תמיד מכלילים היא כן היא לא, היא מאוד חסידית, היא פחות…
ואני תוהה לעצמי מי החליט? מי החליט מה נקרא חסידית או לא?
רק אני לא עודכנתי בקטגוריות של זה? אם היא אומרת חתת, מתפללת מנחה, יש לה משפיעה וכו' אז וודאי שכן,
אבל אם לא, אז לא?
אז פשוט נמאס לי
מההכללות האלה, כי מי את שתכלילי?
את לא באמת יודעת מה היא עוברת ויכול להיות שהיא מתמודדת עם עוד מלא אתגרים וניסיונות שאת לא מודעת אליהם, זה שאת לא רואה אותה מתפללת מנחה אומר שהיא לא חסידית?
אולי די לשפוט להחליט? לקבוע? סתם, לפי מה שנראה לכם?
אז כן יכול להיות מישהי שמבחוץ היא בכלל לא חסידית והרבה דברים היא עדיין לא עושה וגם ההתנהגות שלה זה לא ה-הדוגמה אבלל את לא יודעת איזה דרך היא עשתה, מה היא עברה וכמה היא עבדה.
אז תפסיקו להכליל, לשפוט, ולהחליט
כי לא התוצאות זה מה שמשנה – המאמץ והדרך
(תודה לכול מי שקראה, כתבתי מה שהיה על ליבי לא אומרת שכולם ככה אבל זה מה שאני מרגישה הרבה פעמים)
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
9 תגובות
מבינה את התחושה. אבל אני מניחה שמי שחסידית = זו מי שהיא חושבת שהיא לא.
ולא בגלל שהיא לא מקפידה על מה שרואים, אלא להיפך.
רוצה לשתף שבמשך תקופה די ארוכה הוגדרתי כחסידית – ולא למדתי חת"ת ולא התפללתי מנחה ולא היתה לי משפיעה.
והנה, היום. ועדיין מרגש אותי לומר את זה – אני כן עומדת בקטריונים האלו.
ומשהו השתנה? אז הנה, סימנתי "וי". עכשיו סיימתי את ההתקדמות בעבודת ה'? אני בדרגת "עבד" ולא "עובד"?
ממש ממש לא.
אבל כל עוד את לא מנסה, משתדלת, איך את רוצה להתקדם?
ואם זה כואב לנו = אז אנחנו צועקים.
ואני שואלת, למה זה כואב לנו?
למה זה אכפת האם את נקראת חסידית או לא? למי זה משנה?
לדעתי, ההגדרה לחסידית – היא דווקא מישהי שעברה את שלב ה"וי" של "תנאי הקבלה".
מישהי שפשוט מתקדמת. ככה. זהו. מישהי – שאכפת לה ממה שהרבי אומר. מישהי שמקפידה ההלכות שהיא יודעת בשולחן ערוך.
אבל אם כל הכבוד להגדרות – את ציינת דברים די בסיסיים.
לימוד שיעורי החת"ת – שווה לכל נפש
מנחה – היא חובה לנשים על פי פסק האדמוה"ז
משפיעה – זו בקשה נפשית של הרבי.
וגם המדד להתקדמות, כי הנה – היא מצייתת, רואים שחשוב לה שהמחר יהיה טוב יותר.
ויש עוד כמה מדדים חשובים לבת חסידית
צניעות היא אבן הבוחן ליראת שמיים
מי שיש לו חוש בנגינה יש לו חוש בחסידות
סביבה חסידית
יציאה למבצעים
וכו'
מה את חושבת, למה צריך להחליט מי חסידית ומי קובע ואיך?
וואו מסגרת התמונה תשובה מהממת יש לך את זה:)
ולכותבת החמודה שכל כך רוצה לתקן את העולם המקולקל שלנו.. יש לי שאלה-
למה זה מפריע לך? מתי זה מתבטא, הקטלוגים האלו? אם כשזאתי תדבר עם אחותה והיא תחלק את השכבה כמו מקובעת לפי חסידית ולא, אז היא תכלול אותי בלא- למי אכפת? למה זה משפיע?
אהבתי את התשובה
מתחברת ממש
איזו תגובה… וואהו!
מסגרת… את בן אדם מדהים❤
מכחול – אני חושבת כמוך, אבל לא בגישה של "מה אכפת, שיתהפך העולם", אלא כמו שמסגרת הסבירה יפה, זה לא אמור להפריע לך כל עוד את מתקדמת, את חסידית בכיוון שלך. מתחברת לזה.
למרות שלפעמים הקטלוג עוזר לנו לראות את התמונה מזווית חיצונית. מקטלגים אותנו כלא חסידית? למה אמרו מה שאמרו, יש ביסוס לזה? והכי חשוב: איך אפשר לשפר?
ולכותבת – יכול להיות שאם זה מציק זה נוגע לך, אישית. תבדקי את האפשרות הזאת
הכנסת לי מוסררר
כי את מדברת אליי
סוף פסוק.
נקודה.
תקלטו את זהה
אשריך!
מבינה לגמרי וגם אני שאלתי
מלא
חפרתי על הנושא
שעתיים וחצי שיחה עם המשפיעה
ועוד אלפי שיחות עם חברות, וההבנה נפלה לי רק אח"כ
כשחשבתי לבד,
לפי מה אני מגדירה ילדה חסידית? האמת? לפי המראה
בת שבוחרת ללכת לפי מראה מסויים זה אוטומטית מקטלג ואומר את שייכת לכאן
אז יכולה להיות ילדה שתקפיד על הכל על קלה כבחמורה אבל תלך איך שבאלה אני לא אגדיר אותה חסידית
כי בסופו של דבר אני לא רואה מה היא עושה ומה לא
אני רואה איך היא הולכת ומה היא לובשת
כמו שיהיה מישהו עם כיפה סרוגה ותגידי למה את אומרת שהוא דתי לאומי הוא בכלל חסיד תולדות אהרון עשכיו יש מצב שזו האמת אבל הוא בחר במראה שלו להגיד אני ככה גם אם בפנימיות הוא משהו אחר.
אם ילדה בוחרת ללכת שלא בדיוק לפי תקנון הבית דין (חצאית לפה חולצה לפה שיער לפה)
אין אומרת אני בוחרת ככה.
כמו שהסברתי פעם אחת למקורבת ששאלה למה אנחנו לא עושים עגיל שני, הרי מבחינה הלכתית אין שום בעיה.
אז עניתי לה באמת אין בעיה, ואם היו מאשרים לנו הייתי עושה כנראה, אבל עכשיו אני לא עושה את זה כי הבית דין קבע שזה לא מתאים אז אני לא אעשה.
מקווה שהצלחתי להסביר
בהצלחה
וואייי אהבתי ממש.!
ואפילו גם מי שאומרת שיש לה משפיעה וכו', מי אמר שהיא חסידית..?!
מי יכליל-יחליט שתפילת מנחה הופכת את הבת לחסידית
יכולה בת שאומרת מדי יום חת"ת(הגדרה חסידית, כביכול), ולצד זה שומעת שירים לא דתיים(הגדרה לא חסידית כביכול),
וגם בכלל יכולה להיות בת שנגיד לא עושה דברים שעליהם יפסקו באחת-
כזה דבר הוא לא מתאים לאדם דתי,
אבל זה האישיות, (לדעתי) איך הבן אדם לחברו שלך, איך הבן אדם למקום שלך.
אז נכון אני גם לא אוהבת הכללות, אבל יותר מזה,!
(כי אם נשים❤ את גם הכללת[אומרת חתת=חסידית])
אנחנו בכלל לא (יכולים, הרי היכולת שלנו מה-) לקבוע, כי זה רק ה' יודע.
ביני לבין עצמי, סבבה אני אומרת זאת הלבוש שלה צועק מדיי, והיא מאריכה בתפילה וכו',
אבל לדעתי-עד כאן,
את יכולה להגיד פעולה\מראה כזה משדר, נראה לי חסידי, ואחר נראה לי לא חסידי.
אבל גם אדמוה"ז אומר אל תשנא את האדם, אלא את המעשה.
זה מאוד חשוב וקריטי!
כי אין לנו הזכות לשפוט, ומי שחושב שיש לו היכולת, הרי שהשפיטה שלו תהיה בהכרח מוטעית, כי אין זה תפקידו, ואין הוא איש אלוקים (לרוב) שמנבא, ולא תצא טעות תחת ידו…
!
קיצעררר, נושא רגיש אצלי אפשר לומר😉
אני יכולה להתדיין על זה שעות, רק אם משהי תרצה לפתח את זה איתי☺☺
וכמובן שיש לי עוד מלא לכתוב, אבל בד"כ אני לא מגיבה, פשוט זה תפס אותי:)
אבל זה הפוינט