מתביישת למנות לי משפיעה

icon_07
שלום לך שותפה יקרה, השאלה שלך חשובה אכן גם לך וגם לבנות נוספות. קודם כל חשוב לי להרגיע אותך. יש המון בנות שמרגישות כמוך או בדומה לך. ואין להן משפיעה עדיין. זה קורה מסיבות שונות, ולתקופות שונות. זה ממש לא אומר דבר על המצב החסידי שלך. כמו שניכר משאלתך, את נערה עמוקה וחושבת. רואים גם שאת רוצה מאוד למצוא, ולא כי חברות אומרות, כי זה מה שטוב לך. וזה טוב, זו העצה הכי טובה של הרבי. ועדיין...את פוחדת. מה יהיה אם היא לא תסכים? איך ארגיש בנוח 'לנדנד' לה? לכל אדם ישנם פחדים שונים, וזה בסדר. אם מודעים אליהם ומסכימים להישיר אליהם מבט ולומר להם: אני מכירה אתכם, פחדים, אין לכם מה להסתתר ממני, קל יותר להתמודד.

זאת שאלה שאני מאמינה שהרבה בנות שואלות את עצמן ומקווה שהתשובה תעזור לעוד בנות. ובכן, אין לי משפיעה. פשוט כך. ולא כי אני לא רוצה, אני באמת באמת רוצה.
אז למה? אני ילדה ביישנית מטבעי, אני מרגישה ובטוחה שלבקש ממישהי שתהיה משפיעה שלי זה יותר קשה לי מהכל. אבל ממש הכל. אני לא מסוגלת לעשות דבר כזה. פשוט לא מסוגלת. למצוא מישהי שתתאים ואחר כך לבקש ממנה להיות משפיעה. למצוא בתוכי אומץ שפשוט לא קיים בי. ואם היא לא תסכים? אז אני אלך עם פנים קבורות בקרקע בכל פעם שאראה אותה. אני אתבייש מעצמי ומכל סובבי. זה פשוט בלתי אפשרי. בטח אפשר להגיד- נו באמת, מה הסיכוי שהיא תסרב. אז זהו, שזאת בעיה חמורה יותר. שהיא לא תרצה, שאני לא אהיה לה הכי נעימה בעין אבל לא יהיה לה נעים לסרב. רק המחשבה שיכול להיות שזה המקרה תענה אותי יום יום. קשה לי עם זה שכל היום חופרים על משפיעה ונותנים לי להרגיש שאני אפס, שאני לא חבדניקית בכלל. מה אני אשמה שכל הבנות החסידיות הן בדר"כ הבנות התוססות, המפעילות? להן אין שום בעיה עם בטחון עצמי. ובטח הרבה מהן הכירו את המשפיעה שלהן כבר לפני בגלל הפרסום שלהן והיה להן הרבה יותר קל. וגם אם הן לא הכירו לפני, הקושי שלהן הוא כלום לעומת מה שעלול להיות לי. הן מעזות לעמוד ולהכריז שזה בכלל לא קשה ומי את שלא מקיימת בקשה נפשית של הרבי. הן לא מבינות שאני באמת רוצה? שאין לי חשק לעשות דווקא? ושאף אחד לא יגיד לי מה אני מסוגלת ומה לא, כי אני פשוט לאאאאאאאאאא מסוגלת…. מה אני אמורה לעשות?

שלום לך שותפה יקרה,
השאלה שלך חשובה אכן גם לך וגם לבנות נוספות.
קודם כל חשוב לי להרגיע אותך. יש המון בנות שמרגישות כמוך או בדומה לך.
ואין להן משפיעה עדיין. זה קורה מסיבות שונות, ולתקופות שונות. זה ממש לא אומר דבר על המצב החסידי שלך.
כמו שניכר משאלתך, את נערה עמוקה וחושבת. רואים גם שאת רוצה מאוד למצוא, ולא כי חברות אומרות, כי זה מה שטוב לך. וזה טוב, זו העצה הכי טובה של הרבי.
ועדיין…את פוחדת. מה יהיה אם היא לא תסכים? איך ארגיש בנוח 'לנדנד' לה? לכל אדם ישנם פחדים שונים, וזה בסדר. אם מודעים אליהם ומסכימים להישיר אליהם מבט ולומר להם: אני מכירה אתכם, פחדים, אין לכם מה להסתתר ממני, קל יותר להתמודד.

לוקח זמן לבחור. שלב ראשון: לבחון
קשר עם משפיעה הוא חשוב ומצריך שיקול דעת ומחשבה את מי לבחור ואיך לפנות. את לא רצה עם זה מהר, וזה בסדר, את מכירה את עצמך ויודעת מה טוב לך.
הצגת בשאלתך את החשש והבושה מלפנות למישהי, האם היא באמת תרצה בקשר איתך, וגם את החשש מסירוב ומה שהוא מביא איתו.
הייתי ממליצה לך לנסות להתחיל רק מהשלב הראשון והמקדים: לבחון סביבך מי לדעתך יכולה להיות מתאימה כמשפיעה עבורך. לפי מה תדעי? ראשית, היא צריכה להיות דמות מספיק חסידית מבחינתך שתוכלי לקבל ממנה, מהאישיות שלה ומיראת השמים שבה.
בנוסף, היא צריכה להיות אחת כזו שאת מרגישה נוח להיות איתה בקשר. אחרון חביב כרגע, חשוב שהיא תהיה משהי שתהיה לכן אפשרות קלה להיות בקשר – או טלפוני או להיפגש (שאינכן גרות מידי רחוק זו מזו).
בשלב הזה הניחי לחששות ולבושה. אינך צריכה לעשות שום דבר בפועל כרגע, רק לבחון את סביבתך. זה יכול לקחת זמן וזה בסדר גמור. שבוע-שבועיים, חודש-חודשיים. ואפילו יותר, אפשרי בהחלט.

נסי לשאול רק שאלה אחת, קטנה
בשלב השני, זאת אומרת אחרי שכבר שמת עין על מישהי פוטנציאלית, הגיע הזמן לבדוק האם ההשערות שלך נכונות. בשביל לעשות את זה, תצטרכי לחשוב על הזדמנויות ליצור איתה קשר באופן כללי. למשל? לבקש להתייעץ איתה בנושא מסויים. לגשת לבקש ממנה משהו. לשאול אותה שאלה כללית מסויימת או לבקש ממנה עזרה טכנית. פשוט לנסות להכיר אותה קצת יותר מקרוב.
זה נשמע לך קשה מידי? בסדר. יכול להיות שאת תהיי זקוקה לזמן רב יותר כדי להרגיש מספיק אמיצה ליצור קשר-לא-מחייב עם מישהי. עשי זאת בקצב שלך. לפעמים אפשר גם להיעזר בחברות, אם זה מתאים לך (לשאול לדעתן / לשלוח חברה שתשאל עבורך מה שחשוב לך לדעת). חשוב שתדעי אם נעים לך איתה, שתרגישי האם העצות שהיא נותנת עוזרות לך. פעמים רבות בנות בוחרות מישהי כמשפיעה רק בגלל התפקיד שלה, בלי לבדוק את נעימות הקשר ואח"כ הן רוצות לעזוב. וזה לא כל כך נעים. עדיף להשקיע בחשיבה ובחיפוש מראש.

אוזרים אומץ, אפשר גם לכתוב
זהו? מצאת מישהי מתאימה? עכשיו השלב המכריע, שלב הבקשה והמינוי. אני יודעת שכרגע השלב הזה נשמע לך קשה מידי. נחכה ונראה שתעברי את השלבים הקודמים לפני כן, ואולי אח"כ תרגישי שזה כן אפשרי מבחינתך. וכן, את צודקת זה מצריך אומץ . איך מבקשים ממישהי להיות משפיעה? ניגשים אליה וקובעים איתה שיחה ואז שואלים, או שולחים לה הודעה כתובה בדרך כלשהי, או שולחים חברה… "אני מחפשת משפיעה, נראה לי שאת יכולה להתאים בשבילי אך אינני יודעת אם את יכולה. האם זה מתאים לך? זה בסדר גם אם לא".
ציינת בשאלתך את החשש מהבקשה והסירוב והבושה שיכולה להיווצר כתוצאה מכך. אני רוצה להציע בפנייך כיוון חשיבה חשוב לכל קשר וגם לקשר עם משפיעה: כדאי שלקשר יהיו גבולות ברורים מראש ואת זו שיכולה לתכנן אותם – כל כמה זמן מדברים, האם בטלפון או בפגישה. איך מתאמים כשיש לך שאלה מסויימת. האם אתן רוצות חברותא קבועה או שאת מעוניינת לפנות אליה רק כאשר עולה אצלך צורך לשוחח.
קשר עם גבולות הוא קשר שמלכתחילה פחות מאיים להיכנס אליו, הוא מוגדר. קשר עם גבולות אינו נמאס. הרבה יותר קל יהיה לשתיכן להתחייב ולשמור על הקשר כאשר יהיו לו גבולות ברורים. וכן, הוא יחסוך לך את מחשבות "אולי אני מעיקה עליה והיא בכלל לא רוצה" וכדומה.
לאחר שקבעתן ביניכן את הזמנים, תביני: את עשית את שלך. היא תדע לומר לך מתי יכולה ומתי לא, אל דאגה. זה כבר התפקיד שלה.

לא כל אחת סביבך חייבת לדעת אם יש לך משפיעה
את יכולה לשמור את המידע הזה לעצמך. את מספיק בוגרת, איכותית ואכפתית כדי לעבוד על עצמך ולהתקדם בנושא הזה בקצב שלך. אנחנו אנשים שונים זה מזה וכל אחת מאיתנו צריכה לפעול בענייני עבודת ה' שלה לפי הכוחות שה' נתן לה.
ברגע שזה נושא אישי שלך, את חוסכת לעצמך ביקורת שלא מגיעה לך מצד חברות שלא מבינות מה קשה לך ועם מה את צריכה להתמודד כדי לבחור לעצמך משפיעה. בוודאי את שואלת את עצמך עכשיו "איך אפשר לשמור את זה בסוד? חברות שואלות! מה אענה?!"
נצא מנקודת הנחה פשוטה שלא חייבים לענות. לא כל מידע אישי שמבקשים מאיתנו חובה עלינו לספק. ובכל זאת את רוצה מן הסתם להרגיש נוח עם החברות, ולכן אתן לך רעיון מה לענות ואני סומכת עליך שתביני את הכיוון ותחליטי אם להשתמש בניסוח הזה או לענות משהו אחר. הניסוחים שאני מציעה לך כתשובה לברורים מצד אחרות אם יש לך משפיעה – הם: "אני עובדת על זה" / "אני מתלבטת על מישהי ובודקת את זה" / "כן בע"ה בקרוב".
אחרי שהסרנו בע"ה את המתח שסביב "מה החברה תגיד עלי", אפשר להמשיך ולדון בעניין לכשעצמו.

גם למשפיעה יש משפיעה
המשפיעה שתבחרי בסיעתא דשמיא, היא גם בן אדם. גם לה עצמה יש משפיעה גם לה יש חולשות, והיא יודעת שכל אחת מתמודדת עם בעיות. לכן כשתדברי איתה תכניסי לעצמך: אני בסדר כמו שאני, עם החולשות ועם השאלות. להפך, זה שאני מוכנה להתמודד ולהתייעץ, למרות הקושי, מראה שאני חזקה יותר.
יקירתי, מקווה ש"תורת המשפיעות" שכתבתי כאן יכולה לגעת בלבך ולענות על שאלתך. זכרי שמשפיעה זהו עניין אישי שמותר לך לפעול בו לפי הקצב והיכולות שלך.
נשמח לעזור גם בהמשך אם תרצי.

איתך בדרך, רבקי

rivki@shutafotbaderech.co.il

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
ביי ביי, ירוקת עיניים🥹
16

ירוקת עיניים

כמו שהרבה ממכן שמתן לב. או שלא. לאחרונה יש מלא שותפות שקוראות לעצמן צבע פלוס ...
למרות הג'ינסים
פרח

פיאגו

ב"ה זה לא נכון, לא אמיתי. אבל היא הייתה שם, עם כל החבר'ה עם הבגדים הלא ד...
אז קבלו בלוגלוגון חדשדש שיוסיף קצת צבע לחיים (אני מקווה)
73

נוחי נוח

אזזז קבלווו סדרה חמודה על פנימיסטית ושות' 🥱 (זה הסמל של פנימיסטית.. ב5 שעות ש...
ניתוח שירים/2
newEmotionIcon_24

סטיקר✌️

מכירות את השיר השפן הקטן? ובכן, זה שיר שאין לי שמץ מאיפה אני מכירה אותו, מאמי...
תגליתי הגדולה... ממלכה במבחן
14

רעואל

רגע לפני.. זאת רק אני או שמאז שהתחלתי להעלות את הקצרצרים של 'ממלכה לחיים' התג...
מודה אני לפניך 😶
53

קרלו

קול צרוד קצת, מחוספס בקצוות. לא עולה עד הסוף ומזייף בירידה. וככה זה הכי יפה ש...
שניונת!!
28

🩷קוסקוס

זה פשוט לוקח שניונת!! שניונת!! ללחוץ על 🩷 פשוט. שניונת. וכל מי שרואה שהפוסט ש...
בּלה בּלה בּלה.
79

לאכפתלי.

אין לי מילים. ואין שקט ויש יותר מידי כאב והכל מעורבב. לא זכרתי שהסכמתי למישהו...
פוסטים חדשים
זמן לצחוק...5]
פרצוף

מאירה

הרווח בין המיטה לקיר יכול להכיל כל דבר חוץ מיד אנושית….. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
שומדבר
167177921163a5538b78e5b

פצפונת

שומדבר זה באמת כלום את לא יכולה לראות את זה ולא איך זה שורט לי עדיין כי ייבש...
גחלים לוחשות /6
כסא

אודיה

לפעמים, כשיש לה זמן לחשוב, היא מגיעה לתובנות חכמות. ממש כמו זו שיש לה עכשיו: ...
אני אמצא אותך
20

דומיה נפשי

עוד יום אפור. אני עולה למעלה ואין מי שיזכור את מה שהייתי את מה שהקרבתי לך כי ...
ביי ביי, ירוקת עיניים🥹
16

ירוקת עיניים

כמו שהרבה ממכן שמתן לב. או שלא. לאחרונה יש מלא שותפות שקוראות לעצמן צבע פלוס ...
תיכוני חב"ד בארץ
כוכב

חמודונת

אם הייתן יכולות לבחור איזה תיכון שאתן רוצות לאן הייתן הולכות? אני למשל שמעתי ...
סתם צריכה חוות דעת
167192224663a7824635a13

BE HAPPY

אז ככה: ישלי שיער טיפה גלי, באורך בינוני. אני לא אוהבת אותו בכללללל!! כל בוקר...
הסברים?
newEmotionIcon_03_55

חדשה ואהובה

היושש רק לפני כמה ימים התחלתי להשתמש באתר הזה ואני עדיין לא מבינה איך הוא הול...

15 תגובות

  1. וואו זה כ"כ יפה, התחברתי ממש לשאלה שלך..רק שאני ב"ה כבר אחרי..היום יש לי משפיעה ואנחנו לגמרי חברות..אבל בדיוק כמוך התביישתי ממש ונדרתי לעצמי שבחיים לא תיהיה לי משפיעה והינה יש לי;)

      1. חושבת שהתשובה שרבקי נתנה כבר אומרת הכל.. באמת שהלכתי לפי השלבים שבתשובה.. לאט לאט אבל בטוח ולגבי החברות אני אישית כן סיפרתי לחברות שלי שאני מושפעת;) עדיין לא אמרתי מי ואני לא בטוחה שחייבים גם לומר..נכון? 😉
        מעניין אותי אם החברות שלכן יודעות מי המשפיעה שלכן…שתפו:)

  2. שואלת מותק, את טועה ובגדול;) יש המון בנות שמרגישות את מה שכתבת, אחד-לאחד.
    אני אולי לא נראית כך אבל היה לי ברור ביותר ממאה אחוזים שמשפיעה לא תהיה לי לעולם! דיברתי על זה פעם עם אחת המורות שלי… אמרתי לה בפשטות שלי – אין ולא תהיה משפיעה. היא פתחה עלי כאלה עיניים והייתה המומה, אבל אני הייתי נחושה – לא, אין סיכוי שאני עושה את זה לעצמי. פשוט תיארת אותי בשאלה שלך אחד לאחד… אין לך מושג עד כמה.
    אבל הנה, היום יש לי. משפיעה. הדבר שהכי הביך אותי בעולם ועדיין מביך. אבל בסדר, לומדים לחיות עם זה. ועם הזמן זה נהיה פחות מביך, ויותר כיף, ואת מוצאת את עצמך מחכה לשיחה עם המשפיעה.
    אני לא יודעת מה אתך עכשיו:) אם לקחת, את בטוח מבינה את מה שאני כותבת. ואם לא – תקחי, מבטיחה לך שזה לא נושך ? ואפילו מעבר.

  3. וואו! רבקי תודה ענקית!!! הסברת ממש טוב! ובזכותך התקדמתי בעוד שלב!!.. אני בדיוק מתלבטת על אחת ולא יודעת אם היא באמת מתאימה להיות המשפיעה שלי..

  4. יאוו כלכך מזדהה עם השאלה אני כל מילה רק הקטע שיש לי בדרך כלל מלאאאא ביטחון עצמי אף מורה, חברה, מדריכה יכולה לדמיין שאין לי משפיעה אבל אין לי וממש קשה לי לחשוב על לבקש מאחת כזאת…. אבל זה גם ממש ממש חסר לי
    ואם היא תסרב לי????
    או יותר גרוע תגיד שכן ובאמת היא לא רוצה????
    קיצר מזדהה איתך כלכך ומקווה בשבילך שתצליחי לעשות מה שנכון אני עצמי לא יודעת מזה קיצר תצליחיייייי אוהבתתתת

  5. האמת, עזרת לי מאוד מאוד מצאתי משפיעה כתבתי לה כי לא העזתי לשאול לה בפה והחשב אני בשלב של המתך אם תסקים.. ואני משתגעת יום שלם לי לדעת מה אני צריחה לענות לה אם תגיד לי כן ומה אלי לומר לה אם תגיד לי לא ואם כן,אני צריחה לדרוש בשלומה?? אני משתגעתתת
    האמת, שיש לי כזאת משפיע רצינית אבל כשהיא רוצה היא מצחיקה ואוהבת והאובה

    והאמת כשפתחנו בכיתה שלנו את נוסה המשפיע והמושפעת -הסמקתי
    שעלו אותי עם יש לי [ואני החת מהבנות הכי חסידיות בכיתה ] עניתי "יש בעולם משהיא שמחקה לי וגבר דיברתי היתה אבל עד לא ענתה לישובה" ושאלו אותי מי זאת עניתי "לא כל דבר אומרים"
    ושאלתי את החברה שלי: "אני לא עונה מי שלי עולי תעני את לי מי זאת??" והיא המרה "זאתי הבת של המורה חני כהן" היתי עמומה עמדתי דום וחשבתי וולה עם היא משפיעה אז הכל טוב ואז היא ועסה אותי והמרה "אבל מצאתי משהיאהחרת יותר בצחוקים וברציני והמרתי לה אז זה וזאו" ואז המתרתי הלאה מלן שהלות אך היא והיא ענתה לי תשובות שמצאו חן בעיני והאמת היתי מעדיפה את המורה שלי, אבל אני חצי חצי בישנית כלומר לני לא בישנית כשמדובר בזולת אבל כשמדובר בי אני בלי בתחון בכלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות