היי:)
את חושבת שיש בעיה בניגונים מעובדים (צמאה וכל זה..)??
אם כן, מה הבעיה?? את מרגישה, או יודעת שיש בעיה?
ו..מה עדיף, לדעתך, ניגונים מעובדים או שירים חרדיים?
(*לא למקורבים וכאלו, לנו..)
תודההה:)
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
21 תגובות
אין בעיה בניגונים מעובדים,
אבל הם פשוט לא ניגונים…
פעם מישהו כתב על זה משהו יפה בעלון "ליובאוויטש". בזמנו צילמתי את זה.. אם אמצא אעתיק לכאן.
ולדעתי, מצד אחד לא רואה הבדל בין ניגונים מעובדים לשירים חרדיים…
מצד שני, תלוי מי המעבד. אם זה הזמרים של צמאה, אז עדיף שירים חרדיים.
זו דעתי וה'הרגש' שלי בלבד 🙂
כן.
בהחלט, חד משמעית.
קצת קשה להגדיר את הבעיה, וכל העניין הזה של שירים/ניגונים זה יותר הרגש.
דבר ראשון, זה מאבד את כל הטעם של הניגון, את כל ה'געשמאק'.
דבר שני, באמת, הניגונים נועדו בשביל מה? בשביל לקרב את הנפש שלך, בשביל שיהיה לך חשק לעשות מצוות…
ועכשיו במקום שזה יהיה ניגון שמעורר את הנשמה, הופכים את זה לשיר ככל השירים.. בלי נשמה, בלי רגש, סתם שיר נחמד בסגנון לא עדין..
זו דעתי.
ברור שניגונים מעובדים זה לא ניגונים, כאילו אי אפשר להשוות (כמובן תלוי כמה העיבוד, יש עבודים שרק מוסיפים קצת קצב ואז זה יותר בסדר) אמממ, לעניות דעתי (וגם אבא שלי חושב ככה) עדיף ניגונים מעובדים מאשר שירים של… לא יודעת, לא מכירה שמות, חנן בן ארי, ולא יודעת מי עוד, תשלימו לבד.
ניגונים חרדיים, תלוי למה את מתכוונת, אם זה ניגון כמו אני מאמין שהוא לא חבדי אבל חרדי מהדור הקודם, אני חושבת שאין הבדל בין ניגונים כאלה לבין ניגון מעובד (לא יותר מידי)
שינוי בתווים של הניגונים הוא כמו זיוף. אם התווים המקוריים נשמרים – אין לי שום בעיה.
כמובן שגם לכל כלי שמבצעים איתו יש שפה משלו, אבל באופן כללי זה מה שאני חושבת.
תלוי עד כמה הניגון מעובד. בסופו של דבר כל ניגון שהוא לא ניחו"ח הוא "מעובד".
ואם כבר בצמאה עסקינן, אז יש לומר שזה לא כזה מעובד (חוץ מכמה מסויימים שממש הלכו לאיבוד). פשוט בגלל שהם שרים את זה בעברית וזה עיבוד אחר (הכלים וכו') זה נשמע קצת שונה. וחוצמזההה שזה בכלל מיועד למקורבים, אבל לדעתי עדיף לשמוע את זה מאשר לא לשמוע ניגונים בכלל (אני באופן אישי שומעת גם וגם). ועוד משו בקשר לצמאה שזה פרוייקט מדהים ומטורף ויש מלא אנשים שנחשפו בזכותזה לניגונים.
צר לי,
אבל יותר מדי ניגונים של צמאה עובדו ונאבדו.
ואם כבר חושפים אנשים לניגונים, חבל שלא חושפים אותם לניגונים אותנטיים…
זה באמת דבר מדהים, אבל חבל שזה ככה…
אני חושבת שעדיף אותם מהרבה שירים אחרים. כל אחת והרמה הרוחנית שלה.
גם השירים של אחות של תשרי וכאלה הם ניגונים מעובדים..
הם נשמעים כמו ניגונים וזה באמת ניגונים אבל בגלל שזה יחסית ניגונים שלא מכירים אז חלק לא יודעים את זה אבל הם קצת מעוותים את הניגון..
נכון לגמרי!
עצוב שלא מביאים את האותנטי והאמיתי..
לא קשור לבעיה לא בעיה.
אתן לא מבינות איזו שליחות מטורפת עושים האנשים שמנגישים את ניגוני חבד לציבור הכללי. מטורפתת
אני אומרת אתזה מנסיון אישי, של מישהו קרוב אליי מאוד שההופעות והניגונים האלו החזירו אותו לדרך הישר.. זה מטורף.
אבל- לדעתי לא כדאי שבת חסידית ששומעת זמרים מסויימים מאוד וסוגים מסוימים מאוד תשמע שירים כאלה.
וזה למה?. צמאה כעיקרון זה זמרים דתיים (ומטה. יש את אברהם פריד, אבל הרוב) ובנות חסידיות משתדלות לא לשמוע זמרים כאלו. ומהסיבה הזאת דעתי היא שבת חסידית לא תשמע את הקלאסה של ניגונים מעובדים.
וואי האמת שהרגיש לי עכשיו קצת מוזר.
לבת חסידית אסור.
לבת לא חסידית מותר.
רק לי הרגשתי מוזרה?
ישנן שליחות שהצניעות שלהן לא משהו…
ישנם שלוחים שעושים דברים שלא כל כך מתאימים עם רצון המשלח… לכולם מקרבים.
גם קרליבך החזיר רבים בתשובה…
סליחה על ההשוואה. לא, אני לא חושבת שיש פסול בשירים של צמאה, כל עוד שומעים אותם אנשים שמתקשרים.
אני כן חושבת שהיו יכולים לעשות זאת בצורה יותר אותנטית וזה גם היה מקרב, אולי אפילו יותר.
והדוגמאות שהבאתי למעלה זה בשביל להדגים שלא תמיד מספר המתקרבים אומר שהדרך היא בסדר….
ושלא תביני לא נכון, צמאה עושים עבודה מדהימה! באמת!!!
אבל… לדעתי משהו שם מתפספס.
לא הבנתי, אז כאילו יש בעיה בשירים של תשרי, אחות, קעמפ וכגון דא?!
שמלבישי על הניגון מילים מעוררות?!
לי אישית הם ממש מרגישים נוגעים… לפעמים אפילו יכול לגרום לי לבכות..
אז יש בהם בעיה?
לא נשמע לי הגיוני…
(עם צמאה אני מסכימה)- אבל של קעמפים וכו' קשה לי להגיד שהם לא בסדר..
לא, לא מתכוונים פה לקעמפיחם O(שם בד"כ לא מעבדים) אלא לשירים מעובדים ומאובדים
מישהי אמרה שיש בזה בעיה? 🙂
רק צריך לקחת בחשבון שניגון מזויף/מעובד – הוא לא ניגון.
זה לא אומר שישנה בעיה..
צמאה לקחו ניגונים עדינים והפכו אותם לגסים..
ממש התחלחלתי כששמעתי את זה.
מצטרפת ל@החקיינית, לבת חבדניקית, חסידית לא מתאים לשמוע את זה
ניגונים זה משהו שהרביים חיברו. לכל תו יש משמעות.
ברגע שמשנים קצת זה כבר לא הניגון.
זה איבד את זה.
ולדעתי, העניין של הניגונים המעובדים של צמאה זה די הרעיון של לקרב את התורה לאנשים…(רק פשוט בלקרב את הניגונים לאנשים..) כי אנשים רוצים ואוהבים אמת. אם חושפים אותם לניגונים אז שיחשפו כבר לאותנטי ולאמיתי. מי שחכם יבין שזה אמת.
זו דעתי.
לפעמים לוקחים מידי חזק את העניין של ' שיהיה באופן המתקבל"…
ודי למבין.
(למבינה.)
הי שאלה יפה שאלת
הניגוניים המעובדיים של צמאה לא מיועדים לקהל החסידיי חב"די
אלא לקהל הלא חב"די לעת עתה על מנת לחב"דו וכמה שיותר מהר:)
לא מיועד לחב"דניקים
מקור מוסמך
וואו
אז אתן אומרות שעדיף לי לשמוע בני פרידמן מצמאה?!
כי אני עדיין לא בקטע של רק ניגונים, לצערייי
שאלתי כי היה לי ויכוח עלזה עם חברה.. חשבתי שהיא היחידה שחושבת ככה..
ממש מוזרר
ותודה לכל מי שענתה:)
בקעמפים וכו ממש לא מעוותים ניגונים!
בצמאה בהחלט משנים אותם לגמריי, יש בזה בהחלט בעיה…
ולזאת שכתבה שאנחנו לא יודעות עד כמה הניגונים המעובדים קירבו הרבה, אז הרבי תמיד אמר שצריך לקרב את היהודים הלא שומרי תורה ומצוות לעת עתה, אל התורה, ולא אל התורה אליהם…
וחוץ מזה את הניגונים הרביים הלחינו או החליטו להפוך את זה לניגון, ומי אנחנו הקטנים שנעיז בכלל לשנות אותם, ולעוות אותם ואח"כ לומר שזה יותר יפה??
וכל עוד מלבישים מילים לניגון שלא עיוותו אותו יותר מדי, אז אין בזה שום בעיה בכלל!