הי, אני הולכת השנה בע"זה להיות מדריכה לכיתה גבוהה בשונה מהשנים הקודמות, ואני אשמח ממש לטיפים איך להתנהל איתן בפעילות.
עד עכשיו החניכות שלי היו צעירות ואז זה להביא להם לעשות יצירות ולהסתמך על זה שהן ילדות קטנות, אבל עכשיו זה יותר רציני…
קיצור, תעזרו בטיפים אם יש לכן גם באיך לשמור על יחסים טובים איתן, שיהיה לנו כיף ביחד…
(והכותרת למי שלא ניחשה זה בת מלך 😄)
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
7 תגובות
היי, אני הייתי השנה מדריכה בתנועת בתיה (לוידעת אם את מכירה) לכיתה ז' וממש ממש נהניתי, לדעתי הרבה יותר כיף ותורם לעומת גיל קטן. אפשר לדבר איתן ברצינות… אני בקשר ממש טוב עדיין עם חלק מהבנות, מתגעגעת אליהן!
אני לא יודעת מה זה בת מלך, משערת שאת צריכה להכין פעולות כיפיות עם מסר וזה מה שעשיתי, היו פעילויות כיפיות, כל שבוע בחרתי נושא, לא משהו כבד, סיפורים- לא בא בחשבון, אין להן סבלנות לשמוע הקראה משמימה, תחשבי עליהן…
ותזכרי, שהפעילות זה החלק הפחות חשוב. השימת לב וההתייחסות שלך לכל אחת זה העיקר!!!
בהצלחה יקרה!!!
חחח בהשגחה פרטית קורה לי השנה בדיוק ההפך:) אז אני צריכה את הטיפים שלך לקטנות ואני אתן לך את הטיפים שלי לגדולות😉
אז ככה:🙃
ממליצה לך ממש לעשות להן פעילויות ש*אתת* נהנת מהן, פעילויות שהמסר מאוד ברור בתוך הפעילות בלי הרבה חפירות של דיבורים אח"כ כי מאוד קשה לתפוס תשומת לב והקשבה מקסימלית להרבה זמן בכיתות גבוהות..
אבל תכל'ס מה זה דורש?
~כל פעילות שעושים לךך בכיתה או כל דבר- ישר לחשוב איך את מתאימה את זה לכיתה שלך
~להכין פעילויות שהמסר מובן בתוכן בלי הרבה חפירות אח"כ כנ"ל:) (חייבת לציין שזה דורש המווווןןן חשיבה)
בהצלחה ענקיתת💕 ומחכה לעדכון איך הייתה הפעילות הראשונה (אם היא לא הייתה כבר😉)
וסליחה על המגילה🤭
הייתה לי קבוצה יחסית של בנות גדולות אבל לא הייתי אמורה להעביר להן משהו עם מסר או רעיון כלשהו,
יותר למלאות את הזמן…
אז אם זה הסגנון, מניסיון אישי כל תכנית שלא תכיני לא תלך.
פשוט שבי איתם, תדברו, תשחקו משחקים מוזרים ומופרעים כאלו…
אבל אולי אני סתם לא חינוכית,
וגם הם היו מאתגרות יותר…
סליחה על ההתערבות..
אני בכיתה ז' והייתי שנה שעברה בבת מלך. אם את רוצה – קבלי טיפים מניסיון:
1. איך אמרה "אחת שפעילה כאן הרבה"? בלי הרבה סיפורים, אין סבלנות לשמוע הקראה משמימה.. 😁
2. בנות בגילאים האלו (אני כותבת בגוף שלישי) אוהבות לדבר ולדבר ולדבר, ועוד פעם לדבר. המדריכות אצלנו היו עושות "שעת פטפוט" – שעה של פטפטת קשקשנית חסרת תכלית ומטרה.. 😜
3. חייבת להיות פעילות אחת לפחות עם משהו מתוק (שוקולד בעדיפות ראשונה) – זה מה שהופך את הפעילות ל-פעילות, בה' הידיעה.
4. בלי המון חפירות ומסרים.. הבנות יוצאות מריכוז.
4. תדברי אל החניכות בגובה עיניים. היו בנות שטענו שהמדריכות "חשניקיות! אפשר לחשוב כמה שנים יש ביננו… סתם עפות על עצמן".
זהו, בערך כל התורה על רגל אחת..😜
יקירתי, את מתוקה ממש, אבל-
הרעיון של שעת פטפוט הוא לא הגיוני, את צריכה לשנות את החשיבה שלך-
מדריכה אמורה למסור לכן משהו, להעביר איזה שהוא חומר,
יש לכן הרבה הפסקות, ואני חושבת שאתן יכולות בז' להבין ששעה אתן מקשיבות ונותנות למדריכה את הזמן הזה…
א – רק סיפרתי איך היה אצלנו. לא הגדרתי אפילו כ"רעיון".
ב – המדריכות, כמו שאמרת, ניסו להחזיר את הפעילות למסלולה (להפחית בדיבורים) ולאט לאט הלכו הבנות והתמעטו. פשוט היה להן משעמם, לפי דבריהם.
ג – מה שהתכוונתי לומר הוא שמכיוון שבנות פטפטניות מטבען, אפשר לפתוח את הפעילות בשיתופים – כל אחת משתפת חוויה שארעה לה, או לפתח דיונים (על הנושא של הפעילות, כמובן) וכדומה.
מקווה שתגובתי תישא חן וחסד לפנייך 😜
חחחח, גם אני כתבתי מניסיון…
א. אני הייתי זאתי שכתבתה את התגובה הראשונה.
ב. כשאני עוברת על התגובה שלך אני מסכימה עם רובה… גמאני הייתי חניכה!
ג. שיתופים ודיונים- אחלה רעיון!
מסקנה-
נא לעשות פעולות מעניינות
אהם… אוקי, אשתדל… זה קשה!
אוי… מקווה שתקראי בכלל את התגובה, לוידעת מה נזכרתי פתאום…