יש בסיס ויש מעבר
אני חבדניקית. וגאה להיות כזו. גאה ברעבע שיש לנו ובדרך של חב"ד. אבל יש משו שקצת צורם לי.
מגיל קטן כל ילד חבדניק נחשף לרעבע.
הרעבע אמר לעשות ככה, צריך לעשות לרעבע נחת, קשה אז כותבים לרעבע ובקיצור הכל סובב סביב הרעבע.
ואיפה הקב"ה בכל זה?
נכון, הרעבע הוא ממוצע מחבר ביננו לבין הקב"ה אבל בכל זאת, הקב"ה הוא מעל הכל.
למה כשקשה אנחנו כותבים לרעבע ומבקשים ברכה ולא פותחים סידור ומתפללים להקב"ה?
למה בחב"ד מתמקדים כל הזמן בלקיים הוראות של הרעבע כמו לימוד חת"ת ולימוד שיחות של הרעבע וקצת שוכחים מהבסיס כמו תפילה והלכה?
לי אישית (ואני חושבת שלעוד מלא חבדניקיות) הבסיס – חיבור להקב"ה ולתורה לא יציב אז איך מצפים שגם המעבר יהיה יציב?
ואתן דוגמא.. תפילה, הזמן שלנו להתחבר להקב"ה, להודות לו על כל הטוב ולבקש בקשות. אבל חוששני שלא שמים עלזה מספיק דגש. בבוקר בבית הספר מקדישים לזה 45 דקות(שרובן מתבזבזות על דיבורים או רעש של בנות שכבר סיימו להתפלל) ומי שלא רוצה להתפלל מנסים בכח. תפילה זה הבסיס שלנו להתחברות להקב"ה וזה דבר שכל כך קשה לרובנו. אז למה לא מתמקדים בזה ומנסים להראות לנו את היופי שבתפילה?למה להתמקד בדברים שהם פלוס?
ולרגע אני לא מזלזלת בחת"ת ובשיחות של הרעבע וכו! הם דברים חשובים מאוד אבל קודם בואו נעשה משו בעניין התפילה, ההלכה, הקירבה להקב"ה ואז נחשוב הלאה.
דמייני בית עם 2 קומות שהקומה התחתונה-הבסיס, שבור והמדרגות-הממוצע מחבר והקומה העליונה שלמים. מה זה שווה אם הבסיס שבור?
זו דעתי ואשמח שתשתפו מה דעתכן..
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
38 תגובות
מקווה שאצליח להעביר את המחשבות שלי, אני לא טובה בכתיבה…
לדעתי המשל שלך לא כל כך נכון.
זה לא בית של 2 קומות..
רבי זה ממוצע מחבר, תסתכלי על המשמעות.
את לבד לא יכולה להגיע לאן שהוא וכלן את צריכה ממוצע שיחבר.
אנחנו לבד קשה לנו להרגיש את ה' זה מאוד רוחני ולא נתפס לכן נפנה לרבי שאותו 'ראינו' 'שמענו' (הלוואי….) והוא שקרוב ממש לקב"ה עוזר לנו להתחבר, מעביר אליו את הבקשות שלנו משגר לנו מהקב"ה כוחות וברכות.
מבינה? זה לא 2 קומות של בית, זה השביל לבית!!! את יכולה להגיע לקומה הראשונה בלי לעבור את שביל הכניסה? אולי יש איזה קיצור דרך אבל מי ערב שתמצאי אותו …. השביל הברור והבטוח יכניס אותך ישר הבייתה
ובנמשל: את יכולה להגיע לקב"ה בלי הרבי? יכול להיות שיש קיצור דרך אבל מי ערב שתמצאי אותו…. הרבי יקרב אותך ואת בקשות שלך ישירות לקב"ה.
ממוצע מחבר או לא ממוצע מחבר???
אלה הגיגיי… עכשיו תגידי מה את חושבת…
וואו אהבתיי
הסבאת אתזה מעולהה!
וכן, את טובה בכתיבה:)
עובדה שהצלחתי להבין;)
וואוו אהבתי תמשל!!
והאמינו בה' ובמשה עבדו
כך כתוב בתורה
אין אמונה מושלמת בה' בלי האמונה במשה עבדו- בנשיא הדור
וואו בדיוק דיברתי עלזה עם משהי.
בחב"ד סוג של שכחו מהקב"ה (סליחה שאני ככה אבל כן). כשאני בהקרנות או מופעים של טלי אברהמי וכד, אצלינו בעיר הרבה מאוד בנות מבית יעקב, ומכל מיני חסידויות מגיעות גם. זאת שפותחת את האירוע (לא חבדניקית) קבוע פותחת במשפט "קודם כל תודה לבורא עולם" ואומרת איזה מזמור תודה לה', משהו שבחיים לא שמעתי בחב"ד, כי זה קודם כל תודה לרבי ופרק של הרבי;) וזה צריך להיות לגמרי הפוך. ואני חושבת שבחב"ד ילד קטן קודם כל יודע על הרבי ואח"כ על זה שיש הקב"ה.. זה עצוב.
וכן אני לגמרי איתך! לא רע לי עם הדרך של חב"ד אבל הקטע הזה ממש מפריע לי!
בקיצור הזדהתי עם מה שכתבת..?
אני מגיבה לך princess, וזו תשובה גם לכותבת.
קטעים שאצלכם פותחים ככה הקרנות:) אצלנו ישר מתחילים..
בכולופן, אני חושבת שכשאומרים תודה לרבי, או מתפללים לרבי זה בדיוק אותו דבר כמו להתפלל לה', ואדרבה, זו המטרה!!
דיברנו על זה כמה חברות, ולקח ולוקח לי זמן להבין את זה.
ודיברנו גם על שיחה של הרבי שיש בנושא הזה;
למה אומרים בחופה "הרי את…. כדת משה וישראל" ולא "כדת הקב"ה"
או למה אומרים "תורה ציווה לנו משה" ולא- "ציווה לנו ה'"
הרעיון מובן, אמממ אני טובה בלזכור את השאלות של השיחות, את התשובות קצת פחות??. בכולופן הרעיון זה מה שאמרתי בהתחלה, כשמתפללים לרבי, מתפללים לה'! צדיק גוזר והקב"ה מקיים.
ובהמשך למה שאמרת, הכותבת,
אני חושבת שלחסיד אמיתי כל ההלכות והקיום תומצ הבסיסי מגיע ממילא.
אני רואה את זה על חברות שלי, שככל שהן נהייות יותר חסידיות, פתאום הן מתעניינות יותר בהלכות, רואות מה בסדר לעשות וכו'..
חנילה, תשובה ממש יפה!!
האמת אשמח ממש אם תוכלי לכתוב כאן את המקור של השיחה, מעניין אותי להסתכל מבפנים
תמיד קיננה בי השאלה הזו ועכשיו הוצאתם לי אותה מהפה;)
ושושי, תשובה מדהימה!! תודה לכולן❤❤
תודה!!
אם תחזרי לפה בימים הקרובים מבטיחה בעז"ה לברר לך
הי, אני הגעתי לכאן עכשיו.
ומצטרפת לרצון לקבל מקור של השיחה!
תודה מראש:)
אהבתי את התשובה:)
יש סיפור שנראה לי הרב טייב מספר, אם תראו ברחוב אדם שהולך בלי חולצה מה עדיף לתת לו חולצה או עניבה? התשובה היא דווקא עניבה אם תתנו חולצה הוא כנראה ילבש אותה אבל אם תתן לו עניבה בסופו של דבר הוא יבין שזה מגוחך ללבוש עניבה ללא חולצה ואז הוא כבר ילבש את שתיהן מה שלא בטוח יבוא אם יקבל חולצה.
ההמשל והא שאם מדברים על מעבר הבסיס יבוא כבר ממילא, נכון צריך לעבוד על זה אבל תכלס לעומת קהלים אחרים גם הבסיס שלנו הרבה יותר טוב
שמשת חזק ממש!!!
המסר מובן וקליט !
וככ נכון.
נכנס אלי!!!
ייתכן מאד ששמעת את זה מהרב טייב, אבל סתם כך מוסיפה-
זה משל שהרבי סיפר.
אצל הרבי זה הולך קצת אחרת, אבל אותה פואנטה. שהעניבה גורמת לבנאדם להבין שחסר לו חולצה.
את ממש צודקת ואני מסכימה עם כל מילה..
ויש לי משו להגיד לך..
יש כאלה שאם מדברים איתם על הבסיס.. לא עובד כלום. אבל אם מדברים על המעבר- הם ישר עושים. נכון. כל אדם שונה אבל יש משו כזה שלכולם מתייחסים באותו גישה.
וגם.. אם מדברים איתך על חתת וזה ואז את חושבת עלזה שתגידי חתת בלי תפילה?! אז נכון.. את התפילה את לא תגידי את כולה.. וחתת?! שלא נדבר. אבל לפחות עשית משו.
אני פשוט רשמתי את מה שהבנתי מגישה של גדולים מימני.. זה נכון ולא נכון.. קיצער. תיהיה חזקה. בהצלחה❤
דעתי האישית לגמרי, ללא התבססות על מקורות, ככה שתקחו הכל בערבון מוגבל.
דבר ראשון, חב"ד מקורה באדמוה"ז מחבר התניא הספר -בה' הידיעה- שמדבר על חיבור לאלוקים. אז זוהי נקודת המוצא שלנו וזה גם מה שאמור ללוות אותנו. כן.. אני יודעת שהמצב נראה אחרת לפעמים.. אבל זה האידיאל;)
אני גם כמוך חושבת ורואה שיש כאלה שמתעסקים יותר מדי ברעבע רעבע רעבע ואז שוכחים מהקבה, וזה בעייתי. אבל יכול להיות (וזו תובנה שעולה לי עכשיו) שבמקרים כאלה, שאנשים מדברים על הרבי כל היום וכשאת שואלת אותם איפה הקבה, הם מתעלמים או מתרצים לך תרוצים לא מספקים, יכול להיות שגם החיבור שלהם לרעבע הוא רק חיצוני והם רק מדברים כל היום, אבל בפנים? ריק. כי באמת, מה עוזר לך הרבי? למה הוא ממוצע מחבר? כל המטרה שלך צריכה להיות הקב"ה, לא הרבי. הרבי הוא רק אמצעי. אמצעי להתחבר להקב"ה.
עוד דבר, אני חושבת שלכולם יש במה להשתפר בתומצ וע"י השיחות, המאמרים, המכתבים, הדרך פשוטה יותר. כי את לומדת לעומק, ומתחברת באמת למה שאת מקיימת.
כמובן שמלכתחילה צריך קודם כל לעשות ואז ללמוד ומרגישים את החיבור. אבל ברור שנקודת המוצא היא לא הלימוד. נעשה ואז נשמע. קודם קבלת עול. עושים כי זה התפקיד שלנו. את רוצה גם להבין? להתחבר? בכיף, יש הרבה חומר על הכל ואת מוזמנת בשמחה.
מקווה שלא סיבכתי.
אשמח לקרוא את דעתך:)
מסכימה איתך לגמרי!!!
גם לי זה מציק!
ואגב, אצלינו בביה"ס 30 דק תפילה! ממש לא נורמלי!
ל"השביל המוביל"…
צודקת מאוד אבל לפעמיים שוכחים שהרבי בא לעזור לנו להתקרב לקב"ה ולא משהו אחר…
לפעמים זה כבר: תתפללי לרבי, תברכי לרבי, תקיימי לרבי…
שוכחים שה' הוא המלך והרבי השליח שעוזר לנו להתקרב לה'.
הבנת?
ווואי העלת פה נקודה חשובה מאוד את וצדקת מאוד אבל לא כל החבדיניקים כאלו יש כאלו שאת מסתכלת עליהם בזמן תפילה זה משהו תענוג אמיתי ומי שלא מתפללת אז היא לא באמת חסידה אמיתי כי תפילה אצל חסידים היא מאוד חשובה את ראית איך הרבי התפלל בכזאת דבקות אז חבד הדרך שלהם היא גם בתפילה וגם אצל כל הסמינרים יש 45 דק' של תפילה
אני יכתןב לך בתימצות …
נתחיל בעצם ממש מהתחלה, בעצם ענינו של נשיא הדור היה מאז ומתמיד
והחסידות רק האירה את העניין.
את המושג נשיא הדור ותפקידיו מוצאים בגמרא,"קטן שיודע לדבר אביו מלמדו תורה ציוה לנו משה…" ואז נשאלת שאלה למה זה ככ חשוב ללמד ילד בתחילת לימודו שאת התורה ציוה לנו משה?
אז התשובה לכך ..שבאו ללמדנו שבכדי שלימוד התורה תהיי כדבעי מוכרחים שתהיי ידיעה זו- שהקב"ה קבע שמשה רבינו יהיה כלשון הפסוק(דברים ה,ה)"עומד בין ה ובינכם" ושהתורה תינתן לנו דווקא באמצעותו
וכדאיתא עד"ז במכליתא "ויאמינו בה' ומשה עבדו":"כל מי שמאמין ברועה נאמן כאילו מאמין במאמר מי שאמר והיה העולם …וכל מי שמדבר ברועה נאמן,כאילו מדבר במי שאמר והיה העולם"
וכמובן וכמובן שימצאותו של צדיק "העומד בין ה לבינכם"
היה לא רק במשה רבינו ובדורו דןןקא אלא בכל דור ודור
(אם את רוצה המשך …אוכל לכתוב לך… לא כתבתי ארוך כדי לא לחפור
שושי מדהימה!איזה הסבר יפה ומפורט
היי את צודקת אבל לא….
כי לכולם -גם לא בחבד- יש שאלות על אמונה והקבה ואם הוא באמת קיים ולמה התפילה ועוד..אבל בחבד מוציאים את השאלות ועונים עליהם ובשאר המקומות פשוט משתיקים אותם..ככה שכן אולי עכשיו קשה לך אבל תבררי תבדקי אם זה באמת הרבי הוא ממוצע מחבר (אם את רוצה תשובה עלזה תכתבי לי פה אני יכתוב לך יותר מאוחר) ומה הצורך במצוות והכל.
אבללל זה המדהים בחבד, שקודם כל צריך להיות קבלת עול-לעשות את המצוות והכל- ואחכ להבין! ולהבין באמת!
אז כן תתפללי גם אם לא הולך לך כלכך -כי אחכ כשיש תפילה אחת עם כוונה כל התפילות שהיו בלי תפילה עולות גם ומתקבלות (יש לזה גם הסבר יותר מפורט אם את רוצה תכתבי גם על זה אני יכתוב לך)- ותעשי מצוות והכל גם אם זה לא מובן כי זה ברור שזה אמת ורק צריך להבין שזה אמת אז בין מצווה למצווה תבדקי ותשאלי ותמציאי תשובות להכל!
בהצלחה מותק!!
וואו.. זה היה עניין שממש הציק לי בתחילת שנה.. והחלטתי לברר את העניין ולהבין למה באמת כל הזמן מדברים על הרבי ולפעמים מרגיש ששוכחים את הקב"ה בכל הסיפור.
וזו דעתי היום:)
לא חושבת ששוכחים מהקב"ה.
בוא נחשוב על זה רגע..
דווקא החסידות והרבי לימדו אותנו איך צריך להתפלל, כמה הידור במצוות זה חשוב. מי כמונו יודעות כמה דגש חסידות שמה על עבודת ה', עבודת התפילה וכו'.
אז נכון שלפעמים אומרים רבי ושוכחים מה המטרה פה,
אבל מי שאומר רבי ושוכח את המטרה זו בעיה שלו בלבד והוא צריך לעבוד על עצמו.
כי כל המהות של חב"ד ורבי זה ממוצע כדי להגיע לקב"ה, כדי להגיע למצוות. ואני חושבת שמי שבאמת רוצה להיות חב"דניקית, זה דבר ראשון מתבטא באיך התפילה נראית, ביראת שמים שלה, בתומ"צ שלה! כמו ש"ילדה מיוחדת" כתבה, שתכלס את לא תגידי חתת בלי תפילה. ולמה? כי תפילה זה בסיס!
עוד נקודה, לדעתי כשאומרים 'תודה לרבי', 'להתפלל לרבי' וכו' אז לא שוכחים את הקב"ה-סה"כ הסיבה לכך שמודים לרבי, זה מכיוון שהרבי הוא הממוצע המחבר, כשאומרים תודה לרבי אז את אומרת גם תודה לקב"ה. זה מגיע יחד!
יש מכתב שהרבי התבטא (זה לא ציטוט מדויק, אבל מה שאני זוכרת מהזיכרון) בהקשר לחסיד שהתלונן על קשיים בשליחות 'שאילו היה רואה את כל ההשפעות בגשמיות ורוחניות שמגיעות מנשיא הדור לא היה מתלונן', זאת אומרת – בתכל'ס נכון שהכל מהקב"ה וצריך להודות לו (ולכן יש לנו 3 תפילות ביום אגב) אבל בשביל שנוכל לקבל את כל השפע זה חייב לעבור דרך הרבי, אז אם לא הרבי, לא היינו חיים, בפשטות..
אז סהכ הגיוני שנודה לרבי, שנתפלל לרבי, שנגיד שזה "בזכות הרבי", כי כל מה שעובר דרך הרבי, עובר ישירות אל אבא שלנו, הקב"ה, וכן ההפך- כל מה שעובר מהקב"ה אלינו, עובר תמיד דרך הרבי!:)
זה רק הגיגים שלי;) אז תגידו מה אתן חושבות..
לא אוהבת הכללות…
אני לגמרי מסכימה איתך!
תמיד רציתי לשאול מישהו תשאלה הזאת ולא היה לי את מי.
אני גם
ולכן פשוט שאלתי ואחרי שקיבלתי תשובה מדהימה ממישי שכתבה לי הבנתי שהייתה לי בעיה בבסיס של ההבנה
מהו רבי וכו….
חחח כולם כתבו מגילות. ורק 'אחריך נרוצה' כתבה 3 מילים…
שושי הפצצת אם הסבר מושלם
מי שרוצה הסבר מושלם שתסתכל אצל שושי
בס"ד
אם את רואה את הקב"ה והרבי כמציאויות נפרדות.
אז במילים אחרות השם ישמור אנחנו מאמינים בשיתוף…( יענו כמו הנוצרים ר"ל להבדיל אלף אלפי הבדלות…)אבל הרבי הוא בטל לגמרי לאלוקים. הוא לא ישות נפרדת.
הרבי הוא איש של הלכה. לא זז ממנה במטר.
והבעיה היא בנו. שאנחנו נוטים להזניח את החלק הזה משום מה…
תדעי לך שחסידים מקושרים באמת,
התפילה שלהם אחרת, ההקפדה שלהם בתורה ובמצוות אחרת.
אלה שמחפפים בהלכה מבחירה ולא מוכנים לעבוד על עצמם.
אני לא הייתי קוראת לזה התקשרות.
כי המטרה של ההתקשרות לרבי היא בכדי שהקשר שלי עם אלוקים יהיה באופן פנימי יותר, אמיתי יותר, עמוק יותר.
ואם מזניחים את את זה.
זה מגוחך..
וואווווווו ענק וואו!!
לא ציפיתי לתגובה כזאת ברורה. הסברת מהמם תודה לך!!
כל מילה. הצלחת להסביר את זה מדויק
כתבתי 3 מילים כי זה מבטא בתמצות את כל מה שאני חושבת אחרי מה שכתבו פה.
לא היה לי מה להוסיף בנות כתבו פה דברים מדהימים שמסבירים בדיוק למה אנחנו לא שוכחים את הקב"ה.
רק קצת צרם לי שהיו פה הכללות.
הכללות ש'בחבד'… וכו'.
כי אי אפשר להכליל!!!! אולי יש כאלה ששוכחים מהקב"ה, (אגב, זה מה שמחזק את העניין שגם בחב"ד הם לא באמת, לא משנה כמה הם ינפנו בדגל 'החבדניקים' ' רבי' וכו… לא נגד אף אחד. אבל פעם מישהי חכמה אמרה לי שיש משיחסטים {לא כולם בכלל!! אבל כן יש כמה..}שזה הדבר היחיד שמשאיר אותם חבדניקים. כי פשוט שם יש להם על מה להלחם. לא זו השאיפה, וד"ל.) אבל זה לא אומר שבחב"ד שוכחים מהקבה! בחבד לא שוכחים מהקב"ה. בחב"ד, בגלל שכ"כ רוצים להתקשר אליו, מתקשרים כ"כ לרבי. כי רק על ידו אפשר להתחבר לקב"ה.
כך שאוטומטי מי שמאד חשוב לה עניינים של רבי והתקשרות באמת זה אומר שהיא רוצה להתקשר לקב"ה באמת.
יש לי על זה סיכום של התוועדות שלמה. ובאמת חבל שאין פה מקום באתר לעלות סיכומים\הקלטות וכדו'…
נ.ב. שושי למדתי פעם את השיחה הזאת ואני כל הזמן מחפשת את המקור שלה כי לא זכרתי איפה למדתי אותה:)
מה המקור שלה?..
אני ישתדל לחפש לך מקור מדויק של השיחה…בעזה במוצש
הסבירו פה מהמםם על הקשר בין הקב"ה לרעבע, אבל אני רוצה להוסיף על הבסיס והפלוס..
המוןן פעמים הרעבע היה כותב במכתבים על קיום שו"ע כפשוטו! הרעבע דרש שחסידים יהיו 'יהודים של שו"ע' פלוס! כי חב"ד לא דורשת אחרת, חב"ד דורשת בנוסף!!
אחד הדברים המרכזיים שחב"ד שמה דגש עליהם זה עבודת התפילה – 'עבודה'. שתהיה עבודה עם כוונה ובכוונה!! עם לימוד חסידות לפני התפילה, צדקה, מקווה…זה הבסיס לא?!
היה סיפור עם המשפיע הרב שלמה חיים קסלמן שהיה שם דגש עצום על עבודת התפילה. בחורים מהישיבה ששהו ב770 שמעו שהרעבע דור 'ופרצת'! מבצעי! פנו למשפיע ואמרו שהם בתור בחורים, עם המון מרץ, אולי כדאי שיקצרו את זמן העבודה שכולל לימוד חסידות היתבוננות וכו' וילכו להניח תפילין לאנשים. פנה המשפיע לרעבע והרעבע אמר לבחורים האלו חד משמעית!! מקומם של בחורים הוא בישיבה, בשמירת סידרי הניגלה והחסידות ובעבודת התפילה, ורק בשעות הפנאי הם יכולים ללכת לעשות מבצעים… כי לרעבע היה חשוב לא פחות מזה שיהודי יניח תפילין, שתמים ילמד כמו שצריך! וכן גם יתפלל באריכות!!
וואו!
הצלחת להדהים אותי עם הפוסט הזה! את מדהימה! ומדהימה השאלה שלך, וכן גם המקום שלך מדהים! מקום שחשוב לו להיתעלות, חשוב לו להיתחבר ומקום שלא הולך כמו כולם אלא מנסה להבין באמת!!
ובקשר לשאלה שלך.. אז כיוונת לדעת גדולים. כן, הרעבע בעצמו שאל את השאלה הזאת (טוב, אולי לא בדיוק ככה אבל במילים אחרות) וכמובן שגם ענה עליה. הרעבע שואל למה צריך לבקש מרבי ברכה? הרי לכאורא הוא רק ממוצע, אז למה לבקש מימנו?
והרעבע עונה ונותן בדוגמא את "ישראל אורייתא וקב"ה כולה חד", הרעבע אומר שזה לא שישראל והתורה הם אחד, והקב"ה והתורה הם אחד אלא, ישראל ותורה והקב"ה "חד ממש"!
כמו שהתורה מחברת בין ישראל לקב"ה, כך גם הרעבע שהוא ממוצע מחבר.
והרעבע מדגיש! רבי הוא ממוצע מחבר ולא ממוצע מפסיק!! זה לא שאנחנו מחוברים לרעבע והרעבע לקב"ה, אלא הרעבע אומר שחסיד צריך לראות- אותו , את הרעבע ואת הקב"ה "כולה חד"!!.
והרעבע מוסיף שהוא לא מצא שהעניין כתוב היכן שהוא בספרי החסידות, אבל זה עניין של "הרגש"! והרעבע מוסיף שבגלל זה, מי שמרגיש- מרגיש, ומי שלא -הרעבע לא הולך להיתווכח איתו.
ממש ממש ממליצה לקרוא מבפנים, כי פה כתבתי קיצור (זה לא ארוך בכלל!) זה נימצא בתורת מנחם חלק א' בשיחה של אחרון של פסח, אם אני לא טועה בעמ' 24/25…
זה דברים שצריך להפנים. צריך להרגיש. בהצלחה יקרה!!
וואו. וואו. וואו.
קראתי את כל התגובות ובאמת שיש לי דמעות בעיניים.
חברות, אתן אדירות!!!
פשוט מהמם לקרוא כאן את כל התשובות… התחברתי כל כך!!
ותודה לכותבת הפוסט שהעלתה את הנושא!!
ואוווו
דבר ראשון באמת תודה לה' וחרבי שמצאתי את הפוסט הזה
דבר שני תודה לך מיוחדת שהעלת את הנושא, זה בהחלט נושא שנורא הציק לי
דבר שלישי תודה לכל הבנות האלופות פה שכתבו תשובות ככ מדהימות
באמת בתשרי נורא בלט לי העניין הזה וזה הפריע לי (מי שהייתה בפנאל, היה מצגת שבסוף היה כתוב "אין לנו על מי להישען אלא על מילותיו של הרעבע" ואז באמת התחלתי לשאול
אז קיבלתי כל מיני תשובות
בתכלס, מה שהבנתי, יש את הכישה של חבד שכמו שבנות הסבירו פה כ"כ יפה' שהרבי הוא ממוצע מחבר, הרבי אין לו רצון משל עצמו, הרבי כל כולו צינור בינינו להקב"ה
הרצונות שלו זה הרצונות של הקב"ה, המסרים שלו, הברכות שלו, השפע שאנחנו מקבלים ממנו, הכל הכל מהקב"ה
אז נכון, יש כאלו בחבד שבאמת הופכים את הרבי לאלוקים, הם שוכחים שיש את הרבי אבל בעצם כל המציאות שלו זה הקב"ה
אנחנו בטלים לרבי- והרבי בטל לה'
אז יש כאלו שמקצינים, ויש כאלו שלוקחים את זה לכיוון אחר ולא נכון
אבל הגישה עצמה בבסיס היא נכונה
וכל אחת תתמקד בעצמה אם היא בגישה שלה, בבסיס, מתנהגת וחושבת נכון, ואם החברה שלידך היא לא מתנהגת נכון זה כבר בעיה שלה (ואת בהחלט יכולה לתת לה כיוון)
אז זהו תשימו לב על עצמכם
ובהחלט אפשר גם לפנות לקב"ה, זה לא סותר
וזה כ"כ יפה לראות את זה
המדריכה שלי פעם החליקה במדרגות רטובות, מסכנה חטפה חתיכת מכה, ועוד לפני שבכלל היא קמה ובדקה מה הנזק היא עושה כזה "ה' תודה"
באמת זה כ"כ יפה וזה משנה את החיים לגמרייי
שאת מודה על כל דבר
כשקשה את מתפללת לה'
וזה לא סותר נגיד את זה שאני אכתוב לרבי או יגיד חתת
שיהיה לכולנו בהצלחה ונזכה להתחבר לרבי ולקב"ה באמת
אוהבת
וואו איזה תגובות!!!!
עם כאלה בנות מדהימות, אני כבר מתחילה לשמוע את שופרו של משיח☺️
השאלה הזו, לא הציקה לי אישית, כי הייתה לי בראש תשובה לעצמי אבל בסביבה וכאלה שאלו, ואף פעם לא הצלחתי להסביר את דעתי..
אז הנה, יש לי מאיפה ללמוד?
תושה שותפות, אתן מדהימות, ואני בטוחה שניפגש בירושלים או אפילו כבר על העננים בקרוב ממש!!!