אני משיחיסטית, ואני באמת רק רוצה לדעת משהו..
מי אמר שהרבי חיי בגוף גשמי?? אני מאמינה שהרבי חיי איתנו אבל זה יכול להיות פשוט ברוחניותת… כמו המוןן צדיקים אחרים שהנשמה שלהם נמצאת פו בעולם אבל לא הגוף… הרבי אמר שאין דור בלי נשיא אבל מי אמר שאי אפשר שהנשיא היה רק נשמה ולא גוף??
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
60 תגובות
הרבי אמר שנשיא הדור תמיד חי, הרבי דיבר על הרבי הריי"צ, ובכל זאת אמר גם זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע, אין לי מושג מה זה אומר לגבינו, אני רק יודעת שהרבי חי וזהו, בלי להתפלסף איך הרבי חי, כי אין לנו רוח הקדוש. חי בפשטות, ואין לי מושג אם יש גוף או אין.
אני רק יכולה לומר שסיפרו שני חסידים שטסו לרבי, שהם ראו את הרבי בפשטות ב770, אין לי מושג אם הם המציאו אבל ככה הם טענו שפתאום הם ראו את הרבי לכמה רגעים מתפלל שם, או משו כזה.. קיצער, הגיוני מאד שכן יש גוף, פשוט העיניים שלנו לא רואות, ושני החסידים האלה זכו לראות..
אבל אני באמת לא מבינה בזה, ואף אחד לא מבין בזה, רק הרבי.
אז קחי בפרופורציות כל מה שמשהי תגיב לך, כי זה בסה"כ דעות:)
[אם את רוצה תכתבי לרבי על זה(;]
ייאוש?
דיי, אבאלה. תביא כבר גאולההההה
כולם מאבדים את זהההה?
שואלת השאלה, לא אלייך התכוונתי.
אני מתכוונת לויכוח ה@.9@#@ בין משחיסט לאנטי.
כל ילד יהודי, לא רק חבדניק, יודע שאהבת ישראל, תביא את הגואל.
וזה מה שחבדניקים צועקים כל הזמן…
אבל מה הם בעצמם? מתווכחים!!
קעמפים יש שתיים- אורו של משיח של משיחסט, וגן ישראל של אנטים.
ויש סניפים- אחו"ת למשיחסטים, ובנו"ח לאנטיים.
ויש נבחרת ויש בת מלך.
ויש ויש… כל דבר שתיים…
אח שלי קנה מחזור לראש השנה ויום כיפור. שאלו אותו איזה הוא רוצה- של משחסיט או אנטי?
באמתתתל מחזור של ראש השנהה יום כיפורר, גם הנוסח מתחלק עכשיו לשתיים???
אני לא גאה להיות חבדניקית.
אני גאה להיות חסידה של הרביים, ולא של האנשים, וגאה להיות יהודיה שומרת תורה ומצוות!!!
זה כל כך עצוב לי?
והויכוח הזה הוא עוד אחד הקטנים…
מהה??? מה הכוונה???
מלח, פשוט אמרת את המילים שלי.
זה משגע אותי כל הצביעות הזאת שאהבת ישראל ותפילה בכוונה אבל בסוף בהפסקה בנות רבות ומרכלות ועושות עוד אלף ואחת דברים מה זה לא-חסידיים. ואני מכירה את זה מקרוב
וכן דיברתי לא כזה קשור אלייך אבל זה נושא שממש כואב לי!!!!
קודם כל להיות בן אדם ואז כל השאר. ולמי שרוצה ציטוט אז הנה: "דרך ארץ קדמה לתורה".
נכון. זה עצוב וכואב לי ממש?
אם את רוצה אז יש ספר שקוראים לו לפקוח את העיניים יש שם סיפורים מדהימים על אנשים שראו את הרבי אחרי ג' תמוז. ממליצה.
חחחחחחחח אשכרה?
לאיזה מצב הגעתם…
אני נורא אוהבת את חבד והרבי אבל הקטע הזה של המשיחיסטים קשה לי
את שואלת אותי? את המשיחיסטית פה,לא?;))
אפשר וככה באמת הרבי לא כבול בגוף גשמי, מי שאומר שהרבי חי בגוף גשמי , אז הוא כאילו אומר שמה שהדגש עליו זה הגוף ולא הנשמה!
קודם כל אני מאוד אשמח להוריד את ההגדרות משחיסטים ואנטים, זה עושה לי גרד בכל הגוף. כולם רוצים משיח ואין אף אחד שהוא אנטי משיח.
לשאלתך, אנחנו אנשים בשר ודם, רואים את המציאות בעיניים שלנו. ומה שאנחנו לא רואים כביכול לא קיים. את רואה את הקב"ה? לא. אבל את מאמינה שהוא קיים. את רואה את המוח שלך? לא. אבל את מאמינה שהוא קיים.
אני מגיעה מנקודת הנחה שלא כל מה שאנחנו רואים, זו האמת ואין בלתה. כי אם היינו חיים בצורה הזו, היו כאן מלחמות עולם. כל בר דעת מבין שיש דברים נעלים ממנו. אנחנו לא רואים את הרבי, זה אומר שהוא לא קיים? ממש לא.
הרבי הוא משה רבנו שבדור וכמו אז כשהשטן הראה לבני ישראל את מיטתו של משה, כביכול הוא הסתלק. זו לא הייתה המציאות. אבל הם ראו, ראו בעיניים שלהם שהוא מת! אז מה? הוא לא.
אחד מסימני הרמב״ם הוא שמשיח צריך להיות מישהו בגוף גשמי, אנחנו מאמינות שהרבי הוא מלך המשיח, יש לכך אין סוף מקורות חבדיים. אז גם אם אנחנו לא רואים, זה לא אומר שהוא לא קיים.
הבעיה שלנו היא אמונה לא העיניים שרואות או לא. האמונה היא דבר קשה? לא מופרח. אבל כמו שהצלחת להאמין שיש אבא בשמיים, למרות שכל העולם כמעט לא מאמין בו. את יכולה להשריש בתוכך שהרבי קיים בגוף גשמי.
אני מציעה לך ללמוד מתוך הספרים, יש שם אוצר בלתי נדלה.
ודבר אחרון, לא משנה במה אנחנו מאמינות, כולנו מחכות למשיח ולא מזלזלות בשום דרך שהיא.
יאללה גאולה.
כמה דברים:
– אצל משה רבינו הם ראו את זה בעננים, ולא משהו באמת גשמי.
ופה לצערנו באמת היה לוויה.
מה כל ההגדרה של גשמיות?
זה שאנחנו רואים אותו בעיניים שלנו. (אם נפתח את הראש בסוף נראה את המח).
הקב"ה זה דבר רוחני, ולכן אנחנו מאמינים שהוא קיים.
דברים גשמיים אי אפשר להגיע לנקודת אנחה שהוא נמצא. אם אין לזה הוכחה
(פה אני מדברת כמובן על הגוף של הרבי)
אבל רבי זה הרבה יותר מגוף. הוא ממשיך להשפיע אלינו גם אחרי ההסתלקות.
כי רבי זה דבר רוחני.
וכמו שאומרים, שמשיח יבוא הוא יפתור לנו את כל השאלות…
הם ראו את זה בעיניים? כן. גם עננים הם גשמי. משמע? בהחלט גשמי.
את לא יכולה להגיד על הקב"ה שהוא דבר רוחני, כי אז את מגבילה אותו כביכול רק לרוחניות ולקב"ה אין הגבלה. אנחנו לא מאמינים שהוא קיים בגלל שהוא רוחני, אם זו הייתה המציאות כל העולם היה אמור להאמין בקב"ה, הרי הוא רוחני. ממש לא. אנחנו מאמינים כי זה מה שינקנו מילדות, כי אנחנו יהודים ויש בנו את עצם הנשמה שתמיד תרגיש שייכת. לא כי הוא רוחני.
(אגב, גם דברים גשמיים לא נמצאים. את רואה שולחן? וואלה כן. אבל הוא לא באמת קיים. זה כתוב בתניא. ברגע שהשם יפסיק להגיד את צרופי האותיות שיוצרת את המילה שולחן, הוא יעלם כלא היה כלל. הדגש הוא על כלא היה, הוא לא היה קיים גם מלכתחילה.
כל העולם הזה לא באמת קיים, אדמו"ר הזקן מדגיש בתניא שהכל זה אלוקות. אין שמיים, אין ארץ, אין טלפון ומחשב. רק אלוקות.
אבל בגלל שאנחנו חיים בעולם הזה והשם רוצה שנחייה במציאות שהוא יצר עברנו, אז אנחנו משחקים על פי כללי המשחק. שכביכול יש שולחן וכיסא וכו').
ואחרי כל ההקדמה הזו, אני מאמינה שאם אני לא רואה זה לא אומר כלום ואני מאמינה שהרבי חי בגוף גשמי. זו הדעה שלי ואני לא מזלזלת חס ושלום בדעה של אף אחת אחרת. בואו ונחיה בשלום?
נקודה, את אומרת שהרבי חי בגוף גשמי אבל אנחנו לא רואים אותו בעיניים הגשמיות שלנו.
הבאת פה פרודוקס.
כמו שמשתדלת להיות יותר התחילה להסביר, גשמי הוא דבר שאת רואה בעיניים גשמיות, ורוחני זה מה שאת לא רואה.
בפרוש – אמונה שה' קיים היא רוחנית, הווי אומר – מופשט. את לא רואה את אלוקים שהוא קיים, ולכן יש פה צורך באמונה, וממילא הדבר הוא רוחני כי את לא רואה אותו בעיניים גשמיות.
אותו דבר בענין זה:
להגיד "הרבי חי בגוף גשמי"- זה גשמיות מוחלט. דבר שהוא ברור וגלוי ואין עליו ויכוח.
ולעומת זאת "שלא רואים אותו" – אם את לא רואה אותו, זה רוחני, מופשט. את מאמינה שהוא קיים, אבל זה לא גשמי…
הבנת?
'הרבי חי בגוף גשמי אבל אנחנו לא רואים אותו בעיניים הגשמיות שלנו' – זה לא תקין, כי אנחנו בשר ודם.
אנחנו פשוט מדברים על הכל כעניין רוחני. הגוף הגשמי נמצא באוהל, ומבחינה רעיונית ניתן לראות זאת בעיניים גשמיות, זה הגשמי כאן.
אבל זה לא 'חי בגוף גשמי' אלא קיים תמיד בנשמה רוחנית 'יותר מבחיוהי'!
שנזכה לראות את הרעבע חי בעיניים גשמיות, בגשמיות ממש, למטה מעשרה טפחים!
כל החיים שלנו הם פרדוקס אחד גדול. את לא רואה את הקב"ה בעיניים גשמיות ובכל זאת את עושה פעולות גשמיות כדי להתחבר אליו. למה? את יודעת איזה מוזר זה נראה מהצד? פרדוקסים לא מפחידים יהודים, הם חלק מהחיים שלהם בכל כך הרבה דברים.
ושוב, את לא יכולה להכניס את הקב"ה להגדרות שהומצאו במיוחד בשביל העולם שלנו. הקב"ה לא נכנס תחת הגדרה.
אגב, אם את לא בדעה שהרבי חי בגוף גשמי, את גם לא מאמינה שיעקב אבינו לא מת? הרי יש לזה מקור מובהק. הוא חי. אז גם לכך שהרבי חי בגוף גשמי יש מקור מובהק.
תראי, מבחינתי זה פשוט מאוד. תמיד ימצאו שאלות ותהיות, גם ביהדות יש שאלות לא פתורות, כי ככה השם רצה, וזה לא מונע ממני להאמין. ואני רוצה להאמין שגם ממך לא. אם את מאמינה שהרבי הוא המשיח, שאלות העולם הזה לא מעניינות. ואם אחד מסימניו של הרמב״ם זה שהמשיח צריך לחיות בגוף גשמי, אני לא מכניסה את עצמי לתוך זה. אני מאמינה, באמונה פשוטה. הרבי הוא המשיח? כן. הוא צריך לחיות בגוף גשמי? כן. אז הוא חי בגוף גשמי. זהו. כאן מבחינתי הכל מתחיל ונגמר.
יש כאן נקודה אחת שממש הפריעה לי- "אמונה שה' קיים היא רוחנית" ??
בכל דבר שקיים בעולם רואים את האלוקות איך הקב"ה צמצם את עצמו בצורה מופלאה בשביל שאותו דבר יתקיים
מזתומרת רוחני?? זה הכי גשמי שיש!
שלחתי לך תגובה ארוכה ובשליחה התנתק לי האינטרנט, אני מקווה שזה נשלח…
נכון!
כתוב שיעקב אבינו לא מת! את צודקת!
אבל יש לי שאלה אלייך,
– אין לו קבר במערת המכפלה??
כן, יש כאן שאלה שהרעבע עצמו הביא עליה תשובות רבות שאין לי זמן כרגע לפרט אותם
שההשפעות ממשיכות גם לאחר מכן, צדיקים במותם קרואים חיים, מה זרעו בחייים אף הוא בחיים
לא הבנתי, מה זה משנה אם יש לו קבר או אין? מעניין אותי מה יש בפנים? לא.
יעקב אבינו חי, אז הוא חי. לא אכפת לי שיש לו קבר.
–
מה זרעו בחיים אף הוא בחיים, זה נאמר על כל אחד. לא רק על צדיקים. כל אחד שהצאצאים שלו שומרים תורה ומצוות, נחשב כאילו האדם עצמו בחיים.
וכשנאמר צדיקים במיתתם קרויים חיים, זה נאמר ברוחניות. ואת בהחלט צודקת שכל הצדיקים משפיעים עלינו ברוחניות, הרבה מעבר למה שאנחנו יכולות לדמיין.
אבל אני מדברת על המשיח. יש אוהל, נכון. ואז מה? אני באמת עוד לא הצלחתי להבין, אז יש מערת המכפלה, ויש אוהל. מה למען השם זה משנה, כשכתוב לנו, בתורה (!) שיעקב אבינו בחיים. אז נערער עליה חס ושלום כי יש קבר? כאן בדיוק אנחנו מבינים שהמציאות היא לא חזות הכל. וכמו יעקב, כך אני מאמינה ברבי.
מה שאכפת לך או לא אכפת לך, זה לא משנה את המציאות.
המציאות היא שיש קבר, אז הוא לא חי בגוף גשמי. כי הגוף הגשמי שלו בקבר. (יעקב במערת המכפלה והרבי באוהל. אולי עכשיו גם תכחישו את עובדת קיום מערת המכפלה?!)
אז את אומרת שיעקב אבינו לא מת. אוקי זו הדעה שלך, אבל דעת תורה היא אחרת.
חס ושלום, אין לי מה להכחיש בקיומה. זה לא סותר.
תלמדי את השיחה של פרשת שמות בליקוטי שיחות כרך כ"ו. זה עמוד 8 אם אני לא טועה.
הרבי אומר שם שנשיא הדור של הדור השביעי חייב להיות בתוך גוף, ולא יכול להיות חי רק ברוחניות.
עכשיו תסיקי את במסקנות שלך
אני למדתי את השיחה הזאת כל שנה כשאני טסה לרבי לתשרי, כבר 4 שנים ומהשיחה הזאת אני מבינה שאמנם הרבי נמצא איתנו ממש אבל רבי – נשיא דור הוא למעלה ממידה והגבלה ולכן הוא לא נמצא בהגבלות של הגוף הגשמי אבל הוא בהחלט נמצא איתנו תמיד.
לשואלת היקרה- סליחה שאני לא עונה לך
אבל רציתי להאיר את תשומת ליבכן לנק' מסויימת:
שמתי לב שלאחרונה כל פעם שעולה פוסט או שאלה לאתר בהקשר למשיחיסטיות/ אנטי משיחיסטיות הרבה בנות מגיבות על כך שהתופעה מצערת אותן ושחבל שיש את ההגדרות האלו- הרי אנחנו חב"דניקים, וזהו.
אבל אני לא מצליחה להבין למה מפריע לכן שיש משיחיסטים/ אנטים משיחיסטים? מה הבעיה בזה שיש חילוקי דעות וכל אחד מתקשר לרבי ע"י הדרך המתאימה בשבילו??
כמובן שכאשר יש זלזול בין אחד לשני וחוסר אהבת ישראל זה נורא נורא מצער!
אבלל אין שום בעיה להיות באחדות גם כשיש חילוקי דעות, גם כשיש משיחיסטים ואנטי משיחיסטים, אז למה מפריע שיש הגדרות על דרך ההתקשרות לרבי?
את מתוקה שאת שואלת את זה, אבל שימי לב:
כל אחד מאמין בדרך שלו, שהיא הנכונה והטובה. זו לא רק דרך התקשרות לרבי, זה ראייה של המציאות. כל אחד כאן כואב 'למה הוא לא מבין שהדרך הזו היא הנכונה?'
זה בדיוק הפירוש של 'כל מחלוקת שהיא לשם שמים סופה להתקיים'(!)
אכפת לנו אחד מהשני. כואב לנו כשהוא טועה, לדעתנו.
אני הפסקתי להתווכח על ג' תמוז. גם כשבנות אמרו דברים שלא יכולתי לשמוע, העדפתי לשתוק. ממריבה כזו לא יצא שום דבר טוב.
המצב הזה מורכב, כי גם אם כל אחד יחזיק בדעה שלו בשקט, בסופו של דבר תתלקח מריבה.
רבי, תתגלה!
חייבים גאולה.
אני כמוך, (רק תורידי את הפוליטיקות שונאת שאומרים משחיסטים ואנטים כי זה ממש לא נכון כל הקטע..)
וגם לי השאלה הזו עלתה הרבה, אז טוב שהעלית!!
בהרבה מקומות משפיעים מסבירים שהכוונה היא שהרבי נמצא איתנו ממש כמו בגוף גשמי מבחינת ההשפעות שלו, ואפילו יותר.
אבל גוף גשמי זה באמת לא משהו שנתפס בשכל.. כך שלא נראה לי מישהי פה באמת תענה לנו..
ומצד שני, משפיע אחד מפורסם אמר פעם ש: מה זה משנה אם הרבי פה איתנו בגוף גשמי או לא?? העיקר איך *אני* מרגישה את זה. אם *אצלי* הרבי חי. וזה ממש תלוי בעבודה שלי עם עצמי לנסות לחיות כל רגע את הרבי, מה הרבי רוצה ממני עכשיו שאעשה. אין עניין סתם לשאול שאלות, צריך לעשות.
שהרבי יתגלהה מהר ויענה על הכל!!! (או שזה כבר לא יעסיק אותנו??)
ואם אני לא מאמינה שהרבי הוא המשיח?
כנ"ל…
מה הכוונה לא מאמינה? מה ההגדרה שלך לזה?
האמנת והפסקת להאמין? רוצה ומנסה להאמין ולא מתחברת? לא קשורה לעולם החרדי ולכן לא מאמינה?
קשורה לעולם החרדי ועוד איך, לא לחבד…
אני ליטאית, והדבר האחרון שיאמינו אצלינו זה שהרבה מחבד הוא המשיח.
אוי, למה שגיאות מקלדת איומות כל כך.
התכוונתי לשאול אם את קשורה לעולם החבדי* כי תיארתי לעצמי שזה המצב.
צדיק באמונתו יחיה, כל אחד והאמונה שלו.
ודווקא אני מכירה ליטאיות שמאמינות שהרבי הוא המשיח
אז אל תהפכי את זה לכ-ל כך מופרח;)
תפתחו מהר רמב"ם בהגדרות של מלך המשיח.
אף אחד לא ממציא ולא מכתיר שום משיח מהשרוול.
אם תמצאו מישהו שעונה על ההגדרות יותר מהרבי, תעדכנו
מעתיקה מהרמב"ם:
"אם יעמוד מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, ויילחם מלחמות ה' – הרי זה בחזקת שהוא משיח. אם עשה והצליח, וניצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו, וקיבץ נידחי ישראל – הרי זה משיח בוודאי"
נראה לי כרגע אין אף אחד ידוע שעונה על כל ההגדרות האלו…
אם יעמוד מלך מבית דוד- הרבי מזרע דוד.
הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה- יש על זה שאלה בכלל?
ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה- מכירות את מהפכת השלוחים?
ויילחם מלחמות ה'- גםמהפכת השלוחים וכל המלחמות על השטחים, דת, חוקי גיור, ולא חסר.
הרי זה בחזקת שהוא משיח
זה שהרבי חי וזה שהרבי המשיח זה עניין אחר לגמריי..
קודם כל תסבירי למה את לא מאמינה, כי יש פסק דין שבו כתוב שהרבי מלך המשיח וחתומים עליו עשרות\מאות\אלפים (לא זוכרת כמה?) רבנים, אין לי מה לפרט, כי זה ידוע, שמה שבית דין קובע גם אם הוא לא נכון, ברגע שיוצא פסק דין זה מה שקורה. קל וחומר כשזה באמת נכון..
אם את רוצה אני יכולה לספר סיפור על תקופת רבן גמליאל (משו כזה) שהיה אחד מרבני הסנהדרין, צדיק אמיתי, שבית הדין החליטו לפסוק משהו והרוב הסכימו, והיהודי הזה לא הסכים, הוא טען שהוא הצודק, ואמר שאם אכן הוא צודק יעידו עליו שמיים וארץ, אמר נראה לי שישמע פיצוץ\קול רעש גדול כבר לא זוכרת, וזה מה שקרה, ובכל זאת אמרו לא שהרוב קובע, ואז הוא אמר עוד כל מני דברים שיקרו אם הוא צודק וזה מה שקרה, ועדיין לא הסכימו לדעה שלו למרות המופתים, ובסוף אמר שאם הוא צודק תצא בת קול מהשמיים שתאמר, וזה מה שהיה. ואז הם אמרו "התורה לא בשמיים היא", וקבעו פסק דין עפ"י רוב רבני בית הדין. למרות שהצדיק הזה צדק במאה אחוז! וההלכה נפסקה כמותם. אז בית דין פסקו שהרבי מלך המשיח, ולא משנה כמה תתווכחי וכל העולם כולו יאמרו שזו טעות (למרות שזה גם לא מה שיקרה כי המון מאמינים שהרבי המשיח), עדיין זה מה שנפסק כי לרבי יש את כל הסימנים של מלך המשיח. וזהו. אין מה לעשות, תתמודדי;)
הרב שהתנגד לדעת כולם היה רבי אליעזר בן הורקנוס
לגבי הפסק דין – יותר מזה שחתמו עליו מאות(!) רבנים, גם לא היה אף רב שיצא נגד. אף רב ברחבי העולם לא התנגד לפסק הדין ההלכתי שהרבי הוא המשיח.
וואי גמני ככה.. בואו בתכלס אם המשיח צריך להיות חי בגוף גשמי אז זה לא הרבי (כולנו יודעות בסוף שהרבי לא באמת חי בגוף גשמי גם המשיחיסטיות הקיצוניות יודעות אתזה).
את לגמרי לא יכולה להחליט עבורנו מה אנחנו מאמינות.
אז ככה,אני מאוד מעריכה את הרבי מחבד חושבת שיש לכל אחד מה ללמוד ממנו,איש עצום שפעל הרבה בחייו, אבל עד להגיד שהוא מלך המשיח,אנחנו לא יודעים כלום ומה שלא ידוע לנו אסור להמציא. גוף זה דבר גשמי שמשמש אותנו לעבוד את השם עד הזמן שהשם קובע שזהו נגמר התפקיד בעולם.
להגיד שהרבי חי? על סמך מה? מי אמר??
זה לא דרך הטבע,וגם אם הוא צדיק והמשיח,צריך ללכת בשכל ישר. לא כל מה שאומרים לנו זה נכון. צריך להפעיל את הראש ולחשוב בהגיון. להסתכל על המציאות בעיניים.
אם בן אדם יפעיל את השכל שלו יותר מדי ולא ידע מה זו קבלת עול, המצב יהיה גרוע ביותר.
לא אנחנו המצאנו שהרבי הוא מלך המשיח!!!
תפתחי את שיחות הדבר מלכות. הרבי חוזר ואומר ש'נשיא הדור הוא מלך המשיח' (לא זוכרת את המילים המדויקות). ובשיחה אחת הרבי מסביר שנשיא הדור חייב להיות נשיא חסידות חב"ד. אחד ועוד אחד – זה הוא!
על זה שהרבי חי בגוף גשמי –
זה לא דרך הטבע – נכון.
צריך ללכת בשכל ישר?! איזה שכל ישר יותר מהמילה של הרבי?!!
לא כל מה שאומרים לנו נכון, אבל מה שהרבי אומר בוודאי נכון.
צריך להסתכל על המציאות בעיניים? אבל מה את תראי אם תסתכלי על המציאות בעיניים? עולם חסר כל סימן לאלוקות! העלם והסתר כפשוטו.
לא באתי לשכנע אף אחת. אני לא רוצה שיתפתח פה דיון על חי בגוף גשמי או לא. כל אחת, שתיקח את המילים שלי לאן שהיא רוצה.
היה לנו רב בשבת שאמר שאין חיוב שהמשיח יהיה בגוף גשמי דווקא (הוא עצמו היה משיחיסט)
יש פסק של המון רבנים מהעולם החרדי! שפסקו שהרבי הוא המשיח עם חתימות של כל הרבנים האלה…
וחוץ מזה לא באמת משנה מי יהיה המשיח העיקר שיבוא?
אה נזכרתי בעוד משו..
הרבי אמר שנשיא הדור חי באופן שיכול לכבוש את כל העולם.
נשמה לא יכולה לכבוש עולם, זה לא דבר גשמי, אין לך ידים לירות ברובים וכו', היא לא הקב"ה שאמר והיה העולם! גם אליהו הנביא לא פועל מהשמיים, כשהוא רוצה לעשות משהו הוא יורד למטה, בגוף. אז קל וחומר לכבוש את כל העולם…
אז אם זה מה שהרבי אמר – חובה גוף גשמי. נקודה.
לכבוש את העולם לא מדבר דווקא על מלחמות פיזיות.
הרבי כבש את העולם ביהדות, שלח חסידים לכל החורים הנדחים ביותר, וההוכחה הטובה ביותר שהרבי ממשיך לפעול (לא הבנתי אם את משיחיסטית או לא מאמינה שהרבי הוא המשיח, אבל בכל מקרה לעניין זה, זה לא כל הדיון הזה) היא שחסידי חב"ד ממשיכים עם כל השטורעם וכובשים עוד ועוד פינות נידחות, יותר מבחייו!
נשמה אז את לא משיחיסטית , סורי.
האמת
שאני גם ככה
והשאלה הזו הטרידה גם אותי
לא מעט
ומי אמר שזה לא נקרא להיות משיחסטית?
מי קובע??? ?
ההגדרה המקורית של משיחיסט זה "אדם שרוצה משיח"
בקצרה:
הרמב"ם כותב שמלך המשיח צריך להיות חי בגוף גשמי.
פה מגיעה השאלה- האם את מאמינה (באמונה שלימה ותמימה) שהרבי הוא מלך המשיח?
אם אכן כך ואת מאמינה בזה 100% יתעופפו לך השאלות מסביב.
אני, עדיין לא הגעתי לרמה הזאת של להאמין באמונה שלימה.
המשיחסטיות העיקריות פה באתר לא בארץ עכשיו, הם אצל הרבע….
חכו שהם יחזרו ויענו לכם תשובות ?
חושבת בדיוק כמוך, מאמינה שרוחו של הרבי בקרבינו, ואנו קשורים אליו דרך תורתו וקיום הוראותיו.
בשיפוט שלי המשיחיסטים הם אנשים טובים ומאמינים, אבל הדרך שלהם לא נכונה
היי יקירה
מוזמנת לפנות אלי בפרטי למייל editorshutafot@gmail.com כדי שאוכל להסביר למה התגובות שלך לא אושרו
זה עינין מאוד מסובך ולא מובן, מסכמה איתך.
רואים גם שהרבי היה אומר שמי שלא מאמין שהרבי הרייץ חי ממש בגוף גשמי מבחינתו הוא לא חסיד שלא.
ויחד עם זאת, הרבי היה הולך פעמיים בשבוע לפחות לאהל של הרבי הרייץ מה שסותר את העינין שהרבי הרייץ חיי בגוף גשמי.
יש על הסתירה הזו תשובות נכונות על פי הלכה והגיוניות, הרבה יותר מלהכחיש את המציאות (!!!) הכואבת הזו
אני מאמינה שהוא פה איתי בכול רגע ,אבל משיחיסטית זה לא מי שמאמינה שהוא היה המשיח? אני חד משמעית לא מאמינה לכול אלו שאומרות שהוא המשיח כי משיח אף אחד לא יודע מי זה ! וגם שיש מישהו שצריך להיות משיח עם הוא ניפטר אז יש צדיק אחר …
תכל'ס גופו של הרבי באוהל…
הרבי לא מתחבא ב770 נכון?
וגם מי שאמר שהוא ראה את הרבי אחרי ג' תמוז ב770 מתפלל, בואי…
אנחנו בטוחים שהרבי פה איתנו ברוחניות, הנשמה היא העיקר ולא הגוף.
ולגבי משיח וודאי, הוא צריך ללחום מלחמת ה' בפועל עם חרבות וכו' וגם להחזיר את כל היהודים לה'.
ושלא תחשבו אני חבדניקית ומהשפיציות בכיתה.
אז את לא משחיסטית
משחיסט זה מי שמאמין שהרבי חי בגוף גשמי
אני לא משחיסטית ובטוחה שהרבי איתנו, פשוט העיניים הגשמיות שלנו לא רואות
אבל ברוחניות הוא כאן ממש!!
מה אכפת לי אם הרבי חי או לא בגוף גשמי?
ולמה צריך לריב מי זה המשיח?!
צריך גאולה וזהו! ושהמשיח יבוא?