מה, השתגעת?
אני יודעת שאת לא בקטע של לבשל בשבת.
זה ברור לי.
אבל מה מסתבר?
שיש אפשרות שבלי כוונה אנחנו עושות את זה בלי לדעת בכלל!
ואם אפשר לשמור שבת כהלכתה, למה לא, בעצם?
יש כמה הלכות בנושא, נתמקד הפעם בב-2 מהן
סיר העומד על גבי הפלטה אסור לבחוש בו או להוציא בכף/מצקת ממנו, גם אם התבשיל כבר התבשל כל צורכו.
גם סיר שירד כבר מהפלטה והתבשל כל צרכו יש להחמיר ולא לבחוש בו, אבל אפשר להוציא ממנו בעזרת כף בלי לבחוש.
סיר או מיחם העומד על גבי הפלטה/ מתחמם גם אם התבשל כל צרכו יש להימנע מלכסותו בשבת, מפני שעל ידי הכיסוי התבשיל מעלה את מעלות הרתיחה.
אז, שימו לב:)
5 תגובות
אני חושבת שיש בזה דעות גם בתוך חב"ד יכול להיות?
אנחנו נוהגים אחרת נראה לי..
מעניין
יפה, נראלי שהכרתי את זה כבר, אבל תודה על הריענון..
יפהה!
תודה שהזכרת!!
תודה רבה!
כדאי גם להזכיר את העניין של הכנת תה שאם לא עושים את זה נכון עוברים על מלאכת מבשל