השניה חזרתי מלק גל;) וזה פעם ראשונה שעשיתי, ולולא הסגר זה לא היה קורה:) (עקרונית אין עם זה בעיה, פשוט זה לא מקובל ואני לא רוצה להיות זאתי ש'מכניסה' את זה לנורמה.. קיצר הבנתם;)) זו באמת שאלה טובה אבל.
לא אמרתי שהיא צריכה להיות מכוערת רק ביקשתי מקור, יש למישהי? פשוט כל הזמן כותבים באתר ש"הרבי אומר שאישה צריכה להיות יפה" וכל זה. יש למישהי מקור או שזה פשוט נסיון למצוא תירוצים דחוקים?
למישהי יש מקור? כי באמת מעניין אותי
יש לטפח במידת הצורך – כדי להיראות יפה, מטופחת ונורמלית.
כנראה שגם בטיפוח שלו לא צריך להגזים. את לא צובעת שיער, נכון? 🙂
גם את הציפורניים – לא אמרתי להזניח… אבל זו שאלה של מינון… האם הטיפוח שאני נותנת הוא בגדר הנצרך, כי אני צריכה להיראות יפה ומטופחת ונורמלית. או שהראש שלי ממש מונח בזה…
ואיי ׳אחת׳ אני מ א ו ד לא מסכימה איתך… מי קבע שלק אסור? זה מותר על פי תקנון חב״ד, כמובן עם את שמה צבעים בהירים, ולא פתאום שחור או אדום… ורק שתדעי לך, שהרבנית בעצמה הייתה עושה לק!
הרבנית הלכה עם לק. זה עובדה. יש לי תמונה שלה ענקית בחדר עם לק שחור. הצניעות של פעם והיום זה לא אותו דבר. בזמן הרבנית (לפני 50 שנה אני משערת) היה מותר לק שחור. עכשיו מותר עדין. אני לא מבינה למה להמציא דברים? למי יש אינטרס לצבוע את הציפורנים של הרבנית לשחור?
בלק ג'ל שלם וקבוע לזמן מה אין בעיית חציצה. לק רגיל שהוא מתקלף יש בעיה של חציצה. אין בעייה בלק, לא מתאים צבעים עזים העניין של חסידי או לא- זה כבר קשור אליך
לק זה לא חסידי סמארטפון זה לא חסידי גינס זה לא חסידי גרבי קרסול זה לא חסידי וגם בננה זה לא חסידי חסידי זה משהו ח ס י ד י אולי יש בנות חסידיות ששמות לק ואולי יש חסידיות שיש להן סמארטפון אבל לק זה לאאאא חסידי!!! אין מנהג חסידי לשים לק זה לא משהו שהרבי הנהיג וזה פשוט לא!!! חסידי זה ללמוד מאמר, להתפלל בכוונה, לכתוב לרבי..
לק לא יהפוך לחסידי גם אם הוא יטבול במקוה וידע את כל התניא בעל פה. זהוו
אין שום בעיה בלק. כמובן אם את שמה צבעים עדינים ובהירים, לא פתאום שחור, או אדום זוהר… וגם תלוי באיזה גיל. את לא תשימי עכשיו לק בגיל צעיר מדי… אפילו לרבנית חיה מושקא היה לק…
מה הקשר? יאווו מי המציאה שאי אפשר לשים לק??? זה מותר על פי תקנון חב״ד, צבעים בהירים, עדינים, אז מה הבעיה? וכתבתי שגם לרבנית חיה מושקא היה, כי היא לא הייתה מתפשרת על משהו שזה בספק… היא הייתה הבנאדם הכי צנוע שיש! הרי היא מהווה את הדוגמה לכולנו!
אבל זאת בדיוק הבעיה של האנשים, (או יותר נכון נשים) שלוקחים ממנה דוגמא בדברים שפחות מקובלים כיום… (ומה בכלל המקור לזה שהיא שמה לק?!) אבל בדברים החשובים באמת… שוכחים לקחת דוגמא. מקסים.
הרבנית חיה מושקא לא הייתה שמה לק וזה סתם השמצות!!! לאחר משפט הספרים האחיין של ניסה להשמיץ את המשפחה, והוא לקח תמונות שלה וצייר כביכול שיש לה לק. סבתא שלי הייתה מגיעה אל הרבנית כל שבוע ואף פעם לא יהי לה לק!
בנוסף על פי תקנון רבני חב"ד מותר לשים לק בצבעים עדינים ובהירים ומי שלא שמה מבורכת.
לגבי הוויכוחיים על הטומאה אז אכך כך. בציפורניים יש טומאה וכאשר הציפורניים ארוכות יותר מהאצבעות הטומאה כבר שולטת באדם. לכך צירך להקפיד על גזירת ציפורניים. לפעמים יכולים להרגיש פיזית את הטומאה כאשר הציפורניים ארוכות, בכך שמעיזים לעשות דברים לא צנועים וטהורים שלא חשבנו בחיים לעשות.
54 תגובות
אין שום בעיה בלק עדין. עפ"י תקנון רבני חב"ד.
א. יש בזה בעיית חציצה… בנטילת ידיים.
ב. יש כאלה ששמות לק בצבעים צעקנייםםםם… זה לא מתאים
השניה חזרתי מלק גל;) וזה פעם ראשונה שעשיתי, ולולא הסגר זה לא היה קורה:)
(עקרונית אין עם זה בעיה, פשוט זה לא מקובל ואני לא רוצה להיות זאתי ש'מכניסה' את זה לנורמה.. קיצר הבנתם;))
זו באמת שאלה טובה אבל.
ואאט? מי אמר?
לא יודעת מאיפה אתן מוציאות תדברים האלו…, או שזה רק אני!?
אני חושבת
שלק הוא בסדר
בתנאי שהוא לא עובר את הקו
זאת אומרת צבעים בהירים
ולא קהים אז זה לא צנוע
למה לא חסידי?
מה הבעיה בלק עדין ויפה?
זה לא 100% הולך עם ההלכה…
פעם שאלנו לאיזה רב
והוא ענה
עם ההורים נותנים רשות יכולים צבע שלא בולט יותר מדי
א. לא נתקלתי בזה שזה נחשב ל"כל כך לא חסידי", דווקא ראיתי שצבעים עדינים מאוד מקובל גם אצל חסידיות….
ב. לדעתי, לא מתאים לטפח ולתת נוכחות לדבר טמא כציפורניים.
וואו. נתת נקודה למחשבה על הטומאה.
גם שער זה טמא. למה לא לטפח. גוף של יהודי הוא קדוש. ואישה יהודיה צריכה להיות יפה
מקור לזה שאישה יהודיה צריכה להיות יפה?
סליחה??
מזתומרת?! אז איך היא צריכה להיות??
לא אמרתי שהיא צריכה להיות מכוערת רק ביקשתי מקור, יש למישהי? פשוט כל הזמן כותבים באתר ש"הרבי אומר שאישה צריכה להיות יפה" וכל זה. יש למישהי מקור או שזה פשוט נסיון למצוא תירוצים דחוקים?
למישהי יש מקור? כי באמת מעניין אותי
יש לטפח במידת הצורך – כדי להיראות יפה, מטופחת ונורמלית.
ויש – להיות מונחת בזה מעבר לנדרש.
אפשר בהחלט להיות יפה גם בלי לק, לא?
מזכיר לי שפעם הייתי אוהבת לגדל תציפורניים. אז ראיתי את היום יום הזה עם הציפורניים ועכשיו שהן ארוכות זה מגעיל אותי.
וואי כל כך..
אהבתי. מסכימה איתך. חוץ מזה ציפרניים נקיות ומטופחות ממש נעימות. הלק הרבה פעמים מיותר לטעמי.
את יודעת שגם שיער זה טמא..
גם אותו לא מתאים לטפח?
לא שמעתי על זה..
אבל ציפורניים זה המקום שהטומאה נתפסת בו ולכן אחרי שגוזזים ציפורניים צריך ליטול ידיים
כנראה שגם בטיפוח שלו לא צריך להגזים.
את לא צובעת שיער, נכון? 🙂
גם את הציפורניים – לא אמרתי להזניח…
אבל זו שאלה של מינון… האם הטיפוח שאני נותנת הוא בגדר הנצרך, כי אני צריכה להיראות יפה ומטופחת ונורמלית.
או שהראש שלי ממש מונח בזה…
ואיי ׳אחת׳ אני מ א ו ד לא מסכימה איתך… מי קבע שלק אסור? זה מותר על פי תקנון חב״ד, כמובן עם את שמה צבעים בהירים, ולא פתאום שחור או אדום… ורק שתדעי לך, שהרבנית בעצמה הייתה עושה לק!
אמרתי שזה אסור?!
לא אמרתי…
אמרתי שלדעתי זה לא מתאים.
הרבנית לא עשתה לק.
אנשים שרצו להשמיץ אותה עיוותו את התמונות שלה
הרבנית הלכה עם לק. זה עובדה. יש לי תמונה שלה ענקית בחדר עם לק שחור.
הצניעות של פעם והיום זה לא אותו דבר.
בזמן הרבנית (לפני 50 שנה אני משערת) היה מותר לק שחור.
עכשיו מותר עדין. אני לא מבינה למה להמציא דברים? למי יש אינטרס לצבוע את הציפורנים של הרבנית לשחור?
בחיים לא ראיתי תמונה כזאת של הרבנית…
את בטוחה שזו לא תמונה שהייתה בשחור לבן וצבעו אותה?
נראה לי אף פעם לא ראיתי בכלל תמונה צבעונית שלה,
רק בשחור-לבן
אולי תחפשו באינטרנט את התמונה של הרבנית?
עוותו את התמונה
היא ל א הלכה עם לק!!!!
ואני לא ממציאה, זה ממקור מוסמך
גם אם הרבנית הלכה עם לק אז בטח לא שחור!!!!!
אז ככה שבטוח משהו בתמונה לא בסדר
אפשר להגיד אולי שהיא הלכה עם לק בהיר או עדיין ואין לי מושג אם באמת כן או לא
אבל לק שחור???? לא יכול להיות!!!!!!!!!!
כתבתי בגוגל הרבניתחיה מושקא ולא הופיעה אףתמונה צבעונית..
חסידי זה לא משהו שקבוע מראש.
זה החלטה שלך אם זה חסידי או לא.
בעיניי לק עדין ולא יותר מידי זועק לא רואה בזה בעיה
"זו החלטה שלך אם זה חסידי או לא"
אה?!
ממתי ניתנה לחסידים הרשות להחליט מה חסידי ומה לא?
יש עניין של חסידישע הרגש, לך זה מרגיש חסידי ולה לא… ושתיכן צודקות!
כי זה מה שהוא.
בלק ג'ל שלם וקבוע לזמן מה אין בעיית חציצה.
לק רגיל שהוא מתקלף יש בעיה של חציצה.
אין בעייה בלק, לא מתאים צבעים עזים
העניין של חסידי או לא- זה כבר קשור אליך
אוףףף אני אומרת את זה אחת ולתמיד-
לק זה לא חסידי
סמארטפון זה לא חסידי
גינס זה לא חסידי
גרבי קרסול זה לא חסידי
וגם בננה זה לא חסידי
חסידי זה משהו ח ס י ד י
אולי יש בנות חסידיות ששמות לק
ואולי יש חסידיות שיש להן סמארטפון
אבל לק זה לאאאא חסידי!!!
אין מנהג חסידי לשים לק
זה לא משהו שהרבי הנהיג
וזה פשוט לא!!!
חסידי זה ללמוד מאמר, להתפלל בכוונה, לכתוב לרבי..
לק לא יהפוך לחסידי גם אם הוא יטבול במקוה וידע את כל התניא בעל פה.
זהוו
יוווו.. גבינה צפתית חמודהההה… אהבתי את הסגנון מחשבה..
נקודה ממש מענינתת!!!
"לק לא יהפוך לחסידי גם אם הוא יטבול במקוה וידע את כל התניא בעל פה.
זהוו"
חחחחחח צחקתי פה;)
היא פשוט התכוונה ל"מעשה שמתאים לבת חסידית"….
לק זה לא חסידי, זה פשוט משהו שלא קשור לחסידותת, זה קשור אלייך.
זה-לא-חסידי!!!!!!
למה?
למה צמידים מבד/גומי זה לא חסידי?
אפילו אם הם בצבע הכי עדין שיש??
כי צמיד זה לא חסידי, צמיד זה צמיד!!!!
לדעתי כמו כמה מפה זה בסדר לק עדין ויפה בצבעים עדינים. אני למשל שמה באמת משיעמום לא נטו מזה…??
אין שום בעיה בלק. כמובן אם את שמה צבעים עדינים ובהירים, לא פתאום שחור, או אדום זוהר…
וגם תלוי באיזה גיל. את לא תשימי עכשיו לק בגיל צעיר מדי…
אפילו לרבנית חיה מושקא היה לק…
אז אולי כשתהיי הרבנית חיה מושקא – תרשי לעצמך לשים לק ?
מה הקשר? יאווו מי המציאה שאי אפשר לשים לק??? זה מותר על פי תקנון חב״ד, צבעים בהירים, עדינים, אז מה הבעיה?
וכתבתי שגם לרבנית חיה מושקא היה, כי היא לא הייתה מתפשרת על משהו שזה בספק… היא הייתה הבנאדם הכי צנוע שיש!
הרי היא מהווה את הדוגמה לכולנו!
אבל זאת בדיוק הבעיה של האנשים, (או יותר נכון נשים)
שלוקחים ממנה דוגמא בדברים שפחות מקובלים כיום…
(ומה בכלל המקור לזה שהיא שמה לק?!)
אבל בדברים החשובים באמת… שוכחים לקחת דוגמא.
מקסים.
היה לק לפני שלושים שנההה??
תבררי על זה, ואז תחליטי אם הרבנית שמה לק.
הערה חשובהההה
לק חסידי
הרבנית חיה מושקא לא הייתה שמה לק וזה סתם השמצות!!!
לאחר משפט הספרים האחיין של ניסה להשמיץ את המשפחה, והוא לקח תמונות שלה וצייר כביכול שיש לה לק.
סבתא שלי הייתה מגיעה אל הרבנית כל שבוע ואף פעם לא יהי לה לק!
בנוסף על פי תקנון רבני חב"ד מותר לשים לק בצבעים עדינים ובהירים ומי שלא שמה מבורכת.
לגבי הוויכוחיים על הטומאה אז אכך כך. בציפורניים יש טומאה וכאשר הציפורניים ארוכות יותר מהאצבעות הטומאה כבר שולטת באדם. לכך צירך להקפיד על גזירת ציפורניים. לפעמים יכולים להרגיש פיזית את הטומאה כאשר הציפורניים ארוכות, בכך שמעיזים לעשות דברים לא צנועים וטהורים שלא חשבנו בחיים לעשות.