מי אמר שיהדות ותורה זה אמת?

icon_20
יצאתי מכיליי מהתפעלות על עצם השאלה. וואו עלייך! לא מכירה כמעט נערות שמתעסקות בשאלות עומק גדולות כל כך. השאלה מצוינת, וכל הכבוד שאת לא מחזיקה את השאלה בבטן, ומביאה אותה לכאן. אגב, בזכותך גם אני למדתי הרבה אז גם רוצה להגיד לך תודה על ההזדמנות ללמוד ולהחכים.

מי אמר שהיהדות היא האמיתית והתורה היא הנכונה? לא שאני רוצה להיות נוצרית או משהו כזה. אבל מי אמר שהתורה היא לא שקר של מישהו?

יצאתי מכיליי מהתפעלות על עצם השאלה.
וואו עלייך!
לא מכירה כמעט נערות שמתעסקות בשאלות עומק גדולות כל כך.
השאלה מצוינת, וכל הכבוד שאת לא מחזיקה את השאלה בבטן, ומביאה אותה לכאן.
אגב, בזכותך גם אני למדתי הרבה אז גם רוצה להגיד לך תודה על ההזדמנות ללמוד ולהחכים.

מאורע שקרה רק אצלנו
אז מזמינה אותך לצלול איתי לתוך ים של תשובות שדורשים ריכוז גבוה

ומקווה שיהיה משתלם:
מה שיש לנו שאין לשום עם אחר, הוא כמובן מעמד הר סיני, כשמתבוננים בו קצת – הוא היה אירוע היסטורי ומכונן שאי אפשר לתאר בכלל, אבל בגדול – זה היה אירוע חד פעמי בו הראה ה' בבירור ובבהירות הכי עצומה עד שלא היה ספק לאף אחד – שזהו האמת ואין בילתה, ראו בצורה הכי מוחשית איך שהקב"ה (בו האמינו ושמעו במשך כל הדורות מימות אברהם אבינו) הוא בעצמו מדבר עם משה רבינו, והוא מוסר לו את התורה, לא היה כאן מקום לסקפטיות, זה היה מוחלט וברור. ראו את האמת מול העיניים, יותר ממה שנראה מול העיניים שעכשיו זה יום (או לילה…).
האירוע המכונן הזה עובר מדור לדור בלי הפסקה, וכל היהדות וכל המצוות סובבים סביב האירוע האדיר הזה, ועם ישראל מעביר את הסיפור הזה במשך דורי דורות, כל דור לדור הבא, כל אבא ואמא מספרים לבנים שלהם: "תדע לך שלפני כך וכך שנים, היה סיפור של מעמד הר סיני שנכחו בה כמה מיליוני אנשים, כל העולם רעד מזה, היו ברקים וקול שופר".

אותו סיפור בדיוק לאורך כל הדורות
ואם תשאלי לגבי הורים לא אמינים מספיק, אז בינינו, אין אבא שיכול ככה לשקר לבן שלו!
תארי לעצמך את מספרת לחברה שלפני 17 שנה הגיעו 2 מטוסים ופגעו במגדלים ענקיים בארה"ב, ומתו שם כמה אלפי אנשים, וכל העולם נכנסה לפאניקה אדירה,
אם דבר כזה לא קרה במציאות, אז במקרה הטוב היא פשוט תתעלם ממך ואולי תרחם עלייך ועל דמיונותייך, ובמקרה הפחות טוב, היא פשוט תסתכל עלייך כמשוגעת….
זאת אומרת, לא יכול להיות שאירוע בסדר גודל כזה עבר מדור לדור מאז שקרה בפועל בלי שזה אכן קרה.

מספרים בדיחה שאצל יהודים, כל מה שמישהו אומר אז השני אומר הפוך, לכן אם מישהו אומר שלום עליהם, השני עונה עליכם השלום, זה אמנם בדיחה, אבל יש בזה מן האמת, עם ישראל התברך בחוש של ביקורת, ולכן אי אפשר לעבוד עליהם……
וזה בניגוד מוחלט לשאר הדתות, שבו כל הדת מבוססת על מקרה שמגיע מישהו ומספר שהגיעה אליו נבואה שכך וכך צריך להיות, וכולם צריכים להאמין לו רק כי ככה הוא אמר, אין דת בעולם שמעז להגיד שהדת התגלה לעין כל, ולעיני מיליוני אנשים….

לסמוך על צדיקים לאורך הדורות
אז אמנם הסיבה העיקרית שאנחנו יהודים הוא בגלל שהורינו יהודים, והורי הוריהם היו יהודים, והמסורת אף פעם לא עצרה באמצע, אבל זה לא רק זה, היהדות היא הדת הכי ברורה וגלויה מכל שאר ה'דתות' למיניהם, וכל דת שרק נחקור נגלה שהשורש הוא דווקא מהיהדות.
אחד הדברים הממש מעניינים שהתגלו לי כשחיפשתי עבורך (ועבורי) תשובה: שבמשך כל הדורות אי אפשר להצביע על יהודי אחד שהשתמד – עבר לדת אחד מפני שחקר את האמת והגיע, אמנם לצערנו יש הרבה שהמירו את דתם, אבל זה היה או מפני לחץ או מפני אינטרסים אחרים, אבל אין מקרה אחד שהסיבה היחידה שהוא עבר לדת אחרת, היה רק מצד האינטלקטואלי, וכמובן בצד השני יש אלפים ורבבות שחקרו כדי להגיע לאמת והגיעו ליהדות,
שוב, לא זה הסיבה שאנחנו יהודים, אבל הנתון המעניין הזה תפס אותי.

בכלל, במהלך חיינו אנחנו מסתמכות הרבה על אנשים אחרים.
למשל כשתסעי באוטובוס לא תבקשי מהנהג תעודת רישיון כי את מעריכה שהוא תחת פיקוח ושהאוטובוס עובר ריענון ובדיקה באופן מבוקר ואחראי.
ז.א. שגם בעניינים הכי בסיסיים של חיים ומוות בסופו של דבר האדם הממוצע מוכרח להסתמך על הרבה אנשים אחרים.
למשל לפני כמה חודשים שברתי את הרגל וכשהגעתי למיון לא התחלתי לברר מה ההכשרה של הרופא אלא נתתי למי שקיבל אותי לקבע ולגבס את הרגל.
כך שבוודאי גם לגבי היהדות – אפשר ברוגע להסתמך על חכמינו ועל אלפי ומיליוני אנשים שמעבירים את המסורת דור אחר דור, מתוך עיון ומתוך הבנה.

הנפש האלוקית מתגעגעת
תראי, היהדות היא הדת היחידה בו מותר לשאול שאלות ולא מפחדים משאלות ואין שום דבר שמבוסס על 'סתם ככה'. ומאד חשוב וראוי לחקור ולהבין כדי שזה ידבר 'אלינו', אבל חייבים להתחיל מנקודת ההנחה שאכן מדובר בדבר האמיתי בתחילתו ובסופו של דבר!
אשרינו שאנו חסידות ויש לנו תשובה משמעותית עוד יותר: שהאמונה של יהודי היא עוד יותר עמוקה! הנשמה של היהודי רואה ומרגישה את האמת כמו שהיא! בלי שום ספק!

אז למה אנחנו לא תמיד מרגישים את זה?
כי לפעמים דברים חיצוניים גורמים לבלבולים מסוימים ולהרגשה של אי-בהירות או חולשה כללית באמונה.
למשל, קריאת ספרים חיצוניים או שמיעת מוזיקה לא חסידית/יהודית. למשל ראיית סרטים או תמונות לא מתאימות. כל דבר שיוצר חיץ בין הנפש האלוקית לקב"ה.
אבל בואי נזכור שזה רק מבחוץ, ויש המון סיפורים של יהודים שלא משנה איפה היו בגוף ובנפש, פתאום התעורר בהם הנפש אלוקה ממעל ממש והם פשוט עזבו הכל וחזרו למקורם ושרשם.
חוץ מזה שלפעמים גם ספיקות ובלבולים הם חלק בלתי נפרד מתהליך גיבוש הזהות הפנימית שלנו, וחלק מההתעצמות שלנו עם האמונה.
לפעמים דווקא ע"י הקושי והכאב איתם אנחנו נפגשים, אם נצליח להתמודד איתם, נגיע למקום עמוק יותר בנפש, ואז החוויה עם האמונה היא חזקה ופנימית יותר.

לא להפסיק לשאול
אז לא לוותר או להעלים את השאלות, רק לדעת שלכל דבר יש תשובה ברורה, ובהתייחסות חיובית, כלומר הידיעה שאנחנו אחרי מאות שנים שהחכמים הכי גדולים כבר חשבו על הכל וענו על הכל, אז לדעת שזה האמת ולחפש את התשובות שבוודאי קיימות.
וגם.. לא כל תשובה שהתאימה לדור מסוים או לחברה שלי, מתאימים גם לי. עליי לחפש את התשובה ש'מדברת' אלי, ואם לא מצאתי אותה להמשיך לחפש עד שאמצא.
עוד משהו – לפעמים יש קושיות ושאלות שהם בעיקר רגשיים, לכן קשה מאד לענות מדויק, כי כדי לתת מענה רגשי צריך יותר להכיר את השואל, לכן, אם אחרי התשובה הבסיסית הנ"ל עדיין חסר בבהירות, כדאי וראוי מאד למצוא מישהו שאפשר לדבר איתו ישירות ובצורה פתוחה.

גם מזה אל תתייאשי. תחפשי ותחפשי ובסוף תמצאי.
כמו שמצאת את האתר שלנו 😉

זהו על רגל אחת…. והאמת שדי קיצרתי כי למרות שיש הרבה להאריך בזה, ויש ספרים שלימים על זה, אבל לפעמים האריכות בזה במקום שאין צורך רק מבלבלת יותר, ואני מקווה שזה מספיק למסגרת כזו כתשובה לשאלתך.
אם יש לך מה להגיב או להוסיף, או אם תרצי מראי מקומות של ספרים שמאריכים בדבר, אשמח אם תפני שוב, ואשתדל לענות כמה שאוכל.
ושוב כל הכבוד על השאלה, ותמיד תזכרי שלכל דבר יש תשובה – רק צריך לשאול!

מקורות: רמב"ם הל' יסודי התורה פ"ח. (איגרת תימן לרמב"ם). אג"ק: חי"ח עמ' תי"ג. עמ' ת"צ. ועוד.

איתך בדרך, מיכל

editor@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
ספרי פאדיחה:)
יש לך סיפור מצחיק?? משהו הזוי שקרה לך? סתם פאדיחה? פליז תשתפי אותנו, שכולנו נ...

צופיה

💔💔💔
ימים חולפים תמהים על שגרה שממשיכה ושושנים אהובות נקטפות באבחה ופתאום קירות שס...

הכוזרית הנודדת

לא רק היום
והנה שוב הליל כה חשוך וגם קר מזכיר הוא בדידות וריקן והנה שוב השקט ואותה הדממה...

דו רה me

משפיעה לא פסיכולוגית
היי אנשות תקשיבו אחרי הרבה חיפושים מצאתי משפיעה ועד שהעזתי לשאול אותה..🤦🏻‍♀️ ...

לילי

שקט ! ?
אני ילדה שאוהבת לדבר מאד מאד לאחרונה אני שומעת מהרבה מקומות שחברה אמיתית היא ...

מוקרמת

קושי 🌪️
מה האתגר שלך ברוחניות? מה הדבר שהכי קשה לך? איך את מתמודדת עם זה? אני מרגישה ...

רוצה להיות טובה

תורידו הילוך, פליז 💓
חברות שלי, מתוקות ואהובות 💞 אני באמת אוהבת אתכן, אבל תקשיבו שנייה. לפעמים אני...

אחת, יחידה ומיוחדת.

ברוך השם!!!
תקשיבו משו משוגעע נאבד לנו המפתח לרכב כי אח שלי שיחק עם זה חיפשנו שעות את המפ...

שוקולד נמס

2 תגובות

  1. גם לי היתה אותה השאלה, בגיל צעיר מאוד. משום מה אף אחד לא ידע לענות לי בבירור. כולם אמרו:"ברור שהיהדות זה אמת, סתכלי איך אנשים מסרו נפשם בשואה". אין קשר בין הזוועות שהיום בשואה לבין זה שהיהדות היא אמת, והתשובה הזאת רק הלחיצה אותי. אני שמחה לראות שהמודעות לשאלה הזאת עלתה במהלך השנים, ויש מישהו שיענה על השאלות האלה לפני שיבוצעו צעדים דרסטיים יותר (כמוני)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות