פרק 4

אני דואגת לתלמידה שלי

המערכת

מקום לתשובות

הי שותפות אהובות!

במדור הזה נעלה שאלות ותשובות שפורסמו בקבוצת וואטסאפ* של מדרשת "פנימיות" בשם "המקום לכל השאלות" שאפשר לשאול בה שאלות בהשקפה, באישור מנהלת המדרשה כמובן וצוות המשיבים.

(*לא נפרסם כאן פרטים אבל אפשר לשלוח מייל בנושא, מי שמעניין אותה: postimshutafot@gmail.com)


 

אני מורה לגילאי חט"ב ויש לי תלמידה שלאחרונה מתמודדת הרבה עם חוסר סבלנות, עצבים בבית, פאסימיות, חוסר תיאבון והרבה מחשבות שגם מקשות עליה לישון במנוחה.

(חשוב לי לציין שבאופי שלה היא לא כזו וכעת בחופש זה צף)

רציתי לשאול באיזה דרך אכוון אותה? היא מאוד חסידית.

אולי עיצות ותשובות מהרבי או דברים נוספים?

היא לא יודעת להגדיר על מה זה יושב. פשוט כל דבר מעצבן אותה.

 

 

*

 

מורה יקרה!

מרגש לדעת שיש לך קשר בחופש עם התלמידות שלך. שאת קשובה לצרכים שלהן, למצבי הרוח ולמה שמתרחש בסביבת הבית, והדבר אכפת לך.

את מציינת שתלמידתך חסידית ושההתנהגות הזו לא אופיינית לה.

כל דבר מעצבן אותה והיא חסרת מנוחה דווקא עכשיו.

כששומעים על נערה מוטרדת בהקשר כזה, נרצה לבדוק איתה במהלך שיחה מספר דברים:

 

א. מהם תחומי העניין שלה באופן כללי.

ב. ממה מורכב ואיך נראה סדר היום שלה כעת.

ג. מה טיב הקשר שלה עם בני הבית השונים.

 

נרצה לכוון אותה באמצעות השאלות לזהות מה ההבדל בין ימי הלימודים לימי החופש והיכן לדעתה מונח היסוד לחוסר המנוחה שלה.

ייתכן והקשר החברתי חסר לה / שסדר יום מסודר ירגיע אותה / שבתוך הבית יש קונפליקטים שמטרידים אותה.

נעזור לה למצוא כיוון בונה לנצל את היום בתחומים שהיא אוהבת וטובה בהם, ותחווה בם הצלחה. נעודד אותה ליצור קשר עם חברות חיוביות ולנהל קשרים באופן בריא וטוב.

כל זאת בהנחה שאין שום ארוע חריג מאחורי ההתנהגות הזו ומקורה בשינוי ההרגלים, שיעמום וכד'.

במידה ועולים תכנים חדשים ולא מצופים, כמובן שההתייחסות תהיה בהתאם.

 

חשוב להזכיר כי הרבי במכתבים רבים לחסידים, מדריך להסיח דעת ממחשבות מטרידות ולא לשקוע בהן או לייחס להן משמעות כבדה.

בנוסף, לעודד לעשיה חיובית של נתינה ותרומה לזולת, שיש בה הכח לעורר לרגשות טובים, היסח הדעת ותוספת אור בעולם.

 

המשיכי לשמור על קשר ולשדר אכפתיות. גם אם לא מיד תמצאי לה פתרון. זו שליחות אמיתית!

 

(השיבה: הגב' אסתי משי זהב)

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
תווי מכחול /4
new-emotion-icons_36
פרק ד': אופיר הלכה, ועל אף שאין ילד נוסף היום שצריך לבקר בקליניקה, עדנה נותרת...
הללו-יה [פירוש הת-הילי-ם] /14
אז הבטחתי לכן משבוע שעבר המשך… אז קבלו את הפרק ששמו ק-מ-ד-! אני באופן א...
תווי מכחול /3
עט
פרק ג': גל עשוי מים כסופים מתנפץ על החוף, לרגלי זאטוטון שמביט עליהם בערגה. הח...
תווי מכחול /2
27
פרק ב': פה פעור. עולם שלם של צבעים וצללים רוקד מול עיניה של אופיר. גלים סוערי...
תווי מכחול /1
icon_set_3_37
פרק א': מריחות עדינות של צבע כחול, נטיפים של לבן. התמונה משמיעה צלילים דקים ב...
הללו-יה [פירוש הת-הילי-ם] /13
86
פרק קל"ד אז היום במזל טוב שתי אחיות של חברות שלי מתחתנות. ואני דווקא רוצ...
חלונות קופצים
icon_66
קורה מעט מאוד שאני מדפדפת באלבום התמונות של חיי בנחת. לא ההוא שבמצלמה, שם אני...
הבוחר בנביאים טובים /48
icon_20
אליאב בן ישי. כבר דיברנו (נראלי חפרתי אבל אתן מתמודדות יופי..) על האח הקטן של...
פוסטים חדשים
יֵשׁ, אִם. טוֹוֶה.
יֵשׁ דְּבָרִים שֶׁמַּרְגִּיעַ לִרְאוֹת, אִם אַתְּ רְגוּעָה. יֵשׁ דְּבָרִים שׁ...

עיניים של ים

להפוך למישהי שאת לא
כאב זה להפוך למישו שאתה לא? ואנחנו הבעיה כשאין פיתרון? לזכור על מה נלחמים בשב...

הלוואי ולא

נשימה.
הִבַּטְתָּ אֶל הָאֹפֶק הֵם שָׁמְעוּ אוֹתְךָ: נוֹשֶׁמֶת, נוֹשֶׁמֶת. הִתְקָרַבְ...

שולינקה

חברות, אני, והאתר
יש לי כמה שאלות: 1- יש לך משתמש נוסף באתר שבו את משתפת? 2- חברות שלך יודעות א...

אנוכי:)

מקום לפרוק_3
היי שותפות! זה בדיוק המקום שלכן לפרוק:) והפעם בסגנון קצת יותר קליל, כסףף שפכו...

ניילונית

ממלכה לחיים 61
"כאשר עומדים מול אויב הרוצה לראות את דמך ודם עמך נספגים באדמה – אי...

רעואל

מתי חברות טובה נקראת קשר בריא ומתי היא חוצה את הגבול?

מישהי

ככה?
לא נראלי שכל לב שבור הוא לב טוב אבל כל לב טוב הוא שבור..?

LOVE

5 תגובות

    1. באתר הזה בגרסתו הישנה היה מקום מיוחד להתכתבויות בין מורות לתלמידות. זה בהחלט משהו שאנחנו נותנות לו מקום ולמורות מותר לשתף כאן גם כן. דווקא נשמע לי לא כזה נורא שתדענה שיש צד שלפעמים אתן לא מכירות בקשר למורות שלכן. ואני יודעת שלפעמים המורות חופרות עם הדאגה שלהן…
      כמובן שמותר לכן לא לאהוב, ואפילו להגיב את אי האהבה שלכן לנושא, אבל כן יש לו מקום באתר.
      ואחרון חביב – מורות נכנסות לכאן לפעמים, יש הרבה מהמסרים כאן שבנות כותבות בתקווה שהמורה שלהן תראה. וגם הפוסט הזה – זו מטרתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *