שתי בנות
שלום 🙂
לאחרונה ראינו הרבה פוסטים על הדעות החלוקות בחב"ד.
יש שיגידו דעות חלוקות מאוד.
אז הנה אנחנו שתינו פה לנפץ לכם אותם!
כל אחת מאיתנו מדעה שונה ככה שיהיה מעניין.
מואהאהאה (דמיינו את זה בטון מלחיץ כן?)
אז ככה:
1. הדעות שחלוקות בחב"ד הם לא אחד נגד השני. כמו שאנחנו לא נגד גור ומקורבים ובעלזים ונחנחים.
זה שאנחנו לא בדעה שאתם חושבות שהיא נכונה, לא הופכת אותנו לנגדכם (כן כן, תתפלאו, זה לא קרב שיש מנצח אחד ומפסיד אחד)
וכן, מותר שיהיה כמה דעות ללפעול ולהביא את המשיח ואת הגאולה.
2. השמות שניתנו לכל קבוצה ממש לא נכונות, אין קבוצה משיחית ואין קבוצה נגד המשיחים.
ולא. שתי השמות ממש לא מגדירות את הקבוצה וממש לא מכבדות את האנשים. תזכרו שיש הקבוצות הם חב"דניקים, יש כאלו ששוכחים.
3. בכל מקום תמיד יש את הרגועים והקיצונים ותמיד, אבל תמיד ישמעו יותר את הקיצונים יותר מהרגועים. למה? כי הרגועים- רגועים והקיצונים- קיצונים. אין צורך להכליל דעה שלימה בגלל כמה בני או בנות אדם שעושים מעשים שגם לדעת האנשים והאנשות שבאותה דעה לא נשמעים נורמאלים.
4. מיהו חסיד? המתחסד עם הבריות.
לא צריך לצעוק/ לצרוח/ להרביץ/ להקניט אנשים שלא בדעה שלי, זה סתם מתקיף ונטו מגיע מהצד הבהמי של הבן או הבת אדם.
5. מגוון סיפורים של הרבי על מיהו חסיד:
א. 'כאשר ד"ר וייס שאל את הרבי מהו חסיד? ענה לו הרבי שחסיד זה מי שיכול לומר בקריאת שמע שעל המיטה שהוא קצת יותר ממה שהוא היה בבוקר'.
ב. 'בלוח היום יום (כ"א אדר ראשון) כותב הרבי: "בחסידות חב"ד תואר חסיד הוא, מי שמכיר מהותו העצמי ומעמדו בידיעת התורה ולימוד ומצבו בקיום המצות. יודע הוא מה שחסר לו ונותן לב ודואג למלאות את החסר, ומרבה במשמעת בדרך קבלת עול".
ג. 'באחת מרשימותיו של הרבי הריי"צ בו הוא מתאר את ראשית התנועה החב"דית הוא כותב: חסידות חב"ד דורשת מאת ההולכים בשיטתה – נוסף על אורחות חיי שאר החסידים – ללמוד מדע החסידות ואשר הלימוד יביא לידי מעשה בפועל להפוך טבע המדות ובמקום אחר מוסיף כי חסיד אינו רק המקושר אל הרבי כי אם גם המסור לפעולותיו של הרבי'.
ד. 'חסיד הוא אדם העושה מעשים טובים שאינם חובה על פי ההלכה, אלא לפנים משורת הדין על פי רוח ההלכה'.
איפה אתם רואים שהרבי כתב להילחם עד טיפת הדם האחרונה בדעה שכפי שנראית לך הכי נכונה?
למה אתם שוב ושוב ושוב מתווכחות על דברים כאלו?
את באמת חושבת שזה מה שהרבי רוצה ממך?
שהרבי רוצה שתבואי ותשכנעי ילדה מהדעה השניה לעבור דעה?
כן?
זה מה שהוא רוצה?
את לא חושבת שזה כואב לכל אדמו"רי חב"ד לראות את זה?
לראות אותך עונה ציני לילדה שלא בדעה שלך?
מה את רוצה לקבל מהאדמו"רים על זה?
כפיים? טפיחת שכם? יישר כוח?
נראה לך שזה הרצון שלהם?
תפסיקו לחשוב שזה "זכות" להעביר ילדה לדעה אחרת.
תתרכזו במה הרביים רוצים ממך.
ומה הם רוצים ממך?
להיות חסידה.
חסידה אמיתית.
אחת שבאמת מגיעה לה להיקרא חסידה.
ומי זאת חסידה?
יש לכם 4 דברים לבחור ממה שהבאתי.
ויש עוד אין ספור דברים על להיות חסידה.
חסידה אמיתית.
אבל אני בטוחה שלהתנשאות מעל מישהי, לריב, להתווכח, להקניט, להשפיל ולהרגיש מנצחת- זה לא מה שהרביים רוצים ממך.
כי תזכרי, זה לא קרב. ואין קבוצה מנצחת וקבוצה מפסידה.
ופה, אנחנו שתינו ביחד, ולשתינו יש רצון אחד. לראות את הרבי, לראות את המשיח, ואת הגאולה.
אז בואו נתאחד. לא צריך פילוג על כלום. לא צריך ארגונים שונים על כלום. והביחד, הוא הכוח הכי חזק שבעולם.
אז מה את רוצה מעצמך?
לעשות מה שרוצים ממך או לעשות מה שאת רוצה ממך?
נ.ב.
אז יאלההה
מי תהיה נחשון ותפתח עצומה לאיחוד הארגונים?
שתי חתימות כבר יש לכם 😉
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
22 תגובות
3 חתימות יש לכם?
4,5,6,7,8,9
אחים שלי….:)
פסקה אחת ופסקה שתיים סופר נכונות.
וההצעה בסוף מתבקשת
תוסיפו תחתימה שלי
למה צריך להעיר את הדוב.
זה לא להעיר. זה להאיר.
חתימה שלי.
מצטרפת
עם המשפט של לא צריך אירגונים שונים על לא כלום לא הסכמתי, ובמשתקף מכך גם את ההצעה בסוף, אבל הרעיון של הפוסט נחמד
הסכמה מוחלטת, שיכוניסטית.
קבלו את הסכמתי שבשתיקה.. פשוט מסכימה.
היוש. היה איזה רב אחד בזמנו, שאמר, שכשיבוא המשיח, לכל אחד יהיה את החמש דקות של הנפש הבהמית הזו, של לבוא לשני ולומר לו: הנה צדקתי. מה שטענתי כל הזמן – התקיים. וכל הזמן חשבתי, אם באמת יהיה לנו נפש בהמית כל כך מגעילה, או שנהיה מעל זה. (ואני נחשבת קיצונית מאוד מהזרם של הדעה שלי, זו שיש תוררר של בנות שמעונינות לומר לי את ה"הנה צדקתי" הזה כשיבוא משיח, או שאני להן. לא משנה) לאחרונה יצא לי די הרבה להיות עם בנות שאוחזות בדיעה ההפוכה ממני, ואחת שאוהבת להתוווכח על כל דבר שזזז סתם כי זה כיף לצעוק (מבינה אותה), והרגשתי פתאום כל כך מגעילה עם עצמי. הן בנות מהממות, באמת, והתנהגות מסוימת שלא אהבתי אצלן לא קשורה לזה שהן מהדיעה השניה, ואני סתם מפסידה אותן על זה שאני והן מדברות על אותו (חוסר) נושא שיחה כל היום. זו רק דעתי.
אהבתי את הפוסט נוראות!
איפההה חותמים????
חותמת גם.
צודקת בכל מילה
תודה נשמה!
#?_
תוסיפי את החסימה שלי פלוס של ששת השמות הנוספים שלי.
כבר יש עוד שבע חתימות?
ותקשיבי שחמש א' נגע בי.
ואם אני לא כזאת, אני לא נקראת חסיד..?
פליז תענו?
*החתימה
וואו, אהבתי ממש!!
כל כך נכון וצודק.
יש לך עוד חתימה?
איזה פוסט יפה!!
אבל תרשי לי לחלוק עליכם
בדיוק בגלל ששתי הדעות שונות יש צורך בארגונים שונים
לא, לא בשביל לריב ח"ו
אלא כדי שכל אחד ימצא את עצמו ויצליח לנצל את היכולות שלו בהתאם לדרך חייו
כמו שכתבתם "וכן, מותר שיהיה כמה דעות ללפעול ולהביא את המשיח ואת הגאולה"
אז זה בדיוק הסיבה שיש צורך בארגונים שונים.
אני בעד לחתום על טופס אחדות זה לא אחידות או גם אם הדעה שונה את האהבת ישראל לא משנה
מי בעד?
אני✌
רק לי ניראה שכרגע המשיחיסטים וה…..(לא אוהבת להגיד את המילה השניה) בכלל לא כמו שהדעה שלהם הייתה לפני 10-20 שנה?
פעם החלוקות והמריבות היו על האם לפרסם שהרבי הוא המשיח או שלא ועכשיו המשיחיסטים הקיצוניים כותבים בכל דבר שליט"א ומוחקים זי"ע וכן להפך ה….. מוחקים שליט"א. לקחו את זה לכיוון אם הרבי חי בגוף גשמי או שלא (ברור שיש עדיין את המחלוקות האם לפרסם או לא אבל המחלוקות בעיקר זה על הדעה אם הרבי חי בגוף גשמי או לא)
אני טועה?
ברור.
המשיחסטים שאת מדברת עליהן שדיברו האם לפרסם שהרבי הוא המשיח – היו לפני ג' תמוז.
ברור שמאז השתנה.
חותמת!
מה רע בשתי ארגונים?
אני מוסיפה ברגע זה את החתימה שלי!
'שתיים על פוסט אחד' אתן כל כך צודקות!!