מזגן
לפרק הקודם לחצי כאן
נעלמתי קצת מהאתר,
הזמן שלי פשוט נגמר,
אבל הנה, אנסה מידי פעם לחזור,
לכתוב, ולשפוך על תפקידי קצת אור.
אז היום הקיץ והמזגן מול עיניי,
גרמו לי לחשוב – ואם מורה הייתה מזגן.
אז מה היה קורה? בואו יחד נדמיין,
למקומות, היכון, הכן.
האמת שהמזגן ממש ממש מתאים,
לפעמים קריר ולפעמים חמים,
אבל ללא ספק תקופת השיא,
היא בקיץ, כי נמסים.
ואם מורה הייתה מזגן,
כזו שלידך בקיץ, כל הזמן,
דווקא מתאים – בדיוק כשיש בגרות,
ואת לומדת וזקוקה לה דחוף,
היא תהיה שם לידך תעביר גלים של חומר,
כי שיא השימוש מתחיל בסביבות ספירת העומר.
ורק מדמיינת בכיתה ת'מריבה עם בא החורף
זו שמקור כבר נתפס לה העורף,
וזו שלא מסוגלת בחום ללמוד,
על המזגן רבות עוד ועוד.
להדליק לכבות, לסגור ולפתוח,
מצעקות כבר כואב המוח.
ואם זו הייתה מורה – הייתן רבות גם כן?
תלמדי תעצרי, דמיינו רק שזה בשליטתכן..
ובכלל כל האווירה הקור והחום,
דווקא מתאים וסימבולי למורה היום,
לפעמים קרירה קשוחה, בלי רגש,
לפעמים חמה, גם אם הטילה עונש.
האמת, דווקא נשמע לי לעניין.
אז אם מורה הייתה מזגן?
החומר – התלמידות היו בוחרות רמה ומעלות,
הזמן – טוב, פה היו קצת מריבות.
לפני בגרות – היה שיא של לימודים,
יכולתם לבחור חום וקור לפי מצב הרוח והרגש שבפנים.
אבל זה כן מתחיל להסתבך כשנחשוב על השלט,
זה יכול להפוך למלחמת עולם כמעט.
אולי פשוט המורה אותו תחזיק?
אצלה, בתיק…
אבל אז זה לא מזגן אמת,
זה כבר מורה, לא? מה אתן חושבות כעת?
בקיצור, אני מעדיפה להישאר מורה שאוהבת לשורר,
ולתת למזגן שלי לעבוד על מינוס ולקרר,
ומה את חושבת? מה היית רוצה?
מחכה לתגובות, עוד אשלח הצצה…
ועד אז, שבע"ה המזגנים כמו שצריך יעבדו,
והמורות שלכן – תהיינה בדיוק כמו שאתן חולמות,
ותמיד יבינו ויתחשבו
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
17 תגובות
מורה שאוהבת לשורר התגעגענו!!!!!
דווקא לא רע שהמורה הייתה מזגן? רק לא כמו המזגן אצלינו שחצי מהחיים לא עובד???
שלום דבורקי, התגעגעתי גם אני,
והבאת נקודה שלא חשבתי עליה לבדי,
טוב שקרצת כי כמעט חשבתי לעשות הסבת מקצוע,
להפוך למזגן ולשמור היטב על המנוע.
ומקווה שגם אם מורה היא מורה זה לא רע ?
ומקווה שהמזגן יחזור לעבוד במהרה…
אני חושבת שעדיף שתשארי מורה שאוהבת לשורר!!!!
להיות מזגן זה לא הכי כייף… אני יושבת מתחתיו(זה קפואאא)
אוהבת אותך בתור מורה!!! ומחכה כבר לפוסט הבא!!?
במבי יקרה, תודה על האהבה,
שולחת לך לב גדול חזרה,
אז יש לך מזל כי באמת החלטתי להישאר מורה,
ותגובתך חיזקה בי את ההוראה,
שלפעמים להיות מזגן מידיי מקרר זה לא כל כל טוב,
בעיקר כשיושבים אליו קרוב.
אז גם כמורה עלי להיזהר,
לא להפוך למזגן לא רגש שללא רחמים מקרר ?
אוי אוי המזגנים
אוי אוי חומד קלעת עם התגובה
לצמד המילים הללו יש לי אהבה…
אוי אוי המזגנים, אוי אוי התלמידות,
אוי אוי השיעורים, אוי אוי המורות.
מקווה שהאוי אוי נקרא בטון משעשע, חיובי,
כי זו הייתה הכוונה שלי ?
תמיד תעדיפי להשאר מורה?.. אבל בכל זאת אוהבת אותך גם בתור מזגן❤️
תודה si על האהבה
אשתדל לא לשכוח ולהישאר מורה
ואת, תישארי תלמידה
כן? אני מקווה ?
זה כל כך יפה!!
תודה כוכב נופל, מצפה לרגע שתקומי..
איזה כיף שהבלוג חזר!
אהבתי ממש את הרעיון!
רק שמזגן יכול גם להתקלקל,
מה שקרה למזגן בכיתה שלי..
אז לא ממליצה להיות המזגן של הכיתה שלי כי גם רבים עליו וגם הוא לא עובד ?
איזה כיף שמקושרת מגיבה,
אהבתי ממש את התגובה!!
אכן נקודה שלא חשבתי עליה קודם,
המזגן עלול להתקלקל וזה אומר שפתאום לא אלמד שום חומר..
טוב אז מזל שאני מורה ולא תלויה בשקע וחשמל,
לא קשורה למריבות אם כיוון התריסים יהיה למטה או מעל.
כן, אני סתם מורה שאוהבת לשורר,
שמידיי פעם שולחת פוסט מעורר ?
מורה יקרה.
כמו המזגן אצלינו בכיתה.
מקפיא אותנו ללא הפסקה.
אך בלחיצת כפתור נכנס למצב השהייה.
אבל לא להרבה זמן.
כמה דקות של הרפייה לכולן:).
קיצער אחרי כל כך הרבה זמן של למידה מותר לתת מדי פעם הרפייה של שיעור שמש;) קצת להפשיר מהלמידה הקפואה. קצת לצאת משגרה;)
כפחית יקרה, לייק ענק, רעיון אדיר.
מצב שהייה, זה גדול, כביר.
לצאת מהשגרה לשבור את הקרירות
אפילו בעבודת ה' יש לרענון הזה משמעות.
התגובה שלך נכנסה בי עמוק בלב,
מקווה שאזכור ומחדש אתלהב
ואהיה מורה עם מצב שהייה בשלט
שיעור שחרור, מתוכנן, נשלט.
תודה על ההארה
אשתדל לשבור לכן בעתיד את השגרה ?
איזה מורה מתוקה♥️
משתדלת תמיד להבין מורות, לצערי לא תמיד הולך אבל נשתדל יותר בע"ה.
הרוצה בטוב
בע"ה שהטוב הזה יהיה תמיד קרוב.
מהממת, לא קל להיכנס לנעלי השני ולהבין,
ובפרט עם מורות שלפעמים נראה שהן מציבות מחיצה מחומר חסין.
גם אני משתדלת להבין תלמידות,
לא תמיד קולעת עושה טעויות
אבל אני מאמינה שבסוף אפשר להצליח, בגדול,
כי אין דבר העומד בפני הרצון ?
הי מורה, רציתי לשאול שאלה למורה ולא ידעתי איפה אז מקווה שזה בסדר שזה לכאן:)
אם מורה מעירה מול הכיתה לתלמידה על משפט קטן שהיא אמרה, והתלמידה אחכ חושבת על זה כל היום וממש מרגישה לא בנוח, גם המורה חושבת על זה אחכ או שזה פשוט הערה ונגמר הסיפור?