שלום בנות,
השאלה שלי קשורה למשיחיסטים / אנטים.
ככה: נכון מצד אחד הרבי אומר שהרבי הריי"צ חי, ומי שאומר שלא אין לו שפה משותפת עם הרבי, (כשהרבי מדבר על חייו הוא מתכוון גם לעצמו) ומצד שני הוא אומר בשיחות הרבי הריי"צ זי"ע או כל תואר אחר. לכאורה, זו סתירה!
ואם הרבי הריי"צ חי ברוחניות, אז לכאורה האנטים 'צודקים', הרבי שלנו גם חי ברוחניות…
מישהי יודעת להסביר לי? תודה רבה❤️❤️
שותפות בדרך הוא בית חב"ד הראשון ברשת לבנות תיכון חרדיות. האתר מציע באהבה עזרה אנונימית בכל נושא, תכנים איכותיים ומעניינים ופלטפורמה כיפית להעלאת פוסטים משלך.
33 תגובות
דבר ראשון אני בכלל לא אוהבת
את ההגדרה משיחסטים ואנטים
כולנו חב"דניקים
לב אחד.
אני מאמינה בכל שהרבי חי איתנו ברוחניות
והוא מלווה אותנו בכל הדרך חיים שלנו.
שאלתי רבת השנים… התייאשתי כבר מזמן מתשובה נורמלית ואובייקטיבית.
הרבי אמר על הרבי הרייץ שהוא חי ברוחניות
והמשיחסטים מצאו בהרבה שיחות שהרבי אומר על עצמו שהוא המשיח והוא חי בגשמיות
(לדוגמא: "על דרך אבן השתיה -שנמצאת במקום מסויים בעולם הזה הגשמי וקיימת תמיד בלי שינוים (אפילן לא השינוי דגניזה כהארון שנגנז וכיוצא בזה) ע"ד שופט ונביא שקיים (ניצחי) בכל דור" הרבי משווה את נשיא הדור-נביא השור לאבן השתיה שאין בה כל שינוי אפילו של גניזה שלא כמו שאר הכלים שנגנזו לאחר חורבן הבית. יש הסבר יותר מזה?)
קיצער הרבי הרייץ חי ברוחניות והרבי בגשמיות לא הבנתי ממש מה הסתבכת..
היי,אינלי תשובה אבל אני מאמינה שהרבי פה איתנו ואנחנו לא רואים אותו בעיניים גשמיות אבל בגאולה נוכל לראות אותו כמו שנוכל לראות את השם-נראה אלוקות.אבל…איש איש באמונתו יחיה…מקווה שעזרתי…
אף אחד לא צודק.
אף אחד לא טועה.
כולם מאמינים, וזה הכי חשוב שיש ❤
אז תמשיכו להאמין, במה שאתם רוצים.
העיקר להרבות באהבת חינם,
הדבר היחיד שיביא את משיח, את הגאולה.
לא_סובלת_מחלוקות, מריבות#
מסכימה איתך שייק.
זיע"א*
?
זכרו יגן עלינו
זכותו תגן עלינו אמן…
אמן
?
אמן בסוף
זה יגאלנו עתה אמן!!!
אגב, מי אמר שאי אפשר להגיד את זה על בן אדם שבחיים?
'זכותו תגן עלינו'. גם שהוא בחיים. מה הבעיה?
נקוה למחשבה!
כן אבל הרשי תבות פה הם זכרו ולא זכותו.
זיכרון אומרים על המת
שכותו תגן עלינו זה זת"ע
אולי אני ירשום דברים בלי קשר אבל אני צכה לרשום מחילה:
משיחיסטים ואנטים- חאלס עם ההגדרות האלה. משיחיסטים זה אחלה מחמאה זה אדם שחדור בהבאת המשיח הלוואי על כל היהודים. אנטים- למה להיות נגד יהודים?? מיילא נגד דיעה אבל אנטים זה ממש מילה שלילית.
על הרבי הרייצ- מעניין לא שמעתי שהרבי אמר חי. יש לזה מקור בכלל?
על הרבי שלנו- זה לא נעים לדבר על זה. זה כואב. אבל הרבי חי איתנו ברוחניות.
הוא הסתלק, הוא דיבר על צוואה עם המזכירים, הייתה לוייה.
אבל הוא איתנו גם אחרי ג' תמוז. מרגישים את זה. רואים את זה.
כן יש מקור לזה.
כל תורת מנחם תש"י הרבי מדבר על זה.
מה זה זי"ע אצל המשיחיסטים?
יש להם ר"ת אחרים לזה לא??
יש להם שליט"א
שיחיה לחיים טובים אמן..
שליט"א זה ר"ת- שיחיה לאורך ימים טובים אמן
זה יגאלנו עתה!
(לקח לי זמן להיזכר אז מגיע לי כפיים?)
יאייי יפההה??
דיי נחנקתי ששמעתי את זה פעם ראשןנה??
יש גם נבג"מ
נמצא בגוף גשמי ממש
זה רנאה לי קצת יותר מצחיק??
גם לי השאלה עלתה..
ושאלה נוספת: מי שאומר הרבי שליט"א בעצם מברך שהרבי שיזכה לאורך ימים טובים אמן. אמממ למה צריך לברך אם זה מהותו וחי לעולם ועד?
יש הסבר?
זה כמו נגיד שאת כותבת שם על ספר ששלך. לדוגמא חת"ת- אז את תכתבי בעמוד הראשון את שמך נגיד חיה מושקא כהן, אז את תכתבי לה"ו חיה מושקא שתחי' כהן. (לבנים כותבים- לה"ו חיים שיחי' כהן) ולרבי כותבים שליט"א כי יותר מברכים אותו (וגם לרבנים סתם ככה כותבים שליט"א). הבנת? מקווה שעזרתי
והנה העובדה שזאת לא סתירה.
ואם אצל הרבי זאת לא סתירה,
ק"ו אצלינו.
חיים של צדיק הם חיים נצחיים, לכן הרבי אומר שהרבי הריי'צ חי ברוחניות.
ושני הצדדים צודקים, אלו ואלו דברים אלוקים חיים.
מנסה לענות, ממה שאני יודעת:)
כמו כל דבר אצלנו, אנחנו יודעים לשלב 2 דברים בתוכנו
זה מתחיל מנפש אלוקית ובהמית שנמצאות בנו,
ממשיך ללראות את הטוב בכל אחד למרות שחלק ממנו נראה 'רע',
ומגיע לעצב ושמחה ביחד (יאלה, תמצאי סיטואציות:))
ככה גם בעניין הזה –
הרבי לא התעלם ממה שנעשה בעולם,
כן, הרבי הרייצ לא איתנו כאן, ו'ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וקברו קברייא'..
אבל ביחד עם זה – הרבי כאן! איתנו כללל הזמן!!
ומי שלא יודע את זה, ולא מרגיש את זה, אין לו שפה משותפת עם הרבי ח"ו..
הלוואי שנרגיש את הרבי בכל שניה כאן:)
ובקרוב,
נזכה לראות את הרבי בעיינינו:)
המשיחיסטים טוענים שהרבי חי הגשמיות.. הרבי התכוון שהרבי הרייץ היה ברוחניות.. זה לא בדיוק אותו דבר:)
הרבי בעצמו אומר!!
אזמה אם יש סתירה , הוא הולך לאוהל של הרבי הרייצ אומר שהוא הסתלק והייתה לוייה אבל עדיין הוא חי ..
זה נכון שהרבי חי, השאלה היא איך
אני אנסה לעשות סדר לפי מה שאני יודעת:
יש בחבד את הקבוצות הבאות (כמה זה מרגיז לפעמים שחבד מתחלקת לקבוצות כאילו חלאס אם המריבה הטיפשית הזאת!!)
משיחיסטים קיצוניים – אלו שלא הולכים לאוהל זתומרת מתקחשים לכל ההלוויה וכו'
משיחיסטים – אלו שהדיעה שלהם רגילה (כבר אסביר את הדיעה הרגילה) פשוט הם העדיפו להשתייך לפלוגה של המשיחיסטים.
אנטים קיצוניים – אלו שלא מאמינים שהרבי הוא משיח
אנטים (אוף ההגדרה הזאת מעצבנת אותי) – העתק הדבר מהמשיחיסטים רק שהם העדיפו ללכת לפלוגה האנטית
הדיעה הרגילה:
בעצם כמו שציינתי למעלה הרבי חי, לא בגוף, הגוף של הרבי נמצא באוהל, אבל כן חי בגשמיות.
אולי חיים גשמיים של בנאדם רגיל זה עצם זה שהוא יכול לאכול לשתות ללכת לדבר
חיים גשמיים של צדיק זה כבר דרגה מעל, זה כל התולדות של המעשים הטובים שהוא עשה, כל הדברים הטובים שהוא מבצע…. זה בעצם הנצחיות של הדברים הטובים. כל השלוחים שיוצאים גם עכשיו אחרי ג תמוז הם ההוכחה לכך שהרבי חי בגשמיות
מקווה שהובנתי, אני לא מאה בהבעה בכתב….
לא נכון
וואי יש לי שאלה ממש חשובה!!
אני אשמח מאוד אם משהי תענה לי!
בכל השיחות של דבר מלכות (שהם מנ"א נ"ב. ממש לא לפני הרבה זמן), הרבי אומר על אדמו"ר הריי"צ שהוא מלך המשיח, שהוא נשיא הדור.
אבל הרי אנחנו בטוחים, יודעים ומאמינים שהרבי הוא המשיח, והרבי הוא נשיא הדור.
ואם הרבי אומר, הוא לא משקר ח"ו, הוא בטוח מאמין בזה.
אז איך זה מתיישב??
אין כאן איזו שהיא סתירה?
אני בטוחה שהרבי הוא מה"מ, אבל אני רק רוצה להבין כיצד זה ייתכן שהרבי מעיד ומאמין שאדמו"ר הריי"צ הוא מה"מ.
תודה מראש!
ויהי"ר שהרבי מה"מ יבוא ויגאלנו, ויפתור בעצמו את כל הקושיות שלי.