קטן גדול ומה שביניהם
אמור
בתחילת הפרשה נאמר "אמור אל הכהנים גו' ואמרת אליהם" ורש"י מפרש את כפילות הלשון: "אמור ואמרת- להזהיר גדולים על קטנים".
עד כאן הכל מוכר וידוע, אך הרבי עומד על דיוק הדברים ומעלה את השאלה; מדוע נקט רש"י בלשון אזהרה דווקא?
יש פה רובד נוסף, עניין על דרך הרמז.
אזהרה לשון זוהר ואור וזו הנקודה- לא מספיק רק לחנך את הקטנים, יש גם דרך. איך?- בדרך של זוהר ואור, בדרך של קירוב והארת פנים.
העניין מרומז גם בכך שהכתוב נוקט לשון אמירה ולא דיבור. אמירה היא לשון רכה יותר בהשוואה לדיבור שהוא לשון קשה.
הרבי ממשיך ומחדש: מרומז כאן גם שהלימוד וההשפעה על הקטנים מוסיפים אור וזוהר גם אצל הגדולים- "להזהיר גדולים על קטנים"- אזהרת הגדולים על ידי הקטנים, כדברי חז"ל " בשעה שתלמיד הולך אצל רבו ואומר לו למדני תורה, אם מלמדו- מאיר עיני שניהם ה'"
זה כל הסיפור
לפעמים אתה לא יודע אם להעניש ילד או לחבק אותו.
אם אתה מעניש אותו כשהוא זקוק לחיבוק- עשית טעות. אבל אם אתה מחבק אותו כשכנראה הוא
היה צריך להיענש- אתה רק הבאת עוד אהבה לעולם הזה. (הרבי)
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
6 תגובות
ואווווו, איזה רבי!!! איזה חשיבה!!! כמה אהבה… (-:
זה מהמם! הרבה זמן לא רותקתי לפרשת שבוע! אהבתי את התגית הראשונה??????
וואו אהבתי!! ממש יפה!!
וואו זה מהמם!!!!!
אהבתי את הסוף……..
חשוב לזכור אתזה!!
ואוו חזק ביותר!!!!
הפוסטים שלך על הרבי בכל יום שישי ממש מחזקים אותי ומוסיפים לי עוד מידע כל פעם מחדש!!
זה פשוט גאוני הפ"ש הזה! תמשיכי!
קטע ממש חסידי ויהודי!
תרשי לי להציע לך ללמוד בסמינר במגמת חטב תנך… מפוסט לפוסט אני רואה אותך מורה נהדרת!
בתקווה שאת לא מתנגדת:)
תודה ששיתפת!