קשה לי שאני כן ובבית לא

חיתוכי-אייקונים-ריבועים_12
שלום יקרה,קראתי את שאלתך המפורטת ברגישות ובתבונה רבה... כל כך גאה במשפט הפתיחה  שלך "אני חב"דניקית!" להיות חסיד חב"ד חסיד של חכמה בינה ודעת ,מעניק לך מקום מאוד גבוה.מקום רוחני שיש בו עבודה מאוד גדולה,עם עצמך - וגם להתנהג כחסידת חב"ד וגם במקביל לקבל את הסביבה ולהשפיע עליה בנועם. מאתגר

שלום לאתר המוצלח והמוערך! אני חב"דניקית אבל המשפחה שלי לא. הם יותר סגנון דתי לאומי לא מוגדר כזה. וזה מאד קשה לי לראות אותם ככה עם אינטרנט פתוח,סרטים וכו'… הרמה של הידיעות בהלכה מאד מועטה וגם יש הרבה הלכות שהם מזלזלים בהם. בקיצור לא קל לי… אפילו ברמה של אני אומרת להם שאסור לעשות את זה בשבת אז אמא שלי אומרת אבל במצב כזה וכזה מותר. ואני יודעת שזה המצאה וזה אסור. אבל יש כזאת נטיה להתאים את התורה אליהם במקום להתאים את עצמם לתורה. ובמקום לבדוק אם זה אסור או מותר הם מחליטים לבד… אחותי מצד אחד מקפידה על הלכות בשבת ומצד שני פותחת פלאפון בשבת!!! לא מול כולם אלא בחדר לבד. כי לדעתה זה לא אסור. ואני לא יודעת אם היא יודעת שאני יודעת היא לא מדברת על זה ויש מין קשר שלשתיקה שלא מדברים על הנושא אבל זה כואב לי! זאת אחותי! אתם מבינים את הבלגן??? אני יודעת שאי אפשר לשפוט את הורי, הם בעצמם חזרו בתשובה, אבל דווקא בתור כאלה שחזרו בתשובה הייתי מצפה מהם ליותר הקפדה על הלכות ושהבית יהיה בית יהודי באמת. הקטע הוא שהם חושבים שאני מחמירה ואני אומרת להם שזאת ההלכה. מאד קשה לי שאני בטוחה במשהו ואז אחותי למשל טוענת שזה בכלל לא נכון זה פתאום מערער גם אותי.. אני שמה לב שקשה לי מאד לשמוע דעות שונות משלי זה מערער לי את שלי… שבת היא לא כמו שבתות שחוויתי בחיים שלי שבת אמיתית כזאת שמה שמיוחד בה זה דווקא כשמקפידים על ההלכה. אצלנו יש הלכות שממש מקפידים ויש כאלה ששכחו שהם קיימות. כואב לי!! אני גם בעצמי בקושי יודעת הלכות כי מה שלומדים בבית הספר רק טיפה בים ממה שיש בבית יהודי. הייתי רוצה להיוולד בבית חבד"ניק כמו שצריך בית יהודי ירא שמים שמקפיד ויודע את הערך של המצוות ולא מזלזל. בית שחיים בו יהדות וזה לא עוד דבר מטריד שנוסף לחיים, כמו שלפעמים אני מרגישה אצלנו… אני יודעת שגם אני לא מושלמת אבל עדיין מה שאני לומדת אני משתדלת לקיים. ובבית שלי אין כל כך מודעות להלכות. אני מתארת לעצמי שבבית יהודי נורמלי לומדים הלכות ומדברים על זה,ואצלי זה לא ככה. אני מרגישה שאני יודעת כל כך מעט ממה שצריך לדעת. הייתי רוצה לשנות משהו בבית שלי שיהיה קצת יותר מודעות. הם מאד אוהבים דברי תורה אבל רק ללמוד ולא לקיים… נגיד שאמא שלי תגיד כמה חשוב להקפיד עד הסוף ולא חצי חצי ושניה אחת היא תעשה משהו בדיוק הפוך ממה שאמרה. אני לא רוצה להיות מושפעת. בעז"ה אני אקים את הבית שלי הוא יהיה שונה בטוח. אבל בנתיים אני חיה בבית הזה וזה קשה כל כך… יש לכם עצה?

שלום יקרה,

קראתי את שאלתך המפורטת ברגישות ובתבונה רבה…
כל כך גאה במשפט הפתיחה  שלך "אני חב"דניקית!"
להיות חסיד חב"ד חסיד של חכמה בינה ודעת ,מעניק לך מקום מאוד גבוה.

מקום רוחני שיש בו עבודה מאוד גדולה,עם עצמך – וגם להתנהג כחסידת חב"ד וגם במקביל לקבל את הסביבה ולהשפיע עליה בנועם. מאתגר

כל מצווה משמעותית
קראתי בכאב מאוד גדול את ההתנהלות בבית שלך ,אני חושבת ש"חזרה בתשובה" הוא תהליך של עומק ,תהליך פנימי ועמוק וכאשר לא מתחברים ליסוד ממש בעומק הנשמה אז קורות תקלות בדרך. ייתכן שזה מה שקורה אצלך בבית. במקרה כזה הרבי מלמד אותנו שכל יהודי מוסיף באור – תמיד.

פעם שאלו את הרבי לגבי נשים שמדליקות נרות שבת ואח"כ נוסעות או מבשלות האם זה נכון לתת להן בכלל נרות שבת קודש, תשובת הרבי מה הבעיה?! הדלקת נרות שווה מצווה. מה שהיא עושה אח"כ לא מוריד מהמצווה שעשתה….

החיבור האמתי לשלושת הרבדים של מחשבה דיבור ומעשה יוצר את השלמות של קיום תרי"ג ולך כחסידה האמונה על כל הנ"ל קשה לראות ולחוות את הרדידות בקיום המצוות של המשפחה שלך .מאוד קשה לקיים מצוות מתוך קבלת עול ולכן אנשים נמצאים הרבה בתהליך של תשובה… זאת דרך תמידית..

 

חסיד הוא פנסאי
עבודה של חסיד היא קודם כל עם עצמו כאשר חסיד הוא כמו דברי הרבי פנסאי ומאיר על הסביבה שלו אז יש לו יכולת מיוחדת להשפיע על אחרים,וההשפעה והשפע מתקבלים.

בהקשר של דיבור עם הסביבה כתבת "אני שמה לב שקשה לי מאוד לשמוע דעות שונות משלי" רגיש, מקסים ומיוחד שבגילך (מן הסתם בתיכון) את נמצאת בנקודת מבט שאת יודעת לזהות את זה.

כדאי שתעשי בדיקה קטנה עם עצמך:
האם לשמוע דעות שונות ממך גורמות לך לחוסר יציבות בנוגע לקיום תורה ומצוות?
האם זה רק דעות אחרות שקשורות לתורה ומצוות? או בכל נושא?
האם קשה לך לשמוע דעות אחרות מכל אדם או רק מהמשפחה?

את גם כותבת "אני יודעת שאי אפשר לשפוט את הוריי הם בעצם חזרו בתשובה" כאן את צריכה לשים נקודה ולא פסיק ,כל אחד בנפש שלו מקבל כלים מיוחדים למסע הפנימי שלו. אולי המסע שלהם הוא להביא אותך אל הנקודה  הזו, ולאפשר לך להפליג אל דרך החסידות, אולי המקור בנפש של אחותך  דווקא שונה מהמקור של הנפש שלך?

מאוד חשוב שתשימי לב במקום הזה וברצון שלך שהם יתנהגו אחרת, מה הן הגבולות שלך: את יכולה להשפיע עליהם מעצם היותך, אבל אין לך אחריות (וגם לא נדרש ממך לקחת אחת כזאת) על הבחירות שלהם. כלומר הגבול פה הוא מאוד עדין: מצד אחד, את יכולה להשפיע, להגיד דבר תורה בשבת, להציע לאחותך ללכת איתך לשיעור וכדומה הכלל הכי משמעותי בחינוך ע"פ כללי החינוך וההדרכה של הרב חודקוב הוא דוגמא אישית.
מצד שני, חשוב מאוד (ואולי הכי חשוב) לשמור על אווירה חיובית בבית, לכבד את ההורים שלך ולמצוא את הנקודות אור שלהם ומה את כן יכולה לקחת מהם, גם אם הם, מהסיבות שלהם, החליטו לשמור פחות, הם אילו שאוהבים אותך הכי בעולם. תהיי הבת שלהם לפני שתהיי הרבנית שלהם 🙂 והתפקיד שלך הוא לאהוב את אחותך, לא לחנך אותה.

וותרי על הרצון שלך לשנות את משפחתך. זה בסדר לך לנפש שלך שאת עושה איקס ושאת יודעת את הלכות שבת ,אבל להם  זה לא מתאים. וזה לא צריך להיות מלווה בדיבור או בהטפה.  כמה את נפלאה – את זה הם ידעו לבד…

זאת עבודה ענקית, אני יודעת, אבל היא משתלמת. היכולת לקבל כל אחד באשר הוא זה מתכון לחיים רגועים.. וגם… זה משהו שהקב"ה ביקש מאתנו: ואהבת לרעך כמוך

סביבה מחבקת
ומכיוון שבקשת עצה – קבלי רעיון אחד כללי, סביבה חיובית דווקא בשלב הזה של החיים שלך מאוד תעזור לך לבנות את החיים. אז נכון את חיה בבית שלא מעודד אותך לשמור תורה ומצוות, קשה לך (וזה הכי מובן) לקבל את זה ודווקא בגלל זה – חשוב מאוד שיהיו סביבך אנשים שההשפעה שלהם היא חיובית.

לדוגמא: פנימיה/מדרשה הן חממה לגידול נשים עוצמתיות גדושות בהנהגה יהודית חסידית, גם ללכת לשיעורים חסידיים באופן קבעו יעזור לך. (אם את לא יודעת למשל מספיק הלכות – זה המקום ללמוד בעצמך ולהעמיק)

חשוב שתהיה לך משפיעה – גם רשמית, שאת יכולה לפרוש בפניה את הקושי היומיומי שלך בהתנהלות בבית לא לחינם כתבו החכם באדם "דאגה בלב איש ישיחנה-לאחרים" הרבה יותר קל בלב להתנהל כאשר את לא סוחבת את המטען הרגישי הרגיש הזה לעצמך.

תקיפי את עצמך בחברות טובות שאפשר להגיע אליהן אחה"צ להתארח בשבת ללמוד מתוך הסתכלות מה נכון ומהי הנהגה  יהודית אמיתית.

בחירה משמים
כתבת, "הייתי רוצה להיוולד בבית חבד"ניק כמו שצריך בית יהודי ירא שמים שמקפיד ויודע את הערך של המצוות ולא מזלזל".

נשמה יורדת לעולם ויש לה בחירה חופשית איך להתנהג. בחירה חופשית זו מוגבלת, האדמוה"ז אומר שבדור שלנו, אנחנו לא בוחרות מי יהיו ההורים שלנו? לאיזה עם, כמה אחים יולדו לנו? היכן נגדל? לאיזה סוג של משפחה-דת"ל חרדי /ליטאי וכדומה…יש לכל אחת מאיתנו בחירה על העתיד עם מי נתחתן ואיזה בית בע"ה נרצה להקים ועדיין אין לנו יכולת בחירה והשפעה על הבסיס של מי יהיו הורינו ….

כשאת כותבת על מה שקורה בבית שלך בשבת מכאב גדול עליך להתחבר לנקודה כי כל נשמה יורדת לעולם הזה עם מסע משלה וזה המסע שלך….. תסתכלי על זה גם ככה:ההורים שלך והעבודה שאת צריכה לעשות מולם – עוזרים לך להגשים את המסע האישי שלך. זה לטובתך.

אין לנו בחירה חופשית איפה להיוולד הבחירה החופשית שלנו היא מה לעשות עם הנתונים שלנו שכבר קיימים.
ברגע שתהיי מודעת לחלק החשוב שהם ממלאים במסע שלך ולמקום שלך מולם ובאילו מקומות את כן יכולה לקבל כוח –
תצליחי להפסיק לרצות לשנות ותלמדי זכות על הוריך ואחותך.

בינתיים שולחת לך חיבוק ענק
מקווה שתראי שהדברים ישתנו. וגם אם הם לא ישתנו בפועל  בטוחה שהעבודה שלך תשנה את החשיבה שלך וזה יהווה את נקודת השינוי של משפחתך.

אני בטוחה שיחד עם יכולת ניתוח, רגישות, אהבה כזו גדולה למשפחתך, יכולת ניתוח כזאת גבוהה כמו שיש לך והסתכלות כל כך אמיתית על המציאות, אני בטוחה שתצליחי בעזרת השם להקים בית חסידי אמיתי! ועד אז… בהצלחה!!

איתך בדרך, חופית

hofit@shutafotbaderech.co.il

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
מיומנה של ג'ינג'ית 25#
פרח

מושקי הג'ינג'ית 🤪

ישבתי בכסאי 🪑 כשריח נהדר עלה באפי 👃🏻 עקבתי מוקסמת אחר הריח 🤤 ומה ראיתי בתנור?...
כסף, כסף, כסף
72

אני

פעם חשבתי שהמשפט: כסף לא פותר בעיות הוא משפט לא נכון. נולדתי למשפחה עם הרבה כ...
4:27 ואת.
עט

I'M

רציתי, בטח רציתי לשלוח לך הודעה. היו לי כל כך הרבה מילים להגיד, דמעות לבכות, ...
ישבתי וחיכיתי לך

משיח עכשיו 💫❤

אני חיכיתי לך, ישבתי שם, עם כל המשפחה. דיברנו עלייך והיינו בטוחים שהנה –...
געל ווסר ביידים או גם בפנים🤪🤪
פרח

כחולת עיניים

קרה לי היום מקרה מוזר ביותר הכנתי לי שוקו טעים😗 ופתאום מגיעה המנקה שלנו ששמה ...
הבחינו בין שני הלבבות (פליז כנסו - זה חשוב לי!)
72

לב סגול💜

הייוש חברות הודעה קצרצרה כשהתחברתי לאתר חיפשתי שם שעוד לא קיים ולקחתי את השם ...
מפרגנת? כנסי!
87

ירוקת עיניים

היי אז מה אומרות על זה? קחי לך שותפה או יותר ותכתבי לה פרגון מכל הלב.❤️ אז אנ...
מיומנה של ג'ינג'ית 24#

מושקי הג'ינג'ית 🤪

בוקרר 🌅 קמתי 🥱 התארגנתי 👗 התפללתי 📖 והחלטתי להכין עוגה 🎂 שמתי חומרים 🥣 ערבבתי...
פוסטים חדשים
אחרי מה שקרה אתמול
פרח

דומיה נפשי

אבא אתה נתת לי יצר הרע דווקא לחוסר צניעות, רק אתה יודע שכולי זה צביעות. אתה נ...
חיים את הזמן /אמור
icon_68

דרשנית בהתהוות

בפרשה שלנו מופיעה מצוות ספירת העומר. כאשר משה רבינו הודיע לבנ"י על מתן ת...
בור של בדידות

עופר האיילים

בדידות זו תהום רחבה יש מקום לשחות שם בבריכת כאב קרה, פרטית ולמה זה מותר בכלל ...
2 ציפורים במכה אחת🐤🐤
נרות שבת

כחולת עיניים

טוב אז הפסקתי לעשות סיפורים רנדומאלים ללא שם אני אכתוב כותרת כי אין לי כח לחש...
מיומנה של ג'ינג'ית 25#
פרח

מושקי הג'ינג'ית 🤪

ישבתי בכסאי 🪑 כשריח נהדר עלה באפי 👃🏻 עקבתי מוקסמת אחר הריח 🤤 ומה ראיתי בתנור?...
אבא אני רק שלך
19

דומיה נפשי

אבא למה אתה צריך אותי בעולם? תראה כמה עבירות אני עושה, איך יכול להיות שאתה או...
אל תתנו לי עצות
חיתוכי-אייקונים-ריבועים_37

שירבוטית

אני אוהבת לטעות לבדי ללא עזרה 😂(אמרה המתנשאת)
אוףףףףף
כלי נגינה

קישורית

קשה לי בלי לשמוע שירייייייייייייייייייייייייייייים

5 תגובות

  1. היי גם אני חבדניקית 😉
    חסידה של הרבי ברוך ה. וכן..גם אצלי מתוך כל המשפחה שלי בחר הרבי דווקא בי להיות קשורה אליו באופן ישיר.
    המשפחה שלי לא חבדניקית בכלל.
    וגם לי מאד הציק בהתחלה מה שהולך בבית מבחינת הלכות ואוירה חסידית בכללי.
    ולאחרונה זה פחות מציק לי..
    והדרך לשנות את זה פשוטה וארוכה 😉
    התחלתי להקפיד על הדברים הכי הכי קטנים בעצמי בהתחלה זה היה מתוך כוונה שלפחות אני אהיה ה'בסט' אבל אחכ זה שירת מטרה שונה לגמרי..
    אחרי קצת זמן גם אחי הקטן שישן איתי בחדר שם נעגל וואסער ליד המיטה..ואחכ גם אמא שלי העירה לו כשהסתובב בטעות בלי כיפה ובהמשך כאבא שלי ראה שאני נשארת בשולחן לברך ולא קמה לספה אז הוא גם התחיל לזמן..וכן הלאה
    את עושה בעצמך, בנועם בחיות ובשמחה ולא מפספסת כלום וכמובן דואגת שיראו שאת עושה 😉 ואחכ כל הבית אחריך…
    מה שחשוב זה לעשות הכל בשמחה!פשוט להיות חבדניקית שמחה. חסידה שמחה של הרבי!
    כי אם תעשי את זה בעצבות אפחד לא יחשוב שנחמד כיף ומחזק לקיים הלכות וכד'

    ונכון את צודקת..לא משנה מה יהיה- קשה לחיות במשפחה לא חבדית.
    אבל זה ליגה.. 🙂 תחשבי שכל בת חבדית אחרת נולדה למשפחה חבדית ולכן היא חבדניקית..בהמשך החיים היא אולי מתחילה לחשוב על העינין ולבחור להיות חסידה של הרבי.
    אבל אצלנו-כל דקה היא בחירה!בכל רגע ורגע אנחנו בוחרות להיות חבדניקיות!
    כל פעם כשאנחנו בבית ויש לנו תמונה של הרבי בחדר. ספרים וכל הדברים הגשמיים- אנחנו בוחרות.!!
    כי באותה מידה יכולנו לזרום עם המשפחה ולא לבחור בכלום..
    תחשבי על זה..אין עלינו 😉

  2. ל'אחת שהרבי בחר'..
    אני מקווה שתראי את התגובה שלי..
    אני שאלתי את השאלה.
    אני ממש שמחתי לקרוא את התגובה שלך את ממש מעודדת…
    שתמשיכי להתחזק ולהיות בליגה…
    אני ברוך ה' רואה שהמשפחה שלי כן מושפעת לטובה אבל לפעמים אני מרגישה שאני הולכת לבד בדרך וזה קשה.
    ובכלל מה תגידי על אחות שלא כל כך שומרת שבת? אצלך לפחות כן שומרים כך נראה לי…
    אני משתדלת להתייחס אליה יפה והכל יש לנו קשר טוב אבל בנושא הזה יש מחסום. יום אחד אמרתי לה את יודעת שהשבת זה נותן ברכה בחיים? אני ממש אוהבת את השבת לא רוצה שתיגמר… היא אמרה לי :"ככה את חושבת"… זה ממש מציק לי כי זה לא 'אני חושבת' זה התורה אומרת!
    לאחרונה כתבתי לה מכתב ארוך ורגשני על זה שהשבת היא מקור הברכה ולפני אותה שבת היא באה ואמרה לי מעצמה: ראיתי סרטון שמישהו עשה על השבת העולמית וזה נגע בי.. ויותר מאוחר היא אמרה לי השבת אני אהיה בלי הפלאפון אני אנסה אפילו שזה קשה לי.. אבל תהיי איתי טוב? תדברי איתי.. שלא יהיה לי משעמם.. אני ממש התרגשתי אמרתי לה כל הכבוד שהחלטת ככה את תראי שזה הכי טוב בעולם…

    הקטע שזה קשה שאת יודעת היהדות זה אוצר החסידות זה אוצר ואת רוצה להגיד לכולם רוצו ללמוד חסידות! זה הדבר הכי טוב בעולם! אבל הם עסוקים בעניינים שלהם וזה בקושי מעניין אותם… ואני חושבת שהם לא נורמליים.. ובאיזשהו מקום זה מחליש גם אותי. עד השיחה הבאה שאני לומדת או התניא…

    בכלל עוד משהו נראה לי שאני יותר מידי מחצינה את זה שאני מקפידה אז זה עושה את הפעולה ההפוכה נגיד שהחלטתי לא לאכול רבנות למרות שאצלנו אוכלים ואז אחותי אומרת קחי זה בהכשר שלך וכו'.. כאילו זה ההכשר "שלי" את מבינה?
    ואז גם אחותי הקטנה חושבת שגם היא יכולה לבחור מה לעשות מה לאכול כמו שאני בוחרת והיא לא מבינה שאני גדולה והיא בת 8 (האחות השניה) והיא גם עקשנית אז לפעמים היא באה לי עם איזה שוקולד שאני לא אוכלת ואומרת הנה מה הבעיה אני אוכלת חלב נוכרי… או שהפוך היא דווקא מנסה להסתיר ממני וגם אומרת את זה יש לי שוקולד שאת לא אוכלת אז אני לא אוכל אותו לידך… כאילו נראה לי שהדווקא שלי גורם לדווקא אצלה. כאילו היא מנסה להיות הפוך ממני.. ונראה לי גם אחותי השניה ככה.. אז אולי בכלל לא כדאי להבליט את מה שאני עושה פשוט לעשות בשקט כדי שהיא לא תעשה יותר הפוך וקיצוני להראות ש'היא לא אני'?

    נ.ב. הייתי רוצה להכיר אותך נראה לי שיש לי הרבה מה ללמוד ממך… איך אפשר ליצור קשר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות