מעצבן אותי!

פתק 27
אמיתית

תהיו אמיתיים, תעשו לי טובה

זה מעצבן אותי.
מעצבן אותי שיש אנשים שעושים כמעט מה שבא להם וקוראים לעצמם חבדניקים בלב ונפש.. ומה עוד?
מסבירים לכל העולם שזו הגישה של חב"ד שלא משנה החיצוניות והעיקר שיש "חלק אלוק ממעל ממש" וכו' וכו' וכו'
דייי!!!!

מה זה הבלאגן הזההה???
ללכת עם פאה ארוכה כמעט עד הברכיים, צבועה ומושכת וכמובן עם לייס הכייי טבעי שיש (שחס וחלילה לא יראו שזו פאה),

ללכת עם בגדים ש.. אגיד זאת קצר ולעניין- שההלכה לא מסכימה ללכת איתם, כלומר לא צנועים,

לאכול כל מיני כשרויות לא מהודרות, לשמוע מוזיקה לועזית ולהיות כל היום במדיה, זה נקרא להיות חסיד של הרעבע???!?!
זה פשוט כואב לי בטירוף המצב .
כמעט בוכה..
אני מבינה, יש לכל אחד התמודדויות ותאוות  אבל מפה ולהגיד שזה בסדר ולהצדיק את הנפש הבהמית- הדרך ארוכה והאמת?

בכלל אין דרך כי זה לא שייך!!
לא שייך להגיד לכל העולם שהרבי מסכים עם זה.
(אחר כך מתפלאים למה מסתכלים על חב"ד בעין עקומה. אבל זה עוד עניין שולי ולא בגלל זה אני כותבת את הפוסט כי לא באמת משנה לי מה אחרים חושבים אלא באמת אין פה אמת!! יש פה שקר גס !!)

זה לא שאני שונאת מישהו או רוצה להרחיק אותם מהמחנה שלנו חלילה!! אבל אל תגידו שאתם הולכים בדרך של הרבי !

תגידו-אנחנו חבדניקים מודרנים/ פתוחים/ לייט..
מבינים?
כי כשאתם מופעים בצורה שלא מתאימה להלכה או לדרכי החסידות ואתם אומרים ללא בושה שאתם מייצגים את חב"ד ואת הרעבע- זה פוגע בו .

ברעבע שלנו. שכולנו אוהבים.

אז די.
תהיו אמיתיים תעשו לי טובה.

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
make a dream. זה לא רק השם שלי כאן:)
icon_67

make a dream

היי שותפה make a dream: בואי נדבר על זה שניה את יודעת מה הפירוש של המילה? אז ...
אומנה- אמונה💖
IMG-20240425-WA0004

ירוקת עיניים

היי חברות מה קורה? הפעם לשם שינוי אני כותבת פוסט רציני. אז נא להתרצן 🤗 (או אי...
ככ ככ ככ ככ ככ רוצה להראות טוב😭 חצ'קונים-השחין שבימינו
79

ככ ככ ככ ככ ככ רוצה להראות טוב😭

ראיתי לאחרונה שאלה בנושא החצקונים וכמות התגובות שזה עורר והחלטתי גם אני לשתף ...
סיפורי דודה אנונומה 12#
icon_set_3_32

כחולת עיניים

שתדעו שאין כמוני רק שלחתי את הפוסט הקודם ואני כותבת לכם עוד הפעם כאילו רציתי ...
חייב לך את חיי!
IMG-20240425-WA0002

חסידה עם שתי רגליים

היום, י"ח ניסן זה יום ההולדת של ר' לוי יצחק – אבא של הרבי (הוא נול...
אסור לי לשנוא אותך
8

דומיה נפשי

קשה לי עכשיו לאהוב אותך אמא. את מצפה שאני אחזיר לך חיבוק, את לא מבינה למה אני...
אוף.לא רוצה
newEmotionIcon_37

לילי

עד מתי זה ימשיך ככה? אנחנו חברות חברות לגמרי לגמרי רגילות עושות הכל ביחד צוחק...
קוביות/פלטה- המקום לכל המתלבטות
icon_set_3_24

קציצה שרופה

הייי מה נשמע שותפות?? מתגעגעות ליומני?? (מלשון יומן שלי חחח אני פשוט חולה על ...
פוסטים חדשים
make a dream. זה לא רק השם שלי כאן:)
icon_67

make a dream

היי שותפה make a dream: בואי נדבר על זה שניה את יודעת מה הפירוש של המילה? אז ...
אומנה- אמונה💖
IMG-20240425-WA0004

ירוקת עיניים

היי חברות מה קורה? הפעם לשם שינוי אני כותבת פוסט רציני. אז נא להתרצן 🤗 (או אי...
ככ ככ ככ ככ ככ רוצה להראות טוב😭 חצ'קונים-השחין שבימינו
79

ככ ככ ככ ככ ככ רוצה להראות טוב😭

ראיתי לאחרונה שאלה בנושא החצקונים וכמות התגובות שזה עורר והחלטתי גם אני לשתף ...
סיפורי דודה אנונומה 12#
icon_set_3_32

כחולת עיניים

שתדעו שאין כמוני רק שלחתי את הפוסט הקודם ואני כותבת לכם עוד הפעם כאילו רציתי ...
חייב לך את חיי!
IMG-20240425-WA0002

חסידה עם שתי רגליים

היום, י"ח ניסן זה יום ההולדת של ר' לוי יצחק – אבא של הרבי (הוא נול...
אסור לי לשנוא אותך
8

דומיה נפשי

קשה לי עכשיו לאהוב אותך אמא. את מצפה שאני אחזיר לך חיבוק, את לא מבינה למה אני...
אני בלחץ..
newEmotionIcon_03_42

מאמית אחת

בנות אני בלחץ.. תקשיבו. בזמן האחרון אני לומדת מלא בשביל המהפכת הדבר מלכות.. ו...
מפחדת לדבר עם חברה
4

חברה

בנות אני רואה פה הרבה פוסטים שאת כותבות בתגובה דברי איתה דוגרי. תפתחי איתה את...

88 תגובות

  1. את צודקת.
    אבל אל תשכחי שכל אדם, במיוחד כזה שמגדיר עצמו כחבדניק רוצה להיות מקושר לרעבע.
    אני לא מצדיקה את ההתנהגות שלו, אבל שוב כמו שאמרת יש לכל אחד את התאוות והנפילות שלו.
    יש בנו שתי נפשות שנלחמות כל הזמן.
    את באמת חושבת שהם מגדירים את התאוות כחבד? ממש לא. חבד זו חבד. רעבע זה רעבע. והם כמו כולנו מנסים להשתייך ולעלות מעלה בדרך המלך.

    זה כמו שאומר לך על לשון הרע, ועוד דברים שלפעמים נופלים בהם. אז בגלל זה אנחנו לא מגדירים את עצמינו כחבדניקיות? כיהודיות?

    אף פעם אי אפשר לדעת מה מסתתר מאחורי המסיכה של אף אדם. אז כרגע יש להן את הפיאה הכי ארוכה שיש, אבל יש להן פיאה? הן רוצות להיות מחוברות? זה הכי חשוב.
    אין לנו האופציה והיכולת לשפוט.

    כולנו משתדלים.
    בפועל, בשביל להסתכל ולהתבונן מה זו הדרך הזו, צריך להסתכל על הרעבע. לא עלינו. יש לנו מורה דרך, למה להסתכל לצדדים?

    1. להיות יהודי זה בכל מצב.
      להיות חבדניק זה מבחירה.
      אף אחד לא מכריח להיות חבדניק.. אם אתם שם, אז תהיו עד הסוף!
      ואם אין לכם כח להיות עד הסוף- אז תגידו שאתם מעריצים את הרעבע ואפילו לקחתם על עצמכם לנהוג בדברים מסויימים בדרכו וכדו'..
      אבל באמת, אין כזה דבר לעשות "מה שבא לי" ועוד להצדיק זאת!

    2. אצבעונית, את צודקת ולא צודקת
      את צודקת שאסור לדון ולשפוט את אותם אנשים במקומות שהם נופלים או שקשה להם, אבל ההגדרה שלהם עם כל הכבוד להם היא לא 'חסידי חב"ד' אולי הייתי מגדירה אותם 'רוצים ומשתדלים להיות חסידי חב"ד'
      ואני אומרת את זה על כולם, גם עלי, הלוואי ובאמת נזכה לתואר חסידות חב"ד…

  2. מסכימה איתך לגמרי!!! וכואבת איתך ביחד! ואני אהיה אפילו קיצונית ממך.
    "תגידו-אנחנו חבדניקים מודרנים/ פתוחים/ לייט.."
    אין דבר כזה חבדניק מודררני/פתוח/לייט! אין!!! ומי שחושב שיש – חי בסתירה ולא יודע מה זה חב"ד!
    חב"ד היא הכי מהדרת בהלכות, הכי מקפידה ולכן היא לא יכולה להיות מודרנית/פתוחה/לייט.
    די לשקר לעצמינו.

    תודה לך על הפוסט.

      1. הרגשתי משהו שהציק לי במה שהולך פה, באמת לא במטרה לפגוע.
        אבל למה זה מעסיק אותך איך אנשים אחרים מגדירים את עצמם? זה לא התפקיד שלך לבקר אותם. הם אנשים מבוגרים וכל הדברים הפחות טובים שהם עושים זה נטו בעייה שלהם.
        האיתי מציעה שכל אחת תתעסק בהתקדמות ובחיים שלה ולא להתחיל בהגדרות לגביי חיים של אנשים אחרים.
        מקווה שהובנתי?

        1. זה מעסיק, כי הם אמורים לייצג אותי ואת הרבי שלי
          ואני לא מעוניינת שייצגו בצורה הזאת.
          זכותי, לא?

        2. מאמי, את כנראה לא מודעת איזה חילול שם חב"ד זה עושה כל ההגדרות האלה.
          כשרב ליטאי אומר לי (ובאמת) "האלה שהולכים עם סירטוק קצר… להתאים לאורך של החצאית של האישה" וזה ההגדרה שלו לחב"ד, בטח שזה מציק לי, זה צובט לי בלב!!!
          כי לא, זה לאאאאא חב"ד!!!
          בכלל בכלל לא, אז אולי הם מנסים, משתדלים, רוצים..
          אני לא מזלזלת, אני מעריכה, אבל מפה ועד להוציא כזה שם לחב"ד?!
          בטח שזה כואבב, אוקינוס של דמעות בערך שפכתי על הנושא הזה ?

  3. וואו בדכ לא מגיבה אבל וואווו כל מילה במקום!! תפיצו את הפוסט הזה וקחו לתשומת ליבכןןןן

    1. הי אלוקות מה נסגר אל תקחי לי תשם!!
      בכל מקרה אני לא הכי מסכימה עם מה שכתבת! הרבי הוא של כולם והוא ראש בני ישראל את לא יכולה להחליט שהיא אם היא הולכת עם פאה ארוכה היא לא יכולה להיקרא חבדניקית
      סתם דוגמא חזקה: שיראל אברהמי, ראית כמה המון קידוש השם היא עשתה ולא כולם בטוחים שהיא "חבדניקית אמיתית"
      את תהיי אמיתית. ואל תסתכלי בצלחות של אחרים
      בהצלחה בחיים

      1. יש הרבה יהודים שעושים קידוש ה' ולאו דווקא חב"דניקים…
        אבל הרבי לא רוצה חב"דניקיות לא צנועות!
        נקודה!

          1. לכבוד כנה: יש לך ספק שהרבי רוצה אותנו צנועות????????????????
            הרבי אמר להיות קודם כל יהודי שמקפיד על שולחן ערוך ואחכ חסיד! לא מדיוק אבל זה הרעיון
            יש מצב שהסגנון של הכתיבה של אחת קצת שנוי במחלוקת אבל הרצון של הרבי ברור מאליו!!!

          2. חחח ואיי הרסתם אותי
            במקום להתמקד במה הרבי *לא* רוצה תתמקדו במה הרבי *כן* רוצה.
            ברור שהרבי והקב"ה הכי ישמחו שניהיה צנועות, ולכולנו יש נסיונות!!

  4. זה לגמרי נכון, זה מעצבן , זה לא פייר שאני אעבוד קשה ואתגבר על עצמי ואזרוק בגדים ואסתובב שעוווות בחנויות רק בשביל חצאית אחת. אז זה באמת מתסכל מאוווד. אבל מפה ועד לומר שהם לא חבדניקים? מי שמנו?? זה לא באחריותינו לומר מי חבדניק ומי לא!כי בינינו, גם לי ולך יש מלאאא נפילות! אז אולי לא בצניעות, אבל יש מספיק מצוות ונסיונות.. זה מעצבן, אבל לא קשור לרמת ההתקשרות שלהם או החסידיות.

    1. היא לא כתבה שהם לא חבדניקים
      ההיפך ,כתוב שהיא לא מרחיקה אף אחד מהמחנה..
      אבל יש להם קטע להגיד לכולם שבחבד לא שמים לב לחיצוניות, אלא מתסכלים על הנשמה האלוקית שיש בכל אחד .
      ולכן הם ניראים כמו שניראים..
      הם לקחו מושג והפכו את הכוונה שלו מהקצה לקצה!!!!
      וזה מעצבן !!!!!!

      1. זה מאד מעצבן, וזה גם מוציא את חב"ד בקטע ממש לא טוב, ואני רואה את זה מבחוץ, רואה ושומעת איך אנשים מדברים על חב"ד וזה כואב, כי זה לא חב"ד, זה לא הדרך שהרבי סלל, זה לא זה!!
        וגם בפן האישי, שאני לדוגמא רוצה להיות 'חבדניקית' ואני רואה את ה'חבדניקיות' איך הם מתנהגות זה ממש לא עושה חשק להיות חבדניקית, ןלכן אני לא מסתכלת על כולם אותם אנשים כחבדהיקים אלא רק על הרבי!! אחרת כבר מזמן כנראה שהייתי בוחרת דרך אחרת…

    2. לא בקטע של לשפוט אנשים… אבל כן לשפוט את הדרך ואת השיטה של ההיתרים.
      כי נכון שלכולנו יש נפילות, אבל יש הבדל אם זה נפילות שנעשות ביני לבין עצמי, ואני מודעת אליהם ומתמודדת איתם, לבין מקרים שאדם לא עומד בנסיון, ואם ניקח במקרה שלנו את הקטע של צניעות – בת שהולכת בקביעות בלבוש שנוגד את ההלכה – הרי היא כמו מכריזה על עצמה "זו אני ותקבלו אותי ככה" – וככה היא לא יכולה להיקרא חסידית, במחילה. ככה היא לא יכולה לייצג את הרבי.
      מקווה שהסברתי טוב….

      1. נכון, מסכימה לגמרי. האמת שהתגובה שלי לא פנתה רק לכותבת, אלא גם ובעיקר לתגובות אחרות שקראתי.

  5. משתתפת לחלוטין בדעתך. להיות חבדניק זו אחריות ויותר מזה – מחויבות. אם אתה לא יכול לקחת את זה על עצמך – אל תקרא לעצמך מייצג של תנועת חבד כי ככה גם רואים אותך.
    ואם אנחנו באמת אוהבים את הרבי – אנחנו לא יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים כי "הרבי אוהב את כולם".

    1. מה נסגר איתך מה ה' ישמור? רואים לאישה תשיער? לא. מטפחת זה אמנם הרבה מתחת לפיאה אבל מה זה השפיטה הזאת
      זה נראה כאילו את שופטת נשים לפי מה שאת רואה בראש מעט קטן, את לא יודעת מה הנסיונות שעוברים עליה וההחלטות האישיות שהיא קיבלה!!
      כל עוד זה לא את תתעלמי ותראי דוגמא
      במקום שאין אנשים השתדל להיות איש
      ולא השתדל להגיד ה' ישמור הם מודרנים חח

      1. כשתקראי אפילו קצת כמה הרבי פעל בשביל שנשים תלכנה עם פאה נוכרית אולי תדברי אחרת..
        לימוד זכות זה מצוין כל עוד זאת לא עצת היצר..

        1. שתיכם צודקות, אבל בואי, להגיד ה' ישמור על מישהי שהולכת עם מטפחת זה הגזמה!!! ויודעת מה? זה הופך אותכם להיות כמו כל אותם אנשים שמפרסמים סטיקרים על פאה נוכרית ושמי שחובשת פאה תלך לגיהנם וכל השטויות האלה, אחרי הכל זה כיסוי ראש וזה כיסוי ראש, ברור שפאה הרבה יותר צנוע, וברור שמי שמגדירה את עצמה חבדניקית צריכה גם להקשיב לרבי וללכת עם פאה, אבל בואי לא נשכח שכולנו יהודים ויש את הקב"ה למעלה, בואי נזכור שיש דעות ודרכים שונות משלנו…
          ואני חושבת שאני יודעת מספיק טוב את כל הדעות והוויכוחים בין פאה למטפחת כי אני נמצאת בתוך זה

      2. קודם כל, צר לי לומר לך, רוב הנשים החב"דיות שיוצאות מהבית עם מטפחת גם רואים להן את השיער… בפירוש כן.
        שנית, בתור חב"דניקית – כן, זה ה' ישמור!
        כי זה נגד הרצון של הרבי!

        1. אז שהרבי יזדעזע. את מחשבותיך תשאירי לעצמך.
          מי זה חבדניקיות בשבילכן??
          אתן לא יכולות לדעת מה עובר על מי שאתן רואות ברחוב ואומרות עליה "אמאאא איך היא מעזה??"
          אולי היה לה היום קשה במיוחד?
          אולי היא מתקרבת ולפני זה היא הייתה פחות ובשבילה זו התגברות ענקית לכסות את השיער?
          ואל תענו לי שאנשים כאלה לא יכולים להגדיר את עצמם חבדניקים כי לכולנו יש נפילות, גם לי ולכן. חמור, פחות חמור… את זה תשאירו לקב"ה בסדר?
          קיצער, את לא יכולות לשפוט אף אחת.
          (סורי אם יצא לי מדי מוחצן,לא מתכוונת לפגוע אבל השיפוטיות שלכן משגעת אותי)

          1. כבר כתבתי את זה קודם…
            לא בקטע של לשפוט אנשים מסוימים,
            אבל כן בקטע לשפוט את הדרך ואת אלה שמצדיקים אותה.
            אי אפשר להגדיר את עצמך כמשהו מסוים, ולנהוג אחרת.
            זה לא נכון ולא הוגן.
            את ההתמודדויות והנסיונות שלך תשאירי בבית – בינך לבין עצמך, מה שאת מראה כלפי חוץ חייב להסתדר עם מה שאת מייצגת או רוצה לייצג.
            אני חושבת שזה הכי הגיוני שבעולם.

          2. אם את חושבת שבבית צריך להיות מי שאת עם הנסיונות והכל ובחוץ להיות מושלמת, אז בנות תשאירו בבית שלכם את הצמצום המחשבתי שלכם וכשתצאו לבחוץ תפתחו קצת את העיניים, את הראש ואת הלב, תנסו להכיל את מי שעומד מולכם, גם אם הדעה שלו היא לא כמו שלכם, זה יעשה טוב לכולם…

        2. מאמי, כל אישה שיוצאת מהבית עם מטפחת רואים לה את השיער, וזה למה הרבי הורה ללכת עם מטפחת…
          אבל רגע, שאת רואה בנות עם סמארטפון את גם אומרת ה' ישמור? זה גם נגד הרצון של הרבי!! אז למה כאן את לא אומרת ה' ישמור?!

  6. מהמם, אבל אל תשכחו שחצי חבד זה חוזבשים שיותר קשה להם להתגבר.
    אז אפשר לומר שהם בתהליכים…

    1. @מושקא יקרה, הלוואי וכל החסידים היו כמו החוזב"שים הצדיקים. איזה כיף להפיל בעיות שורשיות על אנשים חדשים, אה?? האנשים האלה עשו מה שאת מעולם לא עשית- הלכו בדרך הפוכה לחלוטין. אין קשר בין חוזרים בתשובה למה שהולך בחסידות. תירוץ קלוש ולא מכבד

    2. מושקא נשמה,
      תגובתך לפי דעתי לא נכונה. והראיה -תסתכלי בריכוזי חבד ובמשפחות המיוחסות והצניעות ממש ממש לא משהו. ההיפך, החוזבשים מחקים את החבדניקים השורשיים ואם זה מה שמראים להם אז.. התוצאה בהתאם.

    3. מה את אומרת!!!!
      החוזבשים הם הכייי ה-חסידים!
      הכי צנועים וחסודים!
      ממש לא פתוחיייםם
      אני יכולה להעיד לך על המשפחה שלייי

    4. אני בהלםםם
      בכלל לא!
      דבר ראשן זה לא חצי, ודבר שני, הבעיות האמיתיות מגיעות דווקא מאלו שמגיעים 'מבפנים' ויש להם ייחוס והכל ומרגישים שבערך חבד שלהם אז הם יכולים לעשות הכללל
      ואני בכלללל לא מסכימה עםזה!!
      יש את חבד והדרך שלה וכן זה מחיובת להיות בדרך הזו! וזאת דרך שצריכה להיות מבחירה ולא חו כי ככה ההורים שלי עושים..(שזה הדרך של הליטאים וכו)

      1. "שזה הדרך של הליטאים"- מה הקשר?
        מה אם הם לא כמוך מותר לך להגיד עליהם שהם לא בסדר?
        אולי זה לא הכי נכון אבל גם אותם אי אפשר לשפוט.

        1. וואי לקחת אישי..
          היא שפטה? היא אמרה שזה לא בסדר?
          היא בסך הכל אמרה שזה לא של חב"ד. למה נפגעת?

    5. בדרך כלל החוזרים בתשובה מקפידים הרבה יותר מן חב"דים רגילים.. מאחר והם היו בצד השני וראו הכל. אז הם בורחים מכל מה שההיפך כבריחה מן אש!

  7. למרות שאת צודקת, אני מעדיפה ללמד על כולם זכות. כל מי שמגדיר את עצמו בתווית מסוימת, גם אם היא לא תואמת אותו, האדם מקווה שיום אחד התווית תתאים לו. זה מרגש לראות אנשים שעם כל הזבל סביבם, רצונם האמיתי הוא להיות חסידים של הרבי. בהצלחה לכולנו, אף אחת כאן לא מושלמת.

  8. סלחי לי אבל לכל אחד יש את הקשיים שלו מכם מה שהוא מתמודד מי שנולד חבדניק קשה לו להתנתק ולא להגדיר את עצמו חבדניק רק בגלל הלבוש ובגלל מה שהוא אוהב לחבד אין כללי הגדרה מי הוא חבדניק!
    נכון שזה לא רצון הרבי אבל גם זה לא רצונו שאנחנו האנשים האנושיים נשפוט את אותם אנשים מי אנחנו בכלל?! יש משפט שאומר "הזולת הוא לך ראי" כל אחד שרואה משהו לא טוב הזולת וזה מציק לו זה אומר שבאיזשהו מקום זה גם אצלו כל אחד יעשה את העבודה הפנימית שלו ולא ידון אחרים.

  9. אמיתית!!! כתבת דברים נכונים באמת! מסכימה איתך, אבל עדיין כולנו בשלבים.
    הרצון של כל חבדניק אמיתי הוא לקיים את כל ההוראות של הרבי בשלימות ובחיות!!!
    וכאן מגיע הפער בין הרצוי למצוי…
    כמה שאני נראית חבדניקית מבחוץ הפנים שלי זועק שינוי,
    יש בי רצון לשנות את זה.
    וכאן הגעתי לנקודת הדיוק שלי, אף אחד מבחוץ לא יכול להגדיר רמות של חיבור לרבע או של "חבדיות" בכללי, אפשר לשפוט לפי החיצוניות אבל זה חא תמיד משקף את הפנים.
    לכן לדעתי, מי שקובע זאת אני בעצמי, אני בוחרת להיקרא חבדניקית או לא,
    כל עוד יש בי רצון להתקדם ולשנות, על עוד האש בוערת בי אני אקרא חבדניקית בתוכי…

  10. תקשיבי יש סיפור שיכול לענות לך על זה חד וחלק ?
    מסופר על חסיד אחד (לא של חב"ד) שהגיע לאדמו"ר הזקן ואמר לא שהחסידים שלא צבועים שהם רק עושים את עצמם מתפללים!
    והאדמו"ר הזקן ענה לא שאומנם עכשיו הם עושים את זה בצחוק אבל כמו שמי שמשחק את עצמו עיוור לא ימות עד שהוא לא יהיה עיוור ככה הם אומנם עכשיו הם רק עושים כאילו הם מתפפלים בסופו של דבר זה יכנס בהם!

    ככה גם במצב שכתבת למעלה אז עכשיו הם עושים את עצמם מקיימים את רצון הרב"ה אבל בסופו שלדבר (בעז"ה בקרוב )
    הם יקיימו את רצונו!
    מקווה שפתרתי לך קצת את הבעיה?

    1. הבעיה מתחילה כשהם לא עושים את ההןראות של הרבי…
      לחיות לפי השולחן ערוך זה הוראה של הרבי!
      והכוונה בסיפור כאן (לדעתי לפחות) זה על אנשים שעושים והכל ולא הכי מתחברים אז אדמוה"ז אומר שבסוף הם יתחברו והכל!
      את די שינית את המסר של הסיפור..

    2. זה בדיוק העניין.
      כותבת הפוסט התכוונה לכאלה שגם לא "עושים את עצמם" מקיימים את רצון הרבי (ואפילו את רצון הקב"ה לאו דווקא…)
      אם אנחנו עושים את עצמינו זה בהחלט מראה שאנחנו בכיוון הנכון.. על זה אין עוררין.

      1. האנשים שהולכים בצורה של לא בדרך השולחן ערוך לאא עושים את עצמם!! הם עושים דברים אסורים וקוראים לעצמם חבדניקים. לא שזה אנשים שעןשים פשוט ללא כוונה גדולה!! עם כל הכבוד לסיפור המרגש עיוותת לגמרייי את המסר..
        וזה ממש מעצבן!!

  11. אין דבר כזה חבד לייט
    חבד לייט זה לא חבד
    כמו שאת לא יכולה לומר קניתי בגד יפה אבל מכוער
    קניתי חלב עמיד שמתקלקל מהר
    וכווו
    ככה גם את לא יכולה להגיד אני חבד אבל לייט, זה שני הפכים!
    ואם משהי קצת מודרנית (או גם לא קצת…) אבל מגדירה את עצמה כחבדניקית זה די טוב
    כי עדיף שאת מכלילה את עצמך כחבדניקית מאשר כבר לעזוב לגמרי ולהגדיר אותך שונה..שזה ממש עצוב.

    1. טוב שכתבת כמוני ובאותו 'כינוי' כמו שלי 😉
      כמובן לא אכפת לי, אבל שרק לא יחשבו שאותה אחת חזרה על עצמה פעמיים…

  12. אני חבדניקית ששומעת מוזיקה לועזית, רואה סדרות, ויש לנו בבית אינטרנט רק עם הגנה בסיסית רחמנא ליצלן. אבל תסלחו לי, אם כל הכבוד לזה שאתן חסידיות וצדיקות-זה לא אמיתי. רק תסתכלו פה בתגובות ותראו כמה שזה לא אמיתי. מה בדיוק מעצבן באנשים כאלה? שיש להם יותר תאוות מכן? רק תסתכלו על עצמכם ותראו ששכחתם את הדברים החשובים באמת. כשאני מספרת לכם בכיתה על הלהקה הלועזית שאני אוהבת, כשאני מזמזמת את השירים הלועזיים לידכם, מישהי מכן אי פעם עצרה אותי? לא. למה? כי לא אכפת לכם באמת אם תשמעו את זה לשניה או לא. במה בדיוק אתם שוות יותר ממני? כשקראתי את התגובות פה, הרגשתי יותר שווה מכן. יודעות למה? כי אני בחיים שלי לא חשבתי שאני שווה יותר מהסובבים אותי. אתם מסתובבות בגאווה עם הפלאפון מקשים שלכן, עושות את כל המבצעים בלי למצמץ, חברות בשורה הראשונה, אז מה? בתור בני אדם, אתם אפס. לא עבדתם על המידות שלכם אף פעם, לא ויתרתם על ההרגלים שלכם ועל ההנאות שלכם בשביל לתת מתנה לרבי, נכון? מסתכלות עלי מלמעלה בשם הרבי. אז סורי, אבל אין לכם זכות דיבור.

    1. הי יקרה, בתור אחת שהגיבה פה הרבה ובתור אחת שאת לא באמת יודעת מה עובר עלי, אני חושבת שיש לי זכות דיבור בהחלט.
      אין מישהי בסביבה הקרובה שלנו שנולדה בלי תאוות ובלי יצר הרע. מפתיע?
      כן, גם מי שחסידית מתמודדת בהחלט, וגם מי שתמיד מתלבשת בצניעות – זה לא אומר שאף פעם לא הייתה לה מלחמה עם עצמה עם לקנות בגד מסוים שלאו דווקא מתאים…
      למה את חושבת שכל מי שחסידית זה בא לה בקלות?
      מנסיון, זה לגמרי לא כך.

      ואם חברות היו מעירות לך? איך היית מקבלת את זה? כן, לפעמים צורם לי לשמוע זמזומים של שירים מסוימים או סלנגים.. אבל אני לא באה לחנך את העולם ולכן אני לא מעירה.

      ובסופו של דבר, עדיף לעשות את רצון הרבי – גם אם זה לא בא ממקום אמיתי (וזה כל אחד יכול להעיד על עצמו בלבד!) מאשר לעשות מה שמתחשק לי בטענה ש"אני לא רוצה להיות צבועה".

      כי האמיתי שלנו – זה הנשמה, וההתנהגות שלנו בהתאם למה שהיא רוצה.
      ודווקא כשאת רואה סדרות ושומעת מוזיקה לועזית – את משקרת לעצמך, כי זה לא מה שאת רוצה באמת בפנימיות.
      מקווה שתראי את זה ותקחי לתשומת ליבך…

      1. תתפלאי, כשחברות שלי אמרו להפסיק לזמזם-הפסקתי. הבנתי שהם לא רוצות לשמוע את זה. אבל הבעיה היא שרק לבנות בודדות זה אכפת. לא אמרתי שכל מה שאני עושה זה בסדר, אבל אל תרדו פה על כאלה שלא הצליחו להתגבר. יש דברים שקל לכם וקשה לנו. חוץ מזה שימי לב שישר משהי פה התחילה לתרץ ב'רוב חבד הם חוזבשים'. אלה שחזרו בתשובה מגיעים למקום שאפילו צדיקים גמורים לא יכולים להגיע אליו אז תרגיעו קצת עם התגובות שלכם

    2. וואי את כל כך צודקת
      אני בדיוק כמוך(חוצמזה שלנו אין אפילו הגנה בסיסית בבית??) ואני גם חושבת כמוך
      לכל האלה החיסדיות המושלמות שאינלהם שום הבנה בכל התגברות קטנה שאנחנו עוברות פליז אל תדברו כי אתם לא מבינות בזה כלום!
      וזה שאני יוצאת מהבית יום אחד עם חצאית בדיוק בברך ולא מעל זה התגברות ענקית בשבילי אז פליז אל תזלזלו כי זה רק מוריד את החשק להתגבר ביום שאחריי

    3. הייתי חייבת להגיב.
      כי אולי אלו שסביבך כאלו,
      אבל יש כאלו שלא, ואני חייבת למחות.
      כשאומרים לי מבחוץ שחבד זו חסידות פרוצה-
      זה כואב, כי מזלזלים ברבי! בחסידים שלו!
      ואני יכולה להעיד על חברות שלי ועלי,
      שאנחנו עוצרות זמזמומים כגון דא.
      ומוותרות על דברים למען הרבי,
      למרות שזה אולי לא נראה לך,
      כי לכל אחת יש את ההתמודדיות שלה,
      בוודאות.
      ויש לנו זכות דיבור.

    4. קשת יקרה,
      קשה לי ממש לקרוא את התגובה שלך.
      כי אני מאוד מבינה את התחושות שכתבת.
      בתור אחת מהשורה הראשונה, שמתי לב לסגנון שאת מתארת וזה מאוד חרה לי.
      אז הנה תתעודדי- לא כל החסידיות ככה?

      אבל, תגידי קשת, את שואפת לא לראות סרטים וסדרות?
      את מתאמצת ללכת בכיוון הזה?
      את עובדת על עצמך?
      אם כן- את חבדניקית אמיתית!! מהממת!
      אם לא- אני לא חושבת שאדם שעובר על הלכה במזיד ומכניס לעצמו דברים לא ראויים לראש וזה בכלל לא אכפת לו, נקרא חסיד של הרבי.
      הכל תלוי בכיוון.
      לאיפה שואפים? מה המטרה?
      אני כתבתי על אנשים שעושים מה שבא להם וזה דווקא ממש נוח להם עם זה. לא רואים צורך לשנות את התנהגותם..
      אם לפחות הם היו מתאמצים ורוצים להשתנות ולעשות באמת את רצון הרבי, אז לא הייתי מעלה את הנושא .
      אבל זה נורא מעציב אותי שהיום הכל השתבש לגמרי! לא יודעים מה זה נקרא להיות חסיד ..
      עצוב עצוב ממש .
      יאלה גאולה דחוף!!
      נאו!!

    5. ואו, נשמה, זה מה שנקרא הכללה!! יצאת על כולם קצוץ, אני לא יודעת מה איתך ואיפה את נמצאת ברמה הרוחנית ומה עבדת על עצמך בחיים, אבל וואלה, כן, אני מסתובבת עם הפלאפון מקשים שלי בגאווה, כן, אני עבדתי על זה, אני בחרתי את זה מעצמי, וזה לא בא בקלות, בכלל לא, זה היה קשה רצחחחחח את אפילו לא יודעת כמה, אז באיזה זכות את באה ויוצאת עלי? ועל עוד בנות כאן שעובדות על עצמם?! ובוחרות את זה, לא אני לא נולדתי בלי יצר הרע, אני לא נולדתי עם רצון טבעי לטלפון מקים, יש לי גם כן רצונות כמו שלך, ויכולתי גם לבחור להיות כמוך, אבל בחרתי אחרת, ואני גאה בזה, גאהה!!!
      אז את יכולה להמשיך בחשיבה כזאת, מעוות, אבל אני אומרת לך שזה ממש לא נכון, והתגובה שלך ממש כאבה לי, כי זה ממש לא נכון ומי כמוני וכמו הקב"ה יודע כמה עבדתי ואני עובדת על עצמי?! מקווה שתביני, ואולי יום אחד תרגישי יותר מאחרים בגלל שעבדת על עצמך
      רק משהו שחשוב לי להבהיר לך, זה שאני מרגישה יותר מאחרים זה עם עצמי, ברור שאני לא אתן לאף אחד הרגשה כזאת של אני מעליך, ברור שאני אקבל כל אחד כמו שהוא וברמה שלו, (משתדלת)
      אני יאהב אותך גם כשאת שומעת שירים לועזיים ורואה סרטים, אבל זה לא הדרך שלי!

    6. אומרת שהרגשתי שווה יותר מהן,
      ואז זה בגלל שבחיים את לא מרגישה שווה יותר מאחרים. סותר טיפה, לא?

      1. לא אמרתי שאני לא מרגישה יותר מאחרים.. אמרתי שאני לא אתן לבן אדם הרגשה שאני יותר ממנו!!
        אני לא אסתכל על חברה שלי מלמעלה ואתן לה הרגשה שהיא פחות ממני בגלל שהיא עם סמארטפון, או שומעת שירים כאלה וכאלה.
        סורי שיצא לי קצת מבולבל.
        אני באמת אוהבת את כל החברות שלי בכל מצב שהן לבושות או עם איזה שירים שהם שומעות.

    7. לא עבדנו על המידות שלנו?!?;?;
      התגובה נזאת ממש אבל ממש מכעיסה!!!
      זה שלנו אין אינטרנט פרוץ לא אומר שלא עבדנו על המידות שלנו.. זה אומר שאנחנו פשוט רוצות לשמור על עצמינו..
      זה מעליב ביותר שאת אומרת שבתור בני אדם אני אפס. נכון שאין לי סמארטפון בכלל והאינטרנט שלי חסום אז חוץ מזה נראלך שהכל קל בחיים..
      מה זה לא וויתרתם על ההרגלים שלכם בשביל מתנה לרבי?!?! מי אמר לך שזה לא קשה לנו מלא הנהגות חסידיות. זה קשה לנו ועוד איך!!! זה שזכינו (!) ואין לנו את הניסיון הספציפי של אינטרנט פרוץ שזה ניסיון קשה שבה אני לא מתמודדת בו זה לא אומר שאנחנו לא עובדות על עצמינו .. זה שאת גרועה וקוראת לעצמך חבדניקית זה בעיה שלך.. ואני לא חושבת שזה נקרא חבדניקית.. אבל זלזלת ממש וזה פוגע!!!

    8. אני חבדניקית שמשתדלת לא לשמוע מוזיקה לועזית, לא לראות סדרות, ויש לי בבית אינטרנט עם הגנה מקסימלית, ב"ה. אבל תסלחי לי, עם כל הכבוד לזה שאני לא כמוך, זה אמיתי. מה את חושבת בדיוק, שלי אין תאוות? תסתכלי על עצמך באיזו התנשאות והתרברבות את כותבת. כשאת (או כל אחת אחרת…) מספרת בכיתה, על השירים/ הסדרות וכו', אני לא עוצרת אותך, כי אני רגישה. אני חשה לא בנוח, ומשתדלת להתרחק בצורה נעימה. כי אכפת לי מהיראת שמים שלי, אבל גם מההרגשה שלך. במה את יותר שווה ממני? כשקראתי את תגובתך, הרגשתי התנשאות מצידך, זלזול בי ובחברותי. ומאידך- גם חשתי אהבה אליך, כי את באמת כואבת… לא, אני לא מרגישה שווה יותר ממך, אני לא מרגישה שווה יותר ממישהי. יודעת למה? כי שווי אמיתי, אני לעולם לא אוכל לדעת. לא אני מודדת אותו. אני מסתובבת בגאווה עם המקשים שלי, עושה מבצעים למרות שזה קשה, חברה בשורה הראשונה. אז מה? בתור בן אדם, אני משתדלת. עובדת בלי סוף על המידות שלי. מוותרת על הרגלים רבים והנאות כדי לתת מתנה לרבי. אז אני שואלת, עכשיו יש לי זכות דיבור?

  13. חבדניק- זה או חבדניק או לא.
    אין כזה דבר באמצע, אני חבדניק בנשמה.
    חבדניק מדקדקים על קלה כבחמורה!
    בגלל שאנחנו מקבלים גם את אלו שמועדים-
    העולם בטוח שזה חבד.
    וזה לא נכוןן!!
    וזה פשוט מרגיז.
    בנות דודות שלי- לא חבדניקיות,
    בטוחות שחבד זה פרחים!
    וככה הן אומרות לי: עובדה, כל מי שלא מתקבלת הולכת לחבד..
    ותראי איך החבדניקיות אצלנו הולכות..
    וזה פשוט עצוב.
    אם אנחנו לא יושבים שבעה על אלו שיורדים אלא מקבלים אותם,
    אנחנו חסידות פרוצה?!
    דרך אגב, אולי לכן כל אלו מרשות לעצמם-
    כי תמיד נקבל אותם.
    נקודה למחשבה

  14. בנות זה חשוב בבקשה תקראו!!! :)?❤
    אני רוצה לעשות כאן סדר:)
    המטרה של פיאה בכלל זה שהיא תכסה את כל השערות כראוי. מטפחת לא תמיד מחזיקה היטב, לפעמים היא נופלת או קצת בורחת ומתגלות השערות.
    בזוהר כתוב כמה חשוב שאישה תכסה את כל השיער ממש וזה מביא לה הרבה ברכות, ומאידך יכול לגרום הרבה נזק רוחני וגשמי כשהראש לא מכוסה כראוי.
    לא פעם נשים שלובשות מטפחת היא נופלת להם והם צריכות לסדר אותה הם עושות את זה מחוץ לבית ובזמן זה מתגלה השערות שזה ממש איסור דאורייתא.
    פיאה לא צריך להוריד כדי לסדר. מקסימום לסדר את הסיכות..
    פיאה אין מצב שמישהי תוריד כי אין לה איפה לשים אותה.. אי אפשר להחביא אותה בכיס…
    יש נשים למשל חוזרות בתשובה שקשה להם לשים כיסוי ראש וזה שהם שמות פיאה זה עוזר יותר ויש פחות נסיונות.
    והרי כתוב אל תביאנו לידי נסיון אז קל וחומר שאנחנו לא צריכים להכניס את עצמנו לנסיון..
    מי ששמה מטפחת הרבי אומר שהיא מכניסה את עצמה לנסיון אם לגלות קצת שערות או הרבה שערות.
    מי שיש לה פיאה אין לה את הנסיון הזה.
    נכון שיש מגזרים ודעות כאלה שמותר לגלות "שתי אצבעות"
    אך חסיד זה לפנים משורת הדין!
    חסיד לא מחפש לעשות "רק מה שצריך". חסיד רוצה לעשות מעבר.
    ובכלל, אם מקבלים כל כך הרבה ברכות בזכות כיסוי הראש למה לעשות את זה גבולי?? מה אנחנו רוצים בריאות גבולית? ברכות גבוליות?
    נקודה למחשבה.
    עד כאן למה פיאה ולא מטפחת.
    ?
    עכשיו, שימו לב…
    פאה טובה זה שני עניינים:
    ✔ שתכסה את כל השערות.
    ✔ שתהיה צנועה.
    אם פיאה לא צנועה זה לא מספיק שהיא מכסה את השיער.
    מה זה נקרא צנועה?
    הרבי אמר שבת ישראל אינה הולכת בשיער מפוזר אלא השערות צריכות להיות אסופות באופן צנוע.
    כל העניין של פיאה זה כדי שיהיה כיסוי ראש כראוי.
    הפאות הארוכות והפזורות אמנם מכסות את הראש אבל לא עומדות בכללי הצניעות.
    זה אולי מושך אבל זה לא יפה באמת. צנוע זה יפה באמת.
    עכשיו, יש לנו מצווה מהתורה לשמוע לדברי חכמים!
    ולא לסור מדבריהם ימין ושמאל!
    ואם רבני חב"ד פסקו רק פיאה עד הכתפיים ואם זה יותר ארוך אז אסוף, ולא ללכת עם פיאות ארוכות ופזורות אז אנחנו צריכות לשמוע להם.
    הרבי התכוון שיהיו פיאות לא כדי שיהיו ארוכות מידי.
    אם תראו מכתבים של הרבי כמה הצניעות חשובה לו…
    כל זה רק כדי שאתם תדעו את האמת.
    וגם אם תראו מלא חבדניקיות שהולכות ככה זה לא אמור לעניין אותנו!
    אנחנו רוצות שיהיה לנו טוב ואין טוב אלא תורה.
    אם אנחנו רואות נשים אחרות שנופלות בזה כאן צריך לדון לכף זכות ולא לשפוט!
    כי אין לנו מושג מה הם עברו בחיים ואולי זה יותר טוב ממה שהן היו קודם.
    אנחנו צריכות לתקן את העולם על ידי שמתקנים את עצמנו.
    אם משהו מפריע לנו בזולת צריך לבדוק מה איתנו… איך הצניעות שלנו ומה אפשר לשפר בה…
    עד כאן….

    1. צודקת בכל מילה
      ועוד משהו, הפיאה מכסה גם את הצדעיים את המאחורה, מה שכל מטפחת לא מכסה אלא אם את לובשת כאפיה

  15. הם לא רואים אולי את הסתירה במעשה שלהם ובאמת מרגישים קשורים לרבי אפילו יותר ממך
    ובזה שתצאי עליהם לא תתקני אותם….
    צריך לעבוד על עצמנו ולאהוב את הזולת איך שהוא
    ולא להפך,
    לשנות את הזולת ולהסתפק במה שאנחנו

    1. זה לא בקטע של לשנות ולשפוט את הזולת.
      זה כן בקטע של לא להסכים עם הדרך הזאת.
      מי שלומדת את השיחות של הרבי יודעת בבירור שהרבי ממש לא בעד דרכים עקלקלות שכאלה כמו אילו שהכותבת מציינת, אז למה שאנחנו לא נמחה עליהם?
      שוב, בלי לשפוט אנשים.
      כן עם לשפוט את הדרך.
      יש הבדל.

  16. לדעתי יש כאן קצת קיצוניות.
    בנות אומרות שחבדניק שלא שומר על קלה וחמורה לא נקרא חבדניק.
    וואלה אני רואה סרטים שומעת שירים לבושה איך שבא לי, אני לא חבדניקית.
    וואלה מסקנה מענינת. מהיום שששואלים אותי עם אני חבדניקית אני יגיד שאני לא.

    הכל בציניות גמורה. לא אוהבת את מה שאתן כותבות פה בכללל!!!

    1. זה לא העניין.
      חבל שאת לוקחת את זה כל כך בקיצוניות.
      אף אחד מאיתנו לא מושלם וזה ברור לכולנו.
      אז מי שעובד על מידותיו – ברור שגם אם הוא לא מושלם הוא חסיד של הרבי.
      אבל מי שמתלבשת "איך שבא לה" ולא אכפת לה מה הדעה של הרבי על כך, אז, תרשי לי לשאול,
      במה את חב"דניקית?

  17. אמרו פה שיהדות זה מתנה וחבד זו בחירה, אמרו פה חבד זה שולחן ערוך, אמרו פה שהרבי רוצה שננהג לפי ההלכה, אמרו שיצא לחבד שם של חסידות פרוצה.
    בואו דווקא *כן* נקביל רגע את חבד ליהדות, בסדר?

    כמו שכל היהודים הם בנים של ה', ככה כל היהודים הם חסידים של הרבי. זו לא המצאה שלי – אלו דברים של הרבי עצמו, ראש בני ישראל זה כפשוטו ממש. הרבי הוא הראש – הוא המנהיג – של כל עם ישראל. אי אפשר להגיד שהרבי הוא רק הראש של מי שבחר לקבל את מרותו עליו.

    לגבי ההלכה – גם אלוקים רוצה שננהג לפי ההלכה! יותר מזה, הוא *מחייב* אותנו להתנהג על פי ההלכה, בעוד הרבי אף פעם לא חייב שום דבר. הרבי ביקש, אלוקים ציווה.
    האם יהודי שלא מקיים את ההלכה הוא לא יהודי? הרי כולנו לא מקיימות הרבה הלכות.
    צריך להבדיל בין מעשה חבדי לחבד, בין מעשה יהודי ליהודי.
    דוגמא: לחלל שבת זה מעשה לא יהודי בעליל. אבל מחלל השבת הוא עדיין יהודי.
    אני חושבת שההפך כבר מובן.

    כן, חסידות חבד בהגדרה היא חרדית, בדיוק כמו שהיהדות היא חרדית.
    אין שום הבדל. שום הבדל. שום הבדל.

    אבל כמו שיהודי הוא גם מי שלעת עתה לא מקיים שולחן ערוך, ככה חבדניק הוא גם מי שקשה לו עם כמה בקשות של הרבי.

    וכמו שגם מישהו שלא יודע על יהדותו הוא עדיין יהודי, כך גם אדם שמעולם לא שמע על הרבי, הוא חבדניק.
    פשוט אנחנו עדיין לא יודעים את זה.

    עצוב לראות שמאשימים בנות טהורות באמת בחוסר חבדיות. מה ילדה שקשה לה, ורואה פוסט כזה, אמורה לעשות?
    ליהודי שחילל שבת ובוכה על כך מציעים נחמה, אומרים לו שהדבר לא פגע בעצם הנפש שלו שהיא תמיד קשורה לקב"ה, ושיש לו תיקון ודרך תשובה. ושהוא יהלום שבסך הכל התלכלך קצת, אבל המהות נשארה.
    למה לילדה שקצת קשה לה לא מציעים את אותה נחמה, והפוך רק פוגעים בה? למה לא לחזק אצלה את הקשר העצמותי לרבי, שבוודאי קיים?
    ממה אכפת לנו, מתדמית ציבורית חסרת ערך אמיתי או מהאחיות שלנו? מה אכפת לנו יותר, שיגידו שאנחנו חסידות פרוצה (כמו שאפשר להגיד שהיהדות היא דת פרוצה וזה נכון, יותר מחצי עם פרץ את היהדות) או שהילדה בשולחן לידינו בכיתה תרגיש אהובה ורצויה?
    את התשובה שכל אחת תענה לה בלב.

    1. ברשותך, אני לא אסתפק במענה בלב.
      אני חושבת שלקחתן את הפוסט מדי קשה ובקיצוניות.
      לפי איך שאני הבנתי את הנכתב – לא הייתה כאן כל כוונה להוציא אף אחד מחב"ד, כפי שזה נכתב גם במפורש.

      הכוונה היא לשלול את ההתנהגות הזאת, וזה שחב"ד מודרנית נהיה דבר נורמלי, שזה כואב, עצוב ומעצבן.
      אין בכוונתנו (בכוונתי לפחות) לשפוט אנשים, כי אם את דרכם.
      וכמו שתשללי ותביעי מחאה חילול שבת, למרות שזה לא מונע מהיהודי להיות יהודי, כך עלינו להביע מחאה על חילול שם חב"ד וכל המשתמע מכך. בפירוש כן.
      נכון שהרבי אוהב כל אחד, אני לא חושבת שמישהי חושבת אחרת. ברור לחלוטין שכל אחת קשורה לרבי.
      אבל מי שמגדי את עצמו כחב"דניק, לא מספיק שיהיה קשור, הוא גם צריך לעשות בשביל זה משהו.. ואת זה הרבי אומר.
      וכאן מתחיל הגבול הדק, שרוצים לקבל את כולם ואז מוותרים גם לעצמינו, ונוצר מצב שמסתובבים בכפר חב"ד – הכפר שהכי אמור לייצג את הרבי – וגם את זה הרבי אומר – ואנשים נראים שם כמו… רחוק מאיך שהרבי רוצה לייצג את זה.
      האם אנחנו אמורים להעלים עין? לומר שזה בסדר?
      האין לנו זכות להביע על כך מחאה?
      חבל שהגבול הדק הזה מטשטש כל כך…

      1. אחת, את לא סתם אחת, את מיוחדת ??
        אני עם כל מילה שלך, ברור שלחברה שלידי אני לא אגיד, תקשיבי את לא יכולה להגדיר את עצמך כחבדניקית עם איך שאת לבושה, ברור שהיא הרבה הרבה יותר חשובה לי מהסטיגמות.
        אבל בטח שכואב לי כל הסטיגמות שיש על חב"ד, ובטח שכואב לי שיש אנשים שמקלים לעצמם יותר מדי בגלל שבחב"ד מקבלים את כולם, ובטח שכואב לי לשמוע מחברה "אני רוצה להיות חבדניקית בשביל הסמארטפון והפיאה" ובטח שכואב לי לשמוע חברה שאומרת שחב"ד זה אנשים מופקרים ובטח ובטח…. יש לי עוד מלא
        מקווה שהבנת את העיקרון

  18. רעבע?
    שאבעס?
    עד מתי לעיוותים של מילים?!
    מי הוסיף את האותיות האלה למילים?!
    מאיפה הם צצו פתאום?
    רבי נשאר רבי. גם באידיש. וגם מי שרוצה להרגיש שהיא חסידית יותר – לכתוב רעעבעע עם מליון ע' לא הופך אותה לחסידית יותר. כי פשוט לא קיימת כזאת מילה!!!!
    אמנם בהגיה האידישית זה אכן נשמע רעבע – אך הכתיבה היא רבי. כנ"ל לגבי שאאבעעס. אין כזאת מילה!!!! שבת היא שבת, בין בעברית ובין באידיש.
    לתשומת לבכן 🙂

    1. אם כבר הערת על זה…
      הקומוניסטים בזמנם היו כותבים ככה.
      לוקחים מילים בלשון הקודש וכותבים בצורה "אידישאית" כביכול….
      לא נראה לי שמישהי פה רוצה להמשיך את דרכם 😉

    2. בגלל שזה נשמע כך באידיש, הוסיפו את האותיות האלו שמשמשות כאותיות נידוק באידיש. האות ע מבטאת סגול ו האות א מבטאת חולם

  19. אז הבנות שלי התדיינו על הפוסט הזה בלהט ואני סוקרנתי לקרוא.
    קראתי ושומעת פה הרבה אמיתויות ולכל אחת מכן יש מקום אמיתי ונכון במה שהיא כתבה.
    רוצה להוסיף 3 דברים שחסרים לי פה:
    1) חלק מלהיות חבדניק זה לקבל את האחר בראיית הפנימיות.
    לא רק לסנגר על הרע שבו אלא לראות בתוך הרע את הטוב הטמון בו.
    ובמקביל לעבוד עם עצמי את מה שעוד נשאר לי שזה לנהוג עפי שולחן ערוך, ללמוד חסידות וללכת בדרכי החסידות
    2) לכל מי שמבקרת מי שלא מתנהג עפי חסידות חבד וקוראת לעצמה חבדניקית, אז יש צד שני:
    אין שום חסידות שבה המגדירים את עצמם "יורדים" עדיין אוהבים בלב ונפש את הרבי שלהם ועדיין יודעים את האמת בדיוק.
    רק בחבד גם מי שהלך הכי רחוק עדיין אוהב את הרבי ויודע שעזב את האמת בגלל עניינים פרטיים של חייו.
    אז נכון שזה אומר שלפעמים תפגשי דברים שנראים "לא יפה"
    אבל זה שווה את זה!!
    3) מי שמצליחה לקבל את האחר והשונה אפילו שזה פוגע תדמיתית בה ובקהילה שלה, קל לה יותר לקבל ולעבוד עם הנפש הבהמית של עצמה. שזה שווה התוועדות שלמה.

  20. לדעתי הרבי באמת אוהב כל יהודי וזה ברוררררר!!!!
    אבל אנחנו החבדניקיות באמת מייצגות אותו ואנחנו מקרבות את מי שהתרחקה הן בדרך לחבד. או היו חבד וקצת התרחקו. אם התרחקו זה לא אומר שהן לא חבד וזה לא אומר שהן חבד. זה אומר שהן קצת נפלו כי היה להן נסיון ולא בטוח שאנחנו היינו עומדות בנסיון!!!! אבל ככה לייצג את הרעבע??? זה לא!!!! וזה גם לא יכול להיות חבדניק שלא מייצג את הרעבע!!! כי החבדניקים מייצגים את הרעבע נקודה. ואם אתה לא הולך בדרך של חבד, של הרעבע אז אתה לא חבדניק! כי חבדניק מייצג את הרעבע!!!

  21. אני חושבת שלכל אחד יש יצר הרע אחר! ואל תדון את האדם עד שתגיע למקומו. כמו שיש פרק על זה בתניא של אתמול ד אדר נראה לי.
    אני למשל אין לי בקושי נסיונות בצניעות כיף לי ללכת עם חצאיות ארוכות… ואני לא מרגישה בנוח עם שיער פזור.
    אז אני מקיימת את ההלכה יפה מאד. כל הכבוד לי.
    אבל…
    נגיד שתבוא בת שמאד מאד קשה לה בצניעות! ותעשה שינוי קטן, מינורי, לטובה. קצת תאריך את החצאית, השרוולים, קצת תקצר את השיער, תזרוק חצאית לא צנועה.
    וזה קשה לה!
    המאמץ הקטן שלה שווה הרבה יותר מכל הדברים שאני עושה באופן טבעי!
    היא שמה אותי בכיס הקטן!
    אז אותו דבר אלה שהולכות עם פיאות ארוכות.
    בכלל כל עוד שלא התחתנו ולא שמנו פיאה אז אנחנו לא מבינות מה זה. ואיזה נסיונות יש להם לבוא לחנות לראות פיאה ארוכה מהממת ולא לקנות כי זה לא צנוע.
    יכול להיות שהיא ראתה שם פיאה יותר ארוכה ולא קנתה אותה.. יכול להיות שהיא בדיונים על זה עם עצמה ועם המשפיעה שלה. אל תחשבו שהן לא חושבות על זה בכלל הרי אין לנו מושג מה עובר לבנאדם בראש ומה הם המלחמות הפנימיות שלו!
    גם כשמוכיחים צריך שזה יבוא מאהבה ולדעת איך להוכיח ולהכיר את הבנאדם.
    הלואי שאנחנו קודם נהיה בסדר….

    1. אני חושבת שהתגובה שלך לא ממש קשורה לנכתב..
      ברור שצריך להעריך כל מי שמתגברת, אבל זה לא נותן היתר לאנשים לעשות דברים שהם נגד רצונו של הרבי ולהרגיש בסדר עם זה.
      ולזה התכוון המשורר (למיטב הבנתי)

  22. מה הכפת לך כל כך?? מה מפריע לך אישית?? שכל אחד יקרה לעצמו איך שבא לו, וזה שאישה הולכת "עם פאה ארוכה כמעט עד הברכיים, צבועה ומושכת וכמובן עם לייס הכייי טבעי שיש"- נשמהה זה חצוניי, אם את חושבת שחב"ד זה זה ללבוש רק מבחוץ כמו דוסית לתפארת זה חב"ד, אז לא! את טועה..
    עדיף שהחיצונית תיהיה לו משהו ופנימיות טובה מאשר הפוך..

    1. ממממ יש בזה, בהחלט אי אפשר לשפוט על פי חיצוניות
      אבל, ופה מגיע אבל רציני.
      כשמישי מעניין אותה ובאמת היא חיה והכל והכל, זה יהפוך ליהיות גם חיצוני, וכן, יראו עליה. והיא תעשה את מה שצריך, כי אכפת לה והיא חיה את זה.
      מחילה, אני לא מכירה מישהי שהיא חסידה באמת והולכת עם חצאית מיני וחולצה קצרה, לא מכירה..

    2. היי לינוי, במקרה נכנסתי לפוסט ואני רואה שכנראה סתם בנות מגיבות ולא קוראים את התשובה שלהם,אז אם את באמת רוצה לדעת למה כל כך אכפת לי אז אני מצטט לך תשובה שלי מלמעלה
      "מאמי, את כנראה לא מודעת איזה חילול שם חב"ד זה עושה כל ההגדרות האלה.
      כשרב ליטאי אומר לי (ובאמת) "האלה שהולכים עם סירטוק קצר… להתאים לאורך של החצאית של האישה" וזה ההגדרה שלו לחב"ד, בטח שזה מציק לי, זה צובט לי בלב!!!
      כי לא, זה לאאאאא חב"ד!!!
      בכלל בכלל לא, אז אולי הם מנסים, משתדלים, רוצים..
      אני לא מזלזלת, אני מעריכה, אבל מפה ועד להוציא כזה שם לחב"ד?!
      בטח שזה כואבב, אוקינוס של דמעות בערך שפכתי על הנושא הזה ?"

      תקראי ואשמח לשמוע את דעתך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות