סמארטפון = לא חסידית?

24

היי,לי יש שאלה שאולי בנות יסתכלו עליה באף עקום אבל אצלי זה מאד בוער!!
לרוב הבנות בגילנו(17) יש פלא' חכם,ונהיה סטיגמה (אולי רק אצלינו בתיכון)שכל מי שיש לה פלא' חכם היא לא חסידית וכל מי שיש לה מקשים היא חסידית. זה ממש אבל ממש לא נכון!!!(לדעתי…)
יכול להיות ילדה מאד חסידית וטובה מבית של משפחה שחוזרת בתשובה ואם היא תחליף למקשים יסתכלו עליה כ"צדיקת הדור" במשפחה וכדו'…ויש ילדה שיש לה מקשים והיא לא ממש חסידית אבל ההורים שלה לא מסכימים לה לקנות פלא' חכם או כל דבר אחר…מה אתם אומרות??חושבות שזה נכון או לא??

שתפי בווצאפ

אז מה דעתך? שתפי אותנו כאן

39 תגובות

  1. אין ערובה לכך שילדה עם טלפון פשוט היא חסידית.
    ישנה סוג של ירידה רוחנית (בעיניי) לילדות עם סמארטפון, החל מהתמכרות, ווצאפ על כל משמעיו, תרבות הסלפי וכו וכו..

  2. דבר ראשון אל תדאגי, לא הסתכלתי על השאלה בכלל באף עקום.. להפך, זו שאלה מעניינת ויפה:)
    דבר שני, הסטיגמות אני (כמעט) בטוחה שזה בכל התיכונים בארץ.. מכירה כמה תיכונים מחברות מהארץ שאמרו שזה סטיגמות. וגם אצלי בתיכון יש סטיגמות..
    בקיצור ולשאלה:)
    אני חושבת שאת לא יכולה לומר שלמי שיש סמארטפון אז ברור שהיא חסידית (ברור שלא כולן!). אבל זה קיים. שיש הרבה בנות עם סמארטפונים לא חסידיות..
    זה מצב קיים. והוא עצוב וכואב..
    לעומת זאת, יש הרבה בנות עם מקשים, שהם באמת באמת חסידיות!!
    (לא עולה לי למשל בנות לא חסידיות עם מקשים..) כי ברוב הפעמים ההורים שלהם מסכימים, ו..? הם ילכו ויקנו מקשים? ברור שלא! הם יעדיפו ללכת ולקנות סמארטפון.. שיש בו הרבה יותר אפשרויות לשימוש.. ובשנייה אפשר ליפול. זה בכלל לא קשה! אפילו שילדה שמה חסימה, אוקיי, אבל יש לה וואצאפ. ו-וואצטפ זה בדיוק כמו אינטרנט. למה? בגלל שאם למשל היה פיגוע ח"ו (וסורי שבאתי לדג' הזאת. פשוט זה מה שעלה לי לראש) אז מיד שולחים סרטון לקבוצה.. ואם יש סרטונים לא מתאימים או לא הכי צנועים או לא הכי בסדר? אז אפילו שאין לך אינטרנט (או שהוא חסום), את ראית תסרטון..
    אותו דבר בסטטוסים.. אם למשל יש קבוצה עם אנשים מכל הארץ. ומישהי שומרת אותך באנשי קשר שלה, אז אוטומטי שהיא מעלה סטטוס את רואה אותו. אפילו שאת לא שמרת אותה.. ואם זה תמונה לא הסדר? או לא צנועה? את נכשלת..
    וואצאפ זה אפליקציה לא טובה בכלל (ומחילה מכל הבנות שחושבות שונה ממני..). את יכולה להיחשף בה לדברים לא הכי טובים, להיות מכורה, לרדת מבחינה חסידית אפילו בלי לשים לב, אפשר בסמארטפון להתמכר למשחקים וכו'.. (יש מצבים שזה לא קורה.. זה מאוד תלוי בבת!)
    ואז, במצב כזה קשה להישאר ילדה חסידית! (מעריצה את הבנות שכן נשארות..) וכן, מכירה כמה כאלה.. אני פשוט יודעת על עצמי שקשה לי לעמוד מול היצר הרע שלי ואני יכולה ליפול בקלות. לכן אני לא מכניסה את עצמי למצב הזה..
    את מבינה למה את לא יכולה להגיד ש'עושים סטיגמות ואומרים שלמי שיש סמארטםון היא לא חסידית' כי בסמארטפון אפשר ליפול בקלות.. הרבה יותר ממקשים..
    כמובן שזו רק דעתיי!
    יכול להיות שיהיו בנות שיחשבו שונה ממני..

  3. במבט ראשון באמת ככה מסתכלים על בנות עם סמארטפון.
    מודה שגם אני כזאת.
    אבל זה ממש לא אצל כולן!
    מזכיר לי ילדה מהכיתה, שאמרה 'אני רוצה שבתיכון יראו אותי ילדה חסידית, אז אני קונה מקשים!!'

    1. זה גם חשוב
      שיהיה חשוב לבת להראות חסידית עד כדי לקנות מקשים??!!
      זה אומר שהיא רוצה להיות בחברה הזו ובעצם להיות חסידית

  4. אני חושבת שחוץ מזה שיש בנות שחושבים שהן לא חסידיות בגלל הפלאפון שהן מחזיקות בו…. וזה באמת לפעמים מרגיז בנות, אבל כן רואים שבת שיש לה פלאפון חכם היא הרבה יותר מכורה ולא תמיד לדברים ראויים…
    למרות שיש בנות שיש להן נוקיה והן עושות שם מה שבת עם סמאטפון לא תעשה בחיים… אז זה באמת שאלה ובאמת זה מאוד שונה מבת לבת…
    אבל, מה שכן יש בנות שעושות מהבנות עם הפלאפונים המקשים צחוק וגורמות להן להרגיש מיושנות וכאלה שלא מעודכנות בכלל מה הולך בקבוצות…

  5. אהממ
    בהחלט לא מחייב.
    ותלוי מה הצורך.
    לי יש סמרטפון. וזה היה לאחר שהייתי עם מקשים לפשוט ראיתי שבסביבה שלי שרוב אבל רוב הבנות לא חבדניקיות ועם סמארטפונים וזה שיש לי תסינון של הביד מרגיש להם וואו כאילו אני עם מקשים. (באמת שאלו אותי מה ההבדל אם הכל חסום)
    כדי שהם יבואו למבצעים. ואוכל להזמין אותם להתוועדות ולארגן. בחנוכה ובפורים וכל שבוע נשק. וואצפ זה מה שהולך. אז יש לי וואצפ. ואני חסידית נראלי. (הסביבה בטוח מכנה אותי כך..)
    בואו מנפץ תסטיגמות ולא נבדוק כל אחת עד שנכנס לרגליה ונבין…
    גם מקשים היום אפשר לעשות שטויות מי שרוצה… ויש לי חברה שיש לה מקשים. ואז היא מנותקת מהעולם. אבל כשמגיע לה משהו פתוח היא טורפת הכל מסקרנות כי בכלל לא מכירה וזה מסקרן.. עדיף נורמה וזהו

  6. רוב הבנות עם הסמארטפון נראות לא חסידיות

    אני עם סמארטפון ולכן הזדהתי עם מה שכתבת,כי זה ניהיה סטיגמה רצינית.גם לי זה הפריע פעם. ודילגתי על זה. כי רק אני יודעת מה אני עושה בפלאפון שלי.ואיזה סטטוסים אני מבקשת שיוציאו אותי כי אני לא רוצה שיהיה לי את זה גם על השתק.

    אז לא כזה כבר אכפת לי מה אומרים,הצלחחות⁦❤️?

  7. היי
    לא קשור לכאן..
    אבל.. איפה אפשר למצוא את השאלות שהיו בזמן שלא פרסמו את התשובות, אבל התחלפו שאלות בשאלת היום?

  8. היי שלום לכולן אני חושבת שלילדה בת 17לא אמור להיות טלפון חכם אי לכך ובהתאם לזאת זה לדעתי אומר על ילדה שיש לה סמרטפון שהיא בהחלט פחות חסידית יודעות מה
    ?היא לא פחות זאת שבלי הסמארטפון יותר חסידית
    שיהיה לכולנו שנה מהממת ופורחת

  9. הי,
    אני חושבת שיש הרבה בנות שיש להן סמארטפון והן גם חסידיות לא פחות מבנות עם מקשים. אבל אני גם מבינה את הטענה הזאתי לגמרי שבנות עם מקשים נקראות "חסידיות" יותר, וזה לא סתם. לצערינו היום בדור שלנו בנות לא באמת יודעות איך מתמודדים עם הפל. לי אישית אין סמארטפון אבל לא אחת אני רואה מחברות שלי סטטוסים של בנות ואני מובכת בשבילן.. כל אחת בטוחה שמה שהיא עושה מעניין את כל העולם והיא מעלה כל היום מה היא עושה. מה היא רואה – והרבה פעמים היא מעלה דברים לא צנועים, לא חינוכיים. וישר עולה לראש איפה היא ואיפה חסידות. כי בשונה ממנה שרואה את הדברים האלה ומעלה אותם (או שלא מעלה) הבת עם המקשים לא רואה אותם. כי לה אין גישה לכל הדברים האלה.
    ולכן היא יותר מסוגלת לשמור על עצמה . לפי דעתי זה בעיקר מה שגורם לכל הבעיה הזאתי של החסידית ולא חסידית עם המקשים..

    1. תפתחו את המדור 'פורום'. שם יש 3 שאלות לענות עליהן.. אם עניתן;) תרדו עוד קצת למטה, שם יש לפי קטגוריות את השאלות (חברות, משפחה, משהו לנפש האלוקית וכו)
      ורחרי הקטגוריות יש עוד איזה נראלי 15 שאלות בכל מיני נושאים..
      מקווה שעזרתי?

  10. אני לא חושבת שמי שיש לה סמארטפון היא פחות חסידית!ברור שיש גם בנות עם סמארטפון שהם פחות חסידיות…אבל בדיוק כמו שכתבת יש בנות עם מקשים שבכלל לא חסידיות!
    אני באופן אישי בתור אחת שיש לה סמארטפון חסום מבינה למה יש לזה כלכך התגדות זה ממש ממכר והאמת שגם חשבתי כמה פעמים לחזור למקשים אבל ברגע שיש לך סמארטפון והתרגלת אליו זה קשה!
    אני ממשחושבת שצריך להפסיק את הסטיגמות האלו על בנות עם סמארטפון זה לא המדד אם הם חסידיות או לא!יש כלכך הרבה דברים שמעידים אם הבת היא בת חסידית חוץ מסמארטפון!!

    1. אני מתנגדת לסטיגמות
      אבל לא הבנתי – את אומרת "מבינה למה יש לזה כל כך התגדות זה ממש ממכר…חשבתי כמה פעמים לחזור למקשים" ואחר כך כתבת שיש עוד מדדים אם בת היא חסידית או לא…

      1. אם בן אדם מכור, זה ממש אבל ממש לא אומר שהוא לא חסידי!!!
        לא קשור בגרם, זה שני דברים שונים
        אלא אם כן הוא מכור לדברים לא טובים….

      2. לחושבת…
        נכון חשבתי לחזור למקשים בגלל השזה ממכר וגם קצת בגלל הסטיגמה שעשו עלי בעקבות הסמארטפון ובלי קשר למדד אם אני בת חסידית או לא

  11. לדעתי שום דבר הוא לא מוחלט כי יש ויש!
    אבל אני חושבת שסמארטפון מראה קצת על "להיות בעולם" כי כולם היום ככה… וזה הולך.. וזה חברתי… וזה נראה טוב… וזה נראה רע עם המקשים…
    הקטע הוא שהסיבה של הרבה בנות לקנות סמארטפון היא אחרת לגמרי – נוחות נטו.
    ואני לא צריכה לפרט כי זה באמת דבר נח, במיוחד שהמקשים מתחילים לעשות עוד עוד בעיות בשנתיים האחרונות
    אבל בתור בת חסידית צריך להיות ה"דווקא" של אדמור המהרש
    שעל אף שכל העולם עושה היא דווקא הפוך!
    כדי לא להראות IN בעולם!
    ואני לא חושבת שזה קשור לעניין שצריך להיות באופן המתקבל.. ולהראות אדם נורמלי, הפוך – יש הערכה, כי זה מראה על עקרונות

  12. היי. דבר ראשון סתם בכללי אני רוצה לחדד שלא קשור משפחה חוזרת בתשובה.. זה יכול לקרות גם במשפחות חבדיות רגילות וותיקות.. פשוט סגנון משפחה.. סתם זה הפריע לי ההכללה.. ואני לא מסכימה עם זה לגמרי. כן יש את המקום שיש המון בנות שעם סמרטפון וזה גורם להן להעלות יותר סטטוסים ולהתמכר וכו.. וזה יכול להגיע מהר מלמקומות יותר גרועים. אבל בעיקרון אני חושבת שמי שמחליפה למקשים זה לא בגלל שסמרטפון זה לא טוב. כי תכלס אם את משתמשת בו נכון ושולטת בעצרך הכל בסדר, אבל לה אישית היה יותר קדשה להתגבר ולכן זה יפה שהיא הגיעה להחלטה של להחליף. אבל זה לא גורם לזה שמי שכן עם סמארט נחשבת לא חסידית. אבל כן מסכימה שיש את ההרגשה הזו בין הבנות ואת הגישה..

  13. מסכימה איתך לגמרי!!!!!!
    אני גם שונאת שממיינים בנות לפי הטלפון!
    וזה ממש ממש ממש לאאאא קובע מי בת חסידית ומי לא!

  14. הייי
    אצלנו בתיכון גם יש סטיגמה כזאת וזה מעצבן ברמות!!!
    אבל זה ממש לא נכון!!!
    אני אומרת לך עד כיתה ח היה לי סמארטפון ונחשבתי להכי (כמעט) חסידית בכיתה!!!
    מכיתה ט אין לי כי אסור אצלנו בבצפר??
    ודווקא עכשיו אני שמה לב כמה הסטיגמה הזאת לא נכונה!!
    בגלל שאצלינו בבצפר אסור לכיתות ט י אז אין לאפחת סמארטפון אבל בכיתות יא ויב יש כמעט לכולם סמארטפון!!! וזה שכבות חסידיות מאוד!!
    אז אני לא חושבת שהסטיגמה הזאת נכונה בכלל!!
    כי עובדה לי היה סמארטפון ועדיין נחשבתי להכי חסידית והייתי אחראית על צה אצלנו בבצפ ועל כוד כל מיני דברים בניגוד לילדה אחרת שהייתה איתי בכיתה שהיה לה מקשים והיא הייתה הילדה ש'אחראית' לפרסם לכולם על כל סדרה חדשה או שיר חדש..
    אז הסטיגמה הזאת לא נכונה!!!

  15. חשוב לזכוג שבני אדם מסתכלים על החיצוניות. הבת עם הסמארטפון יכולה להיות מקושרת לרבי והכל. זה לא סותר חלילה.
    את משברת פה בעצם על סטיגמה. מהי בעצם סטיגמה? משהו שלילי שהסביבה החליטה כך. כיוון שבני אדם מסתכלים על החיצוניות אף אחד אינו יכול להגיד הוא חסידי יותר והוא חסידי פחות…
    אבל כמובן שבמידה מסויימת יש בעניין הזה משהו, לא סתם הסטיגמה הזו…

  16. ב"ה
    אני חושבת שכל עוד זה בבחירה שלך זה כן הופך אותך לחסידית כי עשית אתכפייא!!!!!!!! וזה דבר ענק!!!!!!!!!!
    את לא צריכה את זה, וזה רק מזיק הן מבחינה מוחית והן מגביר את הנפש הבהמית!!!!!! שנותנים לה מה שבא לה!!!!!!
    לדעתי מה שיעזור לך זה לראות דעות של משפיעים וחסידים גדולים וגם לקרוא כתבות על מחקרים כמה סמארטפון מזיק!!! ואת עושה טובה רק לעצמך שאת לא מכניסה את זה לכיס שלך, וגם אם היה נשאר לך את הרושם שאת חסידית!!!!!!

  17. אני חושבת שנסחפנו.. ושורש הבעיה זה, שלא מגדירים נכון מה זה 'ילדה חסידית'.. אם למישי יש סמארטפון, זה אומר שהיא מדלגת על חתת? מפספסת מנחה? הולכת עם גרבי קרסול? או במקרה מפספסת היתוועדות?
    בא נבין מה זה ילדה חסידית.. ואז נוכל להבין מה זה ילדה לא חסידית.. הסטיגמות הלאו נובעות מחוסר הבנה לעומק, ואם להגיד את זה ישיר, קצת.. ראש בקיר.. וזה כואב לי..

    1. ילדה חסידית קודם כל מקיימת שולחן ערוך ובין השאר שומרת על העיניים שלה, מתלבשת בצניעות, מתנהגת באהבת ישראל
      אח"כ היא אומרת חת"ת ושאר הנהגות..
      לפעמים שכחנו את סדרי העדיפויות..

  18. אני אגיד לך את האמת, מנסיון ומלב אל לב:
    להיות עם סמארטפון זה לא לא חסידי – זה יגרום להיות לא חסידי!!!
    אני יודעת שבנות יגידו שלא תמיד, ויש חסימה, ולא אצל כולן וכו'
    אבל סורי, גן אלה ש"לא השפיע עלי בכלל" גם עליהן זה השפיע!!! סמארטפון זה ברמת סכנה!!! אלא אם כן את שמה חסימה של בית דין רבני חבד בלי אפשרות להוריד אותה על ידי סיסמא. זו הדרך היחידה להתגונן בפני הסמארטפון!!! מנסיון עצוב וקשה שלי ושל עוד המון חברות לצערי

  19. לדעתי כל ההסתכלות על ה"חסידיות" של הבת שגויה לגמרי.
    מי אמר שמי שמכורה היא לא "חסידית"?
    ומי החליט ש"חסידית" = מקשים?
    אוליי חסידית זו בכלל ילדה שמתפללת בכוונה?
    ואוליי בת חסידית מדברת בכבוד למורות?
    הפלאפון הוא לא מדד.
    זה נכון שלבת עם סמארטפון יש לפעמים יותר התמודדויות. אבל לזו עם המקשים יש התמודדות אחרת לגמרי. אז למה לשפוט?
    ומה יעזור לך לדעת האם זאת חסידית והשניה לו?
    שכל אחת תסתכל בצלחת שלה, ושכולנו נפסיק לשפוט אחת את השניה; "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"

  20. אני לא מסכימה עם ההגדרה אבל כן חושבת שמקשים משפיע מאוד לטובה ברוב המקרים לרוב הבנות וסמארטפון יכול לגרום לירידה חד משמעית…. מה לעשות. עצם ההתמכרות לווצאפ, קבוצות, סטטוסים, קישורים וכו את כבר פחות מונחת במקום…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא
אני מכורה מה עושים?
היי. אני מכורה לאתר, מה אני עושה? אני חושבת על זה כל הזמן ,פותחת מלאא פעמים ב...

אחת..

NO LIMIT
אם לא היו שום גבולות בעולם, והיית יכולה להיות הכ-ל. (בואי נשאר אבל בעולם הריא...

קול שפוי

סתם מעניין...
איזה בנות יותר מעניינות אותך שכליות או רגשיות? למה?

אני

שגרת טיפוח
היי שותפות שליי שאלה לי אליכן: מהי שגרת הטיפוח שלך בבוקר? יאללהה שתפו אותנו❤

✨✨

ציפיות זה רק בכריות
מה היית רוצה לבקש או לומר למיטה שלך

MP3

שאלה קשה ומסובכת
היי יש לי שאלה קשה! יש לי חברה שלאחרונה אני ממש לא אוהבת אותה וממש לא כיף לי ...

נסיכה

אין לי כותרתת. פשוט תקראוו
היושש חברותתת❤️ אז ככה, יש לי חברה שהתווכחתי איתה על איזה עניין, מפה לשם אנחנ...

ורדים אדומים

אשמח שתכנסו ותענו:)
היי מה קורהה?? יש לי שאלה בנות אולי יכולות לקחת את זה כדבר אישי ומביך אבל תענ...

(לא) שמנה

פוסטים חדשים
NO LIMIT
אם לא היו שום גבולות בעולם, והיית יכולה להיות הכ-ל. (בואי נשאר אבל בעולם הריא...

קול שפוי

סתם מעניין...
איזה בנות יותר מעניינות אותך שכליות או רגשיות? למה?

אני

אני מכורה מה עושים?
היי. אני מכורה לאתר, מה אני עושה? אני חושבת על זה כל הזמן ,פותחת מלאא פעמים ב...

אחת..

אוף.לא רוצה
עד מתי זה ימשיך ככה? אנחנו חברות חברות לגמרי לגמרי רגילות עושות הכל ביחד צוחק...

לילי

קוביות/פלטה- המקום לכל המתלבטות
הייי מה נשמע שותפות?? מתגעגעות ליומני?? (מלשון יומן שלי חחח אני פשוט חולה על ...

קציצה שרופה

אני אוהבת לדמיין!
בלי כתיבה יפה ובלי חרוזים אני בן אדם שאוהב לחלום! אני אוהבת לדמיין הכל! עתיד,...

קישורית

אהבה בתענוגיםם
פעם שאל ר' זלמן אהרון את אביו הרבי המהר"ש, מה ההבדל בין 'אהבה רבה' ל'אהב...

דיני

אופי או ?
עוד לא הבנתי אם יש לי אופי שלא רב עם אפחת או שאני פשוט מקבלת מכות ועוצמת עיניים

פיננסי

תגיות פופלריות

חיפוש לפי תגיות >

חיפוש לפי תגיות >