מסוכם ע"פ שיחת ה"דבר מלכות" ש"פ ואתחנן
פרשת ואתחנן
א) השבת שאחרי תשעה באב לעולם תהיה "שבת נחמו", ובפרט ששבת נחמו חלה פ' "ואתחנן", שאילו משה היה נכנס לארץ ישראל היה בית מקדש נצחי, ונחמו מלשון "נחמו נחמו עמי" שזו נחמה כפולה על בית ראשון ובית שני, בנחמת בית שלישי בפרשת ואתחנן.
ב) ובפועל יהושע הוא זה שהכניס אותנו לארץ, ונחרב בית המקדש. דווקא משום כך זו "שבת נחמו", נחמת הגאולה מוכרחת כאן אחרי שנכנסו ונחרב בית ראשון ושני, יש כאן שייכות לפרשת ואתחנן.
ג) תוכן הנחמה הוא "נחמו נחמו עמי", הנחמה כפולה, ובלי קשר לבית שלישי, נחמה בכלל זה עניין של גאולה. רואים זאת מהעניין של "שונה פרקו מאה פעמים", שלא הכוונה שעד 100 פעמים אפשר לחזור על הנלמד, אלא שאומרים לנו אל תלמד עד 10 פעמים, תלמד אפילו 10 כפול 10, ועד בלי גבול. גאולה זה עניין הכפל בלי גבול, בית שלישי נצחי.
ד) ב"נחמו נחמו" יש ניקוד ושורש שווה, שלא כמו שאר לשונות הגאולה: "פקוד פקדתי", "לך לך", "צמח יצמח", שיש עבר, הווה ועתיד, יש לכפל גבול. ב"נחמו נחמו" זו גאולה ע"י הקב"ה, בלי גבול.
ה) ענייו הנחמה שהיא כפולה, מבטא בכך שבבית המקדש השלישי כלול בתוכו מעלותיו גם של בית ראשון וגם של בית שני. גילוי אלוקות בדרגה הכי נעלית, הקב"ה קובע משכנו באופן נצחי.
ו) בפרשת יתרו נאמרו עשרת הדיברות, אך בפרשת ואתחנן נאמרו שוב, שזה עניין של כפל.
ז) תפילתו של משה לא נתקיימה משום שחפץ הקב"ה בעבודת בנ"י בגלות, שאנחנו במעשינו מבררים את ניצוצות הקדושה שבגלות, ואז כשהתחתון נהפך לעליון, נכנסים לגאולה בשלימות.
ח) כאשר ט"ו באב חל ביום השישי זה מרמז על מעשינו ועבודתנו בגלות, שביום השישי נברא האדם וט"ו זה שלימות החודש בו משיח נולד וכו', שהרי "מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת", ט"ז אב שבת.
ט) וכעת מט"ו באב מתארכים הלילות על הימים, ולכן מובן שעבודת האדם כעת היא ההוספה בלימוד התורה בקביעת עתים לתורה באופן של בלי גבול, אך כל אחד בתלמוד תורה שהוא צריך לעסוק.
י) כעת אנחנו נמצאים בעיצומו של חודש אב, חודש הי"א, כנאמר "אחד עשר יום מחורב", שאחד עשר זה אחד אחרי העשר(שלימות), כלומר למעלה ממדידה והגבלה, ובט"ו באב מתחילה ההכנה לחודש אלול, החודש האחרון בשנה, מקץ זמן הגלות.
יא) כיוון שגאולה עניינה בלי גבול, לכן גם אנו צריכים להוסיף בכל ענייני תורה ומצוות כולם למעלה ממדידה והגבלה, כולל לימוד החסידות והרמב"ם.
יב) יהודי צריך להסתכל בשלושה הדברים עליהם העולם עומד: תודה, עבודה וגמילות חסדים, שכעת צריכים לעשות את כולם עוד יותר, בלי גבול ובשלימות.
יג) ההכנה לגאולה השלימה היא דווקא ע"י לימוד התורה, שעכשיו צריך לקחת החלטה בזה באופן כפול מפעמים קודמות.
יד) ובעז"ה שבעקבות כך שנסתכל ב"שלושה דברים", נזכה להסתכל, לראות את הגאולה השלישית.
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.