אוקי. יש את הפירוש הפשוט, שמהו? כשאחנו עושים לשם שמים – ברצון ובאהבה אז זה נותן חיות וכי עבודת ה ניראת אחרת.. אבל החסידות אומרת משהו אפילו יותר עמוק. יש לנו 10 כוחות נפש. יש לנו 3 לבושי נפש. יש לנו תריג מצוות.
בואי ננסה לקשר, טוב? יש לנו 613 מצוות שבהם יש לנו 613 כוחות אלוקיים שונים, על כל מצווה יש כח. יש לנו 10 לבושי נפש שמתבטאים במצווה. נתן דוגמא. אני עכשיו מתפללת, אז אהבה הייראה וכל שאר המידות משתתפות בתפילה. עכשיו מה זה הלבושים האלו? זה הדרך שבה אני עושה את המצווה. או במחשבה, אח דיבור או מעשה. יש? עכשיו, מה יש לנו פה? יש לנו סיטרא אחרא , כל הקליפות הטמאות. איך הם יונקות חיות וכוח? ע"י הצמצומים וע"י העברות שלנו. בעיקר. כשאת עושה מצווה בלי אהבה לדוגמא, מה קורה? מגיעה במקום האהבה הסיטרא אחרא ויונקת מלא מלא חיות, כי לא עשית את המצווה בשלימות ונתת מקום במקום כח נפש אהבה לסיטרא אחרא. עכשיו היא בלי עין הרע, יונקת ממצוות הרבה יותר משאר הדברים כי יש בהם הרבה יותר כח. אז מה שקורה זה שכשאת עושה לא לשם שמים הקליפות יונקות מהחוסר כוונה/אהבה הזו וחוגגות על המצווה שלך, כי היא לא מושלמת אז יש פה הרבה מאוד מקום לסיטרא אחרא . זה מה שקורה שלא עושים מצוות לשם שמים;) יום טוב!
ובהסבר עמוק יותר. העולם מורכב מקדושה, טומאה וקליפת נוגה. בדברים של טומאה – אסור לנו בכלל לגעת ולהתעסק. וקליפת נוגה – אנחנו צריכים לעשות לשם שמים ובכך להעלות לקדושה, אחרת זה ירד לטומאה וזה בידיים שלנו.
כי חבל. פשוט חבל לעשות מעשה ולא לקבל עליו שכר. בזבוז, לא??? אם את התכוונת למובן העמוק יותר, לא רק במעשים צפציפיים אלא בחיים בכלל, אז זה בעצם לחיות כדי למלא את רצון השם. מה זאת אומרת לכוון לשם שמים?? כשאת אוכלת, מה שייך פה לכוון לשם שמים?? חייב ועוד איך. כי אם את אוכלת ואת יודעת שאת צריכה לאכול בשביל הגוף או הנפש שלך, כדי להתקיים, ואת עושה את זה כי זה רצון השם, זה נקרא לכוון לשם שמים. זה נקרא לחיות בהתבטלות מוחלטת כלפי שמיא. וזה דרגה מאד גבוהה. מאד.
כי בשביל מה באנו לעולם? בשביל לקיים את רצון ה’ .לא באנו הנה בשביל להכנע לתאוות ופיתויי הנפש הבהמית שלנו.
וכמובן שלי לדוגמה יש מצוות שאני לא ממש מקיימת לשם שמים עדיין( צריכה לעבוד על עצמי לקיים נטו לשם שמיים) אבל האם בגלל זה אני לא יקיים את המצוות האלו ? בגלל שאני לא מקיימת את המצוות האלא כרגע לשם שמיים?? מה פתאום!!! גם אם יש מצוות שאני כרגע עדיין לא מקיימת לשם שמים נטו אלא מתוך אינטרס אישי, אני עדיין ימשיך לקיים כי: 1:" מתוך שלא לשמה בא לשמה"( מקווה שמצטטת נכון) מי שמקיים את המצוות לא לשם שמים אלא לשם אינטרס אחר -סופו שיקיים לשם שמים.( מקווה שהסברתי מדויק) 2 :וגם משום שהעיקר המעשה בפועל ובתכלס גם אם אני מקיימת מצווה לא לשם שמיים עדיין יש למצווה ערך רב כיוון שהמעשה נעשה, והעיקר המעשה .
11 תגובות
אוקי.
יש את הפירוש הפשוט, שמהו?
כשאחנו עושים לשם שמים – ברצון ובאהבה אז זה נותן חיות וכי עבודת ה ניראת אחרת..
אבל החסידות אומרת משהו אפילו יותר עמוק.
יש לנו 10 כוחות נפש.
יש לנו 3 לבושי נפש.
יש לנו תריג מצוות.
בואי ננסה לקשר, טוב?
יש לנו 613 מצוות שבהם יש לנו 613 כוחות אלוקיים שונים, על כל מצווה יש כח.
יש לנו 10 לבושי נפש שמתבטאים במצווה.
נתן דוגמא.
אני עכשיו מתפללת, אז אהבה הייראה וכל שאר המידות משתתפות בתפילה.
עכשיו מה זה הלבושים האלו?
זה הדרך שבה אני עושה את המצווה.
או במחשבה, אח דיבור או מעשה.
יש?
עכשיו, מה יש לנו פה?
יש לנו סיטרא אחרא , כל הקליפות הטמאות.
איך הם יונקות חיות וכוח?
ע"י הצמצומים וע"י העברות שלנו. בעיקר.
כשאת עושה מצווה בלי אהבה לדוגמא, מה קורה? מגיעה במקום האהבה הסיטרא אחרא ויונקת מלא מלא חיות, כי לא עשית את המצווה בשלימות ונתת מקום במקום כח נפש אהבה לסיטרא אחרא.
עכשיו היא בלי עין הרע, יונקת ממצוות הרבה יותר משאר הדברים כי יש בהם הרבה יותר כח.
אז מה שקורה זה שכשאת עושה לא לשם שמים הקליפות יונקות מהחוסר כוונה/אהבה הזו וחוגגות על המצווה שלך, כי היא לא מושלמת אז יש פה הרבה מאוד מקום לסיטרא אחרא .
זה מה שקורה שלא עושים מצוות לשם שמים;)
יום טוב!
כי כל חיינו – זה בשביל לעשות את רצון ה'.
לכך נבראנו.
ממילא, כל דבר שאנחנו עושים צריך להיות קשור למטרה שלשמה אנחנו כאן.
ובהסבר עמוק יותר.
העולם מורכב מקדושה, טומאה וקליפת נוגה.
בדברים של טומאה – אסור לנו בכלל לגעת ולהתעסק.
וקליפת נוגה – אנחנו צריכים לעשות לשם שמים ובכך להעלות לקדושה,
אחרת זה ירד לטומאה
וזה בידיים שלנו.
זה לא כבר עלה?
https://shutafotbaderech.co.il/nefesh/%d7%9c%d7%a9%d7%9d-%d7%a9%d7%9e%d7%99%d7%9d/
…..
כי אם לא נעשה את המעשים לשם שמיים, אז לשם מה נעשה אותם??
לשם הכוככבים
הארץ והגלגלים
אהבתי את התשובה שלך הללוש?
כי חבל. פשוט חבל לעשות מעשה ולא לקבל עליו שכר.
בזבוז, לא???
אם את התכוונת למובן העמוק יותר, לא רק במעשים צפציפיים אלא בחיים בכלל,
אז זה בעצם לחיות כדי למלא את רצון השם.
מה זאת אומרת לכוון לשם שמים??
כשאת אוכלת, מה שייך פה לכוון לשם שמים??
חייב ועוד איך. כי אם את אוכלת ואת יודעת שאת צריכה לאכול בשביל הגוף או הנפש שלך, כדי להתקיים, ואת עושה את זה כי זה רצון השם, זה נקרא לכוון לשם שמים. זה נקרא לחיות בהתבטלות מוחלטת כלפי שמיא. וזה דרגה מאד גבוהה. מאד.
לא חיים בשביל שכר
וזה לא התבטלות מוחלטת בכלל;)
כי בשביל מה באנו לעולם?
בשביל לקיים את רצון ה’ .לא באנו הנה בשביל להכנע לתאוות ופיתויי הנפש הבהמית שלנו.
וכמובן שלי לדוגמה יש מצוות שאני לא ממש מקיימת לשם שמים עדיין( צריכה לעבוד על עצמי לקיים נטו לשם שמיים) אבל האם בגלל זה אני לא יקיים את המצוות האלו ?
בגלל שאני לא מקיימת את המצוות האלא כרגע לשם שמיים??
מה פתאום!!!
גם אם יש מצוות שאני כרגע עדיין לא מקיימת לשם שמים נטו אלא מתוך אינטרס אישי, אני עדיין ימשיך לקיים כי:
1:" מתוך שלא לשמה בא לשמה"( מקווה שמצטטת נכון) מי שמקיים את המצוות לא לשם שמים אלא לשם אינטרס אחר -סופו שיקיים לשם שמים.( מקווה שהסברתי מדויק)
2 :וגם משום שהעיקר המעשה בפועל ובתכלס גם אם אני מקיימת מצווה לא לשם שמיים עדיין יש למצווה ערך רב כיוון שהמעשה נעשה, והעיקר המעשה .