לא הולך לי כמו שאני רוצה

new-emotion-icons_09

אז ככה אני ילדה שמשתדלת להיות ילדה חסידית אבל וואלה לא הולך לי כל כך. כמה שאני מנסה להתפלל כל יום, לומר חת"ת, ללמוד שיחות של הרעבע וכו', זה פשוט לא מצליח לי. אני לא עושה דברים גרועים אבל כן עושה קצת שטויות. מידי פעם קורה לי שנכנס לי רצון כזה להתחיל דף חדש ולהתפלל כמו שצריך ופשוט להיות חסידית ובאמת אני עושה את זה כמה ימים עד שמגיע איזה יום שמישו עושה לי משו רע שפשוט מוריד אותי לדאון ואני מפסיקה הכל הכל. לא תפילה, לא חת"ת, עושה קצת שטויות וזה פשוט מבאס אותי!! עד שבמשך שבוע הצלחתי להיות כל כך טובה פתאום קורה לי משו רע שמפסיק הכל. וזה תמיד קורה לי. כל חיי. למישהי יש פתרון???

שלום לך יקרה!

קודם כל אני מעריכה אותך מאד על כך שהרצון שלך והשאיפות שלך להיות ילדה חסידית, וכן על האומץ שלך לגלות ולשתף במה שמטריד אותך.. זה לא מובן מאליו וראוי להערכה.

אתייחס למכתב היקר שלך מכמה כיוונים.

לאט אבל בטוח
קודם כל לשאיפה להיות ילדה חסידית שזה כבר מראה על התוך הנקי והטהור שלך.

את כותבת שלמרות המאמצים שלך את לא מצליחה להגשים אותן.

לפעמים אנחנו שואפים למשהו גדול וצריכים מעט הכוונה איך ליישם את זה. כאשר הולכים על "כל הקופה" בבת אחת ייתכן שזה גדול עלינו.

אני יודעת גם על מענות של הרבי לאנשים שרצו להתקרב ליהדות או להפוך לחסידים והרבי בדרך כלל כיוון אותם לעשות את זה לאט אבל בטוח. ז"א שלא יתחילו הכל בבת אחת אלא בכל פעם יקבלו על עצמם משהו אחד, יתרגלו אליו עד שזה יהפוך כבר להרגל שלהם ואז יוסיפו עוד משהו.

כאשר עושים שינוי קיצוני זה הרבה פעמים פחות אמיתי וגם לא כ"כ מחזיק מעמד.

גם בספר התניא אדמו"ר הזקן מביא שיש דרך קצרה אך בסופה היא מתגלית כארוכה: ז"א כשאנחנו מנסים לעשות שינוי מהיר עם עצמינו בדרך קצרה הרבה פעמים כמו שאת מתארת זה לא מחזיק מעמד ליותר משבוע. אך אם נשכיל לקבל על עצמינו בהתאם לאופי וליכולות שלנו בכל פעם משהו אחד , נתרגל אליו ורק אח"כ נוסיף משהו נוסף, השינוי שנעשה עם עצמינו יוכל להחזיק מעמד לזמן ארוך יותר.

הנפש שלנו היא רגישה ומיוחדת. שינויים קיצוניים וחדים מקשים עליה לקבל ולהשתנות באמת. שינוי אמיתי ויסודי אורך זמן ולכן עלינו להקשיב לעצמינו, לעשות סדרי עדיפויות ,להתחיל מהדבר הכי משמעותי וחשוב (כמו לדוגמא – תפילה בכל יום) ואחרי שהצלחת לעמוד בו והוא נהיה חלק ממך, להוסיף עוד משהו. וכמובן להמשיך ולשים לנגד עיניך את המטרה שאליה את שואפת.

 

משהו מפריע לך?
בהמשך המכתב שלך את כותבת שפעמים רבות מישהו עושה לך משהו רע, וזה מה שמוריד אותך.

לא פירטת מהו.

פתאום קורה לי משו רע שמפסיק הכל. וזה תמיד קורה לי. כל חיי

חשוב מאד לאמר שהקב"ה רוצה שיהיה לנו טוב. טוב אמיתי שנרגיש אותו בכל החושים שלנו. לא סתם הרבי כתב זאת גם באיחול: שנה טובה ומתוקה- לא מספיק שיהיה לנו טוב אנחנו צריכים גם להרגיש אותו. מגיע לך שיהיה לך טוב אמיתי. ולכן אם יש מישהו שעושה לך משהו רע צריך לדעת שהשם נותן  כוחות ויש לך אפשרות ויכולת להפסיק את זה.

לכן , אם יש מישהו שגורם לנו רעהפגיעה מבחינה גופנית או נפשית– מטריד או פוגע בגוף שלנו , יש לנו אפשרות להפסיק זאת מייד אם נפנה לגורמים מתאימים שידריכו אותנו איך להתמודד במצבים כאלו ולהפסיק אותם. (אולי זה המקום להפנות לקו חם וכדו')

 

את יקרה לה' ולעולם כולו
אם זו לא פגיעה ספציפית אלא שאת חשה בכל פעם שדווקא לך קורים תמיד דברים רעים,

צריך לזכור שזו בדיוק עצת היצר. שמנסה להסתיר מאתנו את הטוב. כי באמת אין רע שיורד מלמעלה. ישנם דברים שמכוסים מאתנו והתפקיד שלנו זה לנסות למצוא ולגלות את הטוב הטמון בתוכו.

וגם זה המקום שבו אנחנו יכולות לחזק את הנפש שלנו ולדעת שאת כל אחת מאיתנו השם מחיה ומשקיע לקיים אותה עם הגוף והנפש היפים והמיוחדים רק לה בכל רגע ורגע. זה רק מראה לנו כמה שאנחנו שוות המון ומיוחדות מאד. כל אחת ואחת מאיתנו. ולא יכול להיות שמילה או מעשה מסביבנו יוריד משהו מהחשיבות הרבה שהשם נתן לנו.

אם אני יודעת ומתבוננת ב: כמה אני חשובה ויקרה להשם, שווה לו להחיות אותי והוא ברא אותי בצורה כל כך מיוחדת שלא דומה לאף אחד אחר, ובכל רגע ורגע הוא שומר , מחבק עוטף אותי באופן אישי, זה יכול לרומם אותי מעל המעשים הקטנים שסביבי ולהבין שאין משהו שבאמת יכול להשפיל או לגרום לי להיות שוות פחות. וממילא לא מתאים שאוריד מעצמי אשנה את הדרך שלי האופי המיוחד שליההחלטות הטובות שקיבלתי בגלל סיבה חיצונית שבאופן זמני לא הבנתי את הטוב הטמון בה.

אני מקווה שהצלחתי לעזור קצת.

כאן יש עוד תשובה באתר שיכולה לתת לך עוד כיוון

ושנזכה כולנו לשנה טובה ומתוקה-

טובה , זה ברור כי השם הוא עצם הטוב

אבל גם מתוקה- שנזכה להרגיש תמיד את המתיקות והטוב של השם בכל החושים!

 

איתך בדרך, דבורה

editor@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
סיפורי דודה אנונומה 12#
שתדעו שאין כמוני רק שלחתי את הפוסט הקודם ואני כותבת לכם עוד הפעם כאילו רציתי ...

כחולת עיניים

חייב לך את חיי!
היום, י"ח ניסן זה יום ההולדת של ר' לוי יצחק – אבא של הרבי (הוא נול...

חסידה עם שתי רגליים

אסור לי לשנוא אותך
קשה לי עכשיו לאהוב אותך אמא. את מצפה שאני אחזיר לך חיבוק, את לא מבינה למה אני...

דומיה נפשי

אני בלחץ..
בנות אני בלחץ.. תקשיבו. בזמן האחרון אני לומדת מלא בשביל המהפכת הדבר מלכות.. ו...

מאמית אחת

מפחדת לדבר עם חברה
בנות אני רואה פה הרבה פוסטים שאת כותבות בתגובה דברי איתה דוגרי. תפתחי איתה את...

חברה

איזה גיל?
תגידו, מאיזה גיל התחלתן לצאת עם חברות לביילוים (ים, לונה פארק, בריכה, באולינג...

פרח ורוד

להרפות?=אין קשר
אני מרגישה חנוקה בלי שום דרך לנשום אם אני ארפה אפילו קצת הכל ירד לטמיון אם אנ...

לילי

מתכון להמצאות
1% השראה99% סיעתא דשמיאלערבב היטב

שירבוטית

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות