40?20?15?? בנות! זה ממש לא צנוע! גם 40 וקל וחומר 20,הן גרביים שקופות לחלוטין! אני לא באה חלילה לתת מוסר,אלא מאהבה..כי אכפת לי! גם אני לא ידעתי פעם, הייתי הולכת עם 40 ומרגישה בסדר גמור,צנועה וצדיקה, עד שקראתי את ההלכה המפורשת עם ההצעה לבדיקה וממש ממש השתניתי. רוצה להיווכח שזה שקוף? נסי להלביש גרב 40 דנייר על בקבוק יין, האם את רואה את התווית, ברורה? כן!! אז קל וחומר 20, 15 דנייר! והרי יש הלכה שבגד שקוף אינו נקרא כיסוי? נקודה למחשבה. אני אישית לובשת 70/80 דנייר, לשאלת השואלת=)
וההלכה אומרת להקשיב לרבנים ורבני חבד אישרו צניעות זה משו שלא כתוב במפורש בהלכה לא כתוב באיזה אורך צריך את החצאית ובאיזה את החולצה (עובדה שתראי חסידויות או מגזרים שהולכים עם חצאיות רק עד הרצפה, כאלה שמותר '4 אצבעות' עם המטפחת, ויש שמטפחת מלאה) את הצניעות לכל מגזר יקבעו הרבנים שלהם. לכן זה כן משנה אם את חבדניקית או לא
אני חבדניקית שורשית ובגלל זה אני גם לא הולכת עם גרבי רגל מתחת ל 50/70 דנייר (פעם גם אני טעיתי בזה אך עברתי תהליך דומה לגמבה חמוצה). אם תשימי לב לתקנון רבני חבד משנים קודמות – המינימום דנייר המותר היה 40. מדוע זה השתנה? כיוון שהם חשבו שדבר שהציבור "לא יכול לעמוד בו" צריך להקל. ואותו עניין ארע עם ה'לק'.. אך אם תבררי את דברי הרבי בעניין – הרבי התנגד באופן נחרץ להורדה בהוראות ההלכה, גם אם רוב הציבור לא מקפיד כיאות על ההלכה. כי להרבה בציבור יש 'בעיה' ללכת בדיוק כפי ההלכה והם תמיד יקפידו קצת פחות. אז אם יפחיתו עוד ועוד מהחומרה בתקנון הצניעות, בעוד כמה שנים התקנון עלול להתבטל..!
חוץ מזה – רבני חבד רשמו בתקנון את *המינימום* הנצרך. שזה אומר – שמתחת לזה – הרי זה אסור בתכלית!! אך להקפיד ולהחמיר ביותר מזה – על זה מובטח לנו שפע של ברכה והצלחה מאת הקב"ה (בעיקר לבנים בריאים וצדיקים, אבל לא רק). אז תחשבי עם עצמך מה את מעדיפה – הנאה מה"יופי" הרגעי, או הבטחה לעתיד טוב נצחי?
מסכימה איתך חני. רבקי, אני גם חבדניקית ובשום מקום לא ראיתי שכתוב שצריך ארבעים. נו באמת, זה הגזמות אנשים. 15 זה מובן כי זה באמת ממש שקוף וזה לא נראה גרב בכלל, אבל מה הבעיה בעשרים?!
גם 20 זה ממש שקוף והרגל ניראת דרכו!! אני לובשת בדר"כ 50 דנייר אטום – שכך לא רואים את הרגל. כך זה *באמת* לא שקוף. לא מפסידים מהידור הלכה, בעיקר לא בתחום הצניעות.
הי גמבה. אני חולקת עליך, ואסביר גם למה. יש הלכות דאוריתא, שכתובות בתורה במפורש. עליהן הוסיפו חכמים הלכות נוספות שנקראות דרבנן. (מוכר לכולן מהלכות שבת וכד') בנוסף, יש הלכות ש"נמסרו לחכמים שבאותו דור". מה הכוונה? הכוונה היא למצוות שבהן אין אסור / מותר מפורש ע"פ התורה אלא הוראה כללית (במקרה דנן: היי צנועה. אנו מצוות על מצוות הצניעות בלי הפירוט של כל הדינים), אבל בכל דור יש פרצות חדשות וההלכה מתאימה את עצמה לפי האופנה החדשה. עד כאן הקדמה… לענינו, מכיוון שהלכות אלו נמסרו בידי חכמים שבכל דור לפסוק מה מותר ומה אסור, יתכן מצב בו יש לכמה רבנים דעות שונות. אף רב לא יבוא ויפסוק שמותר ללכת בלי גרביים, כי זה נוגד את הכלל הבסיסי שהאישה צריכה להיות מכוסה. אך בנוגע לעובי הגרב המכסה – יתכנו חילוקי דעות. כנ"ל לגבי אורך שיער, חצאית וכד'. (מסכימה איתי שיש רבנים שטוענים שההלכה היא 10 סמ' אחרי הברך ואחרים שדוגלים דווקא ב'אמצע רגל'?) (נ.ב. שימי לב שאני מדברת על הלכה בלבד ולא על הידור הלכה.) כמובן שכל אחת תנהג לפי דעת הרב שלה. מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי, את מוזמנת לתקן אותי או להביע דעה נגדית. אם תצליחי לשכנע, אני מוכנה לקבל…?
היי מגד, שמחה שענית. האמת, די חולקת עלייך, גם לגבי גרביים וגם מה שהזכרת על חצאית..פשוט זכיתי ללמוד ספר צניעות מפורט וגם אני השתניתי מאד, לא חושבת שאני אמורה להורות לך מה לעשות, וגם לא באה חלילה לחלוק על הרבנים,מכבדת, אבל מנגד אני חושבת שצריך לחשוב הגיונית- למה שחולצה שקופה תהיה אסורה וגרביים שקופות מותרות..? אבל אני לא בקטע של להתווכח. כל בת תעשה את שיקוליה, ובסוף כל אחת אחרי 120 מול בורא עולם…בהצלחה לכולן חברות
מזכיר לי איזה שיעור מהסמינר 😉
ולמה חולצה אסור שתהיה צמודה ותבליט את צורת הגוף, וגרביונים כן מותר? סימן שיש הבדל בין הדברים ולא נכון להשוות.
כפרה עלייך את מגזימה גם אני טוענת שעשרים זה ממש לא צנוע, אבל ארבעים זה אחלה לגמרי. אני לובשת ארבעים ואני צנועהההה
וואו כןןן את לא מבינה כמה זה מעניין אותו. כל דבר בחייך מעניין אותו, אחרת, למה הוא נראלך ברא אותך?…
ברור כל פרט ופרט מעניין אותו!!! אם מעניין אותו עלה שנושר בסתיו ק"ו שיעניינו אותו מעשייך ולבושך..
למה הוא ברא אותי זה שאלה שגם אני שואלת הרבה פעמים. לא משוכנעת בזה שזה *באמת* מעניין אותו.
אממ על העלה אני לא יודעת. סך הכל עלים לא עושים צרות לאנשים, את לא חושבת?
תנסי לראות אם רואים לך פצע או נקודת חן בתחת ל20 דנייר ואז תביני מה הבעיהה
אויש נו באמת!!!
היי, קודם כל הכבוד שאת הולכת רק כותנה!אשרייך!! אבל אל תגידי סתם דברים.. 70-80 זה לא שקוף, מנסיון- בדקתי את זה… יש דעות חלוקות על נושא צבע רגל,שהוא אסור בדיוק כמו שחולצה וחצאית בצבע גוף אסורות- כי בינינו, מה ההבדל? ולכן אני משתדלת ללכת רק עם שחור- אטום לגמרי כמובן, כי שקוף או שקוף למחצה זה ממש לא צנוע.. אבל אני לא חושבת שזה המקום לפתוח את דיון. רק העליתי נקודה למחשבה- חברות, תחשבו על חיי הנצח. מי שמילא הולכת עם 40, מה אכפת לה להעלות ל70? תחשבי על השכר שיהיה לך בעולם הבא על זה שהלכת עם אטום לגמרי! זה כזה קשה? מה אכפת לך להדר??זה נטו בשבילך, לצבור זכויות. בהצלחה חברות, סליחה אם הרגזתי מישהי=) לא היה הכוונה
ויש לי שאלה אלייך סתם מסקרנות של חבדניקית, כתבת: "מה אכפת לך להדר??זה נטו בשבילך, לצבור זכויות." תגידי את באמת מהדרת בשביל זכויות?, לא בקטע מתנשא או משהו בא לי לדעת אם זה באמת ועוד משהו את נגיד עושה מצוות בשביל גן עדן?
1. *גמבה חמוצה*, השכר הוא לא רק בעולם הבא אלא גם בעולם הזה!! הרבי בכמה מקומות הביא שהוספה והקפדה בצניעות משפיעים על בניי, חיי ומזוניי – בעולם הזה! 2. אנחנו לא מקיימות מצוות בשביל הגן עדן שנקבל עליהן. בכלל לא. המטרה שלשמה נבראנו היא לא כדי שנקבל גן עדן. אלא זה בונוס.. הקב"ה ברא ובחר את עם ישראל בשביל להשרות את שכינתו פה, בעולם הגשמי. וכיצד זה נעשה? ע"י שנקיים את מצוות ה'. 'מצווה' זה מלשון 'צוותא' – חיבור. המצוה שאנו מקיימים מחברת אותנו לה', ומשכינה את השכינה בעולם הזה, ברבדים הכי נמוכים. אפילו הקפדה על גרביון שלא רק יכסה את הרגל אלא גם יסתיר אותה – ימשיך עוד יותר את השכינה בעולם הזה. יקרב עוד יותר את הגאולה. שזהו מטרת וייעוד בריאת העולם הגשמי ועמ"י – תפקידנו לזכך את העולם במצוות ומעשים טובים כדי שכשתושלם 'טיהור' העולם – ה' יוכל להתגלות פה במלוא הדרו – נוכל לחוש אלוקות במוחש!!! (על דרך מה שנאמר במתן תורה – שעמ"י "ראו את הקולות ושמעו את הברקים" – הם ראו במוחש את דבר ה' שמהווה ומחיה את הקולות).
רבקי וגמבה מהממות! תודה על תגובותיכן! אני הולכת שנים עם 40, באלול-תשרי לובשת 50, נשארתי עם זה כעת (גם חשוון-כסליו) בגלל המלחמה להוסיף זכויות לעמ"י… תודה התגובות שלכן חיזקו אותי ונתנו לי כח!
גמבה מתוקה מדבש, לא בקטע מזלזל, אבל סתם מעניין אותי , את חב"דניקית? זה פשוט די מזכיר לי את הסיגנון של החרדים הצדיקים שכל החיים שלהם הם חושבים על העולם הבא שלהם, וכמה אפשר עוד לצבור זכויות. אני אוהבת את הגישה הזו. אבל אם כבר אני אהדר (הלוואי! בינתיים אני הולכת עם 20 דנייר. יותר מ20 אני מרגישה מזעזעת.. ) זה יהיה בשביל הגאולה שתבוא כמה שיותר מהר ולא בשביל העוה"ב שלי…
וואי האמת קראתי קודם תתגובות ואז עניתי סתם עניין אותי.. ובאנה בנות הגזמתםםם מותר 20 דנייר עפ"י רבני חבד מי שמהדרת כל הכבוד לה- אבל מכאן עד לומר שזה לא צנוע? שגרבי רגל לא צנוע? עם מה אתם הולכות בשבת? כל הבנות שהיו בשוק מהגרבי רגל וכדומה..
וואי בנות תעזבו שניה תקנון רבני חבד תחשבו בהגיון כתוב"שוק באשה ערווה" כלומר אסור לראות רגל של אשה וכשאת לובשת גרביון 15 ,20 דנייר וכן גם40 דנייר רואים את הרגל וזה אסור!!ואין כאן מה להסתמך על תקנון רבני חבד כי קודם כל תחשבו בהגיון !!!!!!!!!!!!!!!חולצה שקופה כמו גרביון20 דנייר היתן הולכות? לא!ולמה גרביון כן?כי זה פשוט הרגל!(כלומר עם סגול) וכמו שהרבי אמר מלא פעמים הרגל נעשה טבע !זהו תפנימוו!! וסליחה אבל תחשבו קצת יותר לעומק במקום לצטט בטפשות "בית דין רבני חבד" כאילו מה?תחשבו על ההלכה הבסיסית!!!!!!!!!!!
תגידי? ככה לזלזל בתקנון בית דין רבני חב"ד? עברת כל גבול אדום! ואני, למרות שאני לובשת טייצים או 20 דנייר לא מתביישת לומר את זה כי אני אולי פוגעת בעצמי אבל את מזלזלת באופן שמוריד מגזר שלם.
רבני חבד נצמדים להלכה הבסיסית. אם שוק באישה ערווה והכוונה בטוח לחלק התחתון של הרגל, אז גם אסור בכלל שיראו את צורת הרגל. אבל רוב הפוסקים אומרים ששוק באישה ערווה הכוונה רק לחלק העליון עד הברך (כולל) ולכן אין בעיה ללכת עם גרבי רגל וחצאיות שמכסות את הברך וקצת יותר.
אין מה להסתמך?!?! טוב שאת אומרת נראלי שהם ראו את המצב אז הם בדקו וקבעו. אני אישית הולכתך 30/40 ולא ממש רואים את הרגל, לגרביון יש את הצבע שדומה לרגל אבל אם תלכי בלי לביםן אם תלבישי יש הבדל, אגב לפני זה הייתי הולכת 20 אז שאחים ואחיות שלי (הקטנים כמובן) שאלו אותי למה אני הולכת בלי גרביים אז קלטתי, חחח
את צודקת, בחולצה אסור שתהיה שקופה, למה כי המקום לא צנוע אסור ללבוש חולצה שקופה, אבל מהברך ומטה, זה כבר מחלוקת בין הפוסקים, האם בכלל צריך גרביים ואם כן חייבים אטומות? ולכן כל רב פסק לפי מה שנראה לו, וגם אם למישהו זה נראה לא צנוע הוא יכול להדר ולהחמיר, אבל להגיד שזה בכלל לא צנוע? (כמו כן, יש הלכה או משהו כזה שאם הרב פסק על משהו שהוא כשר והוא לא היה כך, זאת הבעיה של הרב והוא נענש, והאדם שאכל את המוצר, אינו חייב בכלום), אז אני לובשת 40, למה? כי זה מה שאמא שלי אמרה לי לקנות כשהלכתי לקנות פעם ראשונה, אחיות שלי לובשות 20, אני לא אומרת שזה לא צנוע, אבל כשאני לבשתי גרבים של אחותי, 20 דנייר לא הרגשתי בנוח עם זה, אבל, אני פשוט אוהבת 40, (לא אוהבת את מראה הרגל שלי כ"כ..) אני לא אומרת שזה לא צנוע 20, אם הרבנים פסקו כך אז כנראה שזה מותר, (אמא שלי הולכת עם 70, למה כי ככה, וגם לה אף אחד לא אומר שזה מכוער, כי כל אחד והטעם שלו), מקווה שהבנתן אבל לא התכוונתי לפגוע באף אחת רק לשקף את המצב להלן מסקנותי הדלות: 1) עפ"י מה שרבני חב"ד פסקו העובי המינימלי המותר הוא 20, ומי שרוצה עוד בשמחה, שתבוא עליה ברכה אך לא ניתן להגיד שזה לא צנוע (וכן אלו שאומרות שהרבנים שלהן פסקו אחרת, כל אחת הולכת לפי הרב שלה, גם כשהוא מחמיר וגם כשהוא מהקל, וידוע שלהקל יותר קשה מלהחמיר, ולכן גם כשהרב שלך או רק אחר מקל, זה לא סימן שהוא לא יודעת מה הוא עושה, זה יותר קשה מלהחמיר וזה מועיד ההפך) 2) יש את אלה הלובשות לפי הטעם שלהן גם יותר, וקשה ללבוש משהו פחות, כי זה מרגיש כמו ירידה בצניעות, וזה בסדר גמור. ושוב ושוב אני מבהירה, אני לא באה לפגוע באף אחת, רק להסביר את המצב, וסליחה לאלו שנפגעו מקווה שהובנתי #חפצי
פעם 20 דנייר. רציתי יותר כי הרגשתי שרואים לי את הרגליים (ואת השערות שלא הצלחתי להוריד?) והרגשתי עם זה לא בנוח אחרי 3 שנים אזרתי אומץ וקניתי 40 דנייר וראיתי שאין הבדל עצום- אני לא נראת כאילו לקחתי 100 דנייר אבל הגרביים פחות נקרעות ואי מרגישה יותר בנוח איתן. היום אני הולכת עם 40 דנייר.
וואו ברצינות? פנרס… טוב אני יכולה לומר שלא ציפיתי אבל אני אשמח לשמוע למה דווקא שבעים, אני באמת מנסה עכשיו קצת לחקור את הנושא כדי להבין בעצמי מי נגד מי.?
קראתי תשאלה אני 15-20 דנייר זה מה אשנחנו לובשים בבית משום מה עניין את הכותבת אז עניתי… נכנסת אחרי יום 80 תגובות… זה לא ההלכה חוסר צניעותת גרמתן הרגשה מזה לא נעימה!
אז שותפות יקרות, מעריכה אותכם מאד שאתן לובשות 80 דנייר, אני ימישך העריך כל עוד תכתבו לי ש20 לדעתכן זה לא צנוע… אבל ככה? לא חובות שנסחפתםםםםםם?
98 תגובות
15/20
40
.
כל מיני..
בדכ 40. וגם פחות.. עד 15???♀️
תמיד 20… רגיל… וגם אני לובשת רק בשבת אזז זה לא כזהה אכפת לי
גמאניי
כיף (אינלי כאן אימוג'ים >_<)
לא פחות ולא יותר
ברגל ובשחור 40
40
רק ארבעים
20/40 בדרך כלל…
עשרים דנייר… לפי התקנון של בית דין רבני חב"ד.
אני מעולם לא הצלחתי להבין את הפואנטה שטמונה במ'ס הדנייר או בכלל בגרביון השקוף, מתאים או לא מתאים?
פרסמו כאן פעם שאלה על זה, מישהי יכולה לצרף קישור?
בקצרה אומר שהגרב מהברך עד כף הרגל צריכה לכסות את צבע העור בלבד ולא את צורת הרגל.
ואני לובשת ארבעים.
20
אחרת זה לא מחזיק לי אפילו חצי דקה בלי להיקרע…
20
אני 15
אבל אני הולכת תמיד רק עם חצאיות מקסי אז לא רואה בזה בעיה (כאילו כי לפי בית דין רבני חבד צריך מינימום 20)
בדיוק בגלל שלפי תקנון בית דין רבני חב"ד צריך 20
הנ"ל
40?20?15?? בנות! זה ממש לא צנוע!
גם 40 וקל וחומר 20,הן גרביים שקופות לחלוטין!
אני לא באה חלילה לתת מוסר,אלא מאהבה..כי אכפת לי!
גם אני לא ידעתי פעם, הייתי הולכת עם 40 ומרגישה בסדר גמור,צנועה וצדיקה,
עד שקראתי את ההלכה המפורשת עם ההצעה לבדיקה וממש ממש השתניתי.
רוצה להיווכח שזה שקוף? נסי להלביש גרב 40 דנייר על בקבוק יין, האם את רואה את התווית, ברורה? כן!! אז קל וחומר 20, 15 דנייר!
והרי יש הלכה שבגד שקוף אינו נקרא כיסוי? נקודה למחשבה.
אני אישית לובשת 70/80 דנייר, לשאלת השואלת=)
את לא חבדניקית נכון?
לא,אבל למה זה אמור להיות משנה?
אני חושבת שהלכה זו אותה הלכה לכולם, את לא מסכימה איתי ?
וההלכה אומרת להקשיב לרבנים
ורבני חבד אישרו
צניעות זה משו שלא כתוב במפורש בהלכה
לא כתוב באיזה אורך צריך את החצאית ובאיזה את החולצה (עובדה שתראי חסידויות או מגזרים שהולכים עם חצאיות רק עד הרצפה, כאלה שמותר '4 אצבעות' עם המטפחת, ויש שמטפחת מלאה)
את הצניעות לכל מגזר יקבעו הרבנים שלהם.
לכן זה כן משנה אם את חבדניקית או לא
אני חבדניקית שורשית ובגלל זה אני גם לא הולכת עם גרבי רגל מתחת ל 50/70 דנייר (פעם גם אני טעיתי בזה אך עברתי תהליך דומה לגמבה חמוצה).
אם תשימי לב לתקנון רבני חבד משנים קודמות – המינימום דנייר המותר היה 40. מדוע זה השתנה? כיוון שהם חשבו שדבר שהציבור "לא יכול לעמוד בו" צריך להקל. ואותו עניין ארע עם ה'לק'..
אך אם תבררי את דברי הרבי בעניין – הרבי התנגד באופן נחרץ להורדה בהוראות ההלכה, גם אם רוב הציבור לא מקפיד כיאות על ההלכה. כי להרבה בציבור יש 'בעיה' ללכת בדיוק כפי ההלכה והם תמיד יקפידו קצת פחות. אז אם יפחיתו עוד ועוד מהחומרה בתקנון הצניעות, בעוד כמה שנים התקנון עלול להתבטל..!
חוץ מזה – רבני חבד רשמו בתקנון את *המינימום* הנצרך. שזה אומר – שמתחת לזה – הרי זה אסור בתכלית!! אך להקפיד ולהחמיר ביותר מזה – על זה מובטח לנו שפע של ברכה והצלחה מאת הקב"ה (בעיקר לבנים בריאים וצדיקים, אבל לא רק).
אז תחשבי עם עצמך מה את מעדיפה – הנאה מה"יופי" הרגעי, או הבטחה לעתיד טוב נצחי?
מסכימה איתך חני.
רבקי, אני גם חבדניקית ובשום מקום לא ראיתי שכתוב שצריך ארבעים. נו באמת, זה הגזמות אנשים. 15 זה מובן כי זה באמת ממש שקוף וזה לא נראה גרב בכלל, אבל מה הבעיה בעשרים?!
גם 20 זה ממש שקוף והרגל ניראת דרכו!!
אני לובשת בדר"כ 50 דנייר אטום – שכך לא רואים את הרגל. כך זה *באמת* לא שקוף.
לא מפסידים מהידור הלכה, בעיקר לא בתחום הצניעות.
אוח רבקי. זה הגזמות. תעשי מה שבאלך.
בית דין רבני חבד אומר שמותר עשרים?
http://w-chabad.org.il/2017/06/12/%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%A6%D7%A0%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%99-%D7%97%D7%91%D7%93/
הי גמבה.
אני חולקת עליך, ואסביר גם למה.
יש הלכות דאוריתא, שכתובות בתורה במפורש.
עליהן הוסיפו חכמים הלכות נוספות שנקראות דרבנן. (מוכר לכולן מהלכות שבת וכד')
בנוסף, יש הלכות ש"נמסרו לחכמים שבאותו דור". מה הכוונה?
הכוונה היא למצוות שבהן אין אסור / מותר מפורש ע"פ התורה אלא הוראה כללית (במקרה דנן: היי צנועה. אנו מצוות על מצוות הצניעות בלי הפירוט של כל הדינים), אבל בכל דור יש פרצות חדשות וההלכה מתאימה את עצמה לפי האופנה החדשה.
עד כאן הקדמה…
לענינו, מכיוון שהלכות אלו נמסרו בידי חכמים שבכל דור לפסוק מה מותר ומה אסור, יתכן מצב בו יש לכמה רבנים דעות שונות. אף רב לא יבוא ויפסוק שמותר ללכת בלי גרביים, כי זה נוגד את הכלל הבסיסי שהאישה צריכה להיות מכוסה. אך בנוגע לעובי הגרב המכסה – יתכנו חילוקי דעות. כנ"ל לגבי אורך שיער, חצאית וכד'.
(מסכימה איתי שיש רבנים שטוענים שההלכה היא 10 סמ' אחרי הברך ואחרים שדוגלים דווקא ב'אמצע רגל'?)
(נ.ב. שימי לב שאני מדברת על הלכה בלבד ולא על הידור הלכה.)
כמובן שכל אחת תנהג לפי דעת הרב שלה.
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי, את מוזמנת לתקן אותי או להביע דעה נגדית. אם תצליחי לשכנע, אני מוכנה לקבל…?
היי מגד, שמחה שענית. האמת, די חולקת עלייך, גם לגבי גרביים וגם מה שהזכרת על חצאית..פשוט זכיתי ללמוד ספר צניעות מפורט וגם אני השתניתי מאד,
לא חושבת שאני אמורה להורות לך מה לעשות, וגם לא באה חלילה לחלוק על הרבנים,מכבדת, אבל מנגד אני חושבת שצריך לחשוב הגיונית- למה שחולצה שקופה תהיה אסורה וגרביים שקופות מותרות..?
אבל אני לא בקטע של להתווכח.
כל בת תעשה את שיקוליה, ובסוף כל אחת אחרי 120 מול בורא עולם…בהצלחה לכולן חברות
מזכיר לי איזה שיעור מהסמינר 😉
ולמה חולצה אסור שתהיה צמודה ותבליט את צורת הגוף, וגרביונים כן מותר?
סימן שיש הבדל בין הדברים ולא נכון להשוות.
כפרה עלייך את מגזימה
גם אני טוענת שעשרים זה ממש לא צנוע, אבל ארבעים זה אחלה לגמרי. אני לובשת ארבעים ואני צנועהההה
רבני חבד כתבו שמותר מ20 ו*כל המרבה תתברך*(-משהו בסגנון).. הם מבינים יותר מכולנו אני בטוחה.
רואים את התווית אולי, אבל ממש לא כמו שהיא נראית בלי..
נשמה, לפי תקנון חב״ד (ואני חב״דניקית) אז מותר מ20 דנייר.
אז אין שום בעיהההה, ורבנים החליטו את זה, כן?
למה את מצחיקה אותי?
האמת שזה די תלוי גם בחברה…
יש חברות שה-20 דנייר שלהם יהיה כמו 10 בחברה אחרת.
ויש שה-20 יהיה כמו 40 בחברה אחרת.
40
20
40
אין לי מושג, איפה בודקים?
15-20
אאוצ'.
אחד הדברים שהכי קשים לי בצניעות.
20.
הלוואי שהייתי מסוגלת יותר.
בעז"ה, גם זה יגיע.
20 מותר לפי תקנון חב״ד
אני לא חב"דניקית.
וסבתא שלי רוצה שאני אלבש… 60 או 70.?♀️ ?
20\15
20?
לא יודעת אמא שלי קונה לי הכי דק
פחות מ20
40 יעסס
גרביים?????
אמאלה מה זה דנייר בכלל?? זה לא צנועע!! אני לובשת רק כותנה
ואו שוק שבכלל יש עלזה דיוןן
גביון רק אטום לגמריי
80/70 דנייר זה גם שקוףף!!!
חבדניקית?
אמאלה!! אנשים!! איזה הגזמותת
זה כולה גרבים!! מי מסתכל לך על הרגל בכלל??
70/80 זה שקוף?? אז מה זה אטום??
דנייר זה לא צנוע?? הלם. לאן עוד נגיע??
למרות שאני לובשת 20 דנייר,
התגובה שלך צרמה לי.
מה זאת אומרת מי מסתכל על הרגל?
הקב'ה נמצא בכל פרט בחיים שלנו. גם בסוג הגרביים שאנחנו לובשות.
נו אוף. את באמת חושבת שזה מעניין אותו?
וואו כןןן
את לא מבינה כמה זה מעניין אותו.
כל דבר בחייך מעניין אותו, אחרת, למה הוא נראלך ברא אותך?…
ברור כל פרט ופרט מעניין אותו!!!
אם מעניין אותו עלה שנושר בסתיו
ק"ו שיעניינו אותו מעשייך ולבושך..
למה הוא ברא אותי זה שאלה שגם אני שואלת הרבה פעמים. לא משוכנעת בזה שזה *באמת* מעניין אותו.
אממ על העלה אני לא יודעת. סך הכל עלים לא עושים צרות לאנשים, את לא חושבת?
תנסי לראות אם רואים לך פצע או נקודת חן בתחת ל20 דנייר ואז תביני מה הבעיהה
אויש נו באמת!!!
היי, קודם כל הכבוד שאת הולכת רק כותנה!אשרייך!!
אבל אל תגידי סתם דברים.. 70-80 זה לא שקוף, מנסיון- בדקתי את זה…
יש דעות חלוקות על נושא צבע רגל,שהוא אסור בדיוק כמו שחולצה וחצאית בצבע גוף אסורות- כי בינינו, מה ההבדל?
ולכן אני משתדלת ללכת רק עם שחור- אטום לגמרי כמובן, כי שקוף או שקוף למחצה זה ממש לא צנוע..
אבל אני לא חושבת שזה המקום לפתוח את דיון.
רק העליתי נקודה למחשבה- חברות, תחשבו על חיי הנצח.
מי שמילא הולכת עם 40, מה אכפת לה להעלות ל70? תחשבי על השכר שיהיה לך בעולם הבא על זה שהלכת עם אטום לגמרי! זה כזה קשה?
מה אכפת לך להדר??זה נטו בשבילך, לצבור זכויות.
בהצלחה חברות, סליחה אם הרגזתי מישהי=) לא היה הכוונה
לא הרגזת בכלל
כל אחת שתעשה לפי מה הרב שלה אומר
ויש לי שאלה אלייך סתם מסקרנות של חבדניקית, כתבת: "מה אכפת לך להדר??זה נטו בשבילך, לצבור זכויות." תגידי את באמת מהדרת בשביל זכויות?, לא בקטע מתנשא או משהו בא לי לדעת אם זה באמת
ועוד משהו את נגיד עושה מצוות בשביל גן עדן?
סורי על השאלות?
1. *גמבה חמוצה*, השכר הוא לא רק בעולם הבא אלא גם בעולם הזה!! הרבי בכמה מקומות הביא שהוספה והקפדה בצניעות משפיעים על בניי, חיי ומזוניי – בעולם הזה!
2. אנחנו לא מקיימות מצוות בשביל הגן עדן שנקבל עליהן. בכלל לא. המטרה שלשמה נבראנו היא לא כדי שנקבל גן עדן. אלא זה בונוס..
הקב"ה ברא ובחר את עם ישראל בשביל להשרות את שכינתו פה, בעולם הגשמי. וכיצד זה נעשה? ע"י שנקיים את מצוות ה'.
'מצווה' זה מלשון 'צוותא' – חיבור. המצוה שאנו מקיימים מחברת אותנו לה', ומשכינה את השכינה בעולם הזה, ברבדים הכי נמוכים. אפילו הקפדה על גרביון שלא רק יכסה את הרגל אלא גם יסתיר אותה – ימשיך עוד יותר את השכינה בעולם הזה. יקרב עוד יותר את הגאולה.
שזהו מטרת וייעוד בריאת העולם הגשמי ועמ"י –
תפקידנו לזכך את העולם במצוות ומעשים טובים כדי שכשתושלם 'טיהור' העולם – ה' יוכל להתגלות פה במלוא הדרו – נוכל לחוש אלוקות במוחש!!!
(על דרך מה שנאמר במתן תורה – שעמ"י "ראו את הקולות ושמעו את הברקים" – הם ראו במוחש את דבר ה' שמהווה ומחיה את הקולות).
בהצלחה לך ולי ולכולנו במילוי תפקידנו בעולם הזה!!
רבקי וגמבה מהממות!
תודה על תגובותיכן!
אני הולכת שנים עם 40, באלול-תשרי לובשת 50,
נשארתי עם זה כעת (גם חשוון-כסליו) בגלל המלחמה להוסיף זכויות לעמ"י…
תודה התגובות שלכן חיזקו אותי ונתנו לי כח!
גמבה מתוקה מדבש,
לא בקטע מזלזל, אבל סתם מעניין אותי , את חב"דניקית?
זה פשוט די מזכיר לי את הסיגנון של החרדים הצדיקים שכל החיים שלהם הם חושבים על העולם הבא שלהם, וכמה אפשר עוד לצבור זכויות.
אני אוהבת את הגישה הזו.
אבל אם כבר אני אהדר (הלוואי! בינתיים אני הולכת עם 20 דנייר. יותר מ20 אני מרגישה מזעזעת.. ) זה יהיה בשביל הגאולה שתבוא כמה שיותר מהר ולא בשביל העוה"ב שלי…
זה לא שקוף בכלל, מאה דניר זה אטום לחלוטים אז 70/80/ זה סביר
40
עשרים חח מה הקשר עכשיו?
40
וואי האמת קראתי קודם תתגובות ואז עניתי סתם עניין אותי..
ובאנה בנות הגזמתםםם
מותר 20 דנייר עפ"י רבני חבד מי שמהדרת כל הכבוד לה- אבל מכאן עד לומר שזה לא צנוע? שגרבי רגל לא צנוע?
עם מה אתם הולכות בשבת? כל הבנות שהיו בשוק מהגרבי רגל וכדומה..
אגבב שאני הולכת עם 20 דנייר ולפעמים בשחור 40
הכנסתן את הראאאשש שלכן לערדלים
ההלכה הכניסה אותנו לשם..
אהבתי את השם והתגובה??
הכי יפה ונכונה כאןן
20
20
וואי בנות תעזבו שניה תקנון רבני חבד תחשבו בהגיון כתוב"שוק באשה ערווה" כלומר אסור לראות רגל של אשה וכשאת לובשת גרביון 15 ,20 דנייר וכן גם40 דנייר רואים את הרגל וזה אסור!!ואין כאן מה להסתמך על תקנון רבני חבד כי קודם כל תחשבו בהגיון !!!!!!!!!!!!!!!חולצה שקופה כמו גרביון20 דנייר היתן הולכות? לא!ולמה גרביון כן?כי זה פשוט הרגל!(כלומר עם סגול) וכמו שהרבי אמר מלא פעמים הרגל נעשה טבע !זהו תפנימוו!! וסליחה אבל תחשבו קצת יותר לעומק במקום לצטט בטפשות "בית דין רבני חבד" כאילו מה?תחשבו על ההלכה הבסיסית!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!
תגובה כל כך נכונה וחכמה,תגובה הגיונית מבין שלל התגובות שמנסות לתרץ פה, הייתי חייבת להגיב!! כל הכבוד לך על ההגיון הבריא!!
תגידי?
ככה לזלזל בתקנון בית דין רבני חב"ד?
עברת כל גבול אדום!
ואני, למרות שאני לובשת טייצים או 20 דנייר לא מתביישת לומר את זה כי אני אולי פוגעת בעצמי אבל את מזלזלת באופן שמוריד מגזר שלם.
התחשק לי לצחוק
איך את יכולה להיות בטוחה כל כך שאתת מבינה את ההלכה יותר טוב מרבנים?
רבני חבד נצמדים להלכה הבסיסית.
אם שוק באישה ערווה והכוונה בטוח לחלק התחתון של הרגל, אז גם אסור בכלל שיראו את צורת הרגל.
אבל רוב הפוסקים אומרים ששוק באישה ערווה הכוונה רק לחלק העליון עד הברך (כולל)
ולכן אין בעיה ללכת עם גרבי רגל וחצאיות שמכסות את הברך וקצת יותר.
אין מה להסתמך?!?!
טוב שאת אומרת נראלי שהם ראו את המצב אז הם בדקו וקבעו.
אני אישית הולכתך 30/40
ולא ממש רואים את הרגל, לגרביון יש את הצבע שדומה לרגל אבל אם תלכי בלי לביםן אם תלבישי יש הבדל,
אגב לפני זה הייתי הולכת 20 אז שאחים ואחיות שלי (הקטנים כמובן) שאלו אותי למה אני הולכת בלי גרביים אז קלטתי, חחח
40
בקיץ – 40
בחורף – 70
קרררררררר
רק שאני אבין, דנייר זה צבע הגרב או הבד?
לא הבנתי בכלל.
זה העובי של הבד..
וזה משפיע גם על הצבע, כי כשהבד עבה יותר הצבע שלו חזק יותר.
תודה על ההסבר!!
את צודקת, בחולצה אסור שתהיה שקופה, למה כי המקום לא צנוע אסור ללבוש חולצה שקופה, אבל מהברך ומטה, זה כבר מחלוקת בין הפוסקים, האם בכלל צריך גרביים ואם כן חייבים אטומות? ולכן כל רב פסק לפי מה שנראה לו, וגם אם למישהו זה נראה לא צנוע הוא יכול להדר ולהחמיר, אבל להגיד שזה בכלל לא צנוע? (כמו כן, יש הלכה או משהו כזה שאם הרב פסק על משהו שהוא כשר והוא לא היה כך, זאת הבעיה של הרב והוא נענש, והאדם שאכל את המוצר, אינו חייב בכלום), אז אני לובשת 40, למה? כי זה מה שאמא שלי אמרה לי לקנות כשהלכתי לקנות פעם ראשונה, אחיות שלי לובשות 20, אני לא אומרת שזה לא צנוע, אבל כשאני לבשתי גרבים של אחותי, 20 דנייר לא הרגשתי בנוח עם זה, אבל, אני פשוט אוהבת 40, (לא אוהבת את מראה הרגל שלי כ"כ..) אני לא אומרת שזה לא צנוע 20, אם הרבנים פסקו כך אז כנראה שזה מותר, (אמא שלי הולכת עם 70, למה כי ככה, וגם לה אף אחד לא אומר שזה מכוער, כי כל אחד והטעם שלו), מקווה שהבנתן אבל לא התכוונתי לפגוע באף אחת רק לשקף את המצב
להלן מסקנותי הדלות:
1) עפ"י מה שרבני חב"ד פסקו העובי המינימלי המותר הוא 20, ומי שרוצה עוד בשמחה, שתבוא עליה ברכה אך לא ניתן להגיד שזה לא צנוע (וכן אלו שאומרות שהרבנים שלהן פסקו אחרת, כל אחת הולכת לפי הרב שלה, גם כשהוא מחמיר וגם כשהוא מהקל, וידוע שלהקל יותר קשה מלהחמיר, ולכן גם כשהרב שלך או רק אחר מקל, זה לא סימן שהוא לא יודעת מה הוא עושה, זה יותר קשה מלהחמיר וזה מועיד ההפך)
2) יש את אלה הלובשות לפי הטעם שלהן גם יותר, וקשה ללבוש משהו פחות, כי זה מרגיש כמו ירידה בצניעות, וזה בסדר גמור.
ושוב ושוב אני מבהירה, אני לא באה לפגוע באף אחת, רק להסביר את המצב, וסליחה לאלו שנפגעו מקווה שהובנתי
#חפצי
פעם 20 דנייר.
רציתי יותר כי הרגשתי שרואים לי את הרגליים (ואת השערות שלא הצלחתי להוריד?)
והרגשתי עם זה לא בנוח אחרי 3 שנים אזרתי אומץ וקניתי 40 דנייר וראיתי שאין הבדל עצום- אני לא נראת כאילו לקחתי 100 דנייר אבל הגרביים פחות נקרעות ואי מרגישה יותר בנוח איתן.
היום אני הולכת עם 40 דנייר.
70
לא חב"דניקית אגב, דתיה לאומיה.
הממ ואני לא יודעת מי כתבה את השאלה, אבל באמת שתדעי שלא מודדים אדם על פי גרביים, זאת נקודת זכות, לא קביעה.
אעע
את אלופה כל כך כל כךךך
מעריכה אותך ברמות.
וואו ברצינות?
פנרס… טוב אני יכולה לומר שלא ציפיתי אבל אני אשמח לשמוע למה דווקא שבעים, אני באמת מנסה עכשיו קצת לחקור את הנושא כדי להבין בעצמי מי נגד מי.?
וואוו לא קשוח לך?
וואו, פנרס.
מעריכה.
יאווו אתם לא חושבו שקצת הגזמה??????????
קראתי תשאלה אני 15-20 דנייר זה מה אשנחנו לובשים בבית משום מה עניין את הכותבת אז עניתי… נכנסת אחרי יום 80 תגובות… זה לא ההלכה חוסר צניעותת גרמתן הרגשה מזה לא נעימה!
אז שותפות יקרות, מעריכה אותכם מאד שאתן לובשות 80 דנייר, אני ימישך העריך כל עוד תכתבו לי ש20 לדעתכן זה לא צנוע… אבל ככה? לא חובות שנסחפתםםםםםם?
ויקי אני איתך!
סוף סוף, מרגישה במקום קיצוני מוות ולא מכבד בכלל…
אוף. אני גם לא אוהבת את ההגזמות האלו.