יום בחיי ילדה עם רטלין ובלעדיו

Sol

בימי בצפר.
אני רוצה לכתוב לכן איך אני מרגישה עם הפרעת קשב וריכוז
ואיך נראה היום שלי עם רטלין ואיך נראה בלי ות'אמת קשה לי להאמין שמשהי קראה הכל
רעש הצילצול נישמע אני מתהלכת למקום הקבוע שלי בכיתה כששיר מתנגן לי בראש ותוך כדי מזמרת בקול ואולי קצת תנועות קטנות עם הידיים.
המורה נכנסת ואני נעמדת בקוצר רוח
אני על קוצים ורוצה לשבת, המורה מאשרת ואני מאושרת
אחרי דקותיים אני משנה את תנוחת הידיים
זה חוזר על עצמו יותר מכפליים
הסידור פתוח והמחשבות רצות
והינה מתחיל הדיבורים המורה מעירה לי ואז עוד איזה כמה פעמים..
מתחיל להמאס עלי להיות בתוך הכיתה, אני יוצאת
מה לעשות שקשה לי להיות עם עיניים בסידור ולהתכוון למילים מבלי לשנות תזוזות כל הזמן ולרחף במערבולות של מחשבות
כשחזרתי לכיתה הוצאתי קלמר פלוס מחברת וכמה שירים אני מחברת
כי זהו אני כבר משועממת.
מתחיל לו השיעור, הדיבורים והערות שלי לא נחות כי מזמן אני עושה לעצמי הנחות
על ללמוד מי בכלל מדבר ולהיות בשקט מי זוכר
מרגישה טיפשה .

בהפסקה אני במצב כפית במרכז המעגל יורה בדיחות ואין ילדות שנשארות אדישות. בצילצול הראש קצת התפזר כי הלכתי לכיתה ונזכרתי שצריך לקחת מהלוקר את הציוד הלא שמיש לשיעור אז חזרתי ללוקרים ובדרך פוגשת את שירה ומחליפה איתה איזה כמה מילים אני בכלל לא הצלחתי לקלוט מה היא אמרה מרוב ההמולה שהייתה שם, העיניים שלי רצות לצדדים יאאא הינה דבורייי נלך להגיד לה שלום כי מזמן לא ראיתי אותה. בדרך חילקתי כיף לשרי נכנסתי רגע לשירותים לחדש את הקוקו ושכחתי מזמן את דבורי…

וואיי אמאלה לגמרי אבדתי אתזה.
נכנסתי לכיתה ויש לי איחור
מתחיל השיעור אני שוב מורחת את הזמן עם קוצים על הכיסא בלי הצלחה לקלוט מה המורה רוצה מחיי המבוזבזים
וכמובן שלא שוכחת לשלוח הערות חצופות בנוגע לעניין
אני מרימה יד שמבקשת לצאת ל'שרותים' או במילים אחרות למפגש חברות כי כמה אפשר להיסתגר בכיתה הזאת! בחוץ מכירים אותי ולא ישכחו לזרוק לי איזה 'ואי את תמיד בחוץץץ'.
אה בואו נדבר על המבחנים, כבר שכחתי איך נראים המספרים שמעל חמישים
כי לא פגשתי ציונים שמזה הם יותר טובים ובצדק.. כי אנלא משקיעה שום מאמץ בעניין ולא מרגישה ביאוס.

טוב קראתן עכשיו את היום בלי הרטלין ^
תמשיכו כדי לראות תהבדל של איך נראה שכן לקחתי

 

נכנסת לכיתה בבוקר מכינה את הסידור יושבת במקום ומדברת עם החברה שלידי. המורה נכנסת, אני נעמדת מחכה להוראה כדי לשבת
יש לי איזה צמרמורת מוזרה בגוף וגם נתפס לי הצוואר קצת
אבל התחלתי תפילה והיא לא הייתה מהירה, מלאת כוונה
אפילו אמרתי חת"ת
שיעור תורה התחיל ופותחת את החומש מרימה עניים למורה
אני בהחלט מקשיבה. עכשיו המורה רוצה להכתיב לנו אז אני ממתינה
והופה היא התחילה
אני מאד עוקבת אחרי הנאמר וכל התפרצות מיותרת כמו 'המורה זה כבר לא בכותרת? המורה אפשר מההתחלה?' פשוט מחרפן אותיייי כאילו מהה אתן שואלות את זההה מה לא היה ברור במה שהמורה אמרההה אוף איתןן.
אמא אמרה שאם אני לוקחת את הכדור הזה אני חייבת לאכול אחרת אהיה חסרת סבלנות או כל מיני תופעות לואי כמו שרירים תפוסים צמרמורת או הרגשה מוזרה כללית בגוף.
בהפסקה ישבתי עם החברות ואכלתי למרות שלא הייתי רעבה בכלל
הפעם לא היה מצחיק במעגל כאילו רק הן צחקו… החברות נראו לי תינוקיות כאלה
ואי כמה אנלי כח אליהן
ואז בת שבע החמודה עברה שם וזרקה לי משפט כנראה סתם רצתה ממני יחס… היא אחלה כן? אבל כאילו תינוקת אם את רוצה שנהיה חברות לא צריך טריקים מוזרים וצומיסטיים פשוט תצטרפי למעגל ונדבר…

הינה הצילצול ואז קמה ללוקר לקחת ציוד וחוזרת לכיתה, הגעתי לפני המורה
אז הוצאתי מחברת כדי לצייר קצת.
התחיל השיעור ואני משתתפת מעולה!! קלטתי תחומר בתורה הפעם ואני גאה בעצמי
אבל יש בתוכי קול מדוכדך שאומר
'את כישלון ברמה שאת צריכה לקחת כדור שישנה אותך על מנת לסדר את הראש שלך שיהיה מפוקס'
בסוף השיעור אמרה לי לגשת אליה והחמיאה לי על ההקשבה המיוחדת
היו לי דמעות בעניים, דמעות של צער

חשבתי בלב: זה לא היה אני שהקשבתי זה הרטלין… זו לא אני החכמה הזאת שעושה ת'דפי עבודה ושואלת שאלות לעניין.
אני זאת ילדה מפוזרת שוויתרה לעצמה אז כבר לא לומדת ו מרגישה טיפשה
ילדה כזאת שתמיד צוחקת אולי הצחוק הוא כדי להדחיק את העצבות שמסתתרת בי מהעבר?.

אז זהו זה ההבדל נכון שגדול? תדעו שזה קשה לבחור לקחת את הכדור כדי להצליח ללמוד או בכלל להיות מרוכזת ומפוקסת כי אני מוותרת כאן על האישיותאופי שלי.
התופעות שיש לי יחד עם הכדור למי שפספסה:
שימת לב לפרטים כלליים, פחות התפרצויות בשיעור, הצלחה בלשבת המון זמן בשיעור בלי הרגשת צורך לצאת, התמקדות במה שנדרש ממני וכמובן הקשבה וריכוז.

הפחות נעימים:

משומה פחות הומור, חוסר הרגשת רעב או עייפות, שמקרה של חוסר אכילה ושינה יש תופעות לא נעימות נרחבות כגון תשישות, צמרמורות, הרגשת הגוף (למשל אם תהיה לי שערה נשורה בתוך הקוקו זה ממש יפריע לי) -אנלי מושג איך להסביר את זה אבל כן זה קורה…

והמסר שאני רוצה להעביר זה תעריכו בנות שקשה להן ובכל זאת לא ויתרו או כאלה שעוזרות לעצמן אה וגם תפסיקו להוציא סטיגמות על רטלין!!!

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
דיאלוג 🤔🤓
ציפור

שמחה

שני הקולות שבאו מן הספסל האחורי באוטובוס היו נרגשים: -יכולנו להיות גדולים- אמ...
תזכורת קטנה..🩷
15

ירוקה:)

השם תגביה אותי עוד, אני רוצה לגבוה". ככה הייתי מתפללת, מבקשת. בקשה אחת, ...
newEmotionIcon_21

מהדורה מוגבלת

ההבנה הזאת שכל השירים, המשפטים החזקים, המילים היפות, שיכלו להוריד לי דמעות. ש...
תווי מכחול /4
new-emotion-icons_36

סימה א.

פרק ד': אופיר הלכה, ועל אף שאין ילד נוסף היום שצריך לבקר בקליניקה, עדנה נותרת...
בחיים. לא.
newEmotionIcon_22

מאטי

לא מפריע לי כלום כמעט. מאז שדיברתי טיפה, ויצא לי שטף. במקום לשתוק הקאתי מילים...
אהבה ללא אינטרס
72

מושקי

אישה ניגשה לרבי ושאלה אותו, רבי. זה ממש קשה לי, שאני מסתכלת על אנשים, על חברי...
להשיג את השעון...
icon_set_3_48

נחלה

בערב יום העצמאות, שחררו אותנו, ילדות כיתה ד'. בשעה בערך-12:30. אז עלינו על הה...
כי תשרי זה מהות
72

באה בשלום

והנה ממש כמו בסיפורים המונית מתקרבת ל770 עומדת ולא מעכלת שאני כאן סווענסווענט...
פוסטים חדשים
חברות, אני, והאתר
חיתוכי-אייקונים-ריבועים_38

אנוכי:)

יש לי כמה שאלות: 1- יש לך משתמש נוסף באתר שבו את משתפת? 2- חברות שלך יודעות א...
מקום לפרוק_3
167192224363a7824363fb6

ניילונית

היי שותפות! זה בדיוק המקום שלכן לפרוק:) והפעם בסגנון קצת יותר קליל, כסףף שפכו...
ממלכה לחיים 61
newEmotionIcon_03_48

רעואל

"כאשר עומדים מול אויב הרוצה לראות את דמך ודם עמך נספגים באדמה – אי...
newEmotionIcon_03_54

מישהי

מתי חברות טובה נקראת קשר בריא ומתי היא חוצה את הגבול?
ככה?
167192228263a7826a5c514

LOVE

לא נראלי שכל לב שבור הוא לב טוב אבל כל לב טוב הוא שבור..?
כן מפחיד!!!!!!
emotion_icon_05

מאטי

אולי זה לא מפחיד לאהוב כשהברירה היחידה היא להיות לבד.
מהיום...🙏
167192227863a78266a73e5

שמחה

מהיום אני חושבת לפני שאני מגיבה. מהיום אני מנסה להיות נחמדה לסביבה. מהיום לא ...
הכל עובר.
פרצוף

אגם.

כשקשה לך, תזכרי: הכל עובר, הכל חולף. הכל משמים, והכל לטובה. ( אצלי זה עוב...

28 תגובות

  1. יא גמאני לוקחת רטלין וזה מרגיש לי שזה משנה אותי רגשית ובאופי ובהתנהלות שלי בכלל
    והחברות שסיפרתי להן שלקחתי(רק הקרובות כי זה סודי) מישומה אמרו שהן לא רואות הבדל אם לקחתי או לא
    ואם תשאלו למה זה סוד אצלי זה כי אני מרגישה שעדיין יש עלזה סטיגמות ואם אני אספר למשהי אז היא תשנה תמבט שלה עלי

  2. טוב אז קראתי הכל בצומת לב כי רציתי לדעת איך את מרגישה עוד מהכותרת… אני שמחה בשבילך כל כך שזה עוזר לך אבל אני אכתוב פה גם עוד צד כי לא לכולן זה כמוך, אז גם אני מאובחת עם בעית קשב וריכוז קשה אבל לא לוקחת ריטלין, למה? כי הוא פשוט לא עוזר לי, אומנם הוא עוזר לי להתרכז אז אני אף פעם לא באמת מתרכזת בשיעור ובמורה יותר בחברה שלידי, אני מרוכזת בזכותו, באמת, אבל לא במורה ובשיעור, הוא מדכא אותי, הוא מוריד לי את התאבון ואת הרצון לחיות בכלל. מעדיפה להיות על קוצים אבל בלעדיו. כי זאת אני ואלו הם חיי. אז שניה לפני שאתן קופצות למסקנות של "יאו אם זה כך אולי אני אקח גם למרות שאני בכלל לא מאובחנת?!" תחשבו שניה על ההשלכות של זה, אל תקחו בלי אישור של נוירולוג כי לא כל ילדה שמידי פעם קשה לה להתרכז זה אומר שהיא זקוקה לזה.

    1. ברור שכל אחד זה משפיע עליו שונה
      ויש לי חברות שמספרות על תופעות כמו שאת מספרת שיש לך, מבאס.
      אבל שתדעי שיש סוגים ומינונים שונים שאולי כדאי לנסות.
      וכמובן כמובן לנסות רק אחרי איבחון כי לקחת בלי הפניה זו אחריות גדולה מידי בלי לדעת תהשלכות של הדבר

  3. ואי את מתוקה!! ורטלין זה בסדר גמור!! כל הכבוד לך!! חוץ מזה שזו כן את החכמה הזו!! הרטלין פשוט עוזר לך להוציא את זה לפועל ולא ליבש את כל החוכמה שלך בתוך השכל. כל זה יכולות רק שלך, הרטלין לא עושה את האדם יותר חכם.

  4. סול,
    את גיבורה שאין מילים כאלה.
    ואני אומרת את זה בכנות גמורה.
    אני לא יכולה לתאר את עצמי בלי חוש הומור, או בלי להיות מרוכזת בשיעור לגמרי. ופה את כאילו צריכה לבחור בין שתי הדברים האלה.
    ואיי את גיבורה ואמיצה בכל יום שאת כן לוקחת.
    מעריכה אותך.
    באמת.
    מאחלת לך שתוכלי לקחת את זה, ותוכלי להמשיך לשמוח באמת, כי זה נראה לי הדבר היותר גרוע בריטלין.
    מאחלת לך שתוכלי לשמוח, ולהצליח!
    בהצלחה, סולי!

  5. וואו!
    יש לי כמה בנות בכיתה שלוקחות ריטלין ועכשיו אני ממש מבינה את הקושי שלהן.
    את מדהימה!!
    אין מילים.

  6. אמאלהההה
    איך את כתבת אותי???
    זה פשוט אבל תיאור שלי
    ממששש!!! תקשיבי
    רק מי שבאמת ככה יכולה להבין את התסכול!!!!! כיז ה מתסכל פשוט מסתכל
    וואי
    לפחות במבחנים יש לי ציונים גבוהים גם בלי ריטלין אבל אני פשוט לא לומדת
    אמאלה איך תיארת מדוייק מידי חח

  7. הי, אגב שקראתי הכל..נתפסתי על הקטע שבו אמרת שזה הכדור שממלא דפי עבודה ומתרכז-זו לא את.
    זה דוגמא ידועה אבל תחשבי על ילד שצריך משקפיים ויתעצבן כל יום שהמשקפיים הם אלו שרואות מהלוח זה לא הוא.. אז בואי תפנימי שהכדור זה *לא את* הוא לא לומד, הוא לא יושב.. הוא *עוזר לך* ללמוד לשבת להתרכז בדיוק כמו כל ילדה שהמשקפיים *עוזרות לה* לראות הם לא *רואות במקומה*.
    בהצלחה אהובה

  8. יאוו מצחיקק כמה הזדיהתיי
    תאמתי שלקחתי כבר פעם רטלין וההיתי בלימודים פצצה..
    אאבבלל
    בחברה פחות..
    ולא ההיתי אוכלת כלוםם (שזה דווקא טוב)
    אז עשיתי עם עצמי חשבון מה עדיף לי חכמה או חברה..
    והגעתי למסקנה שחברה…
    אז בהצלוחה לכל החסרות קשב…

  9. לא ממש קראתי את הפוסט שלך, התרכזתי בעיקר בכותרת ובקטע האחרון.

    גם לי יש הפרעת קשב ומרשם לרטלין, וכבר שנתיים אני כמעט ולא לוקחת כי זה לא ממש עוזר לי ובשעות ההשפעה יש לי כאבי ראש.

  10. וואו את כלכך מדהימה
    מלאא בהצלחה מהממת
    אני מזה מבינה אותךך
    מרגישה שגם אני צריכה ללכת לאבחון למה אניי…

  11. טויבי, אז קראתי הכל ?
    וחברה טובה שלי לוקחת רטלין, וכל העולם ואחותו יודעים את זה ואוהבים אותה מאדדד

    בת דודה שלי- מצטיינת דיקן באוניברסיטה, עם רטלין.

    אז בואו נעזוב את הסטיגמות כי הן רק עוצרות אותנו ולא מקדמות או מלמדות משהו. בסופו של דבר את תצטרכי להתמודד עם הבעיה.
    סטיגמה- לא תעזור. בכלל.

    ואת, כותבת מדהימה, מצליחה ב"ה עם הכדור. אבל אם השם לא היה נותן לך את כל השאר: שכל, הבנה, התמדה וכו'. הכדור באמת לא היה מועיל…
    הכדור משפיע בכך שמנטרל השפעות סביבתיות אחרות.

    מה עוד? מממ,
    אז זהו. פשוט נעשה מה שנכון וצריך בלי כל מיני מחשבות/ סטיגמות לא מקדמות.
    בואו נתמודד עם הבעיה ישר. ולא מדרך פתלתלה שתסתדר איכשהו עם הסטיגמות…
    ו— עוד משהו- גם על קשב וריכוז יש סטיגמות. הרבה. ויותר מזה- הרבה תופעות לוואי. בלימודים, בהרגשה שכלום לא עובד… וכו'.
    אז זהו. מי שקיבל הפניה מנוירולוג שייקח. זהו. בלי מחשבות לו ואם… ומי שלא, שיפתח לו שיטה להתמודד עם זה נכון.
    ו– נכון, אני מודה שאני אוהבת שחברה שלי בלי רטלין, אבל אני יודעת שזה טוב לה ולהצלחה שלה, וזה מספיק… ב"ה. כשהעניין הלימודים יירגע מעט, היא תוכל להפסיק לקחת בעז"ה…

    וכשמי כן אני- ארוך ?

  12. המליצו לי ריטלין ולא הסכמתי לקחת.
    יש שתי סוגים של קשב וריכוז, אחד זה היפרקטיביות השני זה לעופף.
    אני עם קשב וריכוז מאובחן אבל אני ממש ממש לא היפרקטיבית, ההפך. לא קמה מהכיסא?
    אני יותר בצד במעופף, יכולה ללכת את כל הדרך הביתה נגיד ופתאום לא לשים לב ולהיות כמה בתים אח"כ, או לפספס תחנות באוטובוס גם קרה… אבל בכיתה אני יכולה להקשיב ממש ממש טוב.
    אני חושבת שזה יותר שאני יכולה להתרכז ממש טוב אבל רק רק בדבר אחד! ואם זה מכוון לדבר הנכון לא צריך שום כדור.
    לכן אני לא הסכמתי לקחת ובכל זאת בבגרויות יש כאלה שאני קיבלתי יותר מ90.
    כנראה שצדקתי…

  13. להפרעה שלך קוראים בשפה המקצועית ADHD.
    קרי: הפרעות קשב וריכוז עם היפראקטיביות.

    בנות פה תיארו הפרעה נוספת- ADD,
    שזה הפרעות קשב וריכוז בלי היפראקטיביות.

  14. 'את כישלון ברמה שאת צריכה לקחת כדור שישנה אותך על מנת לסדר את הראש שלך שיהיה מפוקס'
    חשבתי בלב: זה לא היה אני שהקשבתי זה הריטלין… זו לא אני החכמה הזאת שעושה ת'דפי עבודה ושואלת שאלות לעניין.
    כשקראתי את המשפטים האלה הרגשתי איך הלב שלי מתכווץ.
    אני זקוקה למשקפיים בשביל לראות 6/6. אז אני כישלון ברמה שאני צריכה מתקן עם עדשות בשביל לסדר לי ת'עיניים בשביל לראות?
    ברור שלא!!! אז למה את לא רואה את זה אותו הדבר???

  15. תאמיני או לא, אבל קראתי הכלל!!
    תאמת אני לא לוקחת רטלין, אבל הזדהתי כמעט עם כל התופעות של הקשב וריכוז.

  16. וואו.
    מדהימה אחת
    אני לא יכולה להבין איך את מרגישה אבל הכתיבה שלך מהממת ונוגעת ואני מאחלת לך את כל הטו שבעולם❤

  17. יאווווווווו איך אני מסכימה עם כל מילה!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני עכשיו ב-י' ובסוף שנה שעברה היתה לי תקופה שלא לקחתי ריטלין. הרגשתי כלכך כמו שתיארת!! השנה החלטתי שאני לוקחת כל יום! וזה גם- בדיוק כמו כתבת עד הפיפס האחרון!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות