מתי אני חב"דניקית ומתי לא?

icon_07
שלום לך לפני שאתפנה לענות ישירות על השאלה ,אני רוצה לציין שעצם השאלה מעידה על רצון ויכולת להבין ולהתעמק בזהות האמתית שלך ומוכיח שאינך מסתפקת בפן השטחי של הדברים אלא חושבת גם על המעבר וזה לא מובן מאליו...האמת שברגע הראשון כשקראתי את השאלה זה נתן גם לי מקום למחשבה – מה עושה אותי חבדני"קית? האם עצם זה שנולדתי וגדלתי בקהילת חב"ד הופך אותי לכזו? ואם לא אז מה זה דורש ממני? חב"ד ראשי תיבות חכמה , בינה ודעת. החסידות מלמדת אותנו להשליט את השכל על הרגש ולכן חסיד הוא בעבודה כל הזמן – עבודת המידות. וכפי שכתבת בעצמך ,הבסיס זה התקשרות לרבי וב"היום יום" כ"ד סיון הרבי כותב לנו בפירוט מהי ההתקשרות אליו – ע"י לימוד תורתו- מאמרים, שיחות , ע"י התחברות עם אנ"ש בהתוועדויות ובלימוד וכן אמירת תהילים ושמירת זמני הלימוד. ז"א יש לנו דרך והכוונה ע"י הרבי עצמו שהוא נשיא הדור ובקבלת עול שלנו ובביטול אל הרבי אנחנו מתחברים ישירות אל הקב"ה.

בוקר טוב! בתור חבדניקית אני (משתדלת לפחות) אומרת חת"ת, רמב"ם, מתפללת, עושה מבצעים, מברכת, עוזרת, כותבת לרבי, נוסעת לרבי, וכו וכו אבל אם אני לא עושה חלק מהדברים האלה, אני עדיין חבדניקית, לא? אם אני קוראת לעצמי חבדניקית אז אני כזו? אז– מה הופך אותי לחבדניקית?

שלום לך
לפני שאתפנה לענות ישירות על השאלה ,אני רוצה לציין שעצם השאלה מעידה על רצון ויכולת להבין ולהתעמק בזהות האמתית שלך ומוכיח שאינך מסתפקת בפן השטחי של הדברים אלא חושבת גם על המעבר וזה לא מובן מאליו…

האמת שברגע הראשון כשקראתי את השאלה זה נתן גם לי מקום למחשבה – מה עושה אותי חבדני"קית? האם עצם זה שנולדתי וגדלתי בקהילת חב"ד הופך אותי לכזו? ואם לא אז מה זה דורש ממני?
חב"ד ראשי תיבות חכמה , בינה ודעת. החסידות מלמדת אותנו להשליט את השכל על הרגש ולכן חסיד הוא בעבודה כל הזמן – עבודת המידות.
וכפי שכתבת בעצמך ,הבסיס זה התקשרות לרבי וב"היום יום" כ"ד סיון הרבי כותב לנו בפירוט מהי ההתקשרות אליו – ע"י לימוד תורתו- מאמרים, שיחות , ע"י התחברות עם אנ"ש בהתוועדויות ובלימוד וכן אמירת תהילים ושמירת זמני הלימוד. ז"א יש לנו דרך והכוונה ע"י הרבי עצמו שהוא נשיא הדור ובקבלת עול שלנו ובביטול אל הרבי אנחנו מתחברים ישירות אל הקב"ה.

ומה קורה אם זה לא קורה?
הגיע פעם ליחידות יהודי שאינו נמנה על חסידי חב"ד ושאל את הרבי מה זה להיות חסיד? והמענה של הרבי היה "כל יהודי שקם בבוקר וחושב לעצמו כיצד הוא יכול להיות היום יותר טוב מאשר אתמול- הוא חסיד שלי" .אנחנו כולנו בני אדם ולכולנו נפש בהמית שאחת ממטרותיה היא להניא אותנו מלעשות ולקיים ולטעת בנו חולשה למצוות ולכן כל עוד אנחנו לא בגדר צדיק גמור אנחנו במלחמה. לפעמים אנחנו למעלה חזקים ומנצחים ולפעמים כושלים ונופלים ,אך כל עוד אנחנו בדרך ויודעים איפה אנחנו רוצים להיות ממילא הקב"ה מכוון אותנו לשם ובטח הרבי נותן את הכוחות להתגבר ומחבר אותנו אליו כל יום מחדש.

דבר נוסף שחשוב לחדד- נערה שמגדירה את עצמה כחב"דניקית עצם ההגדרה מחייבת אותה. גם אם היא לא תמיד בדיוק "שם" ,המסגרת הזאת שומרת עליה ומרוממת אותה, לעומת מישהי שלא משייכת את עצמה שתוכל הרבה יותר בקלות לעגל פינות ולוותר לעצמה.
מאוד ממליצה לך למצוא חברותא מתאימה ובזמן מוגדר מראש להחליט על לימוד משותף ואפילו בזמנים עמוסים לא לוותר על לפחות רבע שעה בשבוע של לימוד ביחד – אני מאמינה שדבר זה יכול מאוד לחבר אותך ולתת לך הרגשת התקשרות לרבי.
ודבר נוסף – את ציינת שאת נוהגת לכתוב לרבי וגם כאן עצה טובה היא להגדיר זמן מסוים בשבוע שבו אני יושבת וכותבת לרבי –סוג של דוח אישי וכמובן קבלת ברכות וכוחות.
מאחלת לך הצלחה מרובה וסיעתא דישמיא בהכל!
.

איתך בדרך, שפרה

editor@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
אבדה תקוותנו
ילדה בת 8 עיניים גדולות ירוק חמוץ נמשים קטנים מתחת לעין וקמטים, הרבה קמטים כמ...

ציפור בלי כנף

מהיטבאל/ מ. קינן *הלוואי*
סדרת הספרים שהכי אהבתי היא 'ממלכה במבחן' של מיה קינן. הכתיבה, העלילה, הגיבורי...

קוקטייל אביבי

צבועה בלילה
ובלילה אולי בידיים שרוטות מאכזבה אוריד מסיכה אולי לא אולי היא לא תירד דמעות ל...

חביתה מקושקשת

חיים את הזמן /מצורע
הפרשה שלנו עוסקת בדיני נגע הצרעת ומפרטת אותם. אחת ההלכות היא שאם אדם נטמא בצר...

דרשנית בהתהוות

אש האהבה
אבא אתה לא צריך אותי. אבא אני צריכה אותך! אבא לא צריך אותי, אותי כן. אבל לא ת...

דומיה נפשי

תותים זה טעים
חברות תקשיבו אני לבד. אבל כ"כ מוקפת.. בה בזמן האחרון התחלתי להעריך את עצ...

מאמית אחת

י״א ניסן רעיון כללי
פורסם לראשונה: ח׳ בניסן תשפ״ב רבי-קשר-אני? הבדל בין חסיד לרבי היא אינסופית א...

מפג

אוהבת את עצמך באמת ורוצה לעזור? כנסי😉
אוף. תקשיבו. יש לי קטע מעצבן שכשאני כועסת וקצת עולים לי הפיוזים(אני גי'נג'ית....

אחת. שנמאסה. על עצמה. איך שהיא.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות