שבוע טוב שותפות יקרות
חלק ב' ואחרון של השאלות שלכן למנהלת האנונימית – אמיתית.
תודה על השאלות הכנות והמעניינות, המנהלת השתדלה לענות לרובן, בתנאי שלא חזרו על עצמן או שהיו רלוונטיות אליה.
מוזמנות לקרוא ולהתרשם, ותודה רבה המנהלת…
*יש לך רעיון את מי לראיין? היית רוצה שנראיין אותך? שתפי אותנו ב: postimshutafot@gmail.com
14. עד כמה את מכירה את הבנות? זה מסתכם בשם משפחה ובשם פרטי או שאת יודעתעליהן גם מעבר – רקע משפחתי/ וכד'? מה יגרום לך להעיף בת מהבית ספר? (חייב לגלות?)
אני יודעת על התלמידות הרבה.
אני לא מעיפה תלמידות מבית הספר. אני רוצה שכולן תישארנה. יש לצערי מצבים שתלמידה מוציאה את עצמה מבית הספר כאשר היא יודעת בדיוק מה דורש ממנה התקנון וחותמת עליו אבל לא עומדת בו. חבל לי כל כך בסיטואציות האלו, אני מצפה מהן לכבד את החתימה שלהן לפחות כמו שאני מכבדת את החתימה שלי. זו התחייבות, זה חוזה. כשלא עומדים בתנאים נאלצים לבדוק התאמה למוסד. גם מנהלת שלא עומדת בהתחייבויותיה צריכה לחשוב אם היא מתאימה לתפקיד.
15. איך נהיית מנהלת? רצית את זה פעם, זה היה החלום? כשמורה מגיעה לריאיון, את המראיינת והמקבלת? כלומר- הדעה שלך היא זושקובעת? ותלמידה?
את באמת א ו ה ב ת אותן? יכולה להסתובב בבית הספר ולחוש אהבה לבנות שנמצאות בו? (פנקס עם נקודות)
לא רציתי את זה ולא חלמתי את זה. תכננתי להיות מורה ולגדל את ילדי במסירות. הנהלת בית הספר בו עבדתי ביקשה ממני לקבל את התפקיד עקב יציאת המנהלת הקודמת. שאלתי את הרבי וקיבלתי תשובה ברורה איך לנהל בית ספר ולכן נכנסתי לזה. היו לי תהיות רבות במהלך השנים ובכל פעם ששאלתי את הרבי אם להמשיך קיבלתי ברכה להמשיך.
אני מראיינת את המורות והדיעה שלי קובעת, כנ"ל לגבי תלמידה. פעמים רבות אני מתייעצת לגבי תלמידות עם הצוות הבכיר.
אוהבת אותן את כולן, בהחלט כן.
16. איך ההרגשה בראיון לתלמידה שלקח לה זמן להתקבל, קרי: לא התקבלה בקלות? ובכללי איך זה לראיין בת לתיכון? ואיך זה לתת לבת תשובה שלילית, שהיא לא התקבלה לתיכון? (נוקיה 230)
זה מאוד מורכב. מצד אחד אם יש התלבטות על קבלת תלמידה זה בד"כמסיבות כבדות משקל. זה קשה לא לקבל תלמידה. הייתי רוצה לקבל את כל בנות ישראל, בטחאת כל הבנות החב"דיות, בטח את כל מי שמבקשת. אבל אנחנו מציבים לעצמנו רף מסוייםשמגובה בתקנון ותלמידה חייבת לעמוד בתנאים כדי שלה ולחברותיה יהיה טוב. צריך הרבהסיעתא דשמיא. בראיון אני משתדלת לתת לתלמידה הרגשה שאפשר לדבר על הכל ולשאולולבדוק, ואני מתפללת לעשות את ההחלטה הנכונה. מקווה תמיד לתת תשובות חיוביות לכולן,כואב וקשה לתת תשובה שלילית. בד"כ כשאני עושה את זה מתוך אמונה שזה יהיה נכוןגם לה. שזה יחסוך עגמת נפש בהמשך. היום ב"ה יש תיכונים בחב"ד בכמהסגנונות ורמות, ויהיה טוב לכולן אם מלכתחילה הבנות וההורים יבדקו התאמה ואיזה מוסדייתן מענה נכון וחוויות הצלחה לפי הצרכים של התלמידה. אפשר למנוע מצבים של תשובהשלילית אם בודקים את ההתאמה וחושבים עליה מראש. מאוד חשוב שתלמידה תלך לבית ספרשהיא בוחרת ורוצה בו.
17. לפי מה את מקבלת בנות לתיכון? לפי הראיון? המבחן כניסה? (מתקדמת למטרה)
בגדול, כל מי שפונה אני רוצה לקבל אותה. כל תלמידה מתבקשת לעבור על התקנון ומי שמתחייבת להתנהל על פיו יכולה להתקבל. הרמה הלימודית פחות מעניינת אותי וזה לא קריטריון שיפגע בקבלת תלמידה, אם היא בהחלט מתאימה מבחינה רוחנית וחסידית.
18. את נהנת בתפקיד? איך את רואה אותנו מהצד? את מחליטה על המורות?? על הצוות… (ג-א-ו-ל-ה)
19. אם יש מורה שרוב התלמידות לא מסתדרות איתה והיא רק עושה רע למלא בנות,למה היא נשארת לעבוד בבצפר???? (…)
20. אם יש לךבת שלומדת בבית ספר-איך תתיחסי אליה שתראי אותה סתם בחוץ בשיעור? (שלומית)
21. קורה לפעמים שאת מזדהה עם בנות? שהן מזכירות לך את עצמך? ) חיה? חיה.)
22. יש למנהלת תובנות מהחיים שכדאי שנדע?! (חיה? חיה.)
הרבה… ואני אומרת אותן בכל הזדמנות… אבחר אחת כרגע: כל אחת יכולה. ואסור לכן לוותר לעצמכן ואסור לנו לוותר עליכן. התפקיד שלי כמנהלת לוודא שעשיתי הכל כדי שהתלמידה שלי תוכל ותהיה מוכנה להקמת בית יהודי.
23. זה בסדר להרגיש עם המנהלת בגובה העיניים לגמרי לגמרי? או שחובה:( דיסטנס מסוים? (חיה.)
24. אם תראי ילדה שקשה לה חברתית או חסידית, תגשי אליה או תפני את זה למורה שלה? (…)
25. לפי מה את מקבלת מורות? לפי התאמה? או שלפעמים יש כל מיני דברים אחרים שמשפיעים? מבקשת סליחה מראש, לא באמת חשבתי שתעני בכנות על השאלה הזו… (***)
26. מה את עושה כשמורות באות פחות בצניעות? עם חצאית קצרה, איפור חזק מידי, שמלה / חולצה צמודה מידי? הן מקשיבות לך בקטע הזה? (גלידונית)
27. האם את חושבת על בנות בוגרות שכבר גמרו ללמוד אצלך? (קרנפית)
28. כמה זמן את מנהלת? זה קשה? יש איתך סגנית? (……..)
29. מי בוחר את התלבושת ומה עושים עם תלונות חוזרות עליה? (יהודית)
30. אם דיברתי איתך פעם אחת בטלפון ובכיתי, איך את מסתכלת עליו עכשיו? (אחת)
31. יש הפרדה בין החיים האישיים והמשפחה שלך לבין התיכון? ואם כן, מה החלוקה? איפה את משקיעה יותר זמן ואנרגיה? (אחת)
32. למה את כל כך קשורה עם הטטיות ואז בי' משחררת? (רוצה לרצות)
33. המורות של היסודי מעבירות לך מידע על הבנות שנרשמות לתיכון? (ץץ)
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
13 תגובות
מנהלת לעניין☺
אהבתי את הפתיחות שלך והכנות בתשובות!!
מעניין ממש!!
תודה?
—
היא כתבה שהיא מנהלת כבר 16 שנה ושהנהלת בית הספר ביקשה ממנה אחרי שהמנהלת הקודמת פרשה.
מסקנה: היא לא המנהלת של קרית גת.
יאו גם אני חשדתיי?
זאת לא היא ..היא כותבת ומדברת בצורה אחרת לגמרי ….ומין הסתם אם זאת היתה היא היא היתה כותבת בחרוזים??
איפה שירה???????
יאמי במבהה אין על השם שלךך!!
גם אני רוצה שירה! לא היה כבר בערך חודשיים.
יש לי תחושה חזקה מאדד שאת המנהלת שלנו:))
וזה מחמאה חחח
את נשמעת מנהלת ממש נחמדה!
מנהלת נדירה!
לרגע לא חשבתי שתעני בכנות…