מיומנה של מורה /3

46

אסיפה פדגוגית

בעקבות פוסט 'אוקיינוס של רכילות'
היום דיפדפתי ביומן קצת קדימה, בזריזות
והחלטתי אתכן לשתף
ביום בהחלט מרגש
השתדלתי לטשטש פרטים ככל יכולתי
מקווה שלא תזהו על איזו כיתה ותלמידות מדברת אני

היום נדבר על אסיפה פדגוגית, על כיתה י'8 של המורה גב' מלפפון
כיתה בה אני מלמדת אנגלית תורה דינים ולשון
אז גם אני הוזמנתי לאסיפה, כמה נחמד
וסוף-סוף אחשוף בפניכן מה קורה שם אחד לאחד.
מוכנות,
מתחילים.
דבר ראשון אנחנו נכנסות אחת אחת
וכל אחת עם יומן בעובי של חצי שולחן כמעט.
כל האישורים שהגשתן בשיעורים.
כל הסימונים על הברזות ואי הכנת שיעורים.
ועל השולחן, קצת כיבוד ושתיה.
קשה לדבר על בטן הומיה…
המנהלת פותחת, רוצה לשמוע בצורה כללית
האם הייתה התקדמות בכל מקצוע ואם אירע דבר חריג, תפנית
אחת אחת אנחנו עונות,
הא, אגב, לא נמצאות כל המורות..
רק מי שמלמדת בי'8 מקצוע חשוב
כמו תורה דינים אנגלית ולשון, שזו אני, אזכיר שוב…
אחרי המנהלת זכות הדיבור עוברת למחנכת.
היא באמת מצפה לשמוע מה כל מורה חושבת.
איך חיכיתי לשמוע את גב' מלפפון
ולהשמיע חזרה כי החודש הוצאתי ת'גרון.
לספר על מרגרינה שלאחרונה לא עושה שיעורים
ועל אבקת אפיה שהבריזה בשלושת השיעורים האחרונים
על תמצית וניל שלא למדה למבחן והציון היה מביש
ועל קמח תופח שלהושיב אותה בכיסא זה עסק ביש
וגב' מלפפון מקשיבה בדומיה
כל תלמידה שלה אהובה ויקרה.
והיא משתפת במשהו לא פשוט שקרה בביתה של מרגרינה
ומבקשת התחשבות בשיעורי הבית מסיבה הצפונה פנימה.
גם המורה לציור התלוננה על אבקת אפיה שהבריזה
הגב' מלפפון לקחה על עצמה לברר על מה הקריזה.
וכך בת בת, בעיה ופתרונה.
שום רכילות או לשון הרע.
הכל לתועלת, קיבלתי כוח
מחר בשיעור לשון אהיה רגועה, אתפקד עם מוח.
אדע עם מרגרינה לא להתווכח
ואם לא תשב לשלוח למחנכת את קמח תופח.
האסיפות האלה הן אויר לנשימה
אנו מקשיבות, פורקות, מוצאות פיתרונות לכל בעיה
חוץ מזה שגם הכיבוד היה נחמד
וגם לקבל מחמאות מהמנהלת על ממוצע שעלה והספק מיוחד.
אז מקווה שאת האסיפות שלנו תתחילו לראות בעין אחרת
יותר מקבלת, מפרגנת…
ונקודה שלא ציינתי – גם אני וגם כל מורה נוספת שהוזמנה
והמחנכת גב' מלפפון פי כמה וכמה
עבדנו די הרבה להכין את הטפסים, המאזנים, וההערכה לכל תלמידה
כל אסיפה כזו דורשת עבודה.
זה לא לכיף, לבזבז זמן ולרכל,
אז תפרגנו לנו יותר….
מסתמא שיקומו כעת מתנגדות
אתן בטוח גם סתם מדברות ומרכלות, לא יכול להיות.
אז מוזמנות לפוסט 'אוקיינוס של רכילות' לחזור ולהפנים
אין לנו שום עניין בריכולים
אולי בטעות עברנו נושא, ולא ממש רק לתועלת התלמידות
הא, ברור, החלפנו מתכונים לכמה פשטידות
(אולי משם הגיעו ההשראה והשמות)

אבל בגדול המטרה היא אחת וברורה
להתמקד בכיתה מסויימת ו'להחזיר עטרה ליושנה'
ובינתיים עד לאסיפה הבאה
שיהיה לכולנו המון בהנאה!

שתפי בווצאפ

עוד בנושא
... באותה כיתה! /ראיון חדש!
icon_66

המערכת

חידה לכל השותפות: אנחנו גרות באותו בית, לומדות באותה כיתה, אבל אנחנו לא תאומו...
לה' הפתרונים
60

העורכת חני

לפעמים אני עומדת בתור ארוך. יודעת שאני מאחרת אבל לא יכולה לעזוב. הלחץ מתקפל ב...
מחפשת את אהבה שנאבדה
newEmotionIcon_21

חברה שלך שעדיין אוהבת

בְּעַמְקֵי הלב שלי, יש לי הרבה זיכרונות, כשהיה ביני לבינך חיבור, ואהבה אמיתית...
אנגלית/אידיש/צרפתית/איטלקית
13

מושקי

שפה היא לא רק תרגום של מילים לשפה אחרת. לכל שפה יש את הביטויים שלה, את המיוחד...
נקודה
59

כותבת הגיגים

לפעמים החיים מרגישים כל כך גדולים. הר כזה שמטפסים עליו עוד ועוד ואיפשהו באמצע...
דיאלוג 🤔🤓
ציפור

שמחה

שני הקולות שבאו מן הספסל האחורי באוטובוס היו נרגשים: -יכולנו להיות גדולים- אמ...
תזכורת קטנה..🩷
15

ירוקה:)

השם תגביה אותי עוד, אני רוצה לגבוה". ככה הייתי מתפללת, מבקשת. בקשה אחת, ...
newEmotionIcon_21

מהדורה מוגבלת

ההבנה הזאת שכל השירים, המשפטים החזקים, המילים היפות, שיכלו להוריד לי דמעות. ש...
פוסטים חדשים
... באותה כיתה! /ראיון חדש!
icon_66

המערכת

חידה לכל השותפות: אנחנו גרות באותו בית, לומדות באותה כיתה, אבל אנחנו לא תאומו...
לה' הפתרונים
60

העורכת חני

לפעמים אני עומדת בתור ארוך. יודעת שאני מאחרת אבל לא יכולה לעזוב. הלחץ מתקפל ב...
מחפשת את אהבה שנאבדה
newEmotionIcon_21

חברה שלך שעדיין אוהבת

בְּעַמְקֵי הלב שלי, יש לי הרבה זיכרונות, כשהיה ביני לבינך חיבור, ואהבה אמיתית...
אנגלית/אידיש/צרפתית/איטלקית
13

מושקי

שפה היא לא רק תרגום של מילים לשפה אחרת. לכל שפה יש את הביטויים שלה, את המיוחד...
נקודה
59

כותבת הגיגים

לפעמים החיים מרגישים כל כך גדולים. הר כזה שמטפסים עליו עוד ועוד ואיפשהו באמצע...
חידת קסם /3 🪄
פתק 22

קסם

שלום כולןן, מה עניינים? 🤗🤗לפניכן חידה נוספת, בקונספט של החידות הקודמות (ת...
להפוך למישהי שאת לא
newEmotionIcon_22

הלוואי ולא

כאב זה להפוך למישו שאתה לא? ואנחנו הבעיה כשאין פיתרון? לזכור על מה נלחמים בשב...
נשימה.
24

שולינקה

הִבַּטְתָּ אֶל הָאֹפֶק הֵם שָׁמְעוּ אוֹתְךָ: נוֹשֶׁמֶת, נוֹשֶׁמֶת. הִתְקָרַבְ...

16 תגובות

  1. את כותבת יפה. אבל בגלל כל הסטיגמות על המורות אותי לפחות זה לא ממש משכנע שזה ממש נכון תמיד.

  2. וואו מורה שאוהבת לשורר!
    את כותבת כל כך יפה:)
    והשמות, בכלל;)
    תודה על שהבאת לפה את הצד של המורות אולי נשנה את ההסתכלות על האסיפה פדגוגית?

  3. ישלך את זה ברמות מטורפות!!!!
    וואו מושלם פשוטט
    מצידי, שהמורות ירכלו עלי מבוקר ועד לילה.. (קצת הגזמתי;))
    באמתתת שלא מעניין אותיי!
    (כל עוד אני לא יודעת מזה, כן?;))

  4. אולי זה רק אצלנו אבל באופן קבע אחרי כל אסיפת מורות המורות מגיעות אלינו עם גזירות חדשות..
    עוד כללים לתקנון, עוד קצת מקצרים את ההפסקה ועוד קצת מגבירים את אכיפה..

    אנחנו הגענו למסקנה ששמים למורות משהו בכיבוד-
    משם נובעות להן הגזירות הללו..??

  5. את כותבת מהמםם!! אני מחכה ממש לכל פוסט חדש!!!
    אבל כן נשאר משו… לדעתי יש מורות שמרכלות, ברור שזה רק בגלל שגלשו בנושאים אבל אחרי שהן גמרו לדבר בחדר מורות ואז יוצאות הן נותנות את המבטים של החיים שמבינים שדיברו על התלמידה שהן מסתכלות… כי זה שקוף מאוד!!!! אז… אם אתן המורות מרכלות לפחות תעשו את זה חכם… בלי שבכלל ירגישו את זה.. זה רק מביך ולא נעים לתלמידה!! ואני אומרת את זה מהצד שלי- אני חוויתי את זה..! וזה ממש לא נחמד בלשון המעטה…. ??

  6. את צודקת אבל זו אסיפה פדגוגית.
    אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש מורות בחדר מורות שמרכלות אוהו

  7. אני בנאדם שמאוד מאמין באנשים.
    תמיד מוזר לי שאחרי שבן אדם מתוודה ומספר על עצמו, אנשים עדיין נוראאאא מסופקים ופסימיים מאוד.
    זה רק אני?
    אופטימית מדי??

    ומורה יקרה! בהצלחה… עושה לי תחושה שבא לי לאחל פתאום לכל המורות שיהיה בהצלחה בעבודת קודש הזו… ותודה לכן❤️

  8. א. את כותבת ממש יפה!
    ב. אין סיכוי שזה אמיתי. אני מורה סמינריסטית ובכל חדר מורות שהייתי בו (והייתי בהרבה) היו ריכולים ברמה כזו או אחרת… המורות לא יכולות לעבוד עלינו שהן לא מרכלות…

    1. היא אמרה שהן לא מרכלות??
      אני לא ראיתי את זה.
      היא אמרה שהן גם כן בני אדם, מרכלות בערך כמונו…

      אגב, מותר גם לנו להפסיק לרכל על מורות.

      1. יש קצת הבדל. אנחנו יודעות עליהן מה שכולם יודעים, הן יודעות עלינו דברים שכתובים בתיק אישי או שהאמא סיפרה, שלאו דווקא היינו רוצות שימשיך לעבור הלאה…

  9. מורה יקרה!
    אשמח לשמוע מה דעתך על החסימה,
    ועל הבנות שאיך נאמר לא מסתדרות עימה.
    ולהתחמק הן חושבות שיותר בטוח,
    וכמובן שלהחביא את הפלאפון עם האינטרנט הפתוח.
    אז מה את חושבת?
    וכאשר תלמידה ללא חסימה את תופסת,
    איך את פועלת?
    מסקרן אותי לדעת אם את חושבת שלהעביר הלאה זו הדרך,
    או שבנעם לדבר להכיל ולהסביר למה זה חשוב זוהי משימתך?
    או אולי שתיהם יחד עובדים טוב יותר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות