להתגבר על הבגרות

icon_set_3_13
Soo

בגרויות זה לא מה שחשבתי(תן)
אני מסייגת את דברי מראש בכך שיש בנות שיותר מאותגרות בלמידה מהבנות הממוצעות ולכן הפוסט הזה לא ממש יסייע להן. קהל היעד של הפוסט הזה הוא לכ70% מהבנות. (בנות ממוצעות, בנות שהן קצת מתחת לממוצע וכל אלו שמעליו).
התחלת שנה? מתלבטת בין חמש יחידות, שלוש, או ארבע? חושבת לעלות הקבצה או לרדת?
היי, רגע לפני שאת מחליטה, תני לי לשתף אותך מזווית ראיה שונה.

נעים להכיר. אני בוגרת 13 שנות לימוד, (באמצע התואר למי שתוהה) וסיימתי תיכון עם מקסימום היחידות שיכולתי.
כלומר: 5 יח"ל במתמטיקה, 5 יח"ל באנגלית ועוד כמה 5ים במקצועות נוספים, שלא אפרט כאן.
ובקיצור, בתעודת הבגרות שלי אין את הספרות 4 ו3.

עוד מכיתה ח' הצהרתי לכל מי שרק היה מוכן לשמוע, שאעשה בהכל 5 יחידות ושלא אתפשר על פחות. ובאמת? התוצאות מוכיחות זאת.

אבל, וכאן יש אבל גדול. עצום אפילו.
נתחיל ממתמטיקה.
במתמטיקה שמו אותי בהתחלה ב4 והתעקשתי לעלות, אך התעצלתי להשקיע במשך 4 שנים. השקעתי בעיקר בהתחלות שנה ואז ירד לי מזה. למי שלא יודעת, בלי השקעה, נושרים ברגע. חברות שלי ישבו בהפסקות ופתרו שאלות להנאתן, כמו פיצוחים. לי? זה לא דיבר בגרם.
אך במתמטיקה אין חוכמות. קיבלתי ציונים שמרבית הבנות כאן לא תפגושנה בחייהן, כמו 31 ועוד…

למרות זאת, לא הסכמתי לעצמי לרדת. בראיה של אז, חשבתי: עדיף להיות זנב לאריות ולא ראש לשועלים. מי שחושבת שזה מגוחך, אני מסכימה איתה. אבל זה מה שחשבתי. בליבי ידעתי שאם אשקיע, אני בעזרת ה' אצליח. אבל לא עשיתי עם הידיעה הזו שום דבר.
והתוצאה? לא היתה מרנינה בכלל.

שבועיים לפני מועד א' ואחר כך גם שבועיים לפני מועד ב', נכנסתי לזה בכל הכח. אכלתי, נשמתי וישנתי מתמטיקה. החלומות שלי נעו בין נוסחאות ומשפטים. לא יודעת אם זה היה שווה או לא, בסופו של דבר, הצלחתי לעבור. ציון עובר ולא יותר. לי לא היה אכפת. העיקר שקיבלתי את הבונוס השמן של 35 נקודות. (זה כמה נקודות מעל עובר של הבגרות)

באנגלית, הסיפור היה דומה.
לא השקעתי בכלל. מלבד בעבודות שהגשתי אותן מסודרות ומתוקתקות. לא למדתי, לא עשיתי שיעורי בית. כלום. אך לפחות בשיעורים הייתי נוכחת.

את הבגרות של י"א עברתי בציון סביר. בכיתה י"ב אחרי המבחן הראשון, המורה ביקשה ממני לעשות את הבגרות של 4, כי כנראה לא אעבור.
עשיתי. ונשארתי ב5 יחידות. התחלתי להיות רצינית יותר וללמוד לבגרות בעל פה ובכתב. הצלחתי ברוך ה'.
הציון הסופי שלי ב5 יח"ל אנגלית, הוא קרוב ל90.

במקצועות הנוספים שעשיתי 5 יחידות גם לא השקעתי יותר מדי, אבל קיבלתי בין 85 ל95. ייתכן שמה שהציל לי את הציונים היו העבודות, בהן השקעתי את כל נשמתי.

ולמה אני מספרת לכן את כל זה? כי אחרי כל התלאות הנ"ל, הדבר היחיד שקיבלתי היה דף דקיק ומעוטר שעליו כתוב שסיימתי את הבגרויות בהצלחה ועוד דף לבן וצפוף עם פירוט ציונים. זהו. אין לי מה לעשות עם זה.

בשביל להתקבל ללימודים לא הייתי צריכה להראות אותה לאף אחד וכעת התעודה המסכנה שלי שוכבת כאבן שאין לה הופכין. ה5-5-5-5-.. שהתלהבתי ממנו, לא משנה לי לשום דבר.

כאן מגיע החלק החשוב, אז קראי היטב.
אם בכוונתך להיות מתמטיקאית דגולה, מתכנתת מחשבים, הייטקיסטית ועוד כיד הדמיון הטובה עליך, תעשי 5 יחידות בהכל, (במידת היכולת שלך, כן?) תשקיעי מכיתה ט' ותגרפי מאיות. במקצועות אלו, ממוצע בגרויות גבוה מאוד, יכול להעניק לך מלגות קיום גבוהות וגם להעלות את ממוצע הפסיכומטרי.

אבל, אם זה לא הכיוון שלך, וגם בעוד 100 שנה, את לא תמצאי את עצמך שם, אל תחשבי על זה אפילו. מלבד תלאות, תסכול וזעם, לא תרוויחי כלום. אני לא אומרת לזלזל. רק אל תרחקנה לכת.

אני כן ממליצה, לכל אחת, לעשות 5 יחידות באנגלית. או לפחות לנסות. להתחיל ישר מ4, לדעתי זה בזבוז. כאן טמונה המניה הרווחית ביותר. כאן שווה להשקיע זמן. וזמן הרי שווה כסף.

אנגלית, זה מקצוע שנצרך בהרבה מקומות לימודים ועבודה. לא נפרדים ממנו כל כך מהר. 5 יחידות יקלו עלייך בהמשך. זה לא רק לדוברות.
כן, גם אני לא דוברת. לא נחשפתי לאנגלית, מלבד במסגרת בית הספר.
גם כיום לא הפכתי לדוברת בעקבות 5 יחידות. אני מגמגמת באותה הרמה כמו בנות מ4 והרבה מהן, יודעות הרבה יותר טוב ממני.

אז נכון שזה קצת מביך ללמוד עם דוברות באותה הקבצה, כשהאנגלית שלהן זורמת בקלות ואת מדברת לאט עם מבטא מוזר. עדיין שווה להתגבר על המבוכה ולעשות את זה. זה לא קשה. בפרט שהציון הסופי מורכב גם מעבודות ובגרות בעל פה, שאותם אפשר לעבור בקלות בציון גבוה.

לסיכום, כייפנה בתיכון, קחנה את הלימודים בקלות, תשקענה קצת באנגלית ובקודש וזה מאחוריכן.
אני לא מתחרטת על מה שעשיתי לרגע. כיוון שאם לא הייתי הולכת על הקצה, כנראה ששנות התיכון שלי היו עוברות במריחה אחת גדולה. אם ב5 יחידות הרשיתי לעצמי לעשות ככל העולה על רוחי, בפחות מזה, אני אפילו לא רוצה לחשוב ?.. אז לפחות רכשתי מעט מיומנויות למידה וסיגלתי לעצמי את היכולת לדגור על חומר, מה שלא עשיתי ביסודי בכלל.

זה מה שהיה טוב עבורי. ומה טוב עבורך?

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
דיאלוג 🤔🤓
ציפור

שמחה

שני הקולות שבאו מן הספסל האחורי באוטובוס היו נרגשים: -יכולנו להיות גדולים- אמ...
תזכורת קטנה..🩷
15

ירוקה:)

השם תגביה אותי עוד, אני רוצה לגבוה". ככה הייתי מתפללת, מבקשת. בקשה אחת, ...
newEmotionIcon_21

מהדורה מוגבלת

ההבנה הזאת שכל השירים, המשפטים החזקים, המילים היפות, שיכלו להוריד לי דמעות. ש...
תווי מכחול /4
new-emotion-icons_36

סימה א.

פרק ד': אופיר הלכה, ועל אף שאין ילד נוסף היום שצריך לבקר בקליניקה, עדנה נותרת...
בחיים. לא.
newEmotionIcon_22

מאטי

לא מפריע לי כלום כמעט. מאז שדיברתי טיפה, ויצא לי שטף. במקום לשתוק הקאתי מילים...
אהבה ללא אינטרס
72

מושקי

אישה ניגשה לרבי ושאלה אותו, רבי. זה ממש קשה לי, שאני מסתכלת על אנשים, על חברי...
להשיג את השעון...
icon_set_3_48

נחלה

בערב יום העצמאות, שחררו אותנו, ילדות כיתה ד'. בשעה בערך-12:30. אז עלינו על הה...
כי תשרי זה מהות
72

באה בשלום

והנה ממש כמו בסיפורים המונית מתקרבת ל770 עומדת ולא מעכלת שאני כאן סווענסווענט...
פוסטים חדשים
חברות, אני, והאתר
חיתוכי-אייקונים-ריבועים_38

אנוכי:)

יש לי כמה שאלות: 1- יש לך משתמש נוסף באתר שבו את משתפת? 2- חברות שלך יודעות א...
מקום לפרוק_3
167192224363a7824363fb6

ניילונית

היי שותפות! זה בדיוק המקום שלכן לפרוק:) והפעם בסגנון קצת יותר קליל, כסףף שפכו...
ממלכה לחיים 61
newEmotionIcon_03_48

רעואל

"כאשר עומדים מול אויב הרוצה לראות את דמך ודם עמך נספגים באדמה – אי...
newEmotionIcon_03_54

מישהי

מתי חברות טובה נקראת קשר בריא ומתי היא חוצה את הגבול?
ככה?
167192228263a7826a5c514

LOVE

לא נראלי שכל לב שבור הוא לב טוב אבל כל לב טוב הוא שבור..?
כן מפחיד!!!!!!
emotion_icon_05

מאטי

אולי זה לא מפחיד לאהוב כשהברירה היחידה היא להיות לבד.
מהיום...🙏
167192227863a78266a73e5

שמחה

מהיום אני חושבת לפני שאני מגיבה. מהיום אני מנסה להיות נחמדה לסביבה. מהיום לא ...
הכל עובר.
פרצוף

אגם.

כשקשה לך, תזכרי: הכל עובר, הכל חולף. הכל משמים, והכל לטובה. ( אצלי זה עוב...

32 תגובות

    1. גם אני אותו דבר:)
      יש לי יכולת לעשות 5 יחידות מתמטיקה אבל אני מעדיפה לקבל מאיות ב4 יחידות ולא פחות מזה ב5…

    1. כןןן!
      קודם כל, זה מתמטיקה, לא חשבון. דבר שני, אם את לא רוצה להיות מתמטיקאית 5 יחידות זה שטויות. בדיוק אותו דבר כמו 4.

    2. בתור אחת שעשתה 4 יחידות מתמטיקה ולא חלמה על 5 כי בקושי שרדתי את ה-4,
      אני לא יודעת להגיד לך עד כמה הפער גדול.
      אבל חשוב שתשאלי בנות מ-5 ו-4 איך הולך להן, כמה הן משקיעות, איך הן לומדות.
      אחרי שתדעי תשאלי את עצמך מה מתאים לך,
      כי גם אם לא תעשי כלום עם ה-5 יחידות מתמטיקה אבל תהני ללמוד אותם, אולי זה שווה לך.
      או להיפך, אולי מגניב להיות ב-5 יחידות אבל אם זה מדי קשה לך אולי לא כדאי לך.
      שורה תחתונה, (לפי דעתי שלא מחייבת אותך)
      תשובות מהאתר כאן יכולות קצת לכוון אותך, אבל לדעתי זה לא מספיק.
      כדאי לך לברר אצל חברות ובעיקר אצל עצמך.
      בהצלחה לך❤

    3. הפער הוא משמעותי מאוד. מאוד.
      את צריכה ללמוד כפול זמן בשבוע כדי להצליח בבגרות. בכיתה י"ב יש חומר מאוד מורכב ש4 יחידות בכלל לא לומדות. וגם בנושאים החופפים, ב5 מעמיקים יותר.

      אם את לא צריכה, אל תעשי. 4 זה מעולה.

  1. קודם כל, פוסט מאוד חשוב. את ממש חכמה!
    דבר שני, לי יש דעה ואסטרטגיה שונים קצת משלך. אז באנגלית – נכון, חייב את המקסימום! אבל אם אני נגיד מעדיפה לקבל 100 במתמטיקה ב3 יח"ל מאשר 47 ב5 יח"ל…
    ובאנגלית ב4 יח"ל – 90 ומעלה מאשר 50 ב5 יח"ל.
    לא אומרת שזה מה שעשיתי וככה קיבלתי, סתם זרקתי?

    1. בין 3 יחידות ו5 במתמ', יש פער עצום. אפילו החומר שונה בחלקו. לכן אין כל כך מה להשוות ביניהם. ובאמת ישנם מקרים שעדיף לקבל 90- 100 בהקבצה נמוכה יותר מאשר 60 במאמץ על ההכי קשה. ציינתי שזו לא היתה בחירה מוצלחת עבורי, מהבחינה הזו. זו כן היתה בחירה מוצלחת בגלל דברים אחרים שהרווחתי, כמו שלמדתי להשקיע וכו'.

  2. אני בהחלט מתכננת שהכל יהיה 5 יחידות
    אבל לא כי אני רוצה להיות מתמטיקאית דגולה או מורה לאנגלית….
    זה כי אני אוהבת ללמוד, וזה חשוב לי כמו לנשום…

  3. אבל יש את הממוצע בגרויות, ואם אני נשארת ב5 יח' אז ישלי 35 נקודות בונוס לממוצע שזה מלאא לעומת 4 יח' שזה רק 12.5 נק'..
    למה הממוצע בגרויות משפיע?

    1. זה יחסית פשוט. כשמחלקים משהו לארבע וכשמחלקים לחמש, איזה חלק מתקבל גדול יותר?

      כדי שהממוצע יהיה הגיוני נותנים בונוס גדול ל5 (כמובן גם כי זה קשה יותר)..
      אם את מקבלת 60 ב5 ו90 ב4, הממוצע יהיה כמעט זהה. ולכן ציון סופי מתחת ל70 ב5 יחידות הוא פשוט לא משתלם. אפילו עם הבונוס. זה יכול להוריד את הממוצע.

  4. אני כולה טטית ושמו אותי בחמש יחידות חשבון
    מה אתן אומרות כדאי לי לרדת לארבע? כאילו הבנתי שבחמש נותנים לך פלוסים בבגרויות? זה לא שווה את זה? לרדת?

  5. וואו תודה אני באמת מתלבטת אם לעשות 5 יחידות באנגלית למרות שאיפה שאני לומדת רובן עשו 3 כלומר הרמה ממש נמוכה ואין הקבצות ככה שאני יצטרך ללמוד לבד..
    השנה כשהייתי ביא עשיתי את כל הבגרות של 4 יחידות וכיביכול גמרתי עם אנגלית… מתלבטת

  6. אני עכשיו לומדת 5 יחידות באנגלית ו4 במתמטיקה
    כיתה יא
    וכל השנתים הקודמות היתי הורגת את עצמי כדי לקבל ציונים טובים
    כרגע הממוצע שלי בשתי המקצועות הוא בין 80-90 ואני ממש שמחה שנשארתי בהקבצות האלו
    רק השאלה שלי לגבי ההקבצה במתמטיקה כי אני לא מתכננת להיות מתכנתת או משו ולפי מה שאת אומרת לא צריך בכלל את הציונים מה לעשות<?
    גרמת לי לחשוב שזה סבבי לרדת??

    1. למקום לימודים שאני הלכתי לא היה צריך. אבל למשל למכללת בית רבקה כן צריך למסלולים מסוימים 4 יחידות במתמטיקה. וכנ"ל לגבי עוד מקומות. ולא מספיק רק ממוצע ציונים (כמו שלי היה).
      אם את כבר שם, אל תרדי סתם. כדי לא להגביל לעצמך את האפשרויות להתקבל לכל מיני מקומות.

  7. Soo תודה רבה על הפוסט! עזרת לי מאוד!!!
    רק שאלה קטנה: הבנתי מהתגובות שלך שכן שווה לעשות 5 יח"ל באנגלית, אם אני ב-4 גבוה (בסופו של דבר בגרות של 4) ואני מהממוצעות מינוס שם (טובה בדקדוק אבל יש לי אוצר מילים מאוד מאדו דל), שווה למות בשביל 5 יח"ל? (אם אעשה 5 יח"ל באנגלית כל הבגרות שלי תיהיה 5)

    1. תודה רבה לך.
      בקשר לאנגלית, זה באמת שווה 5 יחידות. אבל את צריכה לדבר עם המורה שלך לאנגלית ולוודא, אם אכן זה מתאים לך. אם את תסתדרי שם ולא תצטרכי לקרוע את עצמך וזה יבוא על חשבון מקצועות אחרים.

  8. אוקי, אז אם תשאלו לדעתי- אני חושבת שבחיים הכי טוב זה לשאוף גבוה.
    ככל שאת שואפת גובה יותר, את תגיעי גבוה יותר. זה לא משנה אם את רוצה להיות מתמטיקאית/רופאה דגולה או מטפלת במעון.
    אם את שואפת בינוני את תגיעי הרבה פחות מזה.
    אני עכשיו עושה את כל המאמצים כדי להיות בחמש יחידות בהכל. (בנות כבר צחקו עליי, אבל זה דווקא עשה לי חשק לעשות בדווקא?) אני רוצה להצליח. וזה לא משנה אם אני ארצה להשתמש בזה יותר מאוחר או לא.
    אני לא אחת שמחפשת כמה שפחות להשקיע. אני רוצה לתת את כל הנשמה שלי בלימודים ואני ממליצה לכולם לעשות כך.

    1. זה מצוין לשאוף גבוה.
      אבל כשלנסות להיות הכי טובה יפגע במוטיבציה שלך ובחשק וכששיעורי מתמטיקה הופכים להיות הכי שנואים וחודשיים לתרגל לבגרות, זה לא מספיק, אז לגבי הטוב ביותר, אני לא בטוחה.

      כי לבת כזאת הטוב ביותר שלה הוא קצת פחות ממה שאחרים חושבים. אבל זה לא אומר שזה באמת פחות טוב.
      כל אחת והפסגה שלה. כל אחת והמקסימום שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות