השאלה שלי קצת מסובכת, אבל אשמח לשמוע מה אתן חשובות.
סיימתי תיכון. ואיך אומרים, נזרקתי לעולם.
מצאתי את עצמי מתמודדת לבד.
בעיקר התמודדתי מבחינה רוחנית.
מצאתי את עצמי רודפת אחרי התואר "הבחורה החסידית". מנסה להשלים חתת. ללמוד שיחה פעם בשבוע. קשר עם משפיעה.
אבל ברגע קטן של חשיבה הרגשתי שיש כאן בלבול.
אני דבר ראשון יהודיה.
אחכ חסידית.
אני לא אמורה לבדוק קודם כל שאני שלמה עם התורה וההוראות שלה?
הבסיס. ברכות לפני אכילה ושתיה. נטילת ידיים. תפילה.
ואח"כ להוסיף את כל ההנהגות שקיבלנו מהרבי?
לי הרגיש שנוצר קצת בלבול.
בחורות שלמות רודפות אחרי התואר הנחשק. להיות חסידית.
עוד לפני שהיסוד. התורה עצמה לא שלמה.
או אולי צריך לשלב?
מה אתן אומרות?
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
10 תגובות
מצטרפת לשאלה
זה אמור לבוא אחד עם השני.
שמעתי שפעם שאלו את הרבי מיהו חסיד והרבי ענה שמדובר ביהודי המנהל את חייו על-פי השו"ע..
הבסיס צריך להיות יראת שמיים ומידות טובות וכשאת משתדלת להיות יותר חסידית בדרך כלל את תהפכי ליותר יראת שמיים..
העתק הדבק מתגובה יפה של שמש בפוסט: https://shutafotbaderech.co.il/what_my_g_dly_soul_w/ממוצע-מחבר/
יש סיפור שנראה לי הרב טייב מספר אם תראו ברחוב אדם שהולך בלי חולצה מה עדיף לתת לו חולצה או עניבה? התשובה היא דווקא עניבה אם תתנו חולצה הוא כנראה ילבש אותה אבל אם תתן לו עניבה בסופו של דבר הוא יבין שזה מגוחך ללבוש עניבה ללא חולצה ואז הוא כבר ילבש את שתיהן מה שלא בטוח יבוא אם יקבל חולצה.
ההמשל והא שאם מדברים על מעבר הבסיס יבוא כבר ממילא, נכון צריך לעבוד על זה אבל תכלס לעומת קהלים אחרים גם הבסיס שלנו הרבה יותר טוב
אני חושבת שזה משל מהרבי..
ואת לגמרי לגמרי צודקת..
את שואלת ׳אולי צריך לשלב׳ והתשובה היא ברור שצריך לשלב!
ולא רק שזה ברור, אלא ברור לי גם שאת עושה את זה.
אולי את צריכה להוסיף עוד בבייסיק, אבל ברור לי שאת פשוט לא יכולה לקפוץ הלאה בלי בייסיק… זה לא יחזיק מעמד…
הרבי הוא קודם כל יהודי של שולחן ערוך, ולכן אם באמת אכפת מלהיות בחורה חסידית, ולא רק ׳לרדוף אחרי התואר בחורה חסידית׳, אז ברור ברור שהלכה זה הבסיס להכל.
עוד דבר אני רוצה לומר, את אומרת שבחורות רודפות אחרי התואר הנחשק בת חסידית, אפילו שהיסוד, התורה עצמה, לא שלם אצלם.
אני אתעלם לרגע מהרעיון של ׳רודפות אחרי התואר׳ (כן זה מציק לי. אבל בסדר. אם זה מה שמקדם מישהי בעבודת ה׳ אז אני משתדלת לשתוק…), ואתייחס לסיום.
יש כזה דבר בת שהתורה אצלה בשלימות? את מכירה מציאות כזו?
אני אישית לא.
אם ענית כן, מכירה מישהי שהתורה אצלה בשלימות והיא לא בת חסידית?
לא נראה לי שקיימת מציאות כזו….
בתכלס, חסידות היא פנימיות התורה. היא לא משהו שנפרד מהתורה. כל מה שהרבי ביקש ממנו זה בעצם דברים שהרבי גילה לנו שזה מה שה׳ רוצה ממנו… אז ברור שזה לא יכול להיות ׳על חשבון׳ קיום תומצ.
אולי באמת זה קצת בעייה במערכת החינוך של חב"ד שהרבה פעמים שמים גדש על להיות חסידית לפני על להיות יראת שמיים. אבל מצד שני ההתקשרות לנשיא הדור היא הדרך להתקשר עם הקב"ה בצורה הכי טובה שיש.
זה לא שאלה עם תשובה קולקטיבית, זה לא שחור לבן.
אולי זה נעוץ בפנימיות של הדברים.
אולי אם אנחנו נתבונן באמת, ואם נלמד תניא כמו שצריך זאת לא תהיה שאלה כי פשוט יהיה לנו יותר קל לבחור תמיד בטוב.
לבחור בטוב זה תמיד, וזה משהו שצריך לעשות, לא משנה אם זה דברים מעשרת הדברות או דברים שהרעבע אמר.
זאת דעתי.
לא יודעת עד כמה היא נכונה, אבל בכל אופן בהתקדמות עם הקב"ה כדאי לשאול משפיעה.
תודה שהעלית את השאלה, גרמת לי לחשוב על זה פעם ראשונה לעומק.
בהשגחפ מופלאה, אחרי שסיימתי לכתוב כאן, מצאתי את המכתב המהמם הזה של הרבי.
מה שמסומן בסוגריים עם מקף, זה לא הלשון של הרבי אלא הסבר.
במכתב לסופר אליעזר שטיינמן שהיה בתהליך חזרה בתשובה כותב הרבי:
"…במה שמסיים במכתבו אשר "קבלת עול החיים של היהדות בשלימותה המסורתית אינה מצויה בימינו אפילו בקרב שומרי המסורה, המקיימים את כל המצוות המעשיות" (- כמעט ואין יהודים המקיימים את כל המצוות ולא חוטאים), אין זו תופעה של ימינו דווקא, אלא מצויה הייתה גם בימים מלפנים.
אבל לדידי (-לדעתי) המסקנה מתופעה זו אינה זו שכותבה במכתבו (- שאם אי אפשר לקיים הכל, אז אין עניין לקיים מעט), אלא אדרבה, שמצב זה צריך לעורר כוחות נעלמים לתקנו ולא מספיק להשתמש בכוחות הגלויים של האדם בלבד, כי הרי בסיכום בריאת העולם נאמר "אשר ברא אלוקים לעשות" ודרשו רז"ל: לעשות- לתקן. זאת אומרת, בריאת העולם היתה באופן אשר כל זמן שנמצא (לפחות) אדם אחד בעולם, זה גופא (-זה עצמו) הוכחה וראיה שהעולם צריך תיקון, ותיקון העולם החיצוני הרי הולך הוא בד בבד עם תיקון עולמו הפנימי של האדם".
אז בהצלחה לכולנו בתיקון:)
שאלה שגם אני שאלתי הרבה זמן והגעתי לתשובה.
א. חב"ד זה לא מה שחב"ד מתנהגים חסידות חב"ד זה מה שהרבי דורש, בדיוק כמו שחרדי זה לא מי שנראה חרדי, באמת כיום בהרבה ממוסדות חב"ד חסר עידוד וחיזוק בהנהגות יהודיות חרדיות שנדרשות מכל יהודי בלי קשר לחב"ד. לדוג': לימוד תורה, בית של תורה – זו הגדרה שמשום מה לרוב החבדניקיות זה מעלה קונוטציה של בית יעקב או ליטאים ולמה? כי הרבי דיבר הרבה על מבצעים, אז נכון שהרבי דיבר על מבצעים אבל ראיתי מכתב שבו הרבי כותב לר' ניסן שצריך לדאוג בישיבה (בברינואה) שבחור לא יפחת מלימוד התורה שלו בשביל מבצעים אלא המבצעים יהיה בתוספת ללימוד התורה ויש ברכה מיוחדת למי שעושה מבצעים שכשילמד תורה ישלים בקצת זמן את כל מה שהחסיר בזמן המבצעים, זו דוגמא אחת וכמובן שיש עוד דוג' נוספות, הרעבע הוא החרדי הכי גדול שיש! והאמונה החזקה שלנו ברעבע זה כי הוא הצינור לקשר הכי חזק ואמיתי עם הקב"ה. יהודי שקשה לו בשמירת מצוות( כמוני – כמוך) תורת החסידות גילתה את הדרך לחיזוק העניין בדור הזה – ע"י לימוד תורת החסידות כל ההסתכלות על תומ"צ היא באור אחר לגמרי שמזכך את הנפש ונותן חיות עצומה בעבודת ה' – הגענו מח"י אלול.
אדמוה"ז כותב בפרק ב' איך אפשר להדבק בה' – ע"י דיבוק בראשי בני ישראל שבדורם (ר"ת רבי)…
צל"ש למי שקראה עד עכשיו 🙂
קראתי ונהנתי מאד:)