היום אני מבינה
זה היה ממזמן. אני ואת עוד היינו קטנות. וכך גם המחשבות שלנו ותפיסת העולם שלנו… הכל היה מצומצם ומרובע. תחום מאוד.
אני לא יודעת אם החלפנו מילה במשך שנה/ שנה וחצי. לא כי את אחת מעצבנת או פוגעת… פשוט סתם. כי לא הכרתי אותך. שפטתי אותך על פי החיצוניות.
והאמת שזה היה שגוי, כי את יותר ממה שאת נראית…
יום אחד, אין לי מושג איך, ישבנו ודיברנו במשך שעות ונדהמתי ממך.
מהחכמה שבך, מהכושר הרטורי שלך, מהאישיות שלך, מהחכמת חיים שחלקת איתי…
ומאז הכל היסטוריה.
והיום, אנחנו יכולות לבלות ביחד שעות אינספור ולדבר…
היום אני מבינה שאם הייתי ממשיכה להיתפס רק בדמות החיצונית שלך
(שקטה, עדינה, אצילית, טובה ונעימה)
בכיתה, הייתי מפסידה את אחת החברות היותר קרובות שלי. ורק לעצם המחשבה הזו אני נחרדת…
אז תודה לך שאת חברה קרובה, ותודה שבזכותך אני יודעת לצאת מעצמי ולא להישאר מינוס בריבוע…
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
10 תגובות
וואוו מאוד מאוד יפה!!!
גם לי הייתה תקופה כזו ששפטתי על פי חיצוניות עד שהכרתי את הבנאדם מקרוב..
אני יצטט ויסביר:רַבִּי יוֹסֵי בַר יְהוּדָה אִישׁ כְּפַר הַבַּבְלִי אוֹמֵר: הַלּוֹמֵד מִן הַקְּטַנִּים לְמָה הוּא דוֹמֶה ? לְאוֹכֵל עֲנָבִים קֵהוֹת וְשׁוֹתֶה יַיִן מִגִּתּוֹ. וְהַלּוֹמֵד מִן הַזְּקֵנִים לְמָה הוּא דוֹמֶה? לְאוֹכֵל עֲנָבִים בְּשׁוּלוֹת וְשׁוֹתֶה יַיִן יָשָׁן. רַבִּי אוֹמֵר: אַל תִּסְתַּכֵּל בַּקַּנְקַן, אֶלָּא בַמֶּה שֶׁיֶּשׁ בּוֹ. יִֵשׁ קַנְקַן חָדָשׁ מָלֵא יָשָׁן, וְיָשָׁן שֶׁאֲפִלּוּ חָדָשׁ אֵין בּו.
רבי יוסי ממליץ לא ללמוד מילדים קטנים, כשם שלא מומלץ לאכול ענבים שטרם הבשילו, או יין שטרם עבר עיבוד והתיישנות. לעומת זאת, מי שלמד מן הזקנים, דומה למי שאכל ענבים בשלים וטעימים ושותה יין שטעמו משתבח עם השנים. עונה לו כנגדו רבי יהודה הנשיא: אל תדון דבר על פי מראהו. לעיתים יש בקנקן חדש יין ישן משובח, ואילו הקנקן הישן עלול להיות ריק מכל יין. והסביר הרמב"ם את דברי רבי: "אמר רבי, לא תבחן היין בקנקניו, כי יש קנקן חדש ובו יין ישן, וקנקן ישן ריקם ואין דבר בו – כן יש בחורים ששאלותיהם וחכמותיהם זכות, לא התערב בהם ספק, כיין ישן שנבדלו שמריו ממנו. ויש זקנים שאין להם חכמה כלל, ואין צריך לומר שאין להם חכמה מעורבת ומבולבלת"
במילים אחרות, המלצתו של רבי יהודה הנשיא היא לבדוק כל דבר ואדם על פי תוכנו, ולא על פי מראהו החיצוני.
ממש אהבתי, רחלי!
יפהה
מזדהה
אהבתי את ההגדרה של מינוס בריבוע:)
חייבת לציין שמינוס בריבוע זה פלוס;)
אני גם חשבתי עלזה
חשבתי שהמשמעות של הצירוף הזה זה כאילו להיות כלום.. כי הוא מתבטל.
אשמח לדעת מה כוונת המשוררת;)
וממש הזדהתי!!
חלק מהקטעים פשוט הרגשתי שכתבתי בעצמי!
ידוע…
כוונתי היתה לומר שכאשר ממשיכים להיות בריבוע זה סתם מינוס.
אבל כשמחליטים לצאת מהריבוע אז המינוס נהפך לפלוס..
עמוק קצת. לא חשבתי שמישהי תעלה על זה…
חח אוקיי
אהבתי
וואו איזהה כיףף לך!!!!:*
מקנאה בך!! (כמובן שבקטע טוב:)))
ואוו!! מהממת!!
מצדיעה לך!!