מה את עושה פה?/2

newEmotionIcon_03_38
הרוצה בטוב

קשוח
לפרק הקודם

אסתי הכירה את החצר הרבה יותר טוב מהכיתה. היא ידעה כמעט איפה כל אבן נמצאת והיא היתה בטוחה שאין נמלה אחת שלא פגשה במרחבים הירוקים. את החפצים היותר גדולים כמו הספסלים והפחים היא הכירה כבר שבוע אחרי שהיא הגיעה לכאן כולל כל הסדקים בצבע.
הרוח פרעה את שערה המתולתל הקצר וגרמה לרעד קל לעבור בגופה. היא קרעה מעל קן נמלים אחד מני רבים והתבוננה בו בשקט, מנסה לבלוע דמעות סוררות שבזמן האחרון כל הזמן מנסות לברוח, כמוה.
"אסתי, המורה קוראת לך" היא שמעה את הדס אומרת לה מאחור. היא עצמה עיניים ושתקה. אין לה כח להיכנס לכיתה עכשיו ולחוות את ההשפלה הזו, פשוט אין לה. היא הסיטה את עינייה מנחיל הנמלים הנמרצות והתרוממה בדממה.
"את מגיעה?" הדס שאלה אותה בחשש, מפחדת שאסתי תחשוב שהיא נודניקית אבל פניה של האחרונה הסבירו לה בברוטליות שהיא בדיוק כזו.
"לא"
"אז להגיד למורה שקראתי לך ואמרת שאת לא רוצה לבוא?"
"תגידי למורה מה שאת רוצה" היא ירתה בשקט ובעטה באבן מזדמנת, מתרחקת מקן הנמלים שיותר לא יכל לארח אותה בגלל שמשך אליו גורם מפריע בדמות ילדה מהכיתה שלה.
אסתי עקפה את בנין בית הספר והעמיקה פנימה אל החצר הירוקה. הפעם היא מצאה מחסה בין כמה שיחים נמוכים בעלי עלים ירוקים בהירים, כמעט כמו עיניה של אסתי. היא התיישבה על האדמה והשיעור שממנו יצאה החל לעלות במוחה. משום מה היא לא התנגדה אלא פשוט נתנה למחשבות לזרום.

***

"אסתי, אני מבקשת שתפסיקי לפטפט ותתחילי להקשיב" קולה הקשוח של המורה וייס הדהד בחלל הכיתה ועשרים וארבע בנות הביטו באסתי במבט מאשים, מסוקרן ומרחם.
אסתי השפילה את ראשה וזוג עינייה נתקע על הרצפות האפורות ולא מאבק, זה פשוט היה הצבע הטבעי שלהן. אסתי תמיד לא הבינה איך אפשר להיות כאלו חסרי טעם בשביל לרצף בנין שלם בצבע האפור המדכא הזה. למזלה, הפנימיה מרוצפת במרצפות בצבע שמנת אחרת היא לא היתה שורדת שניה במוסד הזה.

ההערה של המורה לא עזרה לה להאזין לחומר הנלמד ומבטה המשיך לשוטט בין כל בנות הכיתה לסרוגין. היא עברה בת בת ובדקה את רמת חוזק הקוקו שלהן על פי מספר השערות שברחו ועל פי מראה הגומיות. לרוב הבנות היו גומיות שחורות סתמיות שהפנימיה סיפקה אבל היו כמה שהביאו גומיות מהבית ואלו היו משובחות יותר.

"אסתי, אני מבקשת שתתרכזי בשיעור." עוד הערה נשלחה מהמורה בקולה החמור וכל עיניהן של התלמידות נתקעו עליה ליותר משניה אבל הפעם אסתי לא השפילה מבט. זה לא אשמתה שהיא לא מתרכזת. היא מנסה כל כך אבל מה לעשות שיש כל כך הרבה דברים יותר מעניינים מזה שהצפרדעים הם יצורים דו חיים?
היא החליטה לעשות מאמץ אחרון אבל תוך שניה ריכוזה הופרע על ידי חריקת כיסא של יעל שישבה לידה. הכיסא שלה היה ממש מתקלף ונבצרה מאסתי ההבנה מאיפה יעל הצליחה למצוא כיסא כזה רעוע הרי כל שאר הכיסאות בכיתה לגמרי חדשים מלפני חודש.

"אסתי, את רוצה לחזור על מה שאמרתי?" קולה של המורה וייס חדר פתאום לתוך עולמה הוורוד של אסתי ותבע בו כתמים שחורים. היא התנערה.
"אני לא הקשבתי למורה" היא פלטה בחוסר רצון ושמטה כתפיים אל מול המורה שעמדה ממש שבמרחק שני צעדים ממנה. כל עשרים וארבעת המבטים ננעצו בה בפעם השלישית לשיעור הזה ובפעם המאה אולי ליום הזה, עוד יום נוראי בסדרת הימים הנוראים שחלו בלב ליבו של חודש שבט.
"יפה שאת לפחות מודה באמת. אני מצפה ממך להיות בריכוז מלא בשיעור ולא לחלום על ספינות בים הבלטי" המורה וייס הודיעה בטון מתרה אבל נימוסיה של אסתי פקעו.
"המורה לא חייבת להעיר לי כל הזמן." היא לחשה בקול שכמעט לא נשמע אבל היא ידעה שהמורה וייס שמעה אותו היטב.
המורה וייס נתנה בה מבט מצמית וידה נשלחה לעבר לחייה של אסתי והעניקה לה סתירה.
"כך לא מדברים. צאי מהכיתה וחישבי על מעשייך" אמרה בחומרה והאדישות שנשבה מקולה הציתה את ליבה של אסתי לחשוב שוב על החלומות הוורודים שלה שוב אבל אלו ללא הכתמים שמורה וייס התעקשה להדביק.
לחיה בערה בכאב צורב והיא קמה באיטיות, חשה בעיניים שעקבו אחרי גבה ויצאה מהכיתה בפנים כבושות בקרקע.

***

הזיכרון כאב לה יותר מלחיה שעוד היתה אדומה כאות קלון מביש והיא עצמה עיניים בנסיון להעביר את השיעור הזה לסל האשפה שדחוס בירכתי מוחה.
הלוואי שאמא היתה פה לידה, ללטף את הלחי המבויישת ולכבות את הבערה של הכאב… אבל אמא עדיין בבית הרפואה ואבא לא מספיק להגיע לקחת אותה לבקר את אמא כי הוא כל הזמן לידה. מאז שאמא חלתה לפני ארבע שנים היא ראתה אותה בדיוק חמש פעמים ואבא בא לפעמים לבקר אותה אם הוא עובר באזור. היא כל כך מתגעגעת לשניהם.
העייפות התקרבה אליה בקנאות ועצמה את עיניה בכח, מכריחה אותה להירדם. היא נכנעה ברצון, מחכה לחלומות והזכרונות היפים שיגיעו אליה לביקור אוהב.
היא לא ידעה כמה זמן היא ישנה אבל כשהתעוררה השמיים כבר היו צבועים בגווני שקיעה עזים שהאירו על פניה ברכות ענוגה. היא ניערה מעליה שירי אדמה חומה והרגישה לפתע את ביטנה מתכווצת ומבקשת מזון. היא צריכה לאכול.

את הדרך לחדר אוכל היא עשתה במהירות שיא, מבקשת להשקיט את כאב הבטן הטורדני עד שבלי שימת לב היא נתקעה חזיתית ברעות, נהדפת אחורה.
"סליחה" היא התנצלה מיד ופנתה להמשיך בריצה שלה אבל קולה של רעות עצר אותה.
"אסתי, איזה כיף לראות אותך! לא ראיתי אותך בארוחת צהריים, איפה היית?" היא שאלה וקולה החם גרם לרעב לשקוט קצת, או לפחות לרעב לתשומת לב.
אסתי השפילה עיניים וגררה את רגלה על הרצפה באופן מוזר. "לא משנה"
"טוב" רעות הנהנה ופנתה ללכת אבל לפתע הבנה הכתה בה והיא נעצרה. "אכלת בכלל?" היא סקרה את אסתי בעיון וראתה את אסתי מנידה את ראשה בשלילה. ליבה נחמץ.
רעות העיפה מבט בשעון שלה. "החדר אוכל סגור עכשיו אבל בואי, אני אדאג לך למנה" פניה הרצינו. היא ידעה שהיא חורגת עכשיו מהכללים והיא תצטרך לדווח על זה בערב עם סיבה מנומקת אבל זה לא הרתיע אותה עכשיו למרות ששום נימוק הגיוני לא עלה במוחה חוץ מ 'הרגשתי שזה הצעד הנכון'.
היא פנתה לעבר חדר האוכל ואסתי הלכה מאחוריה, מסבירה לה ללא קול שלא תשאל דבר והיא אכן לא שאלה הפעם אלא רק התקדמה בצעדים נמרצים.
הן הגיעו לדלת ורעות הורתה לאסתי לחכות בחוץ כי בשעה כזו אסור לבנות להיכנס פנימה חוץ מלתורניות של אותו היום.
אחרי הסבר מתחמק לטבחית היא ארזה מנה גדושה ויצאה אל אסתי.
"בואי למשרד שלי. שם תוכלי לאכול בנחת" אמרה בידידותיות וליבה של אסתי החל לפעום במרץ. היא מעולם לא היתה במשרד של רעות. עבור כולם המשרד של רעות היה מקום שהכניסה אליו סימנה לך שעברת קו אדום זועק. האם רעות מנסה לרמוז לה משהו?

 

הן נכנסו למשרד הקטן ששכן בקצה המסדרון של קומת הקרקע בפנימיה ורעות הדליקה את האור. לעיניה של אסתי ניגלה חדר קטן מאובזר בפשטות מפתיעה. שולחן עבודה בגודל בינוני שעליו שכן מחשב נייד, כיסא פשוט לרעות ועוד שתי כסאות מעברו השני של השולחן עבור המבקרים. המנורה היתה נורת פלורסנט פשוטה שהאירה את החדר היטב.
רעות משכה כיסא אחד, פתחה את השקית שלקחה מחדר האוכל והזמינה את אסתי להתיישב. אסתי פסעה בהיסוס, נענית להזמנתה של מדריכתה והתיישבה על הכיסא השחור, מורה לליבה להפסיק לקפץ בפחד.
"בתאבון" רעות איחלה לה ופנתה לצאת מהחדר. "אבוא עוד עשר דקות לוודא שסיימת" היא אמרה בקריצה וסגרה את הדלת, משאירה את אסתי לבד להשקיט את רעבונה.

 

עשר הדקות עברו לרעות במהירות עד שכמעט שכחה מאסתי ולכן היא חזרה רק אחרי שתיים עשרה דקות אבל בכל זאת אסתי בכלל לא היתה קרובה לסיום האוכל או יותר נכון זה לא היה נראה שהיא אכלה בכלל.
רעות התקרבה לשולחן ומבטה של אסתי היה נעוץ איפשהו מתחתיו.
"אסתי, למה לא אכלת?"
"אכלתי"
"נכון אבל ממש מעט."
"כי אני כבר לא רעבה" תרצה והיא הרגישה חזק איך הבטן שלה מתכווצת בכאב. היא פחדה שרעות טומנת לה פח קטן והיא לא רצתה ליפול בו. היא קלטה פתאום שבאמת שכחה לאכול ארוחת בוקר היום כי היא קמה מאוחר.
רעות הידקה שפתיים וכעס קטן על אסתי החל לפעפע בעורקיה אבל היא עצרה אותו במיומנות של מדריכה ותיקה. יכול להיות שהיא עצמה היתה פזיזה מידי ופרשה לא נכון את מה שאסתי שידרה. כנראה שהיא גרמה לכל האי נעימות הזו, ככל הנראה ההנהלה צודקת בזה שלא צריך לחרוג מהכללים כי הם נועדו לשמור על הסדר.
"טוב אסתי. ניפגש בפעילות עוד חצי שעה" היא השתדלה לחייך למרות שכל מילה הצליפה בה כשוט, מצטרפות למילים של המחנכת שלה מכיתה ט' שהתקשרה לאמה יום אחרי לידתה של אחותה הקטנה נחמה והתלוננה שרעות פזיזה מאוד. אמא התנצלה והבטיחה לדבר איתה בהקדם. הבעיה היתה שכשאמא דיברה איתה היא צעקה על אמא שהמחנכת סתם אומרת כדי להתנכל אליה ושכל דבריה של המורה פרלשטיין אינם אמיתים. רק לאחר כמה ימים רעות הבינה עד כמה היא פזיזה באמת ולא חושבת הרבה. יום אחרי השיחה האומללה ההיא התגלה אצל אמא זיהום חמור ותוך שבוע נחמה הקטנה נשארה יתומה כמוה עצמה והיא הלקתה את עצמה על זה שהשיחה האחרונה שלה עם אמא היתה כזו…. דמעות בצבצו בעיניה.

 

היא נחתה פתאום חזרה למציאות וגילתה את עצמה עומדת באמצע המשרד שלה, נשענת על כיסא. אסתי כנראה יצאה בלי ששמה לב כי היא כבר לא היתה נוכחת במקום. היא הביטה בשעון שלה והשעה הצביעה כבר על חמישה לשש משמע הפעילות של הקבוצה שלה אמורה להתחיל עוד חמש דקות.
היא אספה את עצמה, עטפה את המנה המותחלת בשקית והשליכה אותה לפח, ממהרת לצאת לחצר.
הפעילות היתה סבירה בהחלט, ככה אם הבית, גברת זיגלבוים, אמרה לה בערב כשהן שוחחו. רעות ידעה שזו לא היתה מחמאה והיא קיבלה את התוכחה בשתיקה. היא ידעה שגברת זיגלבוים הבליגה לה על כל המשך הערב שהפך לבלאגן נוראי בקבוצה שלה.
רעות קראה קריאת שמע בדממה כמעט, נתנה את ראשה בתוך הכרית ונרדמה.

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
סיפורי דודה אנונומה 12#
icon_set_3_32

כחולת עיניים

שתדעו שאין כמוני רק שלחתי את הפוסט הקודם ואני כותבת לכם עוד הפעם כאילו רציתי ...
חייב לך את חיי!
IMG-20240425-WA0002

חסידה עם שתי רגליים

היום, י"ח ניסן זה יום ההולדת של ר' לוי יצחק – אבא של הרבי (הוא נול...
אסור לי לשנוא אותך
8

דומיה נפשי

קשה לי עכשיו לאהוב אותך אמא. את מצפה שאני אחזיר לך חיבוק, את לא מבינה למה אני...
אוף.לא רוצה
newEmotionIcon_37

לילי

עד מתי זה ימשיך ככה? אנחנו חברות חברות לגמרי לגמרי רגילות עושות הכל ביחד צוחק...
קוביות/פלטה- המקום לכל המתלבטות
icon_set_3_24

קציצה שרופה

הייי מה נשמע שותפות?? מתגעגעות ליומני?? (מלשון יומן שלי חחח אני פשוט חולה על ...
אני אוהבת לדמיין!
IMG-20240425-WA0003

קישורית

בלי כתיבה יפה ובלי חרוזים אני בן אדם שאוהב לחלום! אני אוהבת לדמיין הכל! עתיד,...
די לנצח בקרבות. די.
new-emotion-icons_24

נשרפת בלילות

למה כשהשמש שוקעת את מגיעה לסנוור לי את הלב? למה כל פעם שניהיה חושך בחוץ אני מ...
שאלה אולי קצת מוזרה פליז תענווווו
newEmotionIcon_03_42

סתם אחת רגילה

תמיד הייתי ילדה טובה כזאת, חסידית, זורמת, קצת שובבה😉 מסתבר (חברות אמרו לי לא ...
פוסטים חדשים
סיפורי דודה אנונומה 12#
icon_set_3_32

כחולת עיניים

שתדעו שאין כמוני רק שלחתי את הפוסט הקודם ואני כותבת לכם עוד הפעם כאילו רציתי ...
חייב לך את חיי!
IMG-20240425-WA0002

חסידה עם שתי רגליים

היום, י"ח ניסן זה יום ההולדת של ר' לוי יצחק – אבא של הרבי (הוא נול...
אסור לי לשנוא אותך
8

דומיה נפשי

קשה לי עכשיו לאהוב אותך אמא. את מצפה שאני אחזיר לך חיבוק, את לא מבינה למה אני...
אני בלחץ..
newEmotionIcon_03_42

מאמית אחת

בנות אני בלחץ.. תקשיבו. בזמן האחרון אני לומדת מלא בשביל המהפכת הדבר מלכות.. ו...
מפחדת לדבר עם חברה
4

חברה

בנות אני רואה פה הרבה פוסטים שאת כותבות בתגובה דברי איתה דוגרי. תפתחי איתה את...
איזה גיל?
IMG-20240425-WA0004

פרח ורוד

תגידו, מאיזה גיל התחלתן לצאת עם חברות לביילוים (ים, לונה פארק, בריכה, באולינג...
להרפות?=אין קשר
30

לילי

אני מרגישה חנוקה בלי שום דרך לנשום אם אני ארפה אפילו קצת הכל ירד לטמיון אם אנ...
מתכון להמצאות
27

שירבוטית

1% השראה99% סיעתא דשמיאלערבב היטב

43 תגובות

  1. וואו… קודם כל הכתיבה המדהימה שלך..
    זה משהו מיוחד!!
    בת כמה את? אם אפשר לשאול:)
    את פשוט ריתקת אותי וגרמת לי לקוות שהפרק יהיה ארוך:)
    את יודעת לשלב מתח ורגש כל כך יפה!!
    כשכתבת שהיא נתנה לה סטירה הצטמררתי:}
    מחכה ממש לפרק הבא!!! את מוכשרת ברמות!!!

  2. אמאלה… למה רוב הסיפורים אמורים להיות עצובים??
    מהממםםםםםם!!!
    איןן כולן פה אלופות בסיפורים.. מהממות.
    יאלה חפרתי מספיק.. ערב נפלא לכולן?

  3. וואוו הרוצה בטובב
    אני אוהבת את הכתיבה שלךך
    היום אמרתי שאני לא קוראת פוסטים ארוכים. אבל פשוט לא יכולתי להפסיק לקרוא, זה היה מהמם!!
    אוהבתת?

    1. ספרינג?
      תודה יקרה! והנה לך סקופ: אני גם לא קוראת כמעט פוסטים ארוכים. היחידים שמצליחים לגרום לי לקרוא זה סיפורים

    1. טוב, אני מכירה מישהו עם ארבע/ חמש שמות אבל השילוש של השש פשוט טוב?
      ממש מקווה להמשיך לכתוב! יש לי כבר עלילה דיי בנויה בראש אז זה פשוט לשבת ולכתוב ועוד שבוע וחצי אני גומרת עם הפסיכומטריייי אז יכול להיות שיהיה לי זמן לחזור לכתוב במרץ!?

  4. אממ וואו
    אני מבינה שזה על תקופה של לפני 20 שנה ויותר בערך
    מקורי ויפה
    אהבתיי

    את כותבת מושלם ברמות קשות, שתדעי
    נכנסתי לעלילה כל כך ואני עדיין קפואה עם אסתי מול רעות?

    1. אמממ, כע כנראה. אני צריכה לעדכן ת עצמי חחחח.
      בהתחלה לא רציתי שיעלה בסוף עלה בהשגחה פרטית. צריכה לכוונן את עצמי לתקופה.

      ממש מפחדת לטעות פה בפרטים אז הצהרה: המוסד הזה והכללים שלו הם פרי דמיוני הקודח!! אל תהרגו אותי ואשמח לתיקונים או הארות בנושא ? (אני מזה אוהבת את האימוג'י הזה, לא יודעת למה, הוא חמודד)

  5. מושלם מדהיםםם עוצר נשימה!!!
    את כותבת ממש מיוחד אני אוהבת לתוצאה שלך:)
    תמשיכי דחוף ומעולה זאת כותבת פרקים ארוכים!!! המשיכי כך:)

    1. תודה רבה!?
      אממ לא בטוחה שאת שמחה שאני מעלה פרקים ארוכים כי בגלל זה יש הרבה הפסקות בין פרק לפרק אז תשקלי את זה שוב? אבל בע"ה אמשיך לכתוב פרקים ארוכים! אני יותר מעדיפה ככה

  6. מדהים!
    אני גם נורא אוהבת לקרוא ולכתוב על קשרים בין בנות לאו דווקא משנה הגיל ולכן זה בכלל ריתק אותי.

    1. אני בדיוק כמוך! אני עדיין לא סגורה על עצמי מי גיוברת הסיפור, רעות או אסתי או שמה יש שתי גיבורות חח
      ותודה?

  7. אבאלההההה
    יאו את טובההה, כבר אמרתי לך?:)
    ממש חיכתי להמשך… ואני מחכה להמשך של זה רק נעלים!! מזה הדבר הזה לתת למעריצות מתוחות עד כלות נשמתם לחכות להמשך?:)
    את מדהימה?? זה ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש יפהההההההההההההההההההההה ואו אין לי מילים.
    הקטע עם המורה וויס.. לא עבר לי חלק כלכך. היה חסר לי פה קצת את הדרמה, את המעשה המורתי יותר, לא יודעת ממש איך להסביר:)
    אבל מהמם!

    1. טוב, פרה פרה.
      אני שלחתי המשך לזה רק נעליים והוא אמור לעלות מתישהו.
      דבר שני תודה!!?
      ודבר שלישי, אני מבינה לגמרי מה את אומרת עם המורה וייס. קשה לי קצת לעשות דרמות. לכי תדעי.. אולי עוד אשתפר? ושמתי לב שאיכשהו כל המורות למדעים אצלי רעות אחת אחת חחח

          1. הרי לך עוד דוגמה. אלו מילים ששנואות עלי. כל פעם אני מנחשת איך כותבים חחח
            תודה על התיקון!

  8. הרוצה בטובב
    זה מהממם מהממם
    לא מאמינה שפספסתי את זה?
    אהבתי ברמות את הכתיבה שלך, אין את אלופה
    יאללע מחכה לעודד
    והפעם אני אשתדל לא לפספס?

  9. רגע, אני לא מבינה, את מותחת אותנו בין פרק לפרק חצי שנה??? למה את לא מעלה המשך??????? עכשו בתור פיצוי, את צריכה להעלות עד ראש השנה לפחות עוד חמישה פרקים.
    אני ממש מחכה לקרוא כבר את ההמשך, זה פשוט מהמםםםםם!!! אני אוהבת כאלה סיפורים.
    אז פליזזזזזזזז תמשיכייי.

    1. תולעת ספרים. סתם נכנסתי פה לפוסט ופתאום רואה את התגובה שלך. את האמת שכתבתי עוד הרבה אבל אני מפחדת להעלות ולהתחייב לסיים…
      סליחה

      1. את לא נורמלית!!!
        את כותבת מדהים!!!!!!!
        ואני רוצה לקרוא את ההמשך!!!!!!!!!!
        ומה זאת אומרת "מפחדת להעלות ולהתחייב לסיים…"???
        מה שעשית עכשיו(סליחה, לפני___חודשים) זה שהעלית התחלה ולא סיימת,
        לא משנה, קיצרר,,,,, את חייבת להעלות!!! אני ממש מחכה לקרוא!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות