(מראש אני מבקשת לא לשאול אותי שאלות על הדעה שלי, אלא רק לקטלג.)
סתם מעניין אותי…
אני חבדניקית שמאמינה בדבר הבא:
שהרבי חי וקיים בגוף גשמי.
אבל לא מאמינה בדברים הבאים:
שהקצנות הם דבר טוב.
שהרבי מחלק דולרים.
שמותר להרחיב בלי רשות.
שהרבי עומד ליד הסטנדר וכדומה…
שהרבי עובר בשביל.
ואני הולכת לאוהל ולא רק בגלל שיש שם את הרבי הרייץ.
מקווה שלא סיבכתי אתכן😉
אז… איך תקטלגו אותי, אנטית או משיחיסטית?
נ.ב.
אני אשמח שכל אחת שמקטלגת תכתוב גם אם היא אנטית או משיחיסטית.
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
51 תגובות
אני בדיוק כמוך ואני חושבת שאני לא בשתיהם כלומר מאמינה שרק הרעבע בעצמו יודע אם הוא כן חי או לא ולא אף אחד אחר
עניין אחד חשוב שכחת לומר…
האם את פועלת לזירוז ההתגלות?
האם את מפרסמת על בא הגאולה?
האם את מאמינה שהרבי הוא מלך המשיח לעולם ועד?
האם את לומדת תורה, בפרט בענייני גאולה ומשיח, בפרט משיחותיו של הרבי, בפרט מה'תנש"א – ה'תשנ"ב?
עד כמה את, משיחסטית – חדורה במשיח, פועלת לקבלת פני משיח. מאמינה במשיח ולמשיח.
אז, מה את אומרת? איפה את רוצה להיות?
גם אנטים מאמינים ועושים את כל הנ"ל.
סתם לידע כללי.
אז אל תגידי כלום לפני שבדקת, בבקשה
אחזיר את המשפט אלייך, אל תגידי כלום לפני שבדקת.
(משום מה, ידעתי עד היום ש"יחי המלך" "יחי אדונינו" "פרסום משיח" "דבר מלכות" וכדו' זה בעיקר למשיחסטים. ואני יודעת בפירוש שיש גם אנטים שלא מאמינים שהרבי הוא מלך המשיח)
רוצה לעזור לי לבדוק?
מה שבעיקר רציתי לשלול – זה את הענקת הכינוי "משיחסטית" למישהי שהדבר היחיד שמאפיין אותה – זה שהיא מאמינה שהרבי חי בגוף גשמי.
(בפרט שנראה שכותבת הפוסט עוד לא בדקה לעומק את הדרך שלה, רציתי לברר שהבסיס קיים).
ולכותבת, ר' זושא פוזנר הבין את החסידים שאת הולכת כמוהם, הסכים שאין סתירה בין "גוף גשמי" ל"אוהל" אז שוב, נשאר לך להחליט. והשאלה היא גם האם את מצליחה להיות בשני הארגונים (בכל דבר) ואם לא – אז איפה לא נח לך?
אהמ. אני חושבת שלגמרי צריך לפרסם משיח
השאלה היא *איך*.
ומה שרצית לשלול (שמשיחיסטית זה לא כינוי רק למישהי שמאמינה שהרבי חי בגוף גשמי) זה לא משנה כי זה הכינוי שדבק *רק* במי שמאמין שהרבי חי בגוף גשמי, ככל הידוע לי.
אני אגיד לך על עצמי-
אני לגמרי חושבת שצריך לפרסם משיח, הרבי חי מבחינתי בפעולות שממשיכות משנה לשנה וממילא הוא רק נהיה חי יותר (לא אוהבת את הביטוי בגוף גשמי, מי המציא אותו? מי אנחנו שנגדיר מהי החיות של הרבי?!), והרבי הוא מלך המשיח, כן, זה ברור לי.
אבל הכל במינון.
אני הולכת לבנו"ח ולא לאחו"ת כי אני חושבת שהמסרים הרבה יותר מדוייקים בבנו"ח, ומרגיש לי שאחו"ת זה לאנשים שחושבים שצריך לצעוק יחי בכל מקום והרבי חי בגוף גשמי (ההוכחה זה כל התוכן באחו"ת, אל תתווכחי איתי זה עובדה)
אז לסיכום
אני קוראת לעצמי אנטית.
וכל האנטים (לא הקיצוניים בדעתם) שאני מכירה חושבים ומאמינים בדיוק כמוני.
סתם נקודה למחשבה
תחשבי על מה שכתבתי פה, טוב?
איך באמת? (או איך לא?) מעניין לשמוע את דעתך
אז בדיוק בגלל זה באתי לעורר את העניין הזה. להבין מה המטרה העיקרית – ומה נועד רק לפלג.
חשבת פעם לבדוק מאיפה בא הביטוי גוף גשמי? או שהתרגלת להגיד שהוא מומצא? חשבת פעם מהי המשמעות של האמירה "הרבי חי בגוף גשמי"?
חיפוש גוגל על המושג גוף גשמי נתן לי את חבדפדיה, ערך גוף, "גוף הוא החלק הגשמי של האדם, שבו שוכנת הנשמה בהיותה בעולם הזה הגשמי."
ואם את רוצה הסבר על השאלה "למה הדגש הוא על גוף גשמי – את מוזמנת לקרוא https://www.chabad.fm/265/4291.html
זה לא אנחנו, החסידים, קבענו את ערך הגוף הגשמי של רב"י – אלא האדמו"ר הזקן.
מעניין לשמוע איך הגעת למסקנה בנוגע לאחות אם לא הלכת לשם…
לפי הבנתי באחות מדברים על משיח, על הכנה ומוכנות לקבלת פני משיח, על קבלת המלכות, על פרסום משיח, על מבצעים, על משפיעה וניגונים ומדיה ואהבת ישראל ועל התאריכים החסידיים, ועל טיסה לרבי והתקשרות לרבי.
ולא, אני לא חושבת שבבנוח – ראיתי את אותו הדבר. אני לא אומרת שאין, יכול להיות שאני ספציפית לא זכיתי לראות, אבל את ה"קאך" (הלהט והחיות) בעניני גאולה ומשיח – לא מצאתי.
לא הבנתי כ"כ..
מה הקשר בין דבר מלכות למשיחסטים??
אני לא משיחסטית ומשתמשת בדבר מלכות כל יום.
יש שני מושגים שנקראים "דבר מלכות". יש את הקובץ של שיעורי הלימוד השבועיים – חוברת בעלת כריכה שצבעה מתחלף בכל שבוע – לא על זה אני מדברת.
ויש את השיחות של הרבי בין כ"ח ניסן ה'תנש"א לכ"ז אדר א' ה'תשנ"ב. וגם הן נקראות דבר מלכות ולומדים אותם בכל שבוע (לדוג' דבר מלכות נח – השבוע)
שומעת את לגמרי לא צריכה להאמין שהרבי חי בגשמיות בשביל להיות חדורה במשיח לפעמים כואב לי לראות בנות שחושבות כמוך במקום לפעול באהבת ישראל שכולנו יודעים שזה נה שיביא תמשיח אז תדבר שהכי חשוב שנעשה בשביל להביא תמשיח את לא עושה עצוב לי שזה הדברים שאת אומרת
מעניין, אקח לתשומת ליבי, על אף שאני בכלל לא התכוונתי לזה, באתי להגיד בדיוק הפוך. מעניין איך בכלל איך הסקת מדברי את הלך הרוח שלי, דברים שאמרתי או לא אמרתי על יהודים.
משום מה, היה נראה לי שיש כל מיני דברים שהרבי אמר והיו חסידים שפירשו כפשוטו והיו חסידים שפירשו בצורה אחרת. כשאמרתי מאמינה במשיח ולמשיח, התכוונתי למה שהרבי אומר שכל מילה של רבי היא אמת. ואי אפשר להגיד שהכוונה שונה, שזה היה בצורה אחרת וכדו'.
מעניין לשאול מאיפה את יודעת שאהבת ישראל זה מה שיביא את המשיח? ויותר מזה, האם ידעת שכבר תוקן העוון של "שנאת חינם" על ידי "אהבת חינם"?
ידעת שעכשיו, מה שנשאר זה לקבל פני משיח צדקנו? להתחיל לחיות משיח – לחיות את אהבת ישראל של הגאולה, לא רק בשביל להביא אותה?
כשאמרתי "עד כמה את משיחסטית -חדורה במשיח וכו'" התכוונתי לפירוש המילולי של המושג, לא אמרתי שרק מי שהעולם מכנה אותה משיחסטית – היא אכן עוסקת בעניין.
*נקודה למחשבה, למה זה כל כך מפחיד אותך? למה את מרגישה שאני תוקפת אותך? הרי את בחרת להתקרא "אנטית" אפילו לא ניסית לשנות את הכינוי ל"מתונה" או "נורמלית" או "אמיתית". אז למה מפריע לך שהמשיח – זה השם של הקבוצה "השניה"?
מה ההבדל בין השנים?
מה זה משנה איזה שיחה אני לומדת?
העיקר שאני מחברת לרבי שלי לא?
סתם מעניין לדעת
לפי המשמעות המילולית – נשמע שמי שנהנת מהכינוי "אנטית" זו מישהי שיש לה פחות אכפתיות ממשיח. וספציפית, בתנשא-תשנב מדובר הרבה מאוד על גאולה ומשיח, על הזמן שבו אנו נמצאים, שמשיח כבר פועל בעולם ונשאר רק לקבל את פניו, שכל העבודה שלנו צריכה להיות מתוך הנושא הזה ועוד.
משום מה, נראה שלא כולם לומדים את השיחות האלו, ועוד ש"דבר מלכות" הכינוי לשיחות מהשנים האלו – נהיה "משהו של משיחסטים"
זה מוזר, זה לא חדש שחבד מדברים על משיח. וגם כבר במאמר הראשון של הרבי "באתי לגני", הרבי מדבר על כך שאנחנו הדור השביעי – הדור האחרון של הגלות. וכתוב ש"נשיא הדור הוא המשיח שבדור" כבר בתשי"א היה רב שאמר על המאמר של באתי לגני, שהרבי עוד יגיד שהוא המשיח. חסידים כבר בתחילת הנשיאות הבינו את זה.
ובפרט ב"שנה שמלך המשיח נגלה בה" "עומד על גג בית המקדש… ענווים הגיע זמן גאולתכם". עברנו שלב!
הסתיימה עבודת הבירורים, וכבר עשו תשובה, וכבר תיקנו באהבת חינם, וכבר סיימו לצחצח את הכפתורים, וכבר נסתיימה הפצת המעיינות, וכבר צריך להתחיל לחיות גאולה.
אם תרצי – בכל שיחה תוכלי להגיע לשורה האחרונה שבה – שתדבר על משיח וגאולה, אבל כאן – בנ"א – נ"ב זו רמה אחרת לגמרי! תנסי ותראי.
וואי סליחה מראש
לאנטים????
לא אכפת????
ממשיח??????
לכל חבדניק אמיתי אכפת ממשיח
וזה ממש לא משנה מה ההגדרה שלו
סליחה מראש, אבל לא זה מה שאמרתי. אמרתי פחות, לא אמרתי שאין.
וזו באמת שאלה, המי ההגדרה של חבדניק אמיתי – אבל נשאיר זאת להזדמנות אחרת.
מחילה, אבל אם לחסיד – ולו אחד כזה – היה אכפת באמת ממשיח – משיח היה בא, לא? מה זו השיחה הידועה – של כ"ח בניסן? עשו כל אשר ביכולתכם!
ושוב, כמו שאמרתי קודם – למה לא אכפת לאנשים להתקרא בשם אנטי – משיחיסטים? למה שלא יקראו לעצמם "מתונים" לדוגמא?
לי, באופן אישי, לא מספיק אכפת ממשיח. כן, אני מודה. עובדה שאני רואה ערך בוויכוח הזה כרגע, הוא לא בשבילי, יש מספיק אנשים שיודעים מה להגיד – לא צריך לקחת דווקא את הבורה הגדולה בנושא בשביל להתווכח.
אבל אני רוצה יותר. אז אני שואלת, כדי שתתקיפי ויהיה לי מה לענות לך. או יהיו לי שאלות לשאול – אנשים שיתנו לי תשובות עליהם.
אצלי זה נושא מסובך אני לא מאמינה בכלום
אין צורך להאמין ולנסות להכפות על אנשים את דעתינו
תאמינו במה שבא לכן ואין על מה להתבייש
אני מאמינה בכלוםםםםם
אין לי דעה אישית
ולא צריך דעה אישית
אני מחכה את המשיח
וניראה מי צדקה ומי לא
אין צורך להאמין במשו
אפילו הרבי אמר את זה :
כי פעם מישהו ביקש לרבי -רבי מיהוא המשיח
הרבי ענה לא משנה מיהו אילה מתי הוא יבוא
שמחתי לעזור
ועל תתבישו שאמונות שלכן
שאילה לי עליך:(ולא הערה אני ממש לא מבינה )
עים הרבי חי וקיים ולא עובר בשביל ולא מחלק דולרים ולא עומד לאד הסטנדר
אז אפוא הוא
סתם שאילנ הגיונין נכון
יהודיה.
אעאע אהבתי את התגובה
קודם כל ולפני הכל
!
ואז חבדניקית
ומאחלת להיות אנטית:)
נ"ב
מה את מקטלגת את עצמך?
אממ
אנטית
כי בפועל אין ככ ביטוי לגוף גשמי בדעה שלך..
הי, אני משיחסטית ולא הבנתי כלום! תחליטי! את אנטית או משיחסטית? מצד אחד את כותבת שאת מאמינה שהרבי חי בגוף גשמי, אבל בכל השאר לא?… בילבלת אותי קצת…
אם את שואלת אותי איך הייתי מקטלגת אותך, מחילה מראש, אבל אחת שלא הבינה עד הסוף מה העניין…
ממליצה לך לגבש לעצמך דעה, ובקרוב (ודעה שאפשר להבין אותה!)
יחי המלך ומשיח נאו!
היושש
הייתי אומרת שאת משיחיסטית לא מוקצנת
(אני אנטית, ואני אחלה עם משיחיסטים)
חבדניקית
שונאת את הקטלוגים האלה🫣
זהה תלוי גם באיזה ארגונים את משתתפת.
אני אנטית..
וואלה לוידת במה לקטלג אותך, מרגיש לי כמו לעשות רשימות, השחורים לפה הלבנים לשם
נו באמת.. העיקר את חסידה של הרעבע🤗
ישלי שאלה רגע על הדיעה שלך, אולי גם יעזור לי לדעת לאיפה לקטלג אותך בכלזאת:)
איך אפשר להאמין שהרבה חי בגוף גשמי? הוא מתחבא?מסתתר?נעלם?לאיפה?…
זה באמת מעניין אותי, דווקא הדברים האלו..
שאומרים שהרבי חי בגשמיות אבל עם זאת כמו שתכתב-
שהקצנות הם דבר טוב.
שהרבי מחלק דולרים.
שמותר להרחיב בלי רשות.
שהרבי עומד ליד הסטנדר וכדומה…
שהרבי עובר בשביל.
ואני הולכת לאוהל ולא רק בגלל שיש שם את הרבי הרייץ.
–
סיבכת בהחלט!:)
אלו סתירות שונות לגמריי..
אולי אם אני יכוון תשאלה יותר יוקל לך לענות עליה.. את מאמינה כביכול שהרבי חי בגשמיות כי ככה חונכת בבית? אך לא מוקצן?..
או שהגעת לזה לבד ובכל השאר את לא מאמינה או משהו כזה?..
כי אם עדיין למדת וזה, אז למה את נכנסת לאוהל אם הרבי לדעתך לא שם? ואת אומרת לא הרבי הרייץ..
?
אשמח לתשובה, תודה!:)
הייתי אומרת שאת באמצע
(אני לא משחיסטית)
אני חושבת שאת משיחיסטית אמיתית , רגועה ,שלא מסתכלת על ההוספות
מסגרת תמונה, על כל השאלות שלך התשובה שלי כן, למרות שחלקן מתאימות לדעתי גם לאנטים פשוט בדרכים שונות…
ויש לי תשובות לכמה שאלות ששאלו פה, אבל בגלל שאני מעדיפה שהפוסט שלי לא יהיה פוסט בענייני אמונות אלה פוסט של קטלוגים, אני רק יחדד דבר אחד.
אני חושבת שגם לפני ג' תמוז הרבי לא היה צריך לאכול ולשתות וכדומה…
ואין לי מושג מה הרבי כן עושה כי אני לא רואה אותו, ואני לא בטוחה שהוא עובר בשביל כשעושים אותו.
והאמת שללכת לאוהל זה דעה משפחתית שלא הכי הבנתי איך זה מסתדר עם שאר הדברים (אבל כנראה שאבא שלי כן הבין, ואני נוטה לסמוך עליו 😉).
אבל תעשו טובה ותקטלגו, אני בוויכוח סוער עם החברות שלי😉😄
היי.
וואו טוב לראות עוד מישו עם הדעה שלי.
אבל בול.
מאמינה שהרבי חי בגוף.
ואני הולכת לאוהל. (שאני אזכה… ואמן שמשיח יבוא לפני…)
שוב חברות. שאלו אותי כבר כמה פעמים איך זה חי בגוף בקבר?
את זה אל תשאלו רק על הרבי.
כתוב שיעקב אבינו לא מת. וכתוב שמשה רבינו לא נס ליחו. וכתוב דוד המלך לא טעם מיתה. אבל הם נפטרו כולםםם וכולם בקבר ואנחנו מתפללים במקום קבורתם?! אז?!
אז זה אומר דבר אחד. שאני גשמית. והם רוחנים. וגם הגשמיות שלהם רוחנית.
זה לא משו שאפשר להבין.
אבל הגוף לא נפטר כמו כל שאר האדם!!!
אז כן. הרבי חי בגוף. גשמי.
ואני אלך לקברו.
דווקא.
אני מקווה שאתן מאמינות שדווקא אלו שהולכים להשטתח על קברם חיים…..
וזה בגלל דבר אחד. הם קבלו זמן לפעול בעולם. אם משה 120 שנה, אברהם אבינו 175 שנה, דוד 70 שנה. אבל הם חיים עד היום.
חסר סיפורים על אנשים שנכנסו למערת המכפלה או קבר דוד וראו אנשים חיים??
גוף גשמי. דם זורם… ??
מאותו מקור שאת יודעת שאברהם אבינו התחיל להכיר את בוראו בגיל 3 אני יודעת שגוי נכנס לקבר דוד ופתח את הקבר וראה והרגיש גוף חי! כן זה מדרשששששש. לא סיפור!!
לא נשמה! גוף! וזה גוי הרגיש וראה!!!
זה לא אנטים, ולא משיחיסטים.
זה פשוט אנשים נורמלים. חבדניקים.
נ.ב. בקטע הזה חבל שאין למשה רבינו קבר…..
אהבתי את ההסבר.
אני חושבת כמוך
לא קוראת לעצמי משיחיסטית, בגלל שזה נדבק לאנשים שחושבים קצת יותר בהקצנה
כל זה, נכון לשנת ה'תש"י. כן, את צודקת, "צדיקים במיתתם קרויים חיים", מהות החיים של הצדיק – היא חיים רוחניים.
על יהודי לא אומרים מת. כי הנשמה נשארת
על צדיק לא אומרים פטירה – אלא הסתלקות.
וכמו שאמרת הם קיבלו זמן לפעול בעולם, ותני לי לדייק, הם קיבלו תפקיד ושליחות לפעול בעולם.
משה רבינו – סיים את תפקידו בגוף – והעביר את התפקיד ליהושע וכן הלאה עד לרבותינו נשיאנו. (אגב שזה פירוש של "לא מת משה" כי "אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא").
הלאה, "דוד מלך ישראל חי וקיים" – ההכרזה והקביעה "דוד מלך ישראל חי וקיים", היא בעיקר על המלך המשיח שנקרא בתנ"ך על שם דוד אביו (האדמו"ר הזקן)
הרבי, שתפקידו לגאול אותנו – כי הוא מלך המשיח – לא סיים את תפקידו, ולכן אי אפשר שיהיה בחינת הסתלקות ח"ו.
"וכדברי האר"י החי (בספר ארבע מאות שקל כסף ובשער הגלגולים פי"ג) בקשר לביאת המשיח, שמשיח יהי' אדם צדיק, נולד מאיש ומאישה. ותגדל צדקתו, ויתקבצו אליו רבים. ובתחילה לא יכיר בעצמו שהוא הגואל, כשם שמשה רבינו לא הכיר בעצמו שהוא הגואל הראשון, שגואל את ישראל ממצרים, עד שנגלה אליו השם יתברך בסנה ושלחו. ואחר כך יגלה אליו השם יתברך וישלחו, ויכיר בעצמו שהוא משיח, ויכירוהו מקצת בני אדם (כמשיח), ועדיין לא יכירוהו כולם (שהוא משיח). ואחר כך, ממשיך האר"י הקדוש, כשם שמשה רבינו עלה להר סיני לקבל את התורה, ולא הייתה זו ח"ו הסתלקות הנשמה מן הגוף (למרות שלא ראו את גופו הגשמי למטה) אלא הייתה זו עליית גופו ונפשו יחדיו לקבל את התורה ולהביא אותה לישראל – כך אצל המלך המשיח בתקופה זו, אחרי שיכירוהו מקצת בני אדם ועדיין לא יכירוהו כולם, תהי' אצלו אז עלי' והתעלות בגופו ובנפשו. ואין זו ח"ו הסתלקות הנשמה מן הגוף, אלא זו עליית גופו ונפשו יחדיו לקבל את הכוחות האלוקיים להביא את הגאולה, על דרך עליית משה רבינו בגופו ונפשו להר סיני לקבל את התורה. [ובוודאי הי' גם אז משה רבינו נשיא הדור בכל התוקף. כי גם אז (למרות שהייתה אז בגופו ובנשמתו עלי' נפלאה מעלה מעלה כדי לקבל את התורה) הי' נשמה בגוף גשמי, ובזה עצמו (ללא הקשר הגלוי, שהרי הי' אז בהר סיני ולא ראו ולא שמעו אותו כלל) הי' לו קשר תמידי עם כל אנשי הדור כל הזמן. ובדוגמת זה, אומר האר"י הקדוש הוא במשיח טרם התגלותו הסופית לגאול את ישראל. ועל תקופה זו, בה הוא נכסה אחר שנתגלה, לפני שישוב ויתגלה, נאמר "דוד מלך ישראל חי וקיים". שאז צריכים את האמונה שהוא חי וקיים ועומד בכל רגע להביא לנו את הגאולה האמיתית והשלמה."
נראה שהממצאת לעצמך דיעה שונה מאנטים ושמיחסטים גם יחד
סורי
מסכימה עם מילה..
וואי אהבתי תהסבר שלך
אימלהההה
שיכנעת אותייי
חיפשתי איך להגיד את עצם היותי גם וגם וגם וגם…
ואת מסבירה נדירררררר
נ.ב על נ.ב- בדיוק בשביל שתגיעי להבנה שהוא היה עם זמן לפעול, אבל לא נפטר….
יש לך ממש הוכחה ביד…
ונ.ב משלי 🙂 גם לאליהו הנביא אין קבר יש רק את מערת אליהו והוא חי אבל מצד שני עלה לשמים.. מזכיר את הרעיו… טיפה ביותר קצוניות…
הייתי מגדירה אותך מחפשת…
או מתבגרת חח
הדעה שלך קצת קצת לא סגורה על עמצה.. זה ניראה שאת קצת בבירור עצמי עם האמונות שלך..
ואגבב סתם לכול המכפישות בקהל..
יש לי חברה אנטית, היא סוברת שכול מי שאומר יחי,מפרסם משיח, לא הולך לאוהל,
הוא לא חבדניק.. מקיצור גועל נפש
היא ממש מוקצנת, הדירה שלה ליד האוהל והיא כמעט ולא הייתה בסענטיי… שאין צורך לפרט כמה זה חשוב להיות קודם כול בסעוונטי, קונטרס בית רבינו וכול המכתבים..
והכי חשוב בקיצר זה האחדות
אז חלאס לקיטלוגיםם כולנו בנות של הרעבע וכולנו חסידות ושלום
למה מחפשת?, יש הרבה מבוגרים שחושבים ככה וזה נורמלי לגמרי, לא צריך להקצין כל דבר…
אייס תות, צודקת..
ואגב אנונימית, לגבי החברה, זה מוקצנים שיש בכל צד וחבל;)
וואלה
אז שתדעי שזה לא הכי מוקצן.
יש עניין גדול מאוד!! מאוד!! שמייד שנוחתים אצל הרעבע באים יש אליו
ואיפה הוא לפי דעתנו?
לא אחרת מהאוהל הקדוש
אז עימך הסליחה, כשנוחתים נוסעים היישר לאוהל, עם המזוודות והכל
וככה גם בחזור..
מה זה אומר כמעט לא הייתה בסווענטי? היא לא הייתה שם כל יום? בטוחה?
וכן צריך לפרט
אז תפרטי..
צודקת
לא שווה כלום אם אנחנו לא באחדות
קחחממ…
את מה שהיא שאלה יבין רק מי שבוגר…
תגדלי תביני, סליחה!
אולי אני הבנתי מהמקום הבוגר שלי בעוד שהיא התכוונה למשהוא אחר
אבל תדעו שהדעת הבוגרת זאת "גם הם חבדניקים, כול אחד בדרכו שלו"
מבינה?
בלי ריב או כאס!
וזאת משום שאני שלווה אם המקום שלי!
עברתי את שלב הבירור, והחיפוש!
אין משהוא שיכול להפריע לי (בערך)
מבינה?
הדרך להגיעה לזה היא לפעמים לשמוע לכמה אנשים בוגרים
רובם יגידו לך: אנחנו מאמינים לא אוהבים את הקטלוג הזה.
ועוד דרך היא פשוט לחקור המון !
ולקבל!
גם את מה שניראה הזוי
ולזכור שזה לא משנה מה מה הדעת של השני שננו
חבדניקיות שמנסות לקיים את דברי הרבי
עד כאן דברי
אני חושבת שאת צריכה ללמוד
ולא רק עניני גאומ"ש ולא רק שיחות מלאידעת איזה שנים שמאפינות את האנטים
(בכלל לא הבנתי מה ההבדל, הכל הרבי שלנו אמר מה פתאום החילוק בין השנים?)
ובכלל… אני אומרת תתטעמי משניהם תנסי תבדקי
העיקר העיקר תהיי חסידה של הרבי שלנו ותנסי לעשות לו נחת בכל רמ"ח איבריך 🙂
זו בדיוק הבעיה, אין "שנים שמאפיינות את האנטים" נראה שיש אנשים שבוחרים במודע, לא ללמוד את השיחות האחרונות ששמענו לעת עתה. אלו שיחות דורשות, שמעלות לך את הדריכות והצפייה למשיח. את החובה "עשו כל אשר ביכולתכם" כאלו שאומרות לך – אי אפשר להשאר בעבר, לחיות ברוגע וכו'. כחסידה של הרבי, וכיהודיה בדור השביעי – צריך לפעול להביא משיח עכשיו! (בנוסף בשיחות האלו יש עניינים שיכולים למוטט תפיסת עולם, כתוב שם על המשיח – מנחם שמו, כתוב שם שבדור התשיעי (לבעש"ט) יש חיים נצחיים בלי שום הפסק, ועוד. ואז הבחירה היא למי להאמין? לעולם או לרבי?)
נ.ב. לאישה יש רנ"ב איברים, בדרך כלל אומרים "בכל איבריך"
וואי אבל זה ממש לא נכון.
אני לא הולכת לארון ספרים ואומרת לעצמי כזה
"אממ, אוקי, בוא נלמד משהו. אה, יצא שיחה של נ"א? אוי לא טוב, בוא נחזיר לארון, נחפש משהו אחר"
ממש לא נשמה:)
אני לומדת את כל השיחות של הרבי
ואם כבר מדברים על לבחור שיחות..
מי שלומד רק נ"א נ"ב *זה* נקרא לבחור שיחות.
אין לי שום העדפה לשום שיחה כי כל הדברים של הרבי חיים וקיימים בלי שום הבדל בין האחד לשני
צודקת!!
ברור, לא חשבתי שאת. באופן אישי. בוחרת לא ללמוד שיחה כל כך חשובה של הרבי! (מקווה שהטון הרציני ברור, לא התכוונתי ללעוג).
אבל בכנות, כשאת כן לומדת שיחה כזו = את יכולה להבין למה המשיחיסטים – משיחיסטים? את יכולה להבין על מה זה נשען?
האם לא קרה בתשנ-תנשא-תשנב משהו? יוצא מגדר הרגיל? שלא היה קודם?
האם את יודעת שמלחמת המפרץ קשורה להתגלותו של מלך המשיח? האם שמעת על התחלת פעולותיו של מלך המשיח בעולם? את מבינה מה זה אומר הרבע האחרון של האלף השישי?
אני לא אומרת שצריך ללמוד רק את שיחות הדבר מלכות – בטח שצריך ללמוד הרבה יותר! אבל, לפחות את זה.
זה הכי עכשיוי. זה מה שהמלך מבקש.
מסגרת התמונה, תסלחי לי אבל זה כל כך לא נכון!!!
נכון, האנטים לא מתמקדים רק בשיחות של נא- נב אבל להגיד שבמודע הם לא לומדים את "השיחות האחרונות ששמענו לעת עתה" זה שטויות, תסלחי לי…
ועוד משהו, גם האנטים מאמינים לרבי, אולי זה לא נראה לך, אבל הם מאמינים…
נ.ב,
אני לא אנטית, פשוט חבדניקית;)
במודע לא מתייחסים באותה הפשטות והלהיטות לדבריו של הרבי.
יכול להיות שאני ממציאה, ואולי יש גם כמה גוונים ואלו לא רק שתי קבוצות, אבל זה עצוב לי.
יכול להיות שהאנטים שאני מכירה קיצוניים מידי, אולי.
אבל אם כל החבדניקים מאמינים שהרבי הוא מלך המשיח, וכל החבדניקים מאמינים שהרבי חי, אז למה זה ככה?
יש לך הסבר?
או שאנחנו, כולנו, מטולטלים בין קיצוניות אחת לשניה – בין מציאות לאמונה, וגם זה חלק מהחושך?
כואב לי שיצאתי מתקיפה, אם לא הייתי כמהה לקבל תשובה לשאלותי הרבות, אולי היה נכון ותגובותי בפוסט זה לא היו נכתבות מעולם.
פרשתי, תמשיכו לקטלג, אני מעדיפה שלא תגלו לי מי חושבת מה.
לכל המתעניינות, אני מגדירה את עצמי-משיחיסטית לא מוקצנת.
אז, תודה רבה לכל המקטלגות למיניהן.
(חייבת לומר תודה מיוחדת למיכלי, על ההסבר שלך עזר לי מאוד)
וואי את בול בדעה שלי, וכן חושבת שאנחנו משיכסטיות פשוט לא מוקצנות
סיבכת אותי 😂
האמת שאני בעצמי לא הבנתי עדיין איפה אני בסקלה הזאת
אז הגעתי למסקנה שאני לא אנטית ולא משיחיסטית אני גאוליסטית – משתדלת לעשות הכל כדי להביא גאולה:)
יש לי חברה מאוד טובה מאוד משיחיסטית שמגלגלת עיינים וצוחקת כל פעם שאני אומרת את זה ואני יודעת שזה סוג של תירוץ כדי להתחמק מהמחלוקת
אבל תכלס מי צריך תמחלוקת..? זו רק דעתי
חבדניקית אמיתית 🙂
שבחרה בדרך של השליחות שלה…
יש כאלו שזה בהפצה מוגזמת,
יש בחינוך,
ויש בשליחות,
ויש בכול מקום,
ויש לשעה אחת ביום,
את בחרת את שלך!
נ.ב
גם אני בחרתי, בחרתי בדרכי!
אני מאמינה שהרבי חי! אבל אני לא משחישתית!
וגם לא אנטית!
אני פשוט חבדניקית, מאמינה!
את נקראת משייחסתית אם את מתעקשת לדעת…
בהתוועדות אחות הגיעה רב ואמר שהוא באופן פרטי(!) לא בין אלו שעוברים בחלוקה. כי מי אמר שהרבי רוצה להביא לו דולר? את זה המשפיע שלו אמר לו. ולכן הוא לעובר. כל אחת ושלה!!
ותפסיקווווו
לריבבב
עלללל
זההה
כבררררררר
!!!
מה שהרבי רוצה זה רק אהבת ישראל!!!!
אין כמו אטים
ואין כמו משייחסתים
במילים מדויקות יותר אין כמו חבדניקים
מי מסכימה?
רבי זה חיי אמונה יראה ואהבה.
כשתבינו את זה-
דברו איתי על גוף גשמי/אוהל
ו.. מגדירה את עצמי אנטית, הולכת לאוהל לומר שלום בהלוך ובחזור+עוד כמה פעמים בין לבין, ועוד כמה דברים שלא אפרט כאן כדי שלא יקומו עלי,
ויש לי חברותא קבועה דבר מלכות נ"א- נ"ב, ובלי סתירה אני לומדת גם קבוע את תש"י-א, תש"מ, תש"כ והרעיון מובן…
נא לא לומר דברים בלי שבדקתם לפני..
אפשר מקור למשפט הראשון?