אגרות קודש!! פעם בכמה שנים (כשהאגרות מתמלאות ממש אבל זה לא קורה הרבה כי יש לנו את כל הכרכים בבית ועושה כמה סטים של הכל בבית חב"ד…) אבא שלי עושה סדר ולוקח את כל המכתבים אין לי מושג לאן… שמעתי על כאלה שכותבים לרבי בספר תניא וסתם שאלה לשותפות שיקראו את התגובה אתן קוראות את התשובה שיוצאת לכם באיגרות קודש?? כי שמעתי על כאלה שרק מכניסים ונותנים לרבי לענות להם באיזה דרך שיבחר… סתם מעניין אותי
ואני רוצה לשאול אותך שאלה אחרת, שמעתי שיש בנות שהחליטו שהרבי עונה דרך אגרות קודש.. בהשגחפ. 'מה שיוצא יוצא', שמעתם על זה? עושות את זה גם?.. סתם מעניין אותי.
—– אני נותנת לרבי לענות לי באיזה דרך שיבחר, כי זה מה שהרבי אמר. הרבי אמר: 'הרבי ימצא את הדרך לענות'. קיבלנו הוראות ברורות מאד מהרבי עם מי להתייעץ ואיך לקבל תשובות, וכפי שידוע לי לפתוח במכתבים של הרבי באופן אקראי זה לא אחת מהם. מצטערת מאד אם יצא קצת מתקיף ופוגע. רק רציתי להבהיר את העניין.. ותכלס,העיקר לכתוב לרבי!:) תשובה זה כבר בונוס;) (גם לפני ג תמוז לא תמיד קיבלו תשובות…).
אני פותחת בתשובה, רבים המופתים שהראו שאף תשובה באגרות קודש לא יוצאת 'סתם' אני יספר לך סיפור שדוד שלי היה עד לו לאוהל כתיבה לרבי בל"ג בעומר במירון נכנס מישהו שפיקפק בכתיבה לרבי אז הוא רצה להראות לכולם שזה שטויות והכניס לאיגרות קודש דף ריק, כשהוא פתח במקום של התשובה הוא גילה לא ייאמן אבל הוא גילה דף ריק, סתם כך באמצע הספר דבר שלא קיים בדרך כלל זה בטח לא קרה סתם וזה רק אחד ממלא סיפורים שמראים שהתשובה באיגרות היא לא סתם ואם את מדברת על הוראות מהרבי לשים באגרות קודש ולא לפתוח זה כן הוראה שקיבלנו מהרבי?? איפה זה מובא?? ואם האנשים שהרבי אמר להתייעץ איתם (משפעים, חסידים גדולים וכו') ממליצים בחום לכתוב לרבי ולפתוח את התשובה אז זה לא נכון לעשות מה שהם אומרים??? סליחה עם זה נשמע מתקיף
אני לא לגמרי שוללת. רק אומרת שהרבי נתן דרכים אחרות. (כמו עשה לך רב בעניינים רוחניים לדוג. גם בענייני פרנסה ובריאות הרבי נתן הוראות עם מי להתייעץ וכו). ולפני המשפיעים שממליצים, יש רבי שכיוון אחרת.
לגבי הוראה לשים בספר קודש, כן!! יש הוראה כזו! שכשלא מתאפשר להביא את המכתב/פנ לרבי ממש, אז להניח בספרים הקדושים.. יש לזה מקור מהרבי, אם את רוצה תכתבי ואמצא את המקור המדויק.
אל דאגה, לא מתקיף;) דווקא הדיון שלנו נראה לי מתנהל יפה?
הרבי נתן דרכים אחרות וזאת גם דרך נכונה, ואם אני לא טועה יש לה גם מקורות אנחנו קטנים מידי כדי לפרש את דברי הרבי ולכן ייתכן שהמשפעים אומרים דברים אחרים ממה שאנחנו הבנו כי הם קצת יותר מבינים ממנו בדברי הרבי ולכן אם המשפעים הגדולים שאני ומשפחתי סומכים עליהם אומרים שלכתוב לרבי ולקרוא את התשובה זה דבר נכון ומתבקש אני מאמינה שהם יודעים על מה הם מדברים. ובייחוד אחרי שראו לא אחת שדרך זאת היא ניסית ומופלאה ובפרט שאני על עצמי ראיתי כמה פעמים שאף תשובה היא לא 'סתם' בוא נגיד שאם לא הכתיבה לרבי לא הייתי היום איפה שאני (לא שזהטוב איפה שאני אבל לפחות לא לגמרי בחוץ) כמובן שכל אחד ודעותיו שלו לכן הבאתי את שתי הדעות וסתם רציתי לדעת מה כל אחת נוהגת
הרבי ימצא את הדרך לענות, ואם אני מאמינה שהדרך לענות היא באגרות קודש,אז שם הוא יענה לי!! אם היית פותחת וקוראת היית מבינה… והמון פעמים זה חיזוק או הוראה בהתקשרות.. וזה לא בדרך של "מה שיוצא יוצא" אלא מתייחסים לתשובה ברצינות!!
אני כותבת לרבי ושמה באגרות המון פעמים היו לי שם תשובות מדהימות!! מה לעשות, החלטה טובה, במה לשים דגש.. ברור שהרבי ימצא את הדרך לענות, אבל אולי הדרך הזו תהיה דרך האגרות??
אין לי עיקרון לפרסם את עמדתי, אבל אמרת ׳שמעתי על כאלה׳, וזה נשמע מעולם אחר חח אז הנה אני כן, אני לא קוראת תשובה באגרות קודש, ואני נותנת לרבי לענות לי בדרך שלו. תתפלאי, אבל יש הרבה כאלה.
אני כעיקרון שולחת לאוהל. אבל עכשיו הפקס שלנו התקלקל, אי מעדיפה לא לשלוח במייל אז אני שמה באיגרות קודש, ולא פותחת. בעז"ה שמישהו מהמשפחה שלי יטוס הוא יקרע את הכתבים באוהל. בעצם פשוט הרבי יתגלה ואני יתן לו את המכתב בידיים
ספר של הרבי כלשהו. מה שנמצא באיזור. לפעמים זה אגרות קודש ולפעמים ליקוטי שיחות וספרים אחרים. אחר כך אני מצלת ושולחת לאוהל ושומרת את כל המכתבים להזדמנות שאני אלך לאוהל ואשים את המכתבים בעתמי
אני מניחה באגרות קודש, וכשמישהו טס לארצות הברית שם ואוהל או שולחים תמונה ומדפיסים שם, ( כשטסתי לארצות הברית כל הבית ספר ביקש ממני לקחת איתי את המכתבים, זה היה ממש זכות בה!)
43 תגובות
אני מניחה באגרות קודש,
וכשאחד מבני המשפחה טס מוציאים
את כל המכתבים ושמים באוהל!
באגרות קודש
צריך לשים אתזה בספר של הרבי… את יכולה אגרות קודש/יום יום/ ליקו"ש
ושתגיעי לאוהל שימי שם.
או שאת יכולה לשלוח בפקס או אימייל
לפעמים באגרות קודש.
ולפעמים בספר קודש אחר קבוע.
כשיש לי כח שולחת צילום לאוהל.
ובהזדמנות שולחת הכל לאוהל..
במגירה מיוחדת. כשהיו טיסות כל פעם שמישהו קרוב אלי היה טס הייתי מביאה לו שקית מפוצצת…
עכשיו במגירה נגמר המקום
מצלמת לאוהל. ואז שמה באגרות קודש..
מה זאת אומרת? באגרות קודש.
אגרות קודש ספר הניסים והנפלאות
באגרות קודש
אגרות קודש!!
פעם בכמה שנים (כשהאגרות מתמלאות ממש אבל זה לא קורה הרבה כי יש לנו את כל הכרכים בבית ועושה כמה סטים של הכל בבית חב"ד…) אבא שלי עושה סדר ולוקח את כל המכתבים אין לי מושג לאן…
שמעתי על כאלה שכותבים לרבי בספר תניא
וסתם שאלה לשותפות שיקראו את התגובה אתן קוראות את התשובה שיוצאת לכם באיגרות קודש?? כי שמעתי על כאלה שרק מכניסים ונותנים לרבי לענות להם באיזה דרך שיבחר… סתם מעניין אותי
אני קוראת רק שבזה עברית שזה באידיש אין לי כח לחכות עד שאני אראה לאבא שלי שיתרגם אז אני בוחרת מכתב אחר שקרוב
מוכרר
היה תקופה שקיבלתי רק מכתבים באידיש אז אבא שלי אמר שכנראה אני צריכה ללמוד אידיש:)
בטח קוראת
יש שם תשובות מדהימותתת
קודם כל לא "כותבים לרבי בספר תניא".
כותבים לרבי.
ואפשר להכניס לספר תניא ולכל ספר קודש 🙂
ברור לי שהתכוונת לזה, אבל קצת צרם לי הניסוח 😉 סליחה.
אני לפעמים קוראת ולפעמים לא…
תודה על התיקון!!??
צודקת
ואני רוצה לשאול אותך שאלה אחרת,
שמעתי שיש בנות שהחליטו שהרבי עונה דרך אגרות קודש.. בהשגחפ. 'מה שיוצא יוצא', שמעתם על זה? עושות את זה גם?.. סתם מעניין אותי.
—–
אני נותנת לרבי לענות לי באיזה דרך שיבחר, כי זה מה שהרבי אמר.
הרבי אמר: 'הרבי ימצא את הדרך לענות'.
קיבלנו הוראות ברורות מאד מהרבי עם מי להתייעץ ואיך לקבל תשובות, וכפי שידוע לי לפתוח במכתבים של הרבי באופן אקראי זה לא אחת מהם.
מצטערת מאד אם יצא קצת מתקיף ופוגע. רק רציתי להבהיר את העניין..
ותכלס,העיקר לכתוב לרבי!:) תשובה זה כבר בונוס;) (גם לפני ג תמוז לא תמיד קיבלו תשובות…).
בהצלחה:)
אני פותחת בתשובה, רבים המופתים שהראו שאף תשובה באגרות קודש לא יוצאת 'סתם' אני יספר לך סיפור שדוד שלי היה עד לו
לאוהל כתיבה לרבי בל"ג בעומר במירון נכנס מישהו שפיקפק בכתיבה לרבי אז הוא רצה להראות לכולם שזה שטויות והכניס לאיגרות קודש דף ריק, כשהוא פתח במקום של התשובה הוא גילה לא ייאמן אבל הוא גילה דף ריק, סתם כך באמצע הספר דבר שלא קיים בדרך כלל זה בטח לא קרה סתם
וזה רק אחד ממלא סיפורים שמראים שהתשובה באיגרות היא לא סתם
ואם את מדברת על הוראות מהרבי לשים באגרות קודש ולא לפתוח זה כן הוראה שקיבלנו מהרבי?? איפה זה מובא?? ואם האנשים שהרבי אמר להתייעץ איתם (משפעים, חסידים גדולים וכו') ממליצים בחום לכתוב לרבי ולפתוח את התשובה אז זה לא נכון לעשות מה שהם אומרים???
סליחה עם זה נשמע מתקיף
אני לא לגמרי שוללת.
רק אומרת שהרבי נתן דרכים אחרות. (כמו עשה לך רב בעניינים רוחניים לדוג. גם בענייני פרנסה ובריאות הרבי נתן הוראות עם מי להתייעץ וכו).
ולפני המשפיעים שממליצים, יש רבי שכיוון אחרת.
לגבי הוראה לשים בספר קודש, כן!!
יש הוראה כזו! שכשלא מתאפשר להביא את המכתב/פנ לרבי ממש, אז להניח בספרים הקדושים..
יש לזה מקור מהרבי, אם את רוצה תכתבי ואמצא את המקור המדויק.
אל דאגה, לא מתקיף;) דווקא הדיון שלנו נראה לי מתנהל יפה?
הרבי נתן דרכים אחרות וזאת גם דרך נכונה, ואם אני לא טועה יש לה גם מקורות
אנחנו קטנים מידי כדי לפרש את דברי הרבי ולכן ייתכן שהמשפעים אומרים דברים אחרים ממה שאנחנו הבנו כי הם קצת יותר מבינים ממנו בדברי הרבי ולכן אם המשפעים הגדולים שאני ומשפחתי סומכים עליהם אומרים שלכתוב לרבי ולקרוא את התשובה זה דבר נכון ומתבקש אני מאמינה שהם יודעים על מה הם מדברים. ובייחוד אחרי שראו לא אחת שדרך זאת היא ניסית ומופלאה ובפרט שאני על עצמי ראיתי כמה פעמים שאף תשובה היא לא 'סתם' בוא נגיד שאם לא הכתיבה לרבי לא הייתי היום איפה שאני (לא שזהטוב איפה שאני אבל לפחות לא לגמרי בחוץ)
כמובן שכל אחד ודעותיו שלו לכן הבאתי את שתי הדעות וסתם רציתי לדעת מה כל אחת נוהגת
הרבי ימצא את הדרך לענות, ואם אני מאמינה שהדרך לענות היא באגרות קודש,אז שם הוא יענה לי!!
אם היית פותחת וקוראת היית מבינה…
והמון פעמים זה חיזוק או הוראה בהתקשרות..
וזה לא בדרך של "מה שיוצא יוצא" אלא מתייחסים לתשובה ברצינות!!
אני כותבת לרבי ושמה באגרות
המון פעמים היו לי שם תשובות מדהימות!!
מה לעשות, החלטה טובה, במה לשים דגש..
ברור שהרבי ימצא את הדרך לענות, אבל אולי הדרך הזו תהיה דרך האגרות??
ברורר קוראת!!!!
הרבי עונה תשובות, את שואלת והרבי עונה!!
(לא תמיד,אבל הרבה פעמים!!)
כן יש המון כאלה.
אני למשל
אין לי עיקרון לפרסם את עמדתי,
אבל אמרת ׳שמעתי על כאלה׳, וזה נשמע מעולם אחר חח אז הנה אני
כן, אני לא קוראת תשובה באגרות קודש, ואני נותנת לרבי לענות לי בדרך שלו.
תתפלאי, אבל יש הרבה כאלה.
באגרות קודש,
כשאבא שלי טס לרבי כולם כותבים לרבי והוא שם את זה באוהל.
שולחת לאוהל
שמה בספר
אני כעיקרון שולחת לאוהל.
אבל עכשיו הפקס שלנו התקלקל, אי מעדיפה לא לשלוח במייל אז אני שמה באיגרות קודש, ולא פותחת.
בעז"ה שמישהו מהמשפחה שלי יטוס הוא יקרע את הכתבים באוהל.
בעצם פשוט הרבי יתגלה ואני יתן לו את המכתב בידיים
למה מעדיפה לא לשלוח במייל?
באגרות קוודש ואז קורעת לגניזה ואם יש לי כח אז שולחת לאוהל
אגרות קודש!
ספר של הרבי כלשהו. מה שנמצא באיזור. לפעמים זה אגרות קודש ולפעמים ליקוטי שיחות וספרים אחרים. אחר כך אני מצלת ושולחת לאוהל ושומרת את כל המכתבים להזדמנות שאני אלך לאוהל ואשים את המכתבים בעתמי
אני יודעת שצריכים לשים באיזה ספר של הרבי (לאו דווקא אגרות)
ואח"כ לפקסס לאוהל
על השולחן כמדומני
באגרות קודש
אני רוצה שהמכתב יגיע לרעבע,והוא יענה לי.
סו אני שמה באגרות
ברור שבאגרות קודש!!!
כשאף אחד מהמישפחה שלי לא טס
אני שמה את המיכתב באגרות קודש
במגירה וכשטסה קוראת באוהל?
(מדהים לראות כמה שהרבי עונה תשובות ואנחנו לא קולטים!!(;)
תעשי מה שאת חושבת בלי להתחשב במה שאחרים חושבים
אני מניחה באגרות קודש, וכשמישהו טס לארצות הברית שם ואוהל או שולחים תמונה ומדפיסים שם, ( כשטסתי לארצות הברית כל הבית ספר ביקש ממני לקחת איתי את המכתבים, זה היה ממש זכות בה!)
באיגרות קודש…
אלא אם אני בניו יורק בטיול ואני שמה אותו בציון…
אני לא כתבתי לרבי בחיים.
שאני יכתוב אני יגיד לך מה עשיתי.
סליחה.
אני לא חבד"ניקית.
מה זה האוהל הזה?
אני פשוט ממש מתענינת, אשמח לתשובה.