אני צריכה אישורים

חיתוכי-אייקונים-ריבועים2_20
שותפה יקרה! אני שמחה מאד שפנית ושאלת ומתפעלת מהכוחות שאת אוספת לבניית חברות חדשה, על אף החוויות הלא נעימות שחווית בהקשר זה... האנשים בבסיס הם יצורים חברותיים ולכן כל אדם באשר הוא חותר להיות קרוב לאחרים ולהיות עימם בקשר משמעותי שבמסגרתו יקבל מהם אהדה ואהבה. חברות היא משהו כל כך טבעי, ואין ספק שאת עושה נכון כשאת טורחת לבנות ולבסס קשר חדש באופן הנכון. את מתארת בדברייך מצב בו את משקיעה רבות בחברות והן עוזבות אותך בזו אחר זו. יוצא שחווית לא מעט פרידות שמעבר לקושי שלהן, עשויות להוליד מחשבות שליליות על מי שאנחנו, כמו לדוגמה - "מה לא בסדר אצלי שהן בחרו לעזוב?..." אין ספק כי מצב כזה מוביל לחשש של פרידה נוספת, סוג של פחד מנטישה... כתוצאה מכך את דורשת מהחברה העכשווית שלך אישורים חוזרים ונשנים להבטחת הקשר ובשביל לחזק את תחושת הביטחון בחברות החדשה. האישורים עוזרים לדעת שהיא עדיין לא "גילתה" מה שכולן כנראה גילו ובגללו עזבו אותך. מצב כזה עשוי לפתח שני דברים: 1. ניסיון להסתיר את החסרונות שלנו. וזה למרות שאנחנו יודעים שלכולם יש חסרונות שעם חלקם כבר נולדנו, בדיוק כמו שנולדנו עם חלק ניכר מהמעלות שבנו. 2. התפתחות של תלות מסוימת שאף באה לידי ביטוי בצורך במגע, חיבוק ברצון לקבל אישורים וכיו"ב.

יש לי חברה טובה, באמת אחרי שנים של חברות שהשקעתי בהן ת'חיים שלי והם בגדו בי אחת אחרי השניה או ניצלו בצורה מכוערת והלכו, היא הראשונה שבאמת משקיעה בחברות שלנו, היא ילדה מאוד סגורה ולמרות זאת אני הבן אדם הראשון שהיא אמרה לו אי פעם את המילים "אני אוהבת אותך". אני יודעת שהיא אוהבת אותי ולא תעזוב אותי אבל אחרי כל מה שעבר עלי עד עכשיו אני כאילו צריכה אישורים כל הזמן לזה ואני מפחדת שזה מכביד עליה. אני דיברתי איתה על זה והיא אמרה שזה בסדר אבל כמו שאמרתי אני מרגישה שאני מגזימה עם האישורים האלה שלי. היא ילדה סגורה אחרי הכל וזה לא בא לה בקלות כמוני למשל… איך להפסיק עם הצורך הזה? אנחנו לא הרבה זמן חברות ככה, אני סימתי כרגע חברות פוגענית עם מישהי אגרסיבית ולא מודעת ומאוד קשה לי בלי האישורים שלה כל הזמן אבל אני יודעת שזה לא נורמטיבי למשל חברה לא אמורה לחבק אותך כל היום, נכון?… אני מרגישה צורך כזה… ואני לא יודעת מה לעשות עם זה… גם היא בעצמה עם ביטחון עצמי נמוך בכל מה שקשור לאישורים כאלה כי זה חדש לה אז היא לא אומרת כלום ,היא זורמת איתי, אבל אני חוששת שזה מציק לה וזה הדבר האחרון שאני רוצה לגרום לה כי היא החברה הראשונה שמשקיעה בחברות שלי איתה ככה… ואני מנסה להפסיק ולא מצליחה.
קיצר מההה אני עושה עם זה??

שותפה יקרה!
אני שמחה מאד שפנית ושאלת ומתפעלת מהכוחות שאת אוספת לבניית חברות חדשה, על אף החוויות הלא נעימות שחווית בהקשר זה…
האנשים בבסיס הם יצורים חברותיים ולכן כל אדם באשר הוא חותר להיות קרוב לאחרים ולהיות עימם בקשר משמעותי שבמסגרתו יקבל מהם אהדה ואהבה.
חברות היא משהו כל כך טבעי, ואין ספק שאת עושה נכון כשאת טורחת לבנות ולבסס קשר חדש באופן הנכון.
את מתארת בדברייך מצב בו את משקיעה רבות בחברות והן עוזבות אותך בזו אחר זו. יוצא שחווית לא מעט פרידות שמעבר לקושי שלהן, עשויות להוליד מחשבות שליליות על מי שאנחנו, כמו לדוגמה – "מה לא בסדר אצלי שהן בחרו לעזוב?…"
אין ספק כי מצב כזה מוביל לחשש של פרידה נוספת, סוג של פחד מנטישה…
כתוצאה מכך את דורשת מהחברה העכשווית שלך אישורים חוזרים ונשנים להבטחת הקשר ובשביל לחזק את תחושת הביטחון בחברות החדשה. האישורים עוזרים לדעת שהיא עדיין לא "גילתה" מה שכולן כנראה גילו ובגללו עזבו אותך. מצב כזה עשוי לפתח שני דברים:
1. ניסיון להסתיר את החסרונות שלנו. וזה למרות שאנחנו יודעים שלכולם יש חסרונות שעם חלקם כבר נולדנו, בדיוק כמו שנולדנו עם חלק ניכר מהמעלות שבנו.
2. התפתחות של תלות מסוימת שאף באה לידי ביטוי בצורך במגע, חיבוק ברצון לקבל אישורים וכיו"ב.

למה אנחנו צריכים אישורים?
כילדים הצרכים שלנו מסופקים ע"י גורמים חיצוניים, קרי, ההורים, מטפלת, גננת או כל מבוגר משמעותי אחר בסביבתנו. כבוגרים, חלקינו (מסיבות שונות) משוכנעים שהדברים אמורים להמשיך כך. או אז יש ציפייה מהחברה ובהמשך אף מבן הזוג שיתנו לנו את תחושת הביטחון הפיזי או הרגשי שאנו זקוקים לו וכך עלול להיווצר מעגל של תלות וסבל לנו ולסביבתנו.
אמרת שאת חשה "צורך מוגבר באישורים", וזה קורה, השאלה היא למה, למי ומתי זה קורה? אולי אם ננסה להתבונן לעומק יותר אפשר יהיה לזהות צורך אחר עליו זה יושב וככה להתמודד מולו.
אז האמת שזה יכול לקרות לכל אדם ובעיקר למי שלא ממש שלם עם הזהות האישית שלו – עם כל החלקים – הטובים והפחות. לעיתים זה אף נובע מחסך באהבה שמנסים למצוא אותה אצל אחרים.. ולכן הוא יחפש כל הזמן הוכחות ואישורים שהשני אוהב אותו, מעריך אותו. הוא רוצה לדעת שזה קשר הדדי וכל עוד הוא לא מקבל אישור לכך זה יגרום לו לרצות להתחבר עוד ועוד. אדם כזה ישקיע את כל האנרגיות בקשר, תמיד יחייך, ייתן את כל כולו העיקר שישיג את אותן מטרות תת מודעות.

הסכנה בלאבד את עצמי
במצב כזה ,אדם מאבד את כל "האני" האישי שלו והופך להיות חיקוי של משהו אחר. נוצר כאן אדם שאין לו זהות אישית משל עצמו, ואין לו בטחון עצמי- בעצמו! נוצר מצב של ציפייה מתמשכת שיאהבו אותו ושיתייחסו אליו.. וכשיש ציפיות יש גם אכזבות וכעסים שלא תורמים לבניית האישיות אלא הורסים אותה מכיוונים שונים.
כלומר, הפחד מהנטישה יכול להפוך בהמשך לחסם רציני בחברות. פחד גדול לא מועיל, אלא גורם לנו להסתיר או להכחיש חלק מהאישיות שלנו (אז מה אם אלו חלקים פחות יפים, זה אנחנו). ובנוסף, המאמץ לקבל אישורים מתיש ומעייף את שני הצדדים. לעומת זאת, בלעדיו הדיבור הוא פתוח, חופשי ובלי לחשוש כל הזמן מהרגע הבא שאולי יגמר בו הכול.

ללמוד לתת את האישורים לעצמך
וכאן אני חוזרת אליך יקרה, חיזוק האמון שלך בעצמך!
הקב"ה ברא אותך באופן שהוא הכי נכון וטוב לך! זהו הייעוד שלך!
היופי, החוכמה , המידות, היתרונות והחסרונות הם שלך!
אין לך צורך להיות משהו שאת לא. היי את! העיסוק שלך צריך להיות בך, בעצמך!
בשאלות של – מי את? מהם הכוחות והיכולות שלך? מהן היתרונות והחסרונות שלך?
במה את ייחודית ומיוחדת?
ופחות להתעסק ב: מה חושבים עליך? מי וכמה אוהבים אותך? מי וכמה מעריכים אותך?
ככל שתעריכי את עצמך, החברות תגיע ממקום של למידת האחר כדי להבינו ולהכירו ולא מתוך צורך בחיקוי, בתלות, או פחד להיעזב ולהינטש על ידו…

אני רוצה להציע לך רעיון מעשי שכדאי לך לנסות לאמץ.
העניין הוא כזה:
כדי לדעת מול מה את עומדת ואיך לשנות במידת הצורך בשלב הראשון תוכלי לעקוב ולכתוב לעצמך מיד או בזמן קבוע – נגיד סוף כל יום – כמה אישורים ביקשתי היום מהחברה (ומהסביבה). כך תהיה לך אינדיקציה לראות מתי ואיפה זה פוגש אותך. תהיי כנה עם עצמך בשלב הזה
בשלב השני תהיה הצבת יעדים. לדוגמה אם ראית שבכל יום קיבלת 20 אישורים מהסביבה, תוכלי להחליט שמחר את מנסה להקטין את הכמות בשתיים ולקבל 18 אישורים, וכן הלאה עד שתגיעי למקום שבו את לא תרגישי שאת מתאמצת כדי לזכות באישור נוסף ומקשה עליך ועל החברה.

בנוסף, באותה מידה שקבלת אישורים בדחיפות גדולה מהסביבה עשויה להזיק לנו – כך אישורים כלפי עצמנו הינם תועלת גדולה וגם איתם יש מקום לתרגול, רק בכיוון הפוך"
אפשר לעשות זאת עם פנקס, מחברת, או תזכיר בפלאפון בשלושה חלקים:
1. להכין רשימה של מעלות וחסרונות שקיימים בי. כמובן כשצץ עוד משהו להוסיף גם אותו.
2. לכתוב במהלך היום או בסופו אלו מעשים, תגובות, אמירות או מחשבות טובות היו לך היום. זה יכול להיות דברים כמו: התנהלת בחריצות, חייכת לחברה, עזרת למישהו, עשית לעצמך ארוחה טעימה… כל התנהגות חיובית מכל סוג שהוא תזכה לתיעוד שלך.
תכתבי: אני שמחה שבאתי מוקדם, אני שמחה שאני עזרת לחברה וכו'.
3. להתרגל לומר לעצמך מילים טובות. כבדיבור או במחשבה שתמשיך להדהד, מילים שיזכירו לך את הקשר לנשמה האלוקית שלך "בתוך תוכי אני נקיה וזכה" "הקב"ה אוהב אותי ככה" "יש לי חלק אלוקה ממעל ממש שלם ונקי" וגם – "אני ערכית", "אני טובה", "הקב"ה. נתן לי במתנה הרבה כישרונות".
תדעי שככל שתתחברי להקב"ה. ולחלקים הרבים הטובים שיש לך – מעגל הטוב שלך ילך ויגדל, והצורך באישורים ילך ויקטן.
מקווה שהצלחת להתחבר לפחות לחלק מהדברים ולהיעזר בהם, ואין לי ספק שעבודה עקבית שלך המלווה באמונה ותפילה להקב"ה תוביל אותך לקשרים טובים ומספקים עם כל מה שיש בך, ובמקביל הסביבה והחברה.

לסיום,
אשמח להעניק לך
א. זוג מספריים, לחיתוך חוטי התלות שיצרת, שכן אני מאמינה בך שאת טובה מוכשרת ומיוחדת כפי שאת גם בלי שיאמרו לך את זה לעיתים תכופות!
ב. כתר עם אבנים טובות שתשימי על ראשך, ובכל אבן כתוב משהו. לדוגמה:
"את שווה" "את ראויה" "את אהובה" ועוד אבני קסמים שיעשו לך טוב ויקנו לך בטחון בעצמך.
ג. את מוזמנת להמשיך לשאול לחדד ולהעמיק בנושא זה.

איתך בדרך, יעל

editor@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
make a dream. זה לא רק השם שלי כאן:)
היי שותפה make a dream: בואי נדבר על זה שניה את יודעת מה הפירוש של המילה? אז ...

make a dream

אומנה- אמונה💖
היי חברות מה קורה? הפעם לשם שינוי אני כותבת פוסט רציני. אז נא להתרצן 🤗 (או אי...

ירוקת עיניים

ככ ככ ככ ככ ככ רוצה להראות טוב😭 חצ'קונים-השחין שבימינו
ראיתי לאחרונה שאלה בנושא החצקונים וכמות התגובות שזה עורר והחלטתי גם אני לשתף ...

ככ ככ ככ ככ ככ רוצה להראות טוב😭

סיפורי דודה אנונומה 12#
שתדעו שאין כמוני רק שלחתי את הפוסט הקודם ואני כותבת לכם עוד הפעם כאילו רציתי ...

כחולת עיניים

חייב לך את חיי!
היום, י"ח ניסן זה יום ההולדת של ר' לוי יצחק – אבא של הרבי (הוא נול...

חסידה עם שתי רגליים

אסור לי לשנוא אותך
קשה לי עכשיו לאהוב אותך אמא. את מצפה שאני אחזיר לך חיבוק, את לא מבינה למה אני...

דומיה נפשי

אני בלחץ..
בנות אני בלחץ.. תקשיבו. בזמן האחרון אני לומדת מלא בשביל המהפכת הדבר מלכות.. ו...

מאמית אחת

מפחדת לדבר עם חברה
בנות אני רואה פה הרבה פוסטים שאת כותבות בתגובה דברי איתה דוגרי. תפתחי איתה את...

חברה

7 תגובות

  1. עברה כמעט שנה מאז שכתבתי את זה.
    אין פה תגובות אז זה מרגיש כאילו אני כותבת לעצמי וזה מאוד נוח? באמת נהייתי תלותית והאישורים רק גברו מרגע לרגע עד שלחברה שלי נמאס אבל במקום לעזוב אותי היא עזרה לי לצאת מזה ולהתנהג איתה בצורה נורמלית. אני כבר לא צריכה אישורים בגלל שהחברה המדהימה שלי אישרה לי באישור הכי גדול שיש שהיא פה תמיד ושהיא תעזור לי בכל מצב גם אם זה קשור בה. אני רק רוצה להגיד שאני אוהבת כל כך את החברה שלי ושאני מאחלת לכל אחת שתהיה לה חברה דומה לשלי בגלל שכמו החברה שלי אין עוד בעולם כולו❣

  2. אבל רגע לא הבנתי את היית מבקשת ממנה רשות על כל דבר או שזה הפוך בקיצור לפי מה שרשמת בתגובות ההבננתי שכבר עכשיו זה לא קיים התופעה שתיארת וכל הכבוד לך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות