זנב לאריות או ראש לשועלים?

new-emotion-icons_86
שלום יקרה! איזה כיף לשמוע שאת כזו ילדה משקיעה וחרוצה! וגם שאפו על הכנות שלך. את לא נשארת בכח בהקבצה גבוהה ומדחיקה את הקשיים כדי להמשיך להיחשב "גאונה באנגלית". אלא מודה בקשיים בכנות עצמית ומחפשת פתרון. זה יפה! האמת שאני ממש מזדהה איתך. היה לי סיפור ממש דומה.

אני לומדת בכיתה ז ' במרכז הארץ. ב"ה אני תלמידה טובה. לאחרונה קצת קשה לי בשיעורי אנגלית. האמת שאני בהקבצה א1 .אבל אני צריכה מאוד להשקיע ולהתמיד.התחלתי ללמוד גם בשיעור פרטי,אבל בנתיים אני מרגישה "חצויה" לשניים, מצד אחד אני ברמה הרבה יותר גבוהה מהרמה של הקבצה א2 ,אבל מצד שני אני מרגישה שאני פחות מרמת ההקבצה שלי. האם יש. למישהי רעיון מה עלי לעשות??

שלום יקרה!
איזה כיף לשמוע שאת כזו ילדה משקיעה וחרוצה! וגם שאפו על הכנות שלך. את לא נשארת בכח בהקבצה גבוהה ומדחיקה את הקשיים כדי להמשיך להיחשב "גאונה באנגלית". אלא מודה בקשיים בכנות עצמית ומחפשת פתרון. זה יפה!
האמת שאני ממש מזדהה איתך. היה לי סיפור ממש דומה.

התלבטות קשה
נשמע שיש תסכול בכל צעד שתבחרי. בהקבצה א 2 זה להרגיש תמיד חכמה בין… פחות חכמות… כמה סנובי שזה נשמע, זה ככה מרגיש ,אני מכירה את זה מקרוב. זה גם קצת משעמם. או הרבה משעמם. כי את כבר קלטת את החומר, או יודעת אותו והמורה עוד מסבירה אותו לתלמידות שלא הבינו.
מצד שני בהקבצה א 1 זו את שפחות מבינה… מתסכל לא פחות ולא נעים. ההרגשה הזו.. שכולן שוחות בחומר ואת לא…
בעיקרון אני ממש בעד להשקיע ולמצות את כל היכולות. במיוחד בת שאפתנית כמוך, חבל שתוותרי על רמה גבוהה באנגלית. בפרט שנשמע זה חשוב לך, את לוקחת שיעור פרטי זה מראה על אכפתיות. ואם את בא 1 את מן הסתם אוהבת אנגלית. ואם את יותר ברמה יותר גבוהה מא 2 אז אין סיבה לרדת לשם. מכל הסיבות האלה ממש חבל לוותר על ההקבצה הזאת.
אבלללל! את עדיין חצויה וזה לא שווה כזה מחיר. אז יש לי כמה כיוונים איך להרגיש יותר טוב בהקבצה הזאת.

אז מה בתכלס?
אחד, תבדקי אם לא הרבה מן התחושה הזאת היא בעצם רק בראש שלך ולא המציאות. ואני אסביר: יכול להיות שאת כן מתאימה להקבצה אבל יש לך קצת הרגשה של נחיתות. אני לא יודעת אם תמיד היית בא1. אני עליתי לא1 רק בכיתה יב אז הייתה לי הרגשת נחיתות לעומת השאר. וההרגשה הזאת גורמת לחוסר אמונה בעצמינו, מה שמוביל לפחד שאני לא אבין, פחד שמגשים את עצמו, וזה מין מעגל לא נגמר שכזה. אמונה עצמית זה כלי חזק מאד!! תעודדי את עצמך. תחשבי על עצמך דברים טובים. תזכירי לעצמך את כל המקרים בהם היית ממש טובה באנגלית, הצלחת לדבר עם מישהו, להבין טקסט, לקבל ציון גבוה. אל תחשבי על מקרים שנכשלת בהם. וגם אם בכל זאת באות לך מחשבות של: אוי אני לא כזה ברמה של ההקבצה הזאת הנה אני לא מצליחה/מבינה… ישר תסנגרי על עצמך! הייתי בלחץ/פספסתי את השיעור הזה… מנסיון זה ממש עוזר.

שתיים, תנסי למקד לעצמך במה את פחות מצליחה בהקבצה הזאת. אנגלית מורכבת מהמון תחומים, קריאה ,כתיבה, דיבור, הבנה, אוצר מילים… אחרי שהתמקדת בזה -תשקיעי. בקשי מהמורה הפרטית לעבוד איתך על התחום הזה. ואפילו מהמורה של ההקבצה שתכוון אותך שם יותר. היא בסך הכל רוצה שתצליחי. יכול להיות גם שאת ממש טובה בכל התחומים והקושי הספציפי הוא ריגשי. לחץ מהחברה, איזושהי חוויה לא נעימה שקשורה לאנגלית (צחקו עלייך פעם שדיברת, אמרו לך שלא תצליחי). תחשבי עם עצמך ואם זה זה תתייעצי שוב בשמחה!

שלוש, אם את מחליטה לעבור הקבצה – לכי על זה עד הסוף! שימי "פס" על כולם ותשימי לך בראש חזק שאת הולכת להצליח! תזכירי לעצמך מידי פעם למה את בהקבצה הזאת ותיצרי לעצמך חזון שאותו תדמייני באופן ברור. אם זה כי את אוהבת אנגלית, דמייני את עצמך מדברת אנגלית שוטף עם איזה אמריקאית. אם זה כי חשוב לך הציונים, דמייני את עצמך עוברת את הבגרות במאה. ותעשי כל דבר שיכול לעזור לך להגיע לשם!

ארבע, וזה הכי חשוב – תכניסי את הקב"ה לתמונה תדברי איתו (אפשר גם באנגלית 🙂 ) ותבקשי ממנו שיעזור לך ללכת בדרך שנכונה לך וולהתמיד בה, עם כל הקשיים. תבקשי ממנו לעזור לך להתמודד עם הרגשות מול החברות בהקבצה, מול הלחץ שאולי עולה לך.. ובכלל שפשוט ילך לך בקלות…

את תצליחי
כל הנ"ל הם דברים שיכולים לעזור לך בכל מקום בחיים בו את ממש רוצה להשיג משהו. ואני בטוחה שעם היכולות והשאפתנות שלך עוד תגיעי רחוק! את נשמעת בחורה מודעת לעצמה עם הרבה יכולות וזה מהמם:)
אגב, כמו שאמרתי הייתי בדיוק במצב שלך, והיום אני מורה לאנגלית:)

איתך בדרך ,חלי
chelyr770@gmail.com

עוד בנושא
לא נמצאו המאמרים המבוקשים
פוסטים חדשים
אבדה תקוותנו
ילדה בת 8 עיניים גדולות ירוק חמוץ נמשים קטנים מתחת לעין וקמטים, הרבה קמטים כמ...

ציפור בלי כנף

מהיטבאל/ מ. קינן *הלוואי*
סדרת הספרים שהכי אהבתי היא 'ממלכה במבחן' של מיה קינן. הכתיבה, העלילה, הגיבורי...

קוקטייל אביבי

צבועה בלילה
ובלילה אולי בידיים שרוטות מאכזבה אוריד מסיכה אולי לא אולי היא לא תירד דמעות ל...

חביתה מקושקשת

חיים את הזמן /מצורע
הפרשה שלנו עוסקת בדיני נגע הצרעת ומפרטת אותם. אחת ההלכות היא שאם אדם נטמא בצר...

דרשנית בהתהוות

אש האהבה
אבא אתה לא צריך אותי. אבא אני צריכה אותך! אבא לא צריך אותי, אותי כן. אבל לא ת...

דומיה נפשי

תותים זה טעים
חברות תקשיבו אני לבד. אבל כ"כ מוקפת.. בה בזמן האחרון התחלתי להעריך את עצ...

מאמית אחת

י״א ניסן רעיון כללי
פורסם לראשונה: ח׳ בניסן תשפ״ב רבי-קשר-אני? הבדל בין חסיד לרבי היא אינסופית א...

מפג

אוהבת את עצמך באמת ורוצה לעזור? כנסי😉
אוף. תקשיבו. יש לי קטע מעצבן שכשאני כועסת וקצת עולים לי הפיוזים(אני גי'נג'ית....

אחת. שנמאסה. על עצמה. איך שהיא.

4 תגובות

  1. לי היה ככה במתמטיקה. אין לי בסיס בכלל, אבל ההבנה שלי מתאימה לרמה הגבוהה ביותר שבית הספר מציע. אני כרגע בהקבצה נמוכה יותר, ועדיין צריכה לעבוד קשה. המזל הגדול שלך הוא שהמקצוע מתבסס הרבה על שינון ותרגול, ולא על הבנה ותרגול. צפייה בסרטים באנגלית (הדרך הקלה ביותר) ותרגול מחשבתי יעזרו לך המון

  2. לחשוב בשפה זרה מאוד עוזר לי (אני יכולה להתבטא בעוד 2 שפות זרות, ולהבין עוד 2 בזכות זה). זה פשוט מאוד: כשאת רואה חתול את מנסחת בראש 'זיס איז א קט'. קצת בבוקר על רגל שמאל, בנוסף לעצבים בעברית את חושבת 'זיס מורנינג בו בד, ת'ה וורס וואן' וכן הלאה. קשה, תקוע, לבסוף התוצאה היא אוצר מילים גדול יותר, דקדוק טוב יותר, ומבטא טוב יותר

  3. אגב, לא לרדת כל כך מהר הקבצה. את פוגעת בכל בנות ההקבצה אם את מתאימה לרמה גבוהה יותר (כמוני). וגם כיתה ז', לא צריך לעבוד קשה, אבל את ילדה חכמה שפספסה משו קטן- חרם לרדת הקבצה, זה כל הבסיס עכשיו

  4. חשבתי שאני היחידה בז'
    ואני ממש מזדהה
    אני מחוננת ב"ה,ומשעמם לי טילים בכיתה הרגילה כי אני כבר יודעת את החומר ישר הפוך ובאלכנוס וגם אם יעירו אותי באמצע שינה ב2 בלילה אז…
    ב"ה התקבלתי למרכז כלשהו למחוננים\מצטיינים,ושם זה נראה שלא אהיה המצטיינת אלא אמצא את עצמי כוססת עיפרון בייאוש…
    אבל עדיף זנב לאריות,לא?
    אז בהצלחה לשתינוו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגיות פופלריות