אחי! לקום בוקר אחד ולגלות שהחיים התהפכו לי. שום דבר לא ...

המערכת

קריותיתתת לפההההה✨✌️❤️‍🔥🥳🤩
כללל הקריותיות ששנה הבאה יהיו בתיכון להצביע וואקשה!! אני גם יהיה איתכן שם, מע...

קריותית לעתיד

סקר מקצועי 😄
מקצוע אהוב ומקצוע שנוא תגיבו

🙊🙉🙈

חזרה לשגרה
12
אז איך את מסכמת את חופשת פסחח?

חגית

חפיפת ראשים
יש אדם עם ראש מחשב.אין מחשב עם ראש אדם.

שירבוטית

ממלכה לחיים 6
"מי שאינו רואה באחרים רוע- כנראה נקי ממנו לגמרי" (אולה, פדהאל)

רעואל

15 תגובות

  1. מוריה יקרה!!
    מגיבה לך פה גם על הפרקים הקודמים שעליהם לצערי לא הספקתי…..

    וואו!!!
    כישרונך פורץ מכל אות ואות, מכל נגיעה מרטיטה בלב הקורא. מכל משפט שאימצתי בו את ליבי.
    כה מהנה לקרוא את פרקייך!!!
    תודה!!
    תודה על החוויה הזו!!!!

    ו…
    תרשי לי לתת לך כמה הערות קטנטנות?
    מקווה שכן ?…

    1. כידוע לי ויתכן שאני טועה, זה *סטיבן ולא סטיוון.

    2. אשמח אם תוכלי לרווח מעט את השורות, להקטין מעט את הפסקות, על מנת שיהיה לכולנו יותר נוח לקרוא ולהתענג…

    3. אשמח להסבר מדוע מיכל לא פנתה למשטרה בתלונה על סטיבן. הלא כתבת אודות אלימות פיזית עליה ועל ילדיה.
    פחדה ממנו? כי לכאורה אין ממה, היא בעולם מערבי, לא בג'ונגל…

    4. "אמאל'ה אני לא עומדת בזה שולמית"
    לי באופן אישי, הניסוח הרגיש טיפהל'ה מוגזם.. היא בכל זאת אשה מבוגרת…

    מקווה שלא הערתי מדי ?…

    תודה שוב!!!
    המשיכי להצליח!!!

      1. אכן.
        יתכן שיש ממה.
        אולם צריך להיות פירוט מדויק בסיפור למה.
        לדוגמא,
        האב שוטר בעצמו\יש לו קשרים בחלונות הגבוהים של הממשל.

        אין אשה בריאה בנפשה שלא תנסה להתלונן, בין במשטרה ובין באמצעים אחרים כגון הרווחה, מכרים וכולי'…

        אם בסיפור אין לאשה סיבה מיוחדת שלא להתלונן על מצבה-
        הרי שזה מעט תמוה.

        אבל תודה על דעתך!

    1. היי אילנית תודה
      1.צודקת ואני באמת בדקתי אבל שכחתי לתקן את זה, תודה.
      2. אין בעיה אשתדל
      3.שולמית בטבע שלה היא די פחדנית כזאת, היא מעדיפה לחשוב שזה יגמר בצורה טובה. בנוסף בהתחלה היא לא רצתה לעשות מזה עניין גדול כי לא רצתה להראות להורים שלה שהם צדקו למרות שבהמשך היא מבקשת את עזרתם.( אבל אל דאגה בסוף מיכל ונפתלי עוזרים לה להתגבר על הפחד והם באמת פונים לגורמים חיצוניים משטרה וכו?☺️)
      4. אולי.. אבל היא בחיים לא נחשפה לסיפור כזה ובמיוחד לא מכלי ראשון. אבל כנראה שזה נשמע לך מידי היסטרי למרות שזה לא ממש מה שתכננתי…

      1. תודה על התודה ?
        לגבי 3,
        סליחה שאני מתעכבת עליו, פשוט הוא קצת זועק לי…

        פחדנית אולי לעצמה.
        אבל כשהוא מתחיל להכות את ילדיה??
        איך היא לא מתלוננת לא-ף אחד? הרי לא מדובר במעידה חד פעמית ובטעות מקרית, אלא בדפוס אלים שחוזר על עצמו.
        ומילא עליה. אבל ילדיה!!
        איך היא מסכימה שיחיו ככה?
        ו…
        לא אכנס לכל הסיבוך הזה…
        אבל קשה להסתיר פגיעות פיזיות…
        לדוגמא, כשהיא בבית החולים. מה היא אמרה? שבעלה הכה אותה? מניין השריטה במצח?
        שוב, לא אכנס לכל זה…
        אולם הדברים לא כאלה פשוטים להסתרה ולהחלקה….

        1. את ממש מותק אילנית ואני ממש אוהבת את הסגנון שלך.
          אני רואה שזה ממש מציק לך הנושא.
          אז ככה קודם כל יש אנשים בעולם. אני לא אמרתי ששולמית לגמרי התעלמה מזה שהוא פגע בילדים שלה, היא לא שתקה ולכן לא זוכרת אם ציינתי את זה אבל היא מעדיפה לקבל היא את המכות. ולא ילדיה.

          תנסי להכנס שנייה לראש שלה: היא בקושי בת עשרים, ההורים שלה אמרו לה שלא תחזור עם תלונות, הבן אדם היחיד שנותן לה משענת זה סטיבן. ושוב, נכון שהוא מרביץ בימי ראשון אבל כל השבוע הוא לגמרי סבבה. ועם כל שבוע שעובר שולמית מקווה שהסיפור נגמר ושסטיבן הזה למד לקח ויחזור לעצמו.

          אם היא תלך למשטרה- סטיבן יעשה בלגן.
          וכמו שמושקא העירה בהתחלה יש אנשים שמעדיפים לשתוק. מה את חושבת שעושות כל היהודיות שגרות עם ערבים? אני לא בטוחה שיש להם חיים תותים…

          עכשיו בקשר לבית רפואה היא תמיד יכולה לשנות את הסיפור ולהגיד שהיא החליקה בבית או שהיא נקתה את המטבח ונפל עליה כוס זכוכית וואט אבר…

          אבל ארגיע אותך שיש לזה סוף טוב. צריך רק טיפת סבלנות.:)

          ואם זה ימשיך להציק לך אז אני אשנה קצת את הפרק.

          1. כל המחמאות כנ"ל אלייך ועלייך, יקרה ?

            תראי.
            לכל השאלות ששאלתי, יש תשובות הגיוניות.
            את חלקן אמרת ואת חלקן אמרתי לעצמי….

            אז למה בעצם שאלתי?
            ולמה בעצם כל כך כל כך חשוב לי לתקן ולייעץ לך? הלא זה בסך הכל סיפור בהמשכים באתר…

            אז זהו.
            לסיפור הזה יש פוטנצייאל הצלחה גבוה מאד, הרבה יותר מבאתר – מבלי לזלזל חלילה וחס ? ודווקא בגלל זה אני רוצה שהוא יצא לך מושלם….
            מקווה שהבנת אותי…

            וכעת אמשיך.
            כאמור, יש תשובות לשאלה הזאת אודות התלונה. אולם……….

            בשתי פרקים את סיפרת סיפור חיים שלם.
            והמון פרטים שנראים קטנטנים יכולים בטעות להישמט מפאת קוצר היריעה….

            אז…
            אינך צריכה לשנות…
            ודאי לא בגללי, מי אני בכלל…

            רק—
            אם אי פעם תערכי זאת שוב, אולי הייתי מייעצת לך להוסיף שם עוד כל מיני פרטים חשובים שיעזרו לקורא להבין טוב יותר את הסיפור…
            לדוגמא-
            מה היא אמרה לבית הרפואה כשהגיעה לשם פצועה, יותר באריכות למה לא התלוננה, אולי שמיכל תשאל אותה על זה וכיוצא בכך….

            מקווה שאני לא ביקורתית מדי…
            אם כן אז סליחה ?

            מעריכה!!

    2. ממש לא!❤️
      אני ממש מעריכה אותך. צודקת אקח את עצתך.
      אגב בת כמה את? כאילו יש לך שפה ממש גבוהה ונראה שהרבה ניסיון, אם אני לא טועה?

  2. אעאאע
    אמא איזה מתחח
    מוריה' את מוכשרת ברמות זה פשוט יפההה
    אני לא יכולה פשוט התחלתי לבכות
    עם שולמית היא מותק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *