דבר ראשון, הכי טוב לשאול משפיעה אם יש 🙂 אבל למיטב ידיעתי, לגבי רמב"ם – הכי חשוב מתי שנח לך 🙂 אבל שמעתי שר' מענדל פוטרפאס אמר להגיד בלילה את של היום למחרת. לא יודעת עד כמה זה מוסמך.. בכל מקרה, הכי טוב למצוא מה הזמן שיהיה לך הכי נח להקפיד.
אמירת תהילים – חלק מהתקנה של אמירת תהילים זה שאומרים דווקא אחרי התפילה ומיד אחרי.
חומש -נראה לי פחות קריטי. יש עניין לומר דווקא אחרי התפילה. (בכלל תפילה צריכה להיות הדבר הראשון שעושים 😉 חוץ מלימוד חסידות שמהווה כהכנה לתפילה…) אבל, אני חושבת שאם אמירת חומש לפני התפילה יעזור לך להקפיד על כך יותר – אז זה בהחלט אפשרי גם.
על ספר המצוות אני יודעת שיש כאלה שנוהגים להגיד היום ךפני השקיעה את של מחר.. בנוגע לחומד אני אומרת הכל אחרי התפילה, תפחלה קודמת לכל.. רק תניא והיוםיום אומרת לפני התפילה..
אם כבר שאלו פה על חתת – למי עוד נטספארק חסם את אפליקציית הדבר מלכות? מעצבןןןןןן פספסתי יומיים וזה מעצבן.. קשה לי לפתוח ספר ועד שאני מגיעה לזה אני מפספסת?
תניא והיום יום- כדאי ללמוד בתור חסידות לפני התפילה. אבל למיטב ידיעתי אין זה הוראה לגבי זה. זה סתם כך סדר נח שהרבה עושים אותו.
חומש ורמבם- נגלה עדיף שלא ללמוד לפני התפילה (כי בעקרון התפילה אמורה להיות ראשונה ביום, וחסידות מותר לפני התפילה כי זה הכנה לתפילה). אין לזה איזה שעה קבועה ביום, מתי שמתאים לך (לטובת עצמך, עדיף לך לקבוע לזה זמן כלשהו).
תהילים- התקנה המקורית של הרבי הרייץ היא לומר את התהילים מיד אחרי התפילה. אז זה הזמן הכי טוב. ואם לא אז, אז בהמשך היום.
לגבי לימוד רמבם בלילה, של יום המחרת- עשיתי סקר קטן בצד הגברי של המפה, אף אחד מאלה ששאלתי לא הכיר בכלל את הרעיון. בעקבות הסקר אני אישית הפסקתי לעשות את זה..
לגבי תניא והיום יום – למיטב ידיעתי זה יותר נהוג אצל בנות שאומרים דווקא לפני התפילה. כי זה כאילו תחליף ללימוד חסידות כהכנה לתפילה ;). חומש ורמב"ם -כדאי ורצוי לפני שקיעה…
חומש – ללמוד במשך היום. לא לומדים לפני התפילה.. תהלים- רק את התהלים יש הוראה ברורה מתי לומר, אחרי עלינו לשבח ולפני שש זכירות. תניא והיום יום – אין חיוב לומר לפני התפילה אך כך מקובל בקרב בנות כדי ללמוד קצת חסידות לפני התפילה ספר המצוות- ללמוד במשך היום. שמעתי שהרבי היה לומד פרק אחד מתוך השלושה ברמב"ם בלילה שלפני, במיוחד בימים שהיה נוסע לאוהל.. כנראה מכאן המנהג ללמוד את הרמב"ם בלילה שלפני.. בכל אופן, הדבר החשוב ביותר שיהיה לכל אחד מהשיעורים זמן קבוע ביממה, כך יהיה קל יותר להקפיד ולא לשכוח!! בהצלחה לכולנו בהתקשרות לרבי!
אני שמעתי שלהגיד את הרמב"ם של היום הבא- בלילה שלפני גורם ליראת שמיים.. לאיודעת מה המקור, אבל נשמע טוב. אז זה מה שאני עושה.. ותהילים- יש עניין של אדמו"ר הרייצ נראלי להגיד דווקא אחרי שחרית, ואח"כ שש זכירות. בהצלחה 🙂
25 תגובות
רמב"ם- שתי האופנים שהזכרת הם בסדר, אך (כפי שהבנתי) עדיף לומר בלילה את של היום הבא.
ספהמ"צ אפשר בלילה שלפני,
חומש ותהילים- עדיף אחרי התפילה (אפשר עד השקיעה)
לא כדאי לדחות לאחרי השקיעה כי אז זה כבר היום שאחרי..
העיקר שתגידי
דבר ראשון, הכי טוב לשאול משפיעה אם יש 🙂
אבל למיטב ידיעתי,
לגבי רמב"ם – הכי חשוב מתי שנח לך 🙂 אבל שמעתי שר' מענדל פוטרפאס אמר להגיד בלילה את של היום למחרת. לא יודעת עד כמה זה מוסמך.. בכל מקרה, הכי טוב למצוא מה הזמן שיהיה לך הכי נח להקפיד.
אמירת תהילים – חלק מהתקנה של אמירת תהילים זה שאומרים דווקא אחרי התפילה ומיד אחרי.
חומש -נראה לי פחות קריטי. יש עניין לומר דווקא אחרי התפילה. (בכלל תפילה צריכה להיות הדבר הראשון שעושים 😉 חוץ מלימוד חסידות שמהווה כהכנה לתפילה…) אבל, אני חושבת שאם אמירת חומש לפני התפילה יעזור לך להקפיד על כך יותר – אז זה בהחלט אפשרי גם.
בהצלחה צדיקה!!! 🙂
על ספר המצוות אני יודעת שיש כאלה שנוהגים להגיד היום ךפני השקיעה את של מחר..
בנוגע לחומד אני אומרת הכל אחרי התפילה, תפחלה קודמת לכל.. רק תניא והיוםיום אומרת לפני התפילה..
צריך חסידות לפני התפילה. אז תגידי יום יום בבוקר, חומש ואז הכי קרוב לתפילה- תניא.
רמבם תגידי יום לפני בלילה לפי השינה..
בהצלחה!
חומש זה לא חסידות 😉
היא התכוונה לומר שצריך שתניא יהיה ממש סמוך לתפילה.
אבל גם יום יום זה חסידות שימי לב
אז צריך שהכי קרוב לתפילה יהיה יום יום ותניא
אני גם עושה פרק מ"א?
אהההו תהתילים אחרי התפילו, או אחרי/לפני מנחה
תהילים יש עניין לומר מיד אחרי שחרית. זה חלק מהתקנה.
כמובן שזה מאתגר, ועדיף אחכ מאשר בכלל לא, אבל כדאי לדעת את הרצוי 😉
אני יודעת…
אבל באמת לא קל לי בזמנניםם
עדיף שלא תדעי מתי אני אומרת אתזה ?
את צריכה להגיד את זה בשעה 4:47 בדיוק
שיו עבר ?
מותר עכשיו?
אני אומרת תניא יום יום ורמבם לפני התפילה, וחומש ותהילים אחרי.
לא יודעת מה צריך אבל אני חושבת שזה בסדר…
אם כבר שאלו פה על חתת – למי עוד נטספארק חסם את אפליקציית הדבר מלכות? מעצבןןןןןן
פספסתי יומיים וזה מעצבן.. קשה לי לפתוח ספר ועד שאני מגיעה לזה אני מפספסת?
סתם לידע הכללי, האפליקצייה של הדבר מלכות לא עובדת כבר כמה ימים. יש שם תקלה.
דברתי איתם במייל והם אמרו שאפשר להשתמש בינתיים באתר.
תניא והיום יום-
כדאי ללמוד בתור חסידות לפני התפילה. אבל למיטב ידיעתי אין זה הוראה לגבי זה. זה סתם כך סדר נח שהרבה עושים אותו.
חומש ורמבם-
נגלה עדיף שלא ללמוד לפני התפילה (כי בעקרון התפילה אמורה להיות ראשונה ביום, וחסידות מותר לפני התפילה כי זה הכנה לתפילה).
אין לזה איזה שעה קבועה ביום, מתי שמתאים לך (לטובת עצמך, עדיף לך לקבוע לזה זמן כלשהו).
תהילים-
התקנה המקורית של הרבי הרייץ היא לומר את התהילים מיד אחרי התפילה. אז זה הזמן הכי טוב. ואם לא אז, אז בהמשך היום.
לגבי לימוד רמבם בלילה, של יום המחרת-
עשיתי סקר קטן בצד הגברי של המפה, אף אחד מאלה ששאלתי לא הכיר בכלל את הרעיון. בעקבות הסקר אני אישית הפסקתי לעשות את זה..
לגבי תניא והיום יום – למיטב ידיעתי זה יותר נהוג אצל בנות שאומרים דווקא לפני התפילה. כי זה כאילו תחליף ללימוד חסידות כהכנה לתפילה ;).
חומש ורמב"ם -כדאי ורצוי לפני שקיעה…
מעניין שבסקר לא שמעת על אף אחד.
כי אני אישית שמעתי על כמה (בנים וגם בנות) שנוהגים בהחלט ללמוד בלילה את של יום המחרת.
רמב"ם- אני חושבת לפני השקיעה אבל אני לא בטוחה.
חומש ותהילים- לפני השקיעה.
בהצלחה!!
אני אומרת את הכל לפני התפילה נראלי שזה לא כל כך משנה..
חומש – ללמוד במשך היום. לא לומדים לפני התפילה..
תהלים- רק את התהלים יש הוראה ברורה מתי לומר, אחרי עלינו לשבח ולפני שש זכירות.
תניא והיום יום – אין חיוב לומר לפני התפילה אך כך מקובל בקרב בנות כדי ללמוד קצת חסידות לפני התפילה
ספר המצוות- ללמוד במשך היום. שמעתי שהרבי היה לומד פרק אחד מתוך השלושה ברמב"ם בלילה שלפני, במיוחד בימים שהיה נוסע לאוהל..
כנראה מכאן המנהג ללמוד את הרמב"ם בלילה שלפני..
בכל אופן, הדבר החשוב ביותר שיהיה לכל אחד מהשיעורים זמן קבוע ביממה, כך יהיה קל יותר להקפיד ולא לשכוח!!
בהצלחה לכולנו בהתקשרות לרבי!
דבר ראשון ממש כל הכבוד לך שאת אומרת חתת זה דבר לא מובן מאליו
דבר שני אין לי מושג בטח יש כאן כאלה שיודעת.
אבלל ממש כל הכבוד לך,אשריך!
אני אומרת את שתיהם בלילה. לא ידעתי שיש בעיה. תודה לכן?
אני שמעתי שלהגיד את הרמב"ם של היום הבא- בלילה שלפני גורם ליראת שמיים.. לאיודעת מה המקור, אבל נשמע טוב. אז זה מה שאני עושה..
ותהילים- יש עניין של אדמו"ר הרייצ נראלי להגיד דווקא אחרי שחרית, ואח"כ שש זכירות.
בהצלחה 🙂