המנהלת / 2

לפרק הקודם

שבוע טוב שותפות יקרות

חלק ב' ואחרון של השאלות שלכן למנהלת האנונימית – אמיתית.

תודה על השאלות הכנות והמעניינות, המנהלת השתדלה לענות לרובן, בתנאי שלא חזרו על עצמן או שהיו רלוונטיות אליה.

מוזמנות לקרוא ולהתרשם, ותודה רבה המנהלת…

*יש לך רעיון את מי לראיין? היית רוצה שנראיין אותך? שתפי אותנו ב: postimshutafot@gmail.com

14.  עד כמה את מכירה את הבנות? זה מסתכם בשם משפחה ובשם פרטי או שאת יודעתעליהן גם מעבר – רקע משפחתי/ וכד'? מה יגרום לך להעיף בת מהבית ספר? (חייב לגלות?)

אני יודעת על התלמידות הרבה.

אני לא מעיפה תלמידות מבית הספר. אני רוצה שכולן תישארנה. יש לצערי מצבים שתלמידה מוציאה את עצמה מבית הספר כאשר היא יודעת בדיוק מה דורש ממנה התקנון וחותמת עליו אבל לא עומדת בו. חבל לי כל כך בסיטואציות האלו, אני מצפה מהן לכבד את החתימה שלהן לפחות כמו שאני מכבדת את החתימה שלי. זו התחייבות, זה חוזה. כשלא עומדים בתנאים נאלצים לבדוק התאמה למוסד. גם מנהלת שלא עומדת בהתחייבויותיה צריכה לחשוב אם היא מתאימה לתפקיד.

15. איך נהיית מנהלת? רצית את זה פעם, זה היה החלום? כשמורה מגיעה לריאיון, את המראיינת והמקבלת? כלומר- הדעה שלך היא זושקובעת? ותלמידה?

את באמת א ו ה ב ת אותן? יכולה להסתובב בבית הספר ולחוש אהבה לבנות שנמצאות בו?  (פנקס עם נקודות)

לא רציתי את זה ולא חלמתי את זה. תכננתי להיות מורה ולגדל את ילדי במסירות. הנהלת בית הספר בו עבדתי ביקשה ממני לקבל את התפקיד עקב יציאת המנהלת הקודמת. שאלתי את הרבי וקיבלתי תשובה ברורה איך לנהל בית ספר ולכן נכנסתי לזה. היו לי תהיות רבות במהלך השנים ובכל פעם ששאלתי את הרבי אם להמשיך קיבלתי ברכה להמשיך.

אני מראיינת את המורות והדיעה שלי קובעת, כנ"ל לגבי תלמידה. פעמים רבות אני מתייעצת לגבי תלמידות עם הצוות הבכיר.

אוהבת אותן את כולן, בהחלט כן.

16. איך ההרגשה בראיון לתלמידה שלקח לה זמן להתקבל, קרי: לא התקבלה בקלות? ובכללי איך זה לראיין בת לתיכון? ואיך זה לתת לבת תשובה שלילית, שהיא לא התקבלה לתיכון?  (נוקיה 230)

זה מאוד מורכב. מצד אחד אם יש התלבטות על קבלת תלמידה זה בד"כמסיבות כבדות משקל. זה קשה לא לקבל תלמידה. הייתי רוצה לקבל את כל בנות ישראל, בטחאת כל הבנות החב"דיות, בטח את כל מי שמבקשת. אבל אנחנו מציבים לעצמנו רף מסוייםשמגובה בתקנון ותלמידה חייבת לעמוד בתנאים כדי שלה ולחברותיה יהיה טוב. צריך הרבהסיעתא דשמיא. בראיון אני משתדלת לתת לתלמידה הרגשה שאפשר לדבר על הכל ולשאולולבדוק, ואני מתפללת לעשות את ההחלטה הנכונה. מקווה תמיד לתת תשובות חיוביות לכולן,כואב וקשה לתת תשובה שלילית. בד"כ כשאני עושה את זה מתוך אמונה שזה יהיה נכוןגם לה. שזה יחסוך עגמת נפש בהמשך. היום ב"ה יש תיכונים בחב"ד בכמהסגנונות ורמות, ויהיה טוב לכולן אם מלכתחילה הבנות וההורים יבדקו התאמה ואיזה מוסדייתן מענה נכון וחוויות הצלחה לפי הצרכים של התלמידה. אפשר למנוע מצבים של תשובהשלילית אם בודקים את ההתאמה וחושבים עליה מראש. מאוד חשוב שתלמידה תלך לבית ספרשהיא בוחרת ורוצה בו.

17. לפי מה את מקבלת בנות לתיכון?  לפי הראיון? המבחן כניסה?  (מתקדמת למטרה)

בגדול, כל מי שפונה אני רוצה לקבל אותה. כל תלמידה מתבקשת לעבור על התקנון ומי שמתחייבת להתנהל על פיו יכולה להתקבל. הרמה הלימודית פחות מעניינת אותי וזה לא קריטריון שיפגע בקבלת תלמידה, אם היא בהחלט מתאימה מבחינה רוחנית וחסידית.

18. את נהנת בתפקיד? איך את רואה אותנו מהצד? את מחליטה על המורות?? על הצוות... (ג-א-ו-ל-ה)

בדרך כלל כן. צריך הרבה סיעתא דשמיא. שום דבר לא באמת מתנהל על ידי. הקב"ה מנהל הכל. אני מעריצה את הבנות של היום על מגוון ההתמודדויות והאתגרים והלחצים. חושבת שהן מאוד חכמות ובוגרות וצופה בחיל וברעדה ובתפילות שיחזיקו מעמד בכל החזיתות. לדעתי הלימודים זו הבעיה הכי קטנה היום… לגבי הצוות, אני קובעת את התפקידים של כל אחת, בוחרת בעצמי את המורות. בנושאים שאפשר לשתף אותן ולהתייעץ איתן אני שמחה לעשות זאת. יש תפקידים שאני נותנת להן לבחור בעצמן לפי העדפותיהן.

19. אם יש מורה שרוב התלמידות לא מסתדרות איתה והיא רק עושה רע למלא בנות,למה היא נשארת לעבוד בבצפר???? (...)

אבדוק את הנתונים בשטח. אם יש מורה שפוגעת בתלמידות, היא לא תמשיך להיות מורה אצלי.

20. אם יש לךבת שלומדת בבית ספר-איך תתיחסי אליה שתראי אותה סתם בחוץ בשיעור?  (שלומית)

אין לי בת שלומדת בבית הספר שלי… למרות שמאוד רצתה, לא הרשיתי לה…

21. קורה לפעמים שאת מזדהה עם בנות? שהן מזכירות לך את עצמך? )  חיה? חיה.)

בהחלט קורה שאני מזדהה עם בנות. לא בהכרח בגלל שהן מזכירות לי את עצמי. יותר מהמקום של הזדהות עם ההתמודדות ועם התגובות שלהן. כולנו בני אדם הרי…

22. יש למנהלת תובנות מהחיים שכדאי שנדע?!  (חיה? חיה.)

הרבה… ואני אומרת אותן בכל הזדמנות… אבחר אחת כרגע: כל אחת יכולה. ואסור לכן לוותר לעצמכן ואסור לנו לוותר עליכן. התפקיד שלי כמנהלת לוודא שעשיתי הכל כדי שהתלמידה שלי תוכל ותהיה מוכנה להקמת בית יהודי.

23. זה בסדר להרגיש עם המנהלת בגובה העיניים לגמרי לגמרי? או שחובה:( דיסטנס מסוים? (חיה.)

חייב להיות דיסטנס, גם ההלכה מחייבת זאת. כדי שתלמידה תצליח לכבד אדם בעל תפקיד, חשוב שיהיה דיסטנס. זה לא סותר את עצם האפשרות לקשר ולשיתוף ולפניה לעזרה, זה פשוט תלוי באופן שבו מדברים. דיסטנס זה כבוד, לא מרחק.

24. אם תראי ילדה שקשה לה חברתית או חסידית, תגשי אליה או תפני את זה למורה שלה? (...)

גם וגם. אנסה בעצמי וגם אערב את המורה בתקווה שאחת מאיתנו תצליח לעזור.

25. לפי מה את מקבלת מורות? לפי התאמה? או שלפעמים יש כל מיני דברים אחרים שמשפיעים? מבקשת סליחה מראש, לא באמת חשבתי שתעני בכנות על השאלה הזו... (***)

רק לפי התאמה…

26. מה את עושה כשמורות באות פחות בצניעות? עם חצאית קצרה, איפור חזק מידי, שמלה / חולצה צמודה מידי? הן מקשיבות לך בקטע הזה? (גלידונית)

האמת שהמורות שלי לא מתלבשות כך, וברור שאעיר להן!

27. האם את חושבת על בנות בוגרות שכבר גמרו ללמוד אצלך? (קרנפית)

בודאי! עם חלק מהן יש לי קשר אפילו. שמחה לרקוד בחתונות שלהן כשאני מוזמנת. עוקבת… מתעניינת ושמחה לפגוש אותן.

28. כמה זמן את מנהלת? זה קשה? יש איתך סגנית? (........)

16 שנה. לפעמים זה קשה, כן. אין איתי סגנית.

29. מי בוחר את התלבושת ומה עושים עם תלונות חוזרות עליה? (יהודית)

התייעצנו לגבי התלבושת עם מספר תלמידות ובמקביל עם מספר מורות, וכך גיבשנו את גיזרת התלבושת, הצבעים והבד. תלונות – שומעים ומנסים לתקן.

30. אם דיברתי איתך פעם אחת בטלפון ובכיתי, איך את מסתכלת עליו עכשיו? (אחת)

סביר להניח שאהיה יותר רגישה כלפייך ואשים לב אלייך יותר באופן טבעי.

31. יש הפרדה בין החיים האישיים והמשפחה שלך לבין התיכון? ואם כן, מה החלוקה? איפה את משקיעה יותר זמן ואנרגיה? (אחת)

קשה לי למדוד את כמות הזמן. בגדול, כשאני בתיכון אני בתיכון. וכשאני בבית אני בבית. מצד שני בהחלט לפעמים מטפלת בענייני התיכון כשאני בבית, או נזכרת בבני המשפחה כשאני בתיכון…

32. למה את כל כך קשורה עם הטטיות ואז בי' משחררת? (רוצה לרצות)

לדעתי היחס הוא שווה. לדעתי הבנות עצמן מתרגלות ויש היכרות קרובה יותר אחרי שנה ואז הכל מרגיש יותר נחמד. סביר מאוד להניח שבזמן המעבר מהיסודי לתיכון הבנות נוטות להרגיש שבתיכון קשוח יותר, לוקח זמן להתרגל.

33. המורות של היסודי מעבירות לך מידע על הבנות שנרשמות לתיכון? (ץץ)

אני מבקשת מידע מהמורות הקודמות אך ורק אם יש ברשותי ויתור סודיות חתום על ידי ההורים של כל תלמידה ותלמידה, שבו הם מאשרים לי להיות בקשר עם צוות בית הספר הקודם ולקבל מידע.
שמרי במחברת

לא רשומה עדיין? הרשמי

עוד באותו נושא:

משמאל לימין

זה לא אינטרס, זה כתוב בקוראן. כל התפיסה המוסלמית בזוגיות היא שהאישה רכוש של הבעל בדיוק כמו הסוס שלו

עומדת בזה

איך הצלחת להתגבר על ההרגשה שאת שונה, ולהרגיש שווה בין שוות?

לב על המחשב

שבוע טוב שותפות יקרות כולכן הכרתן את הלמידה מרחוק בשנה האחרונה. חיכיתן שתיגמר. חלקכן דווקא זרמו. אבל יש כאן שותפות שלומדות כך באופן קבוע! השליחות. אספנו את השאלות המעניינות שלכן ושלחנו להן. תשמחנה להזדהות?! הבה נראה.

הוסיפי את התגובה שלך:

13 תגובות
  1. צליל מתוק הגב

    מנהלת לעניין☺
    אהבתי את הפתיחות שלך והכנות בתשובות!!

  2. במבי הגב

    מעניין ממש!!
    תודה😊

  3. את המנהלת של קרית גת?? כי את נשמעת מש לעניין!!! הגב

  4. במבה נוגט הגב

    איפה שירה?????😞😞

  5. 😀😀😀 הגב

    יש לי תחושה חזקה מאדד שאת המנהלת שלנו:))
    וזה מחמאה חחח

  6. ברנפלקס הגב

    את נשמעת מנהלת ממש נחמדה!

  7. יהלי הגב

    מנהלת נדירה!

  8. העם דורש צדק הגב

    לרגע לא חשבתי שתעני בכנות…

גלילה לראש העמוד

תודה על נדיבות ליבכם!

כיצד תרצו לתרום?