'..וביאור העניין כי הנה השכל שבנפש המשכלת נקרא בשם חכמה, 'כח-מה', וכשמוציא כוחו אל הפועל – שמתבונן בשכלו להבין דבר לאשורו ולעומקו מתוך איזה דבר חכמה המושכל בשכלו נקרא בינה, והן הם אב ואם המולידות אהבת ה' ויראתו ופחדו, כי השכל שבנפש המשכלת כשמתבונן ומעמיק מאוד בגדולת ה' – איך הוא ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, וכולא קמיה כלא חשיב – נולדה ונתעוררה מידת יראת הרוממות במוחו ומחשבתו, לירא ולהתבושש מגדולתו יתברך שאין לה סוף ותכלית, ופחד ה' בליבו, ושוב יתלהב ליבו באהבה עזה כרשפי אש, בחשיקה וחפיצה ותשוקה ונפש שוקקה, לגדולת אין סוף ברוך הוא..' '..והדעת הוא מלשון 'והאדם ידע את חוה' והוא לשון התקשרות והתחברות – שמקשר דעתו בקשר אמיץ וחזק מאוד, ויתקע מחשבתו בחוזק בגדולת אין סוף ברוך הוא, ואינו מסיח דעתו..' (תניא, פרק ג')
תודי אקטואלי;) אבל.. מזדהה עמוקות עם הקצרצר שלך. וטוב לראות אותך כאן, אגב!
6 תגובות
ואוו
שרהל'ה
זה מדהים
תמצות מטורף.
💖
תודה, יצורה.
'..וביאור העניין כי הנה השכל שבנפש המשכלת נקרא בשם חכמה, 'כח-מה', וכשמוציא כוחו אל הפועל – שמתבונן בשכלו להבין דבר לאשורו ולעומקו מתוך איזה דבר חכמה המושכל בשכלו נקרא בינה, והן הם אב ואם המולידות אהבת ה' ויראתו ופחדו, כי השכל שבנפש המשכלת כשמתבונן ומעמיק מאוד בגדולת ה' – איך הוא ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, וכולא קמיה כלא חשיב – נולדה ונתעוררה מידת יראת הרוממות במוחו ומחשבתו, לירא ולהתבושש מגדולתו יתברך שאין לה סוף ותכלית, ופחד ה' בליבו, ושוב יתלהב ליבו באהבה עזה כרשפי אש, בחשיקה וחפיצה ותשוקה ונפש שוקקה, לגדולת אין סוף ברוך הוא..'
'..והדעת הוא מלשון 'והאדם ידע את חוה' והוא לשון התקשרות והתחברות – שמקשר דעתו בקשר אמיץ וחזק מאוד, ויתקע מחשבתו בחוזק בגדולת אין סוף ברוך הוא, ואינו מסיח דעתו..'
(תניא, פרק ג')
תודי אקטואלי;)
אבל.. מזדהה עמוקות עם הקצרצר שלך.
וטוב לראות אותך כאן, אגב!
כן. זה בדיוק זה.
כלומר, מה שהתכוונתי.
אנא ה'
תן לה לשרהלה לגעת.
–
להשכיל.
להבין.
וגם-
גם לדעת.
כן, נדירה.
תן לשרהל'ה,
ולכל מי שצריכה.