פרק 4

בית ספר לחיים/4

83
רבקי

פסקת טיעון

כשאני חושבת על זה היום, אני בושה ונכלמת. רק רוצה לטשטש את זה..
להכחיש כל קשר לאידיאולוגיה של רבקי ההיא. הקטנה. האגואיסטית הזאת. שחושבת רק על עצמה… מה שבטוח היום היא כבר אחרת.
זה היה בשיעור הבעה. המורה ביקשה שכל אחת תחשוב על נושא לפסקת טיעון. ואני מלאת טענות כרימון, ישר עלה לי הנושא בה' הידיעה.
מעולה! אז מה צריך כדי לטעון אם לא רצון עז להביע דעה על העוולה??
וכך ישבתי וכתבתי את כל טענותי על הדף, ניסחתי בבהירות, עם נימוקים, הסברים ודוגמאות ממש משכנעות! הגשתי למורה לבדיקה, והיא התפלאה על הרמה ועל נכונות הדברים.. ואז היא הציעה לי הצעה.
"רבקי, מה את אומרת? אולי נשלח את זה למשרד החינוך?" שאלה המורה בשיא הרצינות.
"אההממ.. משרד החינוך? אהה באמת?" הופתעתי.
"כן.. תחשבי על זה ונדבר. רק שימי לב על ההסבר פה ש…." וכך המורה עברה על הטיוטה ואישרה לי את המשך הכתיבה.
בשמחה ובצהלה פניתי לשיעור הבא – סדנת ליווי עם מורה מנחה. מדברים ודנים על ההתנדבות.
לפתע עלה במוחי רעיון. אציע למורה לקרוא את פסקת הטיעון שלי. שתדע בדיוק מה כיוון החשיבה שלי על ההתנדבות. מה נראה למשרד החינוך? למי יש זמן ללכת ולתרום מעצמי? אני תלמידת תיכון רצינית ועמוסה וממש לא משועממת! ויודעים מה, אם כבר ללכת ולתרום מעצמי, אז למה לחייב אותי לזה? שישים שעות בכל השנה? ופרויקט של עוד כמה שעות טובות… שלא נדבר על הדיווח המעיק הזה של שאלות חקרניות.. ועולה על כולן זה ההתניה. תעודת בגרות מחייבת עמידה בכל תנאי דרישת הבגרות של ההתנדבות. נו באמת! איך תרצו שיהיה לי זמן גם להתנדב וגם ללמוד ולהשקיע בבגרויות??
את מלוא טענותיי שיטחתי בפני המורה המלווה והיא חייכה לעצמה.
"את יודעת רבקי, אני מכינה ארוחות בוקר ליולדות בהתנדבות. אני רעיה לבעלי, אמא לילדים, מורה בבית הספר, אישה לעצמי.. אף אחד לא חייב אותי לתת. לתרום מעצמי. משרד החינוך רוצה ללמד אתכן על נתינה לאחר. לדעת שלמרות כל העומס ישנו ערך מוסף. לתת. אם כל אחד יחשוב רק על עצמו ולא יירתם לטובת האחר, איזה עולם יהיה לנו?" פנתה אלי ואל חברותיי לכיתה.
"איזה עולם?" הרהרתי. 'באמת, איזה עולם?'
אוי. באמת מה חשבתי לעצמי? למען ה'?
כמה אגו מרוכז בבן אדם אחד?! זה לא ייאמן… נכון. לא קל לתת. להעניק לאחר. באמת שהיום עמוס ומלא וגדוש ו.. מה לא?! אבל בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. כדי לתת. ומי כמונו, חסידות של הרבי יודעות מה זה ואיך זה לתת?!
אז פסקת הטיעון לא הגיעה למשרד החינוך ב"ה וטוב שכך. מסתמא זה היה מצורף לתיק אישי בתוספת הערה: 'תלמידה עם חוצפה ואגו בשמיים'. כך חזה לו דמיוני המפותח..
היום ב"ה אני מודה לה' שאני יכולה לתת. לא לכל אחד יש את היכולת הזאת… לתרום לעולם. האסימון אומנם נפל מאוחר אבל תמיד יש אפשרות לתקן. לעשות מעכשיו את ההתנדבות בשמחה. לתת מהלב באמת. ולא כי צריך. או כי חייב. פשוט להנות מהנתינה ולהודות עליה. לשמוח בכל שעת התנדבות כי זכיתי לתת.
וכשנותנים, מקבלים. זה מוכח.
"מאיר עיני שניהם" בפשטות.

 

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
תווי מכחול /4
new-emotion-icons_36
פרק ד': אופיר הלכה, ועל אף שאין ילד נוסף היום שצריך לבקר בקליניקה, עדנה נותרת...
הללו-יה [פירוש הת-הילי-ם] /14
אז הבטחתי לכן משבוע שעבר המשך… אז קבלו את הפרק ששמו ק-מ-ד-! אני באופן א...
תווי מכחול /3
עט
פרק ג': גל עשוי מים כסופים מתנפץ על החוף, לרגלי זאטוטון שמביט עליהם בערגה. הח...
תווי מכחול /2
27
פרק ב': פה פעור. עולם שלם של צבעים וצללים רוקד מול עיניה של אופיר. גלים סוערי...
תווי מכחול /1
icon_set_3_37
פרק א': מריחות עדינות של צבע כחול, נטיפים של לבן. התמונה משמיעה צלילים דקים ב...
הללו-יה [פירוש הת-הילי-ם] /13
86
פרק קל"ד אז היום במזל טוב שתי אחיות של חברות שלי מתחתנות. ואני דווקא רוצ...
חלונות קופצים
icon_66
קורה מעט מאוד שאני מדפדפת באלבום התמונות של חיי בנחת. לא ההוא שבמצלמה, שם אני...
הבוחר בנביאים טובים /48
icon_20
אליאב בן ישי. כבר דיברנו (נראלי חפרתי אבל אתן מתמודדות יופי..) על האח הקטן של...
פוסטים חדשים
יֵשׁ, אִם. טוֹוֶה.
יֵשׁ דְּבָרִים שֶׁמַּרְגִּיעַ לִרְאוֹת, אִם אַתְּ רְגוּעָה. יֵשׁ דְּבָרִים שׁ...

עיניים של ים

להפוך למישהי שאת לא
כאב זה להפוך למישו שאתה לא? ואנחנו הבעיה כשאין פיתרון? לזכור על מה נלחמים בשב...

הלוואי ולא

נשימה.
הִבַּטְתָּ אֶל הָאֹפֶק הֵם שָׁמְעוּ אוֹתְךָ: נוֹשֶׁמֶת, נוֹשֶׁמֶת. הִתְקָרַבְ...

שולינקה

חברות, אני, והאתר
יש לי כמה שאלות: 1- יש לך משתמש נוסף באתר שבו את משתפת? 2- חברות שלך יודעות א...

אנוכי:)

מקום לפרוק_3
היי שותפות! זה בדיוק המקום שלכן לפרוק:) והפעם בסגנון קצת יותר קליל, כסףף שפכו...

ניילונית

ממלכה לחיים 61
"כאשר עומדים מול אויב הרוצה לראות את דמך ודם עמך נספגים באדמה – אי...

רעואל

מתי חברות טובה נקראת קשר בריא ומתי היא חוצה את הגבול?

מישהי

ככה?
לא נראלי שכל לב שבור הוא לב טוב אבל כל לב טוב הוא שבור..?

LOVE

12 תגובות

  1. צודקת אני סתם ככה סיימתי את השעות כבר בכיתה ט אבל אני מתנדבת השנה לא בשביל שעות אלה בשביל ההתנדבות של עצמי

    1. לספר לך משהו? אין כזה דבר לצבור שעות משנה לשנה, כנראה המורה האחראית חיפפה לך על זה. את צריכה בכל אופן להתנדב

  2. זה באמת נכון רחלי! אנחנו מעניקות בהתנדבות שלנו כלים קודם כל לעצמנו! לעתיד שלנו! לפעמים אין כוח..וזה מובן. אבל אם נחשוב שאנחנו הראשונות שמקבלות מזה! זה יתן לנו עוד חשק ומרץ!

  3. מסכימה עם כל מילה, כנראה הבחירה במקום החובה משנה את הגישה, אז בואו ניקח את זה כבחירה..
    ממש אוהבת את הכתבות שלך

      1. ברור. ואז כולנו נלך להתנדב בשמחה רבה גדולה ועצומה בשעות הפנאי הרבות שלנו?
        זה היה ציני למי שלא שמה לב ואגב שלכת למה ישלך חמש תגובות מחולקות וכל אחת במקום אחר? פחות מבינים ככה מה רצית לומר וגם בחלק מהתגובות זה נראה שאת סותרת את עצמך.. בקיצור זה יוצא מבולבל וחבל לעניות דעתי הקטנה

  4. אוי באמת מזעזע, מה היה קורה אם לא היו חותמים לי על שישים שעות….
    עשי טובה, להתנדב נתנדב ממילא, את לא חושבת על נוער עובד, על האוכלוסייה החלשה לימודית, לא כללת את רמת הבגרויות ההולכת וגובהת. בואי נגיד שלתרום זו לא הבעיה.
    אז.. מתי נתרום? אה, בואו נתקע את כל הפרוייקטים לגיל הכי בוגר- י"א י"ב!! כי בכיתה ז' בנות לא מדריכות בתנועות נוער, ואין כזה דבר רכזות סניף בנות 14. עשו לי טובה, מתנדבת הייתי מכיתה ו', אבל לחרטט על המעשים הטובים שלי למדתי בכיתה י'. להכריח להתנדב זו לא הדרך

  5. וואי הפעם אני מוצאת את עצמי יותר מזדהה עם התגובות של שלכת פה…
    זה לא העניין ההתנדבות זה העניין שאין זמן כרגע לזה וזה מתסכל ומעצבן ו..ו..ו..תוסיפו לבד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *