לרציניות בלבד?

13

אני רוצה שכל אחת תכתוב וכמובן תסביר איזה מושג של התניא
כל מה שעולה לכן. דבר קטן או דבר גדול.
יאללה תעשירו את כולנו בידע? למה אנחנו לא יודעות הכל?
אה.. ואשמח גם אם מישהי תסביר את כל הענין של 10 כוחות הנפש וחב"ד. (מה שכתוב בפרק ב')
תודה תודהה

שתפי בווצאפ

אז מה דעתך? שתפי אותנו כאן

49 תגובות

  1. ספר ה'תניא', ספר היסוד של חסידות חב"ד, נפתח במה שאפשר לכנות כ'עשיית קצת סדר בראש'. המחבר תופס כמה מושגים בסיסיים לגבי הגדרת מהותו של האדם, ומבהיר מהי משמעותם האמיתית. המושגים הללו הם: 'צדיק', 'רשע' ו'בינוני'.

    כשבני-אדם רוצים לומר על מישהו שהוא אדם טוב ומקיים מצוות – הם אומרים שהוא 'צדיק'. כשברצונם לתאר אדם רע ומושחת – הם אומרים שהוא 'רשע'. ואילו מי שהוא ככה-ככה, אי-שם באמצע – הוא 'בינוני'. אנו מוצאים גם הגדרה אחרת: מי שזכויותיו מרובות על עוונותיו – הריהו 'צדיק'; מי שעוונותיו מרובים על זכויותיו – הריהו 'רשע'; ומי שזכויותיו ועוונותיו שקולים – הריהו 'בינוני'.
    <<>>

  2. אבל מחבר ספר ה'תניא' מוכיח בראיות חותכות, שכל ההגדרות הללו אינן משתמשות במושגי 'צדיק', 'רשע' ו'בינוני' במשמעותם המהותית-פנימית, אלא רק על דרך ההשאלה (לעניין דין ומשפט, שכר ועונש וכדומה). משמעותן האמיתית של ההגדרות הללו, מבחינת דרגתו של האדם, היא שונה לחלוטין.

    מי שיש לו אפילו עבירה אחת, ולו קלה ביותר, לא זו בלבד שאינו יכול להיקרא 'צדיק', הוא גם לא 'בינוני'. שכן הוא איננו שומע בקול ה' – ואין זה משנה שאי-הציות שלו מתבטא רק בדבר קטן אחד. עצם העובדה שעשיית חטא אינה מושללת מבחינתו, מעידה שבתוך-תוכו אין הוא מקבל על-עצמו בשלימות את מרותו של הקב"ה, וכי באיזשהו מקום הוא מורד בו. הוא יכול, כמובן, לחזור-בתשובה, ואז הוא ייצא מהגדרת 'רשע', אבל כל עוד לא עשה כן, אין הוא יכול להיקרא אפילו בינוני'.
    <<>>

  3. 'צדיק' – זו דרגה גבוהה ביותר, שלגבינו היא רחוקה מכל השגה. זהו אדם, שלא זו בלבד שאין מאחוריו אפילו עבירה קלה ביותר – אין לו גם שום משיכה לחטא. כל אישיותו ספוגה קדושה ודביקות בה', עד שלא עולות בדעתו שום תאוות ושום מחשבות חטא. הוא הצליח להפוך את יצרו הרע לטוב (או לפחות 'להשתיקו' באופן מוחלט), עד שאין בליבו שום תאווה לשום דבר שאינו עולה בקנה אחד עם רצון ה'.

    ה'בינוני' נמצא בתווך: מבחינת תחושות-ליבו הוא דומה ל'רשע' – עולות בליבו מחשבות חטא ותאוות גשמיות שונות. אולם גדולתו בכך, שהוא מצליח תמיד – תמיד! – להתגבר עליהן. בכל הקשור להתנהגותו הממשית – הריהו מתנהג בכל אורחותיו לפי התורה, ממש כמו ה'צדיק', ועשיית חטא אינה באה כלל בחשבון מבחינתו. אלא שאין הוא יכול להיקרא 'צדיק', משום שיצרו-הרע פעיל בקירבו ומשלח בו ללא הרף תאוות לתענוגות העולם.
    <<>>

  4. תיאור זה של המושגים משאיר בפינו טעם עצוב קצת. הרי לפי זה יוצא, שכולנו נמצאים, פחות או יותר, תחת ההגדרה 'רשע', שכן מיהו זה שיכול להעיד על עצמו שאין לו שום חטא? נוכל אולי להתנחם מעט בעובדה, שבהגדרת 'רשע' גופא יש דרגות-ביניים, ונקווה שאנו נמצאים בדרגות העליונות שבה ולא בתחתונות. אבל כל עוד לא עשה יהודי תשובה שלימה ואמיתית – אין הוא יכול להיקרא אפילו 'בינוני'.

    האדם אינו נדרש להיות 'צדיק'. הוא גם לא יכול, בדרך כלל, להגיע לדרגה גבוהה זו. הוא זקוק לשם כך לנשמה מיוחדת וגבוהה שניתנת רק ליחידי-סגולה בכל דור. אבל האדם בהחלט נתבע להיות 'בינוני' – אדם שלמרות התאוות והרצונות הזרים שעולים במוחו, הוא חי ומתנהג באורח מושלם לפי התורה.
    ולכן היו חסידים אומרים: 'צדיק' – זה רחוק לגמרי מאיתנו; הלוואי שנהיה 'בינונים'.

  5. נורא אהבתי את השאלה:) בעז"ה אחזור בהמשך לפרט…
    היום גיליתי שאנחנו לא כותבים בפסח אא"כ זה משהו חשוב… (לא בטוחה אם זה תקף על להקליד אבל הגיוני שכן…) השאלה הזו נראית לי חשובה אז בעז"ה:)

    1. כולנו לא כותבים;)
      אלא אם כן זה דבר האבד, והקלדה יש כאלה שמקילים בכלל
      אבל חבד מחמירים בפסחח סווו
      חח החלטה שלך נראלי על הקלדה כי באמת יש מקילים וגם זה דבר האבד תכלס..:)

    2. ממש לא.
      הקלדה זו לא מצווה ולא כלום!!
      לכתוב, נוהגים שלא. להקליד-אין שום בעיה!!!!!!!
      תודה שהקשבתן.
      לא התכוונתי להיות בוטה יותר מידי, סורי.
      שניה שניה שניה אני מתעטפת בשכפץ, האבנים יכולים לחכות קצת??

  6. אוי את חמודה ממש
    מושג? אממ רוצה שאני יעתיק לפה את המבחנים שלי בתניא? ?
    עשר כוחות הנפש: הכוונה לעשר כוחות, עשר יכולות אפשר לקרוא לזה של הנפש שאיתם היא יכולה לפעול בעולם. לנפש הבהמית יש עשר כוחות ולנפש האלוקית יש עשר כוחות. עכשיו, כוחות הנפש הן חלק מהנפש עצמה, שלא כמו לבושים שהם נפרדים מהנפש ומקיפים אותה.
    הכוחות מתחלקות לשכל ומידות. חכמה בינה ודעת – שכל. חסד גבורה תפראת נצח הוד יסוד מלכות – מידות.
    שולחת לך קישור לפוסט שדיי מסביר, והכי חשוב, לכי ללמוד מהמקור.
    https://shutafotbaderech.co.il/lessonl/%d7%90%d7%96-%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%9e%d7%aa/

  7. אני רואה את השאלה והמורה שלי עומדת לי מול הפרצוף, אני זוכרת שיעורים שלמים בע"פ ממנה
    מממ לגבי 10 הספירות, זה בעצם חב"ד, חג"ת, נהי"מ.
    יש את האימות, שזה שורש כל הספירות-חב"ד (חוכמה בינה דעת), מהם משתרשות שאר הספירות שנקראות "כפולות", וזה בעצם חג"ת נהי"מ (חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות)
    זה בנוגע ל10 הספירות ממש בקצרה.
    יש גם את 10 הכוחות, שזה גם אותו דבר סוגשל רק מתבטא במידות
    קיצער הסתבכתי קשות, אני מקווה שהבנת משהו כי אני ותניא לא התחברנו אף פעם?
    העיקר שאני זוכרת את השיעור של המורה כמעט בע"פ וזה היה לפני שנה וקצת?

  8. לא פייר.
    תניא זה לא רק לרציניות?
    איש אחד בא לרב שלו ואמר "רבי, אשתי לקחה רציני את העניין של 'ממלא כל עלמין' . היא בקושי עוברת בדלת"
    ענה לו הרב "אדרבה, אמור לה שתקיים חלקו השני של המשפט, הווי אומר 'סובב כל עלמין' שתקיף את הבית פעם ביום"

  9. אני לא ממש בראש של לכתוב לך מושגים.
    בעצם, שניה;)
    אתערותא דלעילה- התעוררות מלמעלה-
    שהקבה עורר את האדם לעשות טוב, להתקדם. בלי קשר למקום שהוא עמד ואם הוא אכן זכאי להתעוררות. דוגמא בהיסטוריה- יציאת מצרים,
    עם ישראל היו במצב שלא באמת היה מגיע להם מצד עצמם לצאת, אך הרבה בחר להוציא אותם.

    אתערותא דלתתא – התעוררות מלמטה –
    התעוררות שבאה מעבודה של האדם. שהאדם השקיע עובד קשה בשבילה. ולכן לרוב, היא גם תשאר.

  10. דוגמא מההיסטוריה- ספירת העומר. בני ישראל 49 יום עבודה קשה והטהרו בשביל לקבל את התורה.

    מובא ביום יום (כט אלול כמדומני) שאומנם התעוררות הבאה מלמעלה גבוהה יותר וכו', אך העיקר היא עבודה בכך עצמו.

    השלימות היא השילוב בין שניהם.
    (עוד דוגמא מההיסטוריה, ביהמק הראשון הגיע בבחינת אתערותא דלעילה. לאו דווקא כי לעמי הגיע בימק. ולכן לבסוף הוא נחרב.
    אך ביהמק השני נבנה אך ורק באתערותא דלתתא, רק מכוח עמי כאן למטה והרצון החזק שלהם, ולכן בסופו של דבר אף הוא נחרב.
    השלימות תהיה בעזה בקרוב ממש, כשמשיח יבוא וביהמק השלישי ירד מהשמים. והוא יהיה השלימות: גם עבודה שלנו, במשך כל הגלות, וגם ירד מהשמים)

    מקווה שהועלתי:) ואני אכן מדויקת:)
    ואם את רוצה באמת להרחיב את הידע שלך, תחפשי את הספר להבין חסידות של הרב מנחם ברוד. הוא מסביר שם מושגי יסוד.

  11. ראיתי רציניות נכנסת?
    כאילו שאני רצינית??
    סתםסתם ננסה להיות דקה;)
    סתם מעניין חח את שואלת אתזה בתור לא חבדניקית? אם כן שלום וברוכה הבאה לעולם המהמםםם??
    אקיצר נהיה רצינית דקה;)
    אזז
    10 כוחות הנפש וחב"ד
    דבר ראשון תיקון – זה פרק ג ולא ב;) לאחר ניסיון לאמת את מה שאני כותבת;) רק זה חסר לי שאני גם יכתוב וזה גם יהיה שטויות לא נכונות…
    אקיצרר
    10 כוחות הנפש זה דבר שיש לכל יהודי בנפש האלוקית שלו והוא מכיל את המידות -שזה חסד גבורה תפארת וכו – והשכל – שזה חכמה, בינה ודעת = ראשי תיבות חבד:)
    את רוצה יותר פירוט? מזה כל דבר? אם כן תעדכני אני יחזור:)

  12. קליפת נוגה – על זה נאמר "מה שאסור אסור ומה שמותר מיותר" זה בעצם כל הדברים שמותרים לנו כמו: אוכל כשר, קניות, יש אומרים שגם הסמארטפון… הדברים הללו יכולים לעלות לקדושה ויכולים להפוך לסטרא אחרא שזה בעצם טומאה. לדוגמא: אם זה אוכל כשר ואת מתה מרעב ואוכלת כי בא לך, בלי ברכה אז האוכל יורד לסטרא אחרא. אם זה אוכל כשר ואת אוכלת אותו בסעודת שבת\מצווה\ סתם כי את רעבה אבל את מברכת ומכוונת שאת אוכלת אותו כדי שיהיה לך כח לעבוד את הקב"ה אז הוא עולה לקדושה.
    קדושה – זה דברים שלא יכולים לרדת לסטרא אחרא כמו: מצוות, לימוד תורה וכדו'.
    סטרא אחרא – כמו שאמרתי קודם, אלו דברים שהם אסורים ולעולם לא תוכלי להעלות לקדושה, כמו אוכל לא כשר. גם אם תברכי עליו ותאכלי לשם שמיים הוא לא יהפוך לכשר. מקווה שעזרתי??

      1. ברורררר
        אני נחשבת אפילו מאוד חסידית 🙂
        האמת שכל מה שכתבתן ידעתי, פחות או יותר?
        מחפשת עוד מושגים❤

  13. 10 כוחות הנפש הם ה 10 כוחות שמשפיעים על הלבושים שלנו שהם המחשבה דיבור ומעשה שלנו יש את ה10 כוחות האלה גם בנפש האלוקית וגם בנפש הבהמית זאת אומרת שאנכנו יכולים להישתמש בכל כח בדרך טובה ובדרך רעה

    ה10 כוחות מתחילות מחב"ד- חכמה בינה ודעת שהם הכוחות שבשכל ומשם הכל מתחיל דבר ראשון מבינים בשכל משהו ואז זה מפתח איזה שהוא רגש בלב שזה 7 המידות לדוגמא אם אני יתבונן ויבין כמה ה' אוהב אותי ואת זה שהוא מחייה אותי כל רגע ורגע זה יוליד אהבה שזה מגיע ממדת החסד ואז כשזה עבר מההבנה שלנו בשכל למידות ולרגש בלב זה אמור להשפיע על הלבושים שלנו והמעשים.

  14. אוקיי חברות:) חזרתי עם רשימת מושגים
    בהצלחה!!!
    – אור מקיף
    – אור פנימי
    – השתלשלות
    – התלבשות
    – חשבון נפש יומי
    – כולה קמיא כלא חשיב
    – ממלא כל עלמין
    – מסובב כל עלמין
    – נפש
    – נשמה
    – סובב כל עלמין
    – סטרא אחרא
    – עשר ספירות
    – קליפה
    – רוח
    תודה לכןן נשמות!!

    1. היה נחמד לרפרף בעינים על המושגים ולקלוט ששלושית רבעי מהם מוכרים לי.
      בעז"ה במוצש או ביום ראשון אחזור להפגין ידע..:)

    2. הופה יותר ממוקד;)
      אני יחזור בעזה יום אחר להרחיב על מה שכתבתי למעלה (לא בראש שלי כרגע? תציצי בשבוע הקרוב;)) אבל ננסה עכשיו לעבור פה על הרשימה..
      – אור מקיף – אור שמקיף את הנברא, לדוגמא אם זה בית – אז האור הזה מקיף את הבית מסביב. המושג הבא משלים את המושג הזה
      – אור פנימי – אור שנכנס לתוך הנברא בפרטיות, לדוגמא הבית – האור הזה נכנס לתוך הבית לכל חדר.. האורות האלה משלימים אחד את השני ושתיהם נמצאים בעולם.

    3. – השתלשלות – כל דבר אלוקות בעולם הזה מגיע הישר מה'. אלא מה? כשהדבר אלוקות שאנחנו רואים, אצל הקב"ה הוא הרבה יותר חזק. ובגלל שאנחנו סהכ בני אדם פשוטים, יהיה לנו קשה לקבל את כל האור והאלוקות שקיימת אצלו, ולכן יש את ההשתלשלות – כמו מדרגות, כדי לרדת ללמטה אי אפשר לקפוץ את הכל.. (זה לא משל מושלם, תקחי את הרעיון..) אז ככה ה' מוריד מדרגה אחרי מדרגה את האור והאלוקות מלמעלה עד שאנחנו יכולים לקבל אותה בשכל\בהבנה\בעולם שלנו.
      – התלבשות
      – חשבון נפש יומי

    4. – כולה קמיא כלא חשיב
      – ממלא כל עלמין – אותו רעיון של האורות למעלה – ממלא כל עלמין – זה אומר, מקווה שמדייקת ממלא כל עלמין – ממלא כל נברא – הכוונה לאור הפנימי, האור שנכנס ו'ממלא' כל נברא ונברא (זה פשוט שווה לאור הפנימי למעלה, המילים בארמית זה הכל;))
      – מסובב כל עלמין – כנל, מסובב כל עלמין – מסביב לכל נברא – הכוונה לאור המקיף, שמקיף את הנברא ולא נכנס לתוכו (כנל על הסוגריים מקודם;))
      – נפש

    5. – נשמה
      – סובב כל עלמין – אותו דבר כמו המסובב כל עלמין..
      – סטרא אחרא – זה בארמית אומר 'הצד האחר' – הצד שמנגד לקדושה – היצר הרע, הנפש הבהמית..
      – עשר ספירות – הסברתי אתזה כשעניתי לך למעלה אבל ננסה לכתוב שוב;) עשר ספירות זה 10 כוחות הנפש שיש בכל אדם (דרך אגב, יש אותם גם למעלה בעולמות הרוחניים, לא רק אצלנו) אקיצר, 10 כוחות הנפש מורכבים מ7 המידות ו3 אמות. 7

    6. מידות – המידות חסד גבורה וכו (כל דבר כזה מדבר על המידה של האדם, לדוגמא חסד – זה אהבה לה', אני ילמד אתזה יותר טוב ויחזור לפרט לא רוצה לקשקש סתם..) 3 אמות – אמות זה השכל (אני יפרט למה יותר מאוחר, לא לידי עכשיו שיעורים בספר התניא..) ושכל זה אומר חכמה בינה דעת – ראשי תיבות חבד ( ה3 אמות מתכוונות לאיך השכל שלנו מבין משהו)
      – קליפה
      – רוח
      האמת שהיה ממש כיף לראות שאני יודעת יחסית;) והיה כיף לכתוב אתזה.. אז תודה לך❤
      ומקווה שאת השאר יענו פה אחרות אם לא אני גם ככה יחזור לכאן בעז"ה מאוחר יותר השבוע אז נחיה ונראה;)

  15. וואאי ממש תודה לכל הצדיקות כאן!! שהעשירו אותנו בידע.
    ותודה לך מישהי בעולם:) היה לי ממש כיף לקרוא!!\אם את יכולה להסביר יותר בהרחבה את אור מקיף ופנימי- אני אשמח! ומה זה אומר בחיים שלנו.

    1. מתזמורת מזה אומר עלינו?
      זה הכוונה שכשמדובר על האורות האלה מתכוונים על איך מחיים אותנו (ואת העולם שלנו) – דרך אור פנימי ודרך אור מקיף (חבלל שאי אפשר להשים חיצים כאןן)
      אור פנימי – מחיה את האדם דרך הכניסה לגוף נניח
      אור מקיף – מקיף את האדם ומחיה אותו באופן כללי
      האמת שאני ממליצה לך על הסםר 'להבין חסידות' של הרב ברוד – מסביר על המושגים בחסידות:)

    2. נזכרתי בעוד משו
      כולא קמיא כלא חשיב – לגבי הקב"ה, העולם הזה הוא כלום ואפס
      כולא קמיא – כל הקיים, הוא כלא חשיב – הוא לא נחשב – בעייני ה' (זה נאמר בהקשר לה')
      מקווה שאמרתי נכון
      בכל אופן, זה מדבר על הנבראים, כמה שאנחנו כלום בעייני ה'
      ושאפשר להבין כמה אנחנו כלום בעייני ה' על ידי התבוננות בגדולת ה'

  16. רק עכשיו אני רואה את השאלה, אז נקווה שתראי בכלל?
    הדבר הראשון שעולה לי.. המממ
    טוב. יש לי.
    זה מהתניא של (או\ו לפני) פסח.. אחד מהפרקים ל"ז, ל"ח, ל"ט או מ'
    (לא זוכרת בדיוקק)
    העניין של הכוונה בתפילה או בלימוד תורה.
    אוקייי,
    אם נניח, ביום ראשון, אני אומרת את "אשרי" בלי שום כוונה, אז הקטע הספצסיפי הזה לא עולה למעלה.
    אבל אז, ביום שני אני מתפללת את אותו הקטע (אמרנו "אשרי?) עם כוונה, זה מעלה גם את ה"אשרי" של היום, וגםם את ה"אשרי" של אתמול!
    אז יכוליהות מצב, שכל השנה לא התפללתי בכוונה, אבל יום אחד בשנה כן היה לי כוונה, זה מעלה את כל התפילות של כל ימות השנה!
    אותו דבר בלימוד תורה.
    לכן, כדאי להתפלל\ ללמוד, גם כשאין לי *בכלל* כוונה 🙂
    וסתם לידע כללי 😉
    החסידים של האדמו"ר הזקן היו מכוונים כל יום, בקטע אחר.
    ואז יוצא שכל התפילות, בכל השנה, היו עם כוונה.
    ממש ממש אהבתי את הרעיון הזה❣
    וגם את השאלה 😉

    1. לשואלת;)
      טוב ניסיתי להרחיב וכו וכו
      ותכלס..
      זה פשוט ללמוד את פרק ג:)
      אין לך כלכך מה להרחיב מעבר לזה;)
      רוצה לתת עוד מושגים שמעניינים אותך?

  17. השתלשלות זה התהליך של צמצום ה' בו נבראו כל העולמות(אצילות בריאה יצירה ועשיה) למטרת בריאת העולם הזה הגשמי (עולם העשייה).
    ה' היה צריך לעשות את זה כי לפני הצמצום (תחילת סדר ההשתלשלות) היה רק מציאות של ה ובמצב כזה לא יכולים להיות בריאות שמרגישים את עצמם ושמרגישים מציאות נפרדת מ-ה' כמו שאנכנו מרגישים.

    כולה קמיא כלא חשיב זה הדרגה של אלוקות שאין לה בכלל יחס לעולמות וכל העולמות הרוחניים והגשמיים לא משפיעים אליה

    אור מקיף זה הדרגה באלוקות של אור שהוא אין סופי ולא מוגבל ולכן הוא רק סובב כי מרוב שהוא גדול הוא לא יכול להיכנס לפנימיות. זה ניקרא סובב כל אלמין

    אור פנימי זה דרגה באלוקות של אור מצומצם ומוגבל שמתלבש בפנימיות בתוך כל מקבל לפי מדתו והגבלתו. זה ניקרא ממלא כל אלמין

    (אנכנו אמורים להתבוןן בשלושת הדרגות האלה ולהגיע לאהבה ויראה על ידי זה.)

    השתלשלות זה התהליך של הצמצום של ה' בא נבראו כל העולמות (אצילות בריאה יצירה ועשיה) למטרת בריאת העולם הזה.
    ה' היה צרי

    התלבשות זה משהו מאוד כללי. אבל בעיקרון זה כש-ה' רוצה להוריד אור אלוקי שמדי גדול בשביל המקבל אז הוא מלביש אותו במשהו אחר כך שהמקבל יוכל לקלוט אותו.
    לדוגמא כש-ה' רוצא להוריד אור אלוקי מאוד גדול שמקורו בחסד שהמקבל לא יוכל לקלוט אז ה' מלביש את החסד בגבורה שזה הדברים שקוראים לנו וניראים לנו רעים ועצובים

    המשך יבוא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא
אוהבת את עצמך באמת ורוצה לעזור? כנסי😉
אוף. תקשיבו. יש לי קטע מעצבן שכשאני כועסת וקצת עולים לי הפיוזים(אני גי'נג'ית....

אחת. שנמאסה. על עצמה. איך שהיא.

קרה לך?
היי, קרה לך פעם שהיתה לך חברה טובה, והייתן כל היום מתכתבות במייל/וואצאפ, והיו...

פרח ורוד

קעמפ בדרכך בצרפת
תגידו מישי מכירה את הקעמפ בדרכך? היתה שם? מה הסגנון של הבנות? המדריכות? מה הת...

כותבת במקום החברה שלי שמפחדת לכתוב פה

קושי 🌪️
מה האתגר שלך ברוחניות? מה הדבר שהכי קשה לך? איך את מתמודדת עם זה? אני מרגישה ...

רוצה להיות טובה

שקט ! ?
אני ילדה שאוהבת לדבר מאד מאד לאחרונה אני שומעת מהרבה מקומות שחברה אמיתית היא ...

מוקרמת

משפיעה לא פסיכולוגית
היי אנשות תקשיבו אחרי הרבה חיפושים מצאתי משפיעה ועד שהעזתי לשאול אותה..🤦🏻‍♀️ ...

לילי

חבדניקית או לא?
בתגובות לפוסטים אחרים, ראיתי שלא כולן חבדניקיות, אלא חרדיות.. מעניין כמה מכן ...

אהבתי לעצמי גדולה

חברות מגעילה
היי חברות, לפני כמה חודשים טובים עלה פוסט על חברות. הפוסט היה על חברות קרובה,...

שותפה

פוסטים חדשים
אבדה תקוותנו
ילדה בת 8 עיניים גדולות ירוק חמוץ נמשים קטנים מתחת לעין וקמטים, הרבה קמטים כמ...

ציפור בלי כנף

מהיטבאל/ מ. קינן *הלוואי*
סדרת הספרים שהכי אהבתי היא 'ממלכה במבחן' של מיה קינן. הכתיבה, העלילה, הגיבורי...

קוקטייל אביבי

צבועה בלילה
ובלילה אולי בידיים שרוטות מאכזבה אוריד מסיכה אולי לא אולי היא לא תירד דמעות ל...

חביתה מקושקשת

חיים את הזמן /מצורע
הפרשה שלנו עוסקת בדיני נגע הצרעת ומפרטת אותם. אחת ההלכות היא שאם אדם נטמא בצר...

דרשנית בהתהוות

אש האהבה
אבא אתה לא צריך אותי. אבא אני צריכה אותך! אבא לא צריך אותי, אותי כן. אבל לא ת...

דומיה נפשי

תותים זה טעים
חברות תקשיבו אני לבד. אבל כ"כ מוקפת.. בה בזמן האחרון התחלתי להעריך את עצ...

מאמית אחת

י״א ניסן רעיון כללי
פורסם לראשונה: ח׳ בניסן תשפ״ב רבי-קשר-אני? הבדל בין חסיד לרבי היא אינסופית א...

מפג

אוהבת את עצמך באמת ורוצה לעזור? כנסי😉
אוף. תקשיבו. יש לי קטע מעצבן שכשאני כועסת וקצת עולים לי הפיוזים(אני גי'נג'ית....

אחת. שנמאסה. על עצמה. איך שהיא.

תגיות פופלריות

חיפוש לפי תגיות >

חיפוש לפי תגיות >