איך מצליחים להתמודד?

חיתוכי-אייקונים-ריבועים_62
הי יקרה ואהובה!! השאלה שלך מקסימה ומרגשת, הפשטות ששאלת אותה נגעה לליבי, והלכתי איתה כמה ימים.. וחשבתי, איך באמת? איך מעבירים את כל מה שיש לנו בפנים, את כוחות הנפש שמורכבים מהרצון הפנימי שלנו, השנים שלמדנו חסידות ותכונות הנפש שלנו לידי מעשה בפועל, בזמנים שקשה לנו ובזמנים נחמדים יותר. זאת שאלה עמוקה שנוגעת בהרבה רבדים בחיים. כי הרי כל כך הרבה פעמים אנחנו רוצות א' ובסוף עושות ב'. מבטיחות שפעם הבא לא ניפול, ובפעם הבא נופלות יותר חזק. הפער בין הכוח לפועל ענקי לפעמים ובכל מקרה תמיד מבלבל.

טוב, אז מדברים כל הזמן שיש לנו כוחות נפש להתמודד, להצליח וצריך להוציא אותם מן הכח על הפועל. אז אני רוצה לשאול – איך למען ה' עושים את זה?

הי יקרה ואהובה!!
השאלה שלך מקסימה ומרגשת, הפשטות ששאלת אותה נגעה לליבי, והלכתי איתה כמה ימים.. וחשבתי, איך באמת? איך מעבירים את כל מה שיש לנו בפנים, את כוחות הנפש שמורכבים מהרצון הפנימי שלנו, השנים שלמדנו חסידות ותכונות הנפש שלנו לידי מעשה בפועל, בזמנים שקשה לנו ובזמנים נחמדים יותר. זאת שאלה עמוקה שנוגעת בהרבה רבדים בחיים. כי הרי כל כך הרבה פעמים אנחנו רוצות א' ובסוף עושות ב'. מבטיחות שפעם הבא לא ניפול, ובפעם הבא נופלות יותר חזק. הפער בין הכוח לפועל ענקי לפעמים ובכל מקרה תמיד מבלבל.

כמה רעיונות בדרך ליישום
בעיני, אחרי מחשבה, היכולת ליישם ולהוציא לפועל את הכוחות שיש בנו תלויה בכמה גורמים:

1. להסכים לעבוד:
כן, כן, אני יודעת שאמרו לך את זה קודם, אבל זאת האמת. להבין שבאמת – חוץ מהדברים הטבעיים שקיבלנו מה' במתנה, השאר תלוי בכוחנו ובעבודתנו. נניח את רוצה להתחזק יותר לראות השגחה פרטית במה שקורה לך, לא מספיק לומר, אני רוצה להשתפר בזה ולחכות שמשהו יקרה, אלה צריכה להיות הסכמה פנימית אצלך בנפש. שאת זה את רוצה, ובשביל זה תתאמצי ותעשי הכל כדי להשיג את זה.
למה אנחנו צריכות לעבוד על כל דבר? זאת גם שאלה שאפשר להקדיש לה תשובה שלמה, אבל בגדול כי ככה זה רצון ה', הקב"ה רצה שדברים יהיו שלנו מתוכנו אחרי שנתאמץ, זה גם חלק מתיקון העולם.

2. להעריך את הדברים הקטנים:
כשהייתי בתיכון, היינו מלאות החלטות טובות שרובן לא החזיקו מעמד מעבר ליום אחד או שניים במקרה הטוב. היום אני יודעת שזה שבחרתי החלטות טובות לא בהתאמה למצב שהייתי בו. בחרתי החלטות טובות שבאותו רגע (בהתוועדות, שכולן לידך מתלהבות) הרגישו לי טוב ומנעו ממני נקיפות מצפון.
האמת היא – שעבודת ה' אמיתית והדרך להתמודד עם קשיים – עוברת דרך ההחלטות הקטנות והמעשים הפיציים שהכי כביכול לא נחשבים. כל התמודדות עוברת דרך החלטות יום יומיות לשיפור המצב. ההחלטות הקטנות יוצרות את המציאות למשל – למישהי שקשה לה בחיים – ההחלטה לקום בזמן היא קטנה אבל קריטית. אם היא תצליח- כל היום שלה יראה אחרת.

וזה מה שהרבי כותב על זה ביום יום: (לי זה כתוב בעמוד הראשון בחת"ת, שאזכור את זה כל הזמן)
"רבינו הגדול – הזקן – סידר לפני אנשי-שלומינו העבודה במוח ולחפש את האמת, לבקר כל תנועה, שתהיה רק כפי האמת ובאה על ידי עבודה. ועבודה זו אינה כמו שטועים בזה טעות גמור לחשוב שצריך לפרק הרים ולשבר סלעים ולהפוך את העולם. האמת הגמור הוא, אשר כל עבודה ופועל, איזה שיהיו, בכוונה אמיתית די ומספיק: ברכה בכוונה, מילה זו בתפילה כדבעי בהכנת הלב ובידיעה לפני מי אתה עומד, פסוק חומש בידיעה שהוא דבר ה', פסוק ומידה טובה לקרב לבו של חברו באהבה וחיבה.>

אמת הדבר, אשר בכדי להגיע לזה צריכים יגיעת רבה ועצומה, ללמוד בריבוי ולהבין – כל אחד לפי ערכו – ואז ה' בעזרו שיהיה כפי האמת."

שימי לב מה כתוב כאן: פסוק חומש בכוונה, להתייחס יפה לחברה… דברים קטנים, וגם בשביל להשיג אותם – צריך להתאמץ.

3. להתמיד:
מעבר לעשייה של הדברים הקטנים, כדי להוציא את הכוחות שלנו לפועל חשוב ליצור הרגל במוח לחשובלדברלעשות משהו מסוים. בשביל זה חייבים לעשות את אותה פעולה יום יום עד שייוצר ההרגל. גם בהתמודדות היום יומית – הכלל הזה חשוב – לאט לאט מתקדמים ואחרי תקופה זה כיף אמיתי לגלות שמשהו אמיתי זז ?

4. לבקש ולהתפלל:
הקב"ה הוא זה שנותן לנו כוח לעשות חייל. הוא כל יום מחדש בורא אותך ואותי. בידיו הכל. הוא יכול בשנייה להחליט שהוא מביא לך משהו מסוים במתנה..
קחי לך כל יום כמה דקות (חוץ מהתפילה) שאז תבקשי ממנו: ה', אני רוצה להצליח ליישם את… קשה לי כי… תן לי כוח ל…..
והוא תמיד שומע

5. ללמוד על הנושא שאת רוצה ליישם:
מאוד חשוב שתקבלי כוחות להתמודד וליישם את מה שיש בך גם דרך הלימוד. הלימוד בסופו של דבר מחבר בין השכל לדעת וללב. כמובן שיש בחסידות מלאי אין סופי כמעט של ספרים.

6. לראות את הסוף:
יום אחד, גם אם את לא יודעת מתי, הקב"ה יפתח לך שער ואת תצליחי להשיג את מה שרצית. תצליחי  לנצח ולהתגבר על ההתמודדות. תהיי אז נורא שמחה, נכון?
חשוב מאוד שברגעים קשים בדרך תזכרי את זה, אפילו תדמייני רגעים שמחים כאלו בדמיונך.
זה יעשה לך טוב

וכמובן – לא לשכוח לצ'פר את עצמך על הזמנים שכן הצלחת ליישם ולהיות מחוברת

מעריכה אותך מאוד
בהצלחה ענקית

איתך בדרך, אפרת

editor@shutafotbaderech.co.il

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
חו..שך.
לא רוצה לישון בחושך. החושך מעורר בי את כל מה שרציתי לדחוק. מעיר בי את כל רגשו...

שלכת

היא כלה! ואני בשוק. ובמשבר. ובחופש.
אז ככה. כרגע אני במצב רוחני ש.. לא כ"כ יציב. ומי שהייתה גורמת לי ליציבות...

מאמית אחת

קריש דם וחורבן
אז התחיל לרדת גשם לשטוף שנאה וכאב גשם מנסה לתקן לחבר מחדש את השבר קרע של עם ג...

ציפור בלי כנף

🤤🤩😂❤️‍🔥😭🥱🥳#1
הייי חברות סלום מה סלומכן?? (לא לתקן אותי לאלה שאוהבות, זה בכוונה😛) אוהבות אי...

ירוקת עיניים

חצי יהודי
אבא בא לי לישון ולא בא לי לקום ולא בא לי לחשוב שהלב שלי סתום אחרי שעבדתי קשה ...

דומיה נפשי

מספר אחת בביטחון / 21 🏆
השאיפה היא לא להסתפק בבינוניות, אלא להתקדם מעלה – מעלה בסולם הביטחון, א...

רעות

ממלכה לחיים 4
"לא תחיו לנצח, ובמרום תתבקשו להתעמת שנית עם כל משפט חריף שתשמיעו על האדמ...

רעואל

רביניו🤍
לא משנה מה נעשה- הרבי יהיה הנושא -לייקוש-

קראנ'צ (פיסטוק)✌🏼

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות