לעמוד מולו יתברך באמת
לפרק הקודם
"ראשית הירידה רחמנא ליצלן הוא ההעדר העבודה בתפילה. הכל נהיה קר ויבש. גם ה'מצוות אנשים מלומדה' נהפך לנטל. ממהרים, מאבדים הטעם בתורה והאוויר מתגשם. ומבן הדבר שאינו שייך כלל לפעול על הזולת".
(עבודת התפילה בדור השביעי עמ' 22)
—
אם אין תפילה אין יראת שמים, גם את תטעני שיש יראת שמים, אין.
התורה שלומדים היא בשביל עצמך, אין רגש. התפילה היא מקור החיבור, קודם כל תדברי עם אבא שלך קצת, תתאחדי עמו בתפילה, אחר כך ממילא תהיי שייכת לכל שאר ענייני התורה.
התפילה היא השער שבלעדיה אין מה לחפש כאן, זה העניין שלנו, להתפלל. תורה ללא תפילה זו לא תורה. מצוות ללא תפילה אלו לא מצוות.
הדבר החשוב ביותר בעולם, לפני שיהודי לומד על אבא שלו בתורה, מקיים את הוראותיו במצוות, ובכלל משפיע על יהודים אחרים, זה שהוא ידבר הוא בעצמו עם אביו. ישפוך לפניו שיחו. ואם הקב"ה לא חלק מהחיים שלנו שאפשר לפנות אליו בכל יום בתפילה אמיתית, אז לא שווה שום דבר.
התפילה היא מקור החיבור, ואם אין את המקור ומנסים למצוא אותו בעניינים אחרים, אז כל חיבור אחר לא שווה כמו המקור, התפילה.
—
בָּרוּךְ אַתָּה הַשֵּׁם אֱלֹקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אוֹזֵר יִשְׂרָאֵל חוגר את עם ישראל בִּגְבוּרָה: בחגורה. שהיא מקור גבורתו של החיל, התולה עליה את כלי מלחמתו.
—
חייל ללא חגורה הוא לא חייל, החגורה זה המהות שלו, שם מונח הרובה. אחרת במה הוא חייל, במדים? זה לא חייל.
ועכשיו יותר ממוקד, מהו הכלי ירי של היהודי בעבודת השם? כמובן המצוות, "הלכה למעשה". הקב"ה שהוא אב רחמן, מעניק לנו חגורת כלים. מה היא הגבורה של היהודי? שיש לו כלים להתמודד עם העולם.
כידוע, בעולם הזה יש הרבה אנטישמיות, יש הרבה סטרא אחרא ובכלל מנגדים לקדושה מכל הסוגים, איך נלחמים בכל הרע הזה שיש בעולם? על-ידי ה'רובה' שהשם העניק לנו, השם נתן לנו מצוות, רמ"ח מצוות עשה.
כמה שנהיה שקועות חס ושלום בחושך, שיהיה לנו הכי קשה ברוחניות, נזכור שרובה להילחם יש לנו. גם אם את שקועה בעניינים לא טובים בפנימיות שלך, ואפילו גם בחיצוניות, להילחם בנפש הבהמית הזו תצליחי רק אם אל תשימי עין על העניינים הרעים שיש בך, תתמקדי במה אפשר לעשות טוב. "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך", אם תתמקדי בכמה שטויות את עושה לא יצא כלום. צריך להוסיף בטוב למרות החושך הרב.
—
"שמעתי מהסבתא הרבנית רבקה, שאבי, בהיותו אברך צעיר, נשאר פעם לשבת באמצע התפילה כמו אחד שמתעלף. וכשהיא הבחינה בזה, היא רצה לספר לבעלה, הרבי המהר"ש. נכנס הרבי המהר"ש לבית המדרש שבו התפלל בנו, והרים את הטלית מעל ראשו. הביט בפני בנו, נראה שהוא בוער כמו נר.
אבי כלל לא הרגיש בזה, מרוב דבקותו בתפילה. לאחר מכן אמר סבי, הרבי המהר"ש על בנו: "הוא עומד בדרגת כלות הנפש". פעם אחת שמעתי, שהסבא התבטא בנוסח הבא: "הוא עומד בדרגת 'לאשתאבא בגופא מלכא' ". ופעם אחת שמעתי שהנוסח היה: "הוא מתענג בחיות אלוקית"."
(דרכי החסידות עניינים עמ' 44)
—
עם תפילה אפשר להגיע למקומות כל כך גבוהים, המהות של התפילה זה שהיא באמת מאחדת אותנו עם השם.
ברגע שאת מתחילה להתפלל באמת, הקב"ה עוצר הכל ומביט בך, מדברת איתו, מהללת אותו, מבקשת ממנו.
אחרי קביעות של תפילה באריכות את תראי שזה יפעל אצלך עניינים בעבודת השם. כי המהות של התפילה זה פשוט לדבר עם אבא שלך. ולדבר עם אבא שהוא האבא הכי גדול, מלך מלכי המלכים, זו הזכות הכי גדולה שקיימת על פני האדמה וכל המלאכים מקנאים בך, וכל הצדיקים מקנאים בך שהם לא בעולם הזה יכולים להתפלל אליו.
תנצלי את זה שאת כאן, מה שירים את הנשמה שלך זה אך ורק התפילה, לא שום דבר אחר.
—
לסיכום בקצרה:
*תורה ומצוות ללא הדבר האמיתי – תפילה, לא שווה כלום. עם כל הכבוד למהות של לימוד התורה, לדבר עם אבא זה לפני הכל.
*בשביל לנצח במלחמה עם הנפש הבהמית, הקב"ה ציד אותך בחגורה רבת כלים, אלו כל 248 מצוות אותם תקיימי גם בחושך שלך.
*התפילה מרימה אותנו למדרגה הגבוהה ביותר בעבודת השם, בכלל מעלה את הנשמה שלנו לרקיעים, אבל גם בפועל ניכר שינוי.
—
משיח יבוא רק בזכותך, בזכות התפילה שלך שתגיע עד כסא הכבוד, כי זה הדבר החשוב ביותר שיש ליהודי כאן בעולם, זו המתנה שהוא קיבל.
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד.
7 תגובות
תודה על הפוסט.
וגם על הסיכום בסוף, הוא ממש עוזר
מהמהם. חיזקת:)
וואו חיילת המלך
אין לי מושג מי את אבל אני חייבת להגיד לך
אני קוראת את הבלוג שלך בקביעות ואת לא מבינה כמה את מוסיפה לי, באמת
חיברת אותי יותר לתפילה
סוף סוף אני מרגישה שאני מתפללת באמת!
מחכה לעוד בלוגים כאלה?
אני מתרגשת.
פוסט מהמם!!
אבל אם אין הרגשה שאני צריכה את התפילה ויש הרגשה כזאת של ביזבוז זמן?
כשתטעמי באמת את טעם התפילה – לא תצליחי להבין איך עד עכשיו הסתדרת בלעדיה…
היחידה שמרגישה בזבוז זמן בתפילה זו הנפש הבהמית שלך
תפילה זו התוועדות יחד עם הנפש הבהמית, לא התעלמות ממנה;)