היכן אתה חי???
אווירה מרוממת
התרגשות. אלוקות. מקור חיות.
ליובאוויטש. קודש הקודשים.
חסידים ממלמלים תהילים בכוונה, מנגנים בדביקות.
אלוקות בנגיעה. רגע לפני כניסה לקודש – לרבי ליחידות.
והוא נמצא שם בין כולם. מתרגש ומתכונן לרגע בו הוא יקרא לחדר
ואז הוא יהיה שם רק הוא. והרבי. מבודדים מהעולם, מהחושך והגלות
מקשיי היום יום, מטרדות הפרנסה… רק הוא. והרבי. לבד!
הוא נקרא אל הקודש. מהדק את הגארטל ביד רועדת, לוחץ על הידית
הרעבע שם מחכה לו. מביט בו. בוחן אותו. אוהב את החסיד שלו.
הוא רוצה שהזמן ייעצר, יחדול מלכת. שהעולם ישאר על מצבו העכשווי!
"שמש בגבעון דום" אולי תקפאי על עומדך? היכן אתה יהושע???
הרבי מדבר בגובה העינים. מבט מלטף שמחדיר בו שלווה. ואז שאלה:
הכיצד מתנהלים הענינים בעירכם? התאות למסור לי דרישת שלום ממקום מגורכם? ומה מצבם של התושבים? ספר לי חסיד!
המצב מעולה ב"ה! בתי כנסיות, חיידרים רבים עבור תינוקות של בית רבן, החיים היהודים הולכים ומתפתחים. בקיצור – השבח לקל! מצבנו מרנין.
הרבי מחייך, וכתשורה על הבשורה שהרחיבה ליבו של הרבי, העניק לחסיד מספר רובלים. היחידות תמה, החסיד יוצא מחדרו הקדוש, ואחריו נכנס אחר.
ושם ליד חדרו הקדוש, עומד לו חסיד נוסף שממתין לתורו. את סיפור המעשה שומע וכולו מהרהר "הרי המצב האמיתי אינו וורוד כתיאורו של החסיד, הכיצד העז לשנות מן האמת בפני הרבי? אין זה נכון לעשות כך! כשאכנס לרבי אספר לו הייטב את הנעשה שם!"
הזמן עוד קצת חולף ותורו כעת. הוא נכנס ברעדה, בכניעה מול עיני הקודש מספר האמת: אחוז גדול מהיהודים מתבוללים, והרבה ילדים יהודיים מתחנכים במוסדות חינוך שאינם מלמדים בהם יהדות. בתי הכנסת ריקים, והבאים בשעריהם הם הזקנים בלבד! בקיצור מצבנו מביש! אינו מעודד כלל.
הרבי שותק ופוטרו לשלום מבלי שהעניק אף סכום.
"רעבע" זועק החסיד "הייתכן?! הרי דברי אמת נשאתי! והכיצד זה שחברי החסיד קיבל מהרבי מספר רובלים בעוד את המציאות הוא מייפה, ואילו אני, שדברי נכונים ומוכחים – אינני מקבל דבר???"
או אז השיב לו הרבי הרש"ב כשפניו לוהטות: "את המצב באודסה יודע אני היטב! רק רציתי לדעת באיזה אודסה אתה חי!!!"
חושך. מהומה.
מסך שחור. בלגן. חושך ואור משמשים בעירבוביה.
אבל סטווופפפפ! די!!!! תעצרייי! זה תלוי בך!
אודסה קיימת, ומצבה מול עינייך. במקום "לצעוק את האמת" ולבכות על הנראה לעין – תשני מבט.
יש שני צדדים למטבע, שהוא צד אחד בלבד!
הרבי נותן לנו כוחות ואנחנו רק צריכות להשמש בהם.
ותזכרי אחות"י שאת נתונה במקום שהוא רוצה שתהיי בו!
כי המצב באודסה – ידוע היטב
אך היכן את חייה? באיזה צד של אודסה את מתגוררת?
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
26 תגובות
דה וינצי זה את כתבת אתזה?!
יואו לא נעים… אבל אניגיד לך תאמת.
השם שלך נתן לי רושם של בת לא חסידית.. שיש דברים אחרים שמעניינים אותה…
פתאום זה…
מממ…
(לא קראתי פוסטים או תגובות שלך, אין לי דמות שלך בראש ממה שכתבת. רק את השם שלך ראיתי)
וואי וואי וואי… ה׳…
לא אהבתי את התגובה.
כואב לשמוע שהדבר הראשון שעולה לילדה שהיא שומעת שם שכזה זה ילדה לא חסידית.
*אגב לילדה חסידית מסתובבים בראש רק דברים טובים?
התלבטתי אם באמת להגיב את מה שרשמתי למעלה. כי כן. זה הדבר הראשון שעלה לי…
לא. לא אומרת שילדה חסידית עסוקה רק בדברים טובים. ולאו דווקא שמסתובבים לה בראש רק דברים טובים. (זה השאיפה…)
אבל מפה ועד לקרוא לעצמך-אפילו רק באתר, בשם של דמות כזו. זה כבר סיפור אחר… זה כבר לא רק לחשוב. זה ׳לייצג׳ את עצמך בתוך הדמות…
בטוחה שאת מבינה את ההבדל, חד..
וזה צרם לי לראות שבת שהשם שלה נתן לי ### עכשיו מראה משו אחר.
צרם לי בשבילה שהיא בחרה את השם הזה
כי לא מתאים לבת חסידית, דעתי.
ובסוף כן העליתי כדי לגרום לדה וינצ׳י כמה נקודות למחשבה…
סליחה אם פגעתי
משיח נאו!!
גם אני לא אהבתי את התשובה..
בדיוק להפך!!
מדהים לראות שגם בנות שלפי דברייך "יש דברים אחרים שמעניינים אותה…" \אותן, גם הן חיות עם מסרים כאלו חדורים! כאלו חסידיים- חיים!
דה וינצ'י אוהבת אותך!!!
חחחח זה היה הנושא של הבנקאט של אחות?
זה סיפור מדהיםםם
מטורףףף
מווושלם
עם מסר לחיים לא נורמלי!!
כל אחת חייבת לקחת את זה איתה!!!!
וואי מהמם כתבת את זה!! אין על אחו"ת בעולםםם
כי המצב באודסה – ידוע היטב.
אך היכן את חייה? באיזה צד של אודסה את מתגוררת?
***
אני מרגישה בהתוועדות. געגועים 🙂
זאת שאלה כל כך חזקה.
והתשובה שלה אמורה להיות עוד יותר חזקה תלוי באיזה אודסה את בוחרת…
שנבחר בטוב 🙂
א. וואי הכתיבה שלך מטריפה.
ב. מצטערת אבל חייבת להאיר (כן. זה ב-א ולא -ע כמובן!?). הסיפור כשלעצמו מהמם מהמם, וכל אחת צריכה לחרוט לעצמה את זה בראש. אבל מפה ועד לקחת את זה במסר ככ נחרץ? שאין מקום למשהו אחר? סליחה- אבל מי אנחנו שככה נחליט? יש לנו רבי. רק הוא יודע. וכרגע אנחנו בגלות. עד בוא משיח- איש באמונתו יחיה. אין צורך להוריד את האחר. כן. את האמת זה צרם והכאיב לי כאחד. ראיתי גם את הדינר (וחייבת לציין שהןא היה מושקע ברמות על. פשוט וואו), אבל שוב המקום הזה של ההתעסקות, שיש רק אמת אחת בלבד, ולהוריד את האחר מיותרת לדעתי.
מתי הורידו בדינר או בשיר את השני?
כל הקטע הזה של שני הבנים ומבה כל אחד מהם מתעסק בלבד ואז כמובן מי הבן המובחר- שיא המוריד. כל הקטע הזה של הצד אחד למטבע (בסופו של דבר..) שיא המוריד. אני לא באה בתור לשכנע. באמת שלא. אבל שיתפתי את תחושותיי הכאובות.
"איש באמונתו יחיה" אמרת?
זה משפט שמצדיק אמונה של כל אדם באשר הוא.
אכן, הטעות קיימת והיא בבסיס, אין מקור שאומר "איש" אלא "צדיק".
"צדיק באמונתו יחיה",
והופ, התוכן של המשפט התהפך באחת.
מקור הפסוק הוא מחבקוק, ושם בעצם נאמר:"הנה עפולה לא ישרה נפשו בו וצדיק באמונתו יחיה".
העם שהתנהגותו עופלה (התנשאה) ולא הייתה ישרה, אלא במרמה "נפשו בו"- הוא ימות.
לעומת זאת
העם הצדיק בזכות התנהגותו הישרה והאמונה שלו- הוא יחיה!
זה הפירוש הנכון לפסוק, ללא עיוותים והוצאה מהקשר.
תודה חמודה על הידע! צודקת לגמרי.
איזה מיוחד! איזה יפה!
עושה רושם שאת בת מהממת
עם עקרונות והרגש חסידי?
אני מציעה לך להחליף לשם שאת מזדהה עם המסר שלו
יותר מלאורנדו די סייר פירו די וינצ'י…
"נשמה בעבדות הרגלים של גלות מעטפת אדישות ומסך על עיניי!!"
אין על אחו"ת בעולם!!
??
יוו מהממםם אני מתה על הסיפור הזה
יאווווווווווו מהממתתתתת! אין על אחו"תתת
"יש לדעת שחושך הוא חושך ואור- אור"
מאוד יפה אבל המסר אדום מדי
בבושקה- תיקון טעות
הפסוק הוא "צדיק באמונותו יחיה"
מדובר על צדיקים שמחיים את תלמידיהם…
ל"מעירות ומאירות" ניכר בדבריכם שאינכם חולקות ידע בנודע לאדם המדובר ואיש רב הפעלים ששמו דה וינצ'י שכן במעשיו תרם הן למדע והן לאומנות שאינן היו מפותחות דיו בזמנו שלו .
לולא זו המדוברת היתה בוחרת באדם שמורשתו שלילית או אינה מוסרית ככינוי היתה מבינה את הפליאה שלך על הבחירה.
לצערי פרשנות מעין זו אינה דבר חדש בקרב אנשי שלומינו ולרוב היא מעידה על "קטנות מוחין" וחשיבה הלוקה בהשקפה חסרת בגרות שטרם השכילה להבחין שבני אנוש בטבעם משתייכים לסקאלה המספקת יותר מגווני שחור ולבן…
ממ…יש מצב שמסבירים לי מיהו דה וינצ'י?
כי לי זה היה נראה סתם שם…
אשמח מאד להסבר מפורט!
רגע מה?
מה הבעיה בשם הזה? רגע.. עד עכשיו ההיתי בטוחה שזה מחרב דוד!!? את לא התכוונת לזה?
כן חחחחחחחחח גם אני הייתי בטוחההה
אני לא בטוחה אבל ממה ששמעתי זה שם של צייר או סופר לא יהודי או חילוני.
אבל לא בטוחה בכלל שזה נכון!!!!
עמוק, חד, חותך.
חזק.
וזהו, כי אין לי יותר מילים….
הכל תלוי בפוקוס. . . להתמקד בחצי הכוס המלאה וללגום ממנה בהנאה!