טוב מוליד טוב

להצדיק את האמון
טוב, אז הבגרויות הגיעו ואיתן ציוני ההגשה.
אני ילדה טובה, ב"ה, ולכן לא היו לי בעיות – להפך, המורות שמחו להעלות לי את הציון בהרבה נקודות..
אבל לחברות שלי לא שפר המזל כ"כ.
נכון – החברות האלו פיטפטו כל השנה, והפריעו גם למורה וגם לי.
אני אפילו לא נכנסת עכשיו לסיבות – יש כמה חברות שלי שלא מסוגלות לשבת בשקט. אני יודעת שזה לא אשמתן.
יש גם כמה שמצאו פיתרון ובמקום להפריע בכיתה הלכו והתנדבו לארגן את הפעילות בביה"ס, אבל המורות לא רשמו להן נוכחות וחבל.
בקיצור – לא משנה, מבחינת העובדות ה'תלמידה' לא הגיעה לשיעורים, איחרה, והפריעה.

אז המורות מורידות להן ציון.
שמעתי אפילו מורה שאומרת "אמרנו בתחילת שנה שהתנהגות לא מתאימה תגרור אחריה הורדה בציון, התנהגת לא כראוי והפרעת כל השנה – אז הורדנו לך. אל תגידי שלא ידעת".

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

תגידו, זה לא נשמע לכן כמו נקמה? התחשבנות אישית??
נכון, הילדה הפריעה כל השנה.
תסבירו לי בבקשה, מה יעזור עכשיו להוריד לילדה את הציון???????
בלי קשר ללמה היא הפריעה.
השאלה שלי היא נטו מה יעזור עכשיו להוריד לילדה ציון.

ילדה שמורידים לה ציון, גם אם בסתר ליבה היא יודעת שזה מגיע לה – היא ילדה ממורמרת.
ילדה ממורמרת לא מחפשת להתנהג יפה.
היא מחפשת – לרוב בתת מודע – לנקום בביה"ס ובכל המורות שעשו לה עוול (לדעתה).
אז סיכמנו – הורדת ציון ההגשה לא תתרום להתנהגות יפה יותר בשנה הבאה!!!!!
ההפך, זה יעשה בדיוק את ההפך והילדה תידרדר עוד יותר.

מנגד – ילדה שציפתה לציון נמוך, או לחוסר פירגון מצד המורה (ששונאת אותה כמובן) ומגלה פתאום שהמורה פירגנה לה – –
ילדה כזאת תעשה הכל – הכל! – כדי להצדיק את האמון שנתנו בה.
כדי ששנה הבאה היא תוכל לקבל פירגון בזכות ולא בחסד.
טוב מוליד טוב.
ואין חינוך יותר גדול מהתנהגות 'לפנים משורת הדין', מאמון, מפירגון אמיתי ומאהבה.

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
מכובה ברחוב.
newEmotionIcon_23

יודעת מנסיון

יכול להיות שאני חושבת יותר מדי? או שבאמת משהו לא בסדר לפעמים אני מרגישה שעדיף...
הישן והטוב
icon_18

עננית

אני מתגעגעת לישן והטוב לשמחה ולצחוק להרגשות הטובות לתחושה הזאת של להרגיש בנוח...
נמאס לי כבר לחשוב עלייך!
icon_44

מנסה עדיין

אבל ניסיתי באמת להדחיק לשכוח אותך. ולא לתת לך מקום בלב שלי לנסות להרפות קצת מ...
עדיין. ילדה. את.
icon_20

פצפונת

את עדיין קצת. ילדה. וכבר התרגלת לשים ת'ראש על כתף של עצמך, לחבק גוף שברירי, כ...
הרבה זמן. לא פגשתי אותי....
86

נחלה

בתחילת שנה המורה מביאה לנו דף ממו חלק, "תרשומנה בנות, את הכישרונות שלכן,...
... באותה כיתה! /ראיון חדש!
icon_66

המערכת

חידה לכל השותפות: אנחנו גרות באותו בית, לומדות באותה כיתה, אבל אנחנו לא תאומו...
לה' הפתרונים
60

העורכת חני

לפעמים אני עומדת בתור ארוך. יודעת שאני מאחרת אבל לא יכולה לעזוב. הלחץ מתקפל ב...
מחפשת את אהבה שנאבדה
newEmotionIcon_21

חברה שלך שעדיין אוהבת

בְּעַמְקֵי הלב שלי, יש לי הרבה זיכרונות, כשהיה ביני לבינך חיבור, ואהבה אמיתית...
פוסטים חדשים
מכובה ברחוב.
newEmotionIcon_23

יודעת מנסיון

יכול להיות שאני חושבת יותר מדי? או שבאמת משהו לא בסדר לפעמים אני מרגישה שעדיף...
הישן והטוב
icon_18

עננית

אני מתגעגעת לישן והטוב לשמחה ולצחוק להרגשות הטובות לתחושה הזאת של להרגיש בנוח...
נמאס לי כבר לחשוב עלייך!
icon_44

מנסה עדיין

אבל ניסיתי באמת להדחיק לשכוח אותך. ולא לתת לך מקום בלב שלי לנסות להרפות קצת מ...
עדיין. ילדה. את.
icon_20

פצפונת

את עדיין קצת. ילדה. וכבר התרגלת לשים ת'ראש על כתף של עצמך, לחבק גוף שברירי, כ...
הרבה זמן. לא פגשתי אותי....
86

נחלה

בתחילת שנה המורה מביאה לנו דף ממו חלק, "תרשומנה בנות, את הכישרונות שלכן,...
... באותה כיתה! /ראיון חדש!
icon_66

המערכת

חידה לכל השותפות: אנחנו גרות באותו בית, לומדות באותה כיתה, אבל אנחנו לא תאומו...
לה' הפתרונים
60

העורכת חני

לפעמים אני עומדת בתור ארוך. יודעת שאני מאחרת אבל לא יכולה לעזוב. הלחץ מתקפל ב...
מחפשת את אהבה שנאבדה
newEmotionIcon_21

חברה שלך שעדיין אוהבת

בְּעַמְקֵי הלב שלי, יש לי הרבה זיכרונות, כשהיה ביני לבינך חיבור, ואהבה אמיתית...

42 תגובות

  1. נועה, את מהממת!! חוש הצדק שלך זועק עד כאן!! מרגישה ממש איך כואב לך על חוסר ההתחשבות בחברותייך!
    אני חושבת שנכון, מאוד מאכזב שלא מפרגנים בציון לתלמידה, אבל אדם צריך ללמוד שיש תוצאות למעשים שלו. אם הוא יקבל פעם אחת על הראש- ועל אמת, לא סתם הרצאות וקלישאות- הוא יתפוס את עצמו. הוא יקח אחריות על מעשיו.
    גם תלמידה שמבינה שיש לה בעיה כלשהיא- קוגנטיבית, התנהגותית, נפשית, רגשית, או כל בעיה אחרת אפילו חד פעמית- תיקח גם על זה אחריות ותמצא פתרון. אפשר לגשת למורה בשקט ולבקש התחשבות לאור המצב. זו גם לקיחת אחריות. אבל לא להיות כל השנה בכיתה ואחכ לבכות על כך שהיא לא הייתה 'במצב' ללמוד- זו התנערות מאחריות! ומדברת פה מישהי שקשה לה מאוד מאוד לשבת וללמוד וכן, הגישו אותי נמוך מאוד, עד שהבנתי שאני צריכה לתת למורות סיבה להעלות לי בציון ולשבת וללמוד. וכשקשה- והיו הרבה רגעים כאלו- לבקש את התחשבות המורה, וגם אז להגיע איתה להבנה מה כן אפשר לעשות במקום.
    המקום של לפנים משורת הדין נכון, אבל לא בהכרח כאן…. מי אמר לנו מה זה טוב? אולי יהיה טוב להראות לבת שכדאי לה לקחת אחריות על מעשיה, כדי שבהמשך החיים יהיה לה קל יותר לקחת אחריות?
    בתקווה שעניתי לך…

    1. הבהרה קריטית –
      הבנות האלה דווקא *כן* נגשו למורה. בשקט ובכבוד. וביקשו להתחשב, הסבירו את עצמם הגיוני ויפה.
      אני עדה!!!! והמורות בקושי הקשיבו, האשימו, ולא שינו כלום בהתייחסות.
      בפוסט עצמו לא כתבתי את זה, כי בכלל לא רציתי להתייחס לסיבות של מה וכמה, אבל שתדעי שהם בקשו יפה, לקחו אחריות עד כמה שהם יכולות, ועדיין.

  2. הבעיה הגדולה היא בי"ב. המורות לא יכולות לאיים עלייך בשום דבר אז הם לא משתלטות על הכיתה ואז יוצא שכל השנה הייתי בחוץ. במקצוע מסוים הייתי אולי ב3 שיעורים מתחילת שנה ולמבחנים למדתי לבד את כל החומר והיו לי ציונים טובים (80,82,98) ובמתכונת 89. אבל המורה לא הייתה מסוגלת לעכל את העובדה שהסתדרתי בלעדיה והגישה אותי ב 76- מה שלא מגיע לי. אז המנהלת התעקשה איתה שתשים לי את הממוצע-ונראה לי שזאת הדרך הנכונה- מי שמשקיעה שיעלו לה בכייף ומי שלא- שישימו לה בדיוק את ממוצע הציונים שלה- כי הרי זה מה שהיא תקבל בבגרות. לא חושבת שמגיע להעלות לי אבל אם למדתי את החומר ואני יודעת אותו, אין שום ענין להוריד.

    1. אני חכמה ברמות נדירות.
      לא צריכה את המורות.
      ב"ה.
      כל הציונים שלי מעל 95.
      פסיכומטרי 670.
      אז ברור שאני לא בדיוק משקיענית… עושה חיים ובסוף קוצרת הצלחות.
      לא, אל תקנאו כל כך מהר.
      זה הרגיל אותי לא להתאמץ בכלל. לקבל הכל בלי לעבוד. וזה התנפץ לי בפרצוף בהמשך… כי בחיים צריכים להשקיע בשביל להצליח…
      בכל אופן רציתי לשתף אתכן בנקודה מעצבנת.
      יש מקצוע אחד שכל השנה נכחתי בו אולי 10 שיעורים.
      אולי. בד"כ המשכתי לישון עד מאוחר. זה מקצוע עם בגרות פנימית, וכך למרות שבמבחנים ובבגרות קיבלתי 100 שלם ומתוק, הציון הסופי שהתיכון נתן לי הוא… 70…!!
      זה לא באמת הפריע לי. ידעתי שזה סתם כדי ללמד אותי לקח. אבל אבל כן, זה מכער לי את גיליון הציונים. הכל כזה מושלם ופתאום שוק…
      ולא, לא שיניתי בגלל זה את ההרגלים שלי…
      אז למה???

  3. במקרים מסוימים את אולי צודקת.
    יכול לקרות מקרה שבו התלמידה לאו דווקא ממורמרת והיא פשוט נהנית לצאת ולהנות עם חברות ואז אם מורה מעלה לה ציון היא רק קולטת כמה החיים קלים ושאפשר להמשיך ככה.
    אבל בכללי הגישה שלך מהממת!! מחכה לשמוע על נועה אשת החינוך המהוללה;)

  4. תודה שהעלת את הנושא הזה!!
    אני דיי מזדהה עם חברות שלך האלו..
    ציוני הגשה זה באמת קטע מתסכל, ובמיוחד בי"ב

  5. הבהרה קריטית –
    הבנות האלה דווקא *כן* נגשו למורה. בשקט ובכבוד. וביקשו להתחשב, הסבירו את עצמם הגיוני ויפה.
    אני עדה!!!! והמורות בקושי הקשיבו, האשימו, ולא שינו כלום בהתייחסות.
    בפוסט עצמו לא כתבתי את זה, כי בכלל לא רציתי להתייחס לסיבות של מה וכמה, אבל שתדעי שהם בקשו יפה, לקחו אחריות עד כמה שהם יכולות, ועדיין.

  6. בחלק מבתי הספר ההורדה היא ממוחשבת ולמורה אין מה לעשות עם זה, חוץ מהעניין שהמורות מחוייבות להצמד לעשרים אחוז ומתחת אליו להוריד בציון אחרת אם משרד החינוך הוא יגלה הוא עלול לבטל ציוני מגן לכמה שנים טובות

    1. שהתבטל אמן! אמן! אמן!
      חמודה זה שזה אוטומטי זה שטויות.
      נכון יש את המשוב שהמורות מעדכנות שם ציונים אבל חצי מהסעיפים שהמורה ממלא שם זה עפי' שיכול דעתה ורגשותיה האישיים! וכמה בא לה על אותה ילדה.
      מה שיאמר לשבחן של המורות זה שהם לא באמת מתחשבות בתוצאות היבשות שהמשוב נותן- כי הם לא יכולות. אז זה לא לשבחן בעצם כי אין כל כך בחירה.
      אני יסביר לך- כל שלוש חיסורים מורידים חמש נקודות מהמגן מה שיוצא שאני לדוגמא שבכל מקצוע יש לי בין 20-40 חיסורים התוצאה עפי' הנוסחה במשוב הייתה 0 עגול ומאופס.
      ולא רק אני לכל אחת סטנדרטית יש חיסורים מי פחות מי יותר אבל יש..
      הם לא באמת מתחשבות בכללים ובנוסחאות הם בדיוק עושות כטוב ליבם אלייך.

      1. לאלאלא חס ושלווםם
        ההגשות שלי עד עכשיו היו יותר מהבגרויות. גם השנה זה יהיה ככה.. כי רובם 100;) ואני יודעת שאינלי סיכוי לקבל כזה ציון. בקושי ל90 אני מגיעה.
        מלעשות? בזמן אמת, אני קצת מפשלת.
        וכן, מורה גם מערבת את דעותיה האישיות. מלעשות שהיא נמצאת מול הכיתה ולא המחשב?
        והי, אינלך זכות לקטר. חיסרת. אני נגיד, לא מבריזה, מחסירה לעיתים נדירות ממש. את חושבת שמגיע לנו אותו ציון?

  7. היי, לא נכון!
    אני קוראת את הפוסט ואוהבת את הכתיבה שלך, אבל תסלחי לי – זה לא לא לא נכון.
    אם כך, אז אולי מורות גם לא יענישו? ומי שעבר על החוק לא יקבל קנס אן בית סהר כי אחר כך הוא יתמרמר ויתעצבן?
    מה הקשר?
    יש חוק, יש סדר בעולם, אם מישהו לא התנהג כמו שצריך הוא צריך לדעת שיהיה לזה מחיר. כנ"ל בנות בתיכון.
    זה לא סוד, אני חושבת שזה די ברור שציוני הגשה מושפעים מתלמידאות, זה לא סוד כזה כמוס שמצדיק את המסכנות של הבנות. ידעתן את זה. לא התנהגתן כמו שצריך? אין בעיה, אבל יש לזה מחיר.
    ואני אומרת את זה בתור אחת שסתם ככה קצת עצבנית על זה, כי אני אחת שכל השנה יושבת בדממה בשיעורים, מסכמת-מקשיבה-לומדת-מתאמצת וסובלת, פשוט סובלת מהבנות שיושבות לידי וכ–ל השיעורים מפטפטות ומפריעות ומוציאות אותי מדעתי.
    אלוקים עדי שמעולם לא הוצאתי מילה מהפה על זה אבל הוא גם עדי שאני מתפוצצת מזה.
    סליחה, את כל השנה עושה מה-בא-לך, לא מתחשבת בכיתה שלימה שרוצה ללמוד, ובסוף שנה תתלונני שהמורה לא העלתה לך בציון!! למה??
    למה אני צריכה להגיע לציון הזה אחרי המון מאמץ ואת באה ובכמה דמעות קוטפת אותו?
    ואני לא מדברת על אלו שיוצאות משיעורים. לא אכפת לי. אבל אם את מפריעה בכיתה – באיזו זכות מגיע לך פרס?

    1. כואב לי…
      גם אני כזאת. אותם המילים.
      אבל עם הזמן למדתי שגם לי לא ממש יעזור שהם יקבלו את הלקח…
      הרי לי זה כבר לא ייתן כלום, נכון?
      כן, סבלתי כל השנה מפטפוטים של בנות.
      ועדיין, אני רוצה לפרגן להם למרות הכל. אולי זה נשמע בלתי אפשרי שתי הקצוות האלה, אבל כן….
      באמת, תאמיני לי שאפשר

  8. וואי תקשיבי דבר ראשון את ממש חמודה .
    לפי הפתיחה ממש הזכרת לי את עצמי אבל חשוב לי להבהיר לך מהצד שלי כמה דברים.
    את פירשת את מה שהמורה אמרה כנקמה ואני רוצה להפריך אותך. המורה אמרה את זה אך ורק שהתלמידה תדע שיש סיבה ויש תוצאה. ממש משוואה פשוטה. אין מה לעשות. צריך לקחת אחריות על הלימודים. אני מסכימה איתך שהורדה בציון זה אחד הדברים הלא נעימים שיש, אבל תאמיני לי שאין מורה שעושה את זה מתוך הנאה וליקוק דבש (אם כבר ייסורי מצפון..) אבל יש מסגרת חינוכית עם כללים ברורים וצריך לעמוד בה. אם נרצה או לא.
    עכשיו לגבי המוטיבציה של התלמידה שנה הבאה או בשנתיים הבאות, זה כבר משהו אחר. ושתדעי שיש בנות שלפעמים דווקא בגלל שפירגנו להן זה הוריד להן את המוטיבציה מלהשקיע.. כי מה? המורה בעצמה מעלה לי בסוף.. אז למה שאני אתאמץ עכשיו?
    בת שלא משקיעה בלימודים ולא לומדת רציני זה יכול להיות מהרבה מאוד סיבות ואני חוששת שמרוב האורך של התגובה שלי כבר לא יעלו אותה.. אבל תחשבי על זה…
    בקיצור,
    תמשיכי לעשות חייל בלימודייך ובעז"ה יבוא יום ואת תקצרי את הפירות ותהיי גאה בהשקעה שלך – ואת זה שום מורה לא תוכל להוריד לך. וחברותייך – אל תדאגי להן כל כך. יוםפ יבוא וירד להן האסימון איך אמורה להתנהג תלמידה…
    בהצלחה נועה יקרה!

  9. איזה חכמה את!
    אני נורא מזדהה אתך בקטע הזה..
    אני בכיתה ח' ויש לנו מחנכת שנותנת הרגשה שהיא נוקמת בבנות מסוימות שהיא לא אוהבת אותן..
    היא מבקשת מבנות לקרוא כל מיני דברים בקול, והיא יכולה לעצור ילדה שקוראת וכולם מקשיבות לה בחוסר עדינות משווע ולומר לילדה אחרת לקרוא במקומה. (זה אולי נשמע לא כל כך גרוע, אבל זה מעליב מאוד)

  10. נועה,
    אני לא בטוחה.
    עזבי שקשה לי לפרגן… אבל גם אם נניח שכן, זה נראה לך הוגן וצודק?
    ואיזה מסר זה משדר לבנות האלו ולכל השאר?
    שאת יכולה לכייף כל השנה ובסופה לקבל הכל על מגש של דמעות?

    1. מצדדת לגמרי בדעה שלך..
      לדעתי, ובאמת שאולי אני טועה, אבל נראה לי שברוב המכריע של מקרים כאלה הגישה הזאת לא מתאימה. אבל יש מקרים שזה באמת עוזר המון לבת. פשוט תלוי ברקע ובאופי שלה.

    2. טוב מוליד טוב גם אצלינו בלב.
      העסק של החברה שלך לדעתי זה לא ענינך, את לא מוסמכת וגם אני לא מוסמכת להחליט מה ישפיע עליה לטובה ומה יגרום לה לחזור על אותה התנהגות.
      אבל אני כן חושבת, בשביל עצמי –
      אני רוצה לפרגן לבנות. גם אם לא מגיע להם. ככה אני לומדת לסלוח לעצמי במקום להעניש, לקבל גם את מה ששונה ולא פייר.
      וזה גם חוזר חיצונית, מנסיון.
      כדאי, כדאי להיות טובים יותר, וקודם כל בשביל עצמינו.

  11. וואו! כ"כ נכון!!! אני כבר הרבה זמן תוהה לעצמי, עד מתי החינוך יפעל ככה? (לדעתי זה רק בחב"ד ככה…)
    חינוך צריך להיות באהבה ובמוח, לא בכוח!!

    1. א. זה ממש לא רק בחב"ד, למיטב ידיעתי.
      ב. בחב"ד יש בתי ספר מהממים.
      אמא שלי מנהלת בית ספר, ואני יכולה לומר לך שהיא והמורות שלה נדירוותת. כמה חשיבה, כמה רצון להשתפר, לאהוב.
      כל כך הרבה מאמצים היא משקיעה בשביל לעשות את בית הספר נעים יותר. שבנות תרגשנה טוב ושיהיה להן כיף לבוא.
      סתם שתביני.. כשאמא שלי באה בבוקר תלמידות רצות ומחבקות אותה.

  12. אפשר להבהיר משהו?
    ציון הגשה זהו חוק שנועד להגן על התלמיד.
    חוק שנועד לטובתו.
    לא חוק שנועד לעזור למורה לאכוף משמעת.
    המורה לא אמורה לקחת את הדבר הזה כקלף הרתעה ולנפנף איתו מתחילת שנה.
    פשוט לא.
    תחפשו דרך אחרת לגרום לבנות להשתתף בשיעורים בלי לאיים על הנוכחות שלהן כי הציון הגשה.
    תמצאו דרך אחרת לגרום לבנות להשקיע בלימודים ולא שהפחד מהורדה בציון תהיה המניע שלהן.
    הציון הגשה הוא לא ציון הענשה!
    הוא לא משהו שנועד לעזור למטרות ולהנהלה לאכוף משמעת!
    עוד נקודה שמפריעה לי.
    איך אפשר להוריד בציון בגרות על התנהגות?
    אם במכללות היו מתייחסים אל הציון גם כאל משהו שמשקף התנהגות, זה דבר אחד.
    אבל מאחר שזה לא ככה, והיחס אל הציון בגרות הוא רק רק כאל היכולות של התלמיד,
    איך
    איך
    איך
    התיכונים מרשים לעצמם להוריד ציונים על סמך התנהגות?
    זה רק פוגע הבנות אחר כך!
    כי אם יש בת שיכולות הלימודיות שלה גבוהות, הורידו לה על נוכחות/התנהגות, זה פוגע לא בצדק התמיד על היכולות שלה.

  13. מסכימה איתך שזה לא יפה שהמורות מתחשבנות ומורידות בציון אבל זה ממש תלוי בילדה- יכול להיות מישהי שהעלו לה לפנים משורת הדין ושנה הבאה תתנהג כמו שצריך ויכול להיות ילדה ששנה הבאה תגיד- 'מעולה גם לא השקעתי ולא התאמצתי וגם קיבלתי ציון טוב! מעולה נעשה זאת גם שנה הבאה!'
    מה דעתך?

    1. מסכימה איתך, אבל אם ניכנס לזה רגע, אני בי"ב, ותכלס.. אזכור את המורה לפי ציון ההגשה.
      לא זה לא יחזור על עצמו כי אני מסיימת עם הבגרויות:) הדבר היחיד שנשאר לי מזה זה הטעם המר, שאראה אותה ולא ארצה לומר לה שלום, ואפילו, יש מורה שאעבור לצד השני. את מבינה? במיוחד שאנלא יודעת איפה זה יפגוש אותי בהמשך החיים? בטוחה שזו לא המטרה, ושיש אפשרות לפרגן, להבין את הקשיים ולהתחשב. כשזה לא קורה.. פה הכל מתחיל בעצם…?

  14. חושבת כמו חני.
    אבל מיכל יקרה, זה לא סוד!!
    זה לא סוד!!
    את ראית מישהי שבאה בסופשנה בתדהמה מוחלטת ואמרה – "אמאלה, לא אמרו לי!!"
    אמרו לך יקרה, אמרו לך!!
    ואת ידעת מעולה שהתנהגות כמו שלך תגרור הורדה בציון!
    גם אם זה מוצדק וגם אם לא, אני לא מתערבת לתיכונים במדיניות שלהם – ילדה שידעה את זה מתחילת שנה אמורה להתמודד בכבוד עם הבחירות שהיא עשתה במהלכה. מה זה משנה אם מותר לתיכונים להוריד בציון בגלל התנהגות?
    אלו הכללים שלהם וזהו! ואת בתור תלמידה אמורה להתאים את עצמך לחוקים האלו!
    ולמה שתלמידה שהתאימה את עצמה במאמץ רב תגלה שכל המאמץ שלה היה לחינם כי בנות אחרות שלא התאמצו כמוה מקבלות בדיוק את אותו הדבר?

    1. אני בט'… עד עכשיו לא הצלחתי להבין מזה ציון הגשה, ומזה ציון מגן, ואולי זה אותו דבר… אני לא מיתערבת ממש בדיון, כי אני לא יודעת על מה הוא מדבר, רק נק' שהפריעה לי.
      שאלה שחוזרת על עצמה הרבה פה, למה בנות שהתנהגו מהמם כל השנה, ובנות שלא היתנהגו 100% יקבלו אותו ציון… מה זה איכפת לכם??? את יודעת מה את צריכה לעשות, ואת יודעת את הכללים, ומה ניכנס ומה מוריד… אז מה הבעיה לפרגן לחברה? אז נכון, היא לא היתנהגה 100%, זה נוגע לך/מפריע לך/מוריד לך שחברה תקבל כמוך, למרות שהיא לא היתנהגה כמוך? מה אם האהבת ישראל?…
      אז נכון שהיא צריכה ללמוד, וזה לא פיר לעשות חיים קלים ולקבל כזה ציון, אבל זה נטו הבעיה של החברה שלכם… היא תילמד עם הזמן שבשביל להצליח צריך להשקיע… אבל אני יכולה לומר לכם, שברגע שבת ראתה ציון נמוך מידי, היא למדה את הלקח, ברב המקרים… אז למה להעניש אותה יותר אחרי שהיא מענישה את עצמה? ותאמינו לי שזה קורה… ואתם?! תרוויחו 2 אם לא יותר במכה (שנה) אחת… 1.השקעה בלימודים. 2.אהבת ישראל. 3. ציון מדהים… מי צריך יותר מיזה??

      1. מלעשות?
        אנשים גשמיים אנו. נוצרנו מהאדמה, ולשם נגיע בסוף דרכינו.
        אי לכך, הקנאה מצויה בתוכנו, מובילה אותנו. לתהום.
        סתם לא.
        אבל לקנא זה רע.

    2. את צודקת ללאחר מעשה. אבל אני לא מסכימה עם הבסיס של החשיבה הזו.
      אני אסביר לך גם למה-
      כתוצאה מכך שהתיכון מנפנף בציון הגשה כקלף הרתעה, לפחות בכיתה המהממת שלי ששם זה ממש בולט, כל מה שהבנות עושות זה בשביל הציון. (כולל אותי)
      נוכחות בשביל ההגשה, לפעמים כותבות בשביל ההגשה.
      אין מושג כזה של להיות בשיעור כדי ללמוד או כדי לדעת. לכן השיעורים אצלינו נראים כמו שהם נראים. בנות מגיעות בעל כורחן ורחמנות על המורות.
      וזה תוצאה ישירה של התיכון ששם דגש על הציון. אז הכל עושים בשביל הציון.

  15. תיכוניסטית; ציון הגשה וציון מגן זה אותו דבר. רק שבדרכ בנות בתיכונים ששם שהמגן לא מגן עליהן(אלא רק מוריד) משתמשות במילה הגשה. אני קוראת לזה מגן..

    1. בקיצער, זה הכל תלוי במבט שלנו;) תודה 'אני' ואני מאמינה שאת בסיגנון של נעה מבחינה לימודית, אם את קוראת לזה ככה.. אבל זה מעולה!!! בהצלוחס!:)

  16. אויי את כלכך צודקת
    הלוואי והפוסט שלך יגיע למורות האלוו
    דבר ראשון את כותבת מטריף.
    דבר שני, אני גם מאותו כיוון ראיה שלך, אחת שלא מפריעה… וכנל המורות כך אלי.
    אבל אני רואה את הבנות הממורמרות מחוסר התחשבות המורות, בא להן לפוצץ את הבצפר, לנקום חזק ובגדולל
    וזה פשוט חבל.
    תאכלס, יש איזושהי מורה אחת שכן התחשבה בבנות והעלתה להן בציון ההגשה ולמרות שכל השנה בנות שנאו אותה(שנאה סתםם) הן זכרו לה אחכ רק את הסוף- את הציון הגשה הגבוה שהיא פירגנה להן.. ולדעתי זה שווה את זה.
    הלוואי שמורות כבר יבינוו

  17. מזה הדבר הזה להוריד ציון??? את עבדת למבחן קיבלת ציון טוב אז מה עכשיו להוריד להם???? אני חושבת שצריך לתת עונש אחר לא להוריד ציון!?! סליחה אבל זה ממש חוצפה אצלינו זה אפילו לא אופציה (טוב בחיים בנות לא מבריזות או משהו כזה) ואם כן אז יש מספיק אונשים אחרים…. לא צריך להוריד ציוןןן!!!!!!
    סליחה שהתפרצתי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות