ההגדרות שלכן למשפיעה

9

טוב, ההחלטה הטובה שלי מלפני ראש השנה הייתה לקחת משפיעה..
עם הקודמת הקשר פשוט התפוגג.. ואני מרגישה שזה חסר לי עכשיו, להיות בקשר עם מישהי שתעזור לי בחיים

אני מאוד מבולבלת, ואשמח לשמוע עצות ממכן:
1. מה אתן מצפות ממשפיעה? האם אתן מתייעצות איתה רק בעניינים רוחניים? או גם סתם ככה? כלומר מה כן מספרים ומה לא?
2. מה התדירות "הנורמלית" של קשר כזה?
3. האם אני אמורה ממש להיות בקשר עמוק איתה (אוהבת אותה, מדברות שעות) או שזה אמור להיות משו טכני כזה (מתקשרת, מדווחת, נגמר)

אשמח לכל עצה!!!

שתפי בווצאפ

אז מה דעתך? שתפי אותנו כאן

11 תגובות

  1. יואו איזה חמודה את.. כל הכבוד על ההחלטה! ממש כל הכבוד!! טוב אז חשבתי עלזה, וזו דעתי: בנוגע לשאלתך הראשונה: את אמורה לצפות ממשפיעה שהיא תהיה עבורך אחת כזו שמדריכה אותך בענייני עבודת ה' ועוזרת לך להתקדם מבחינה רוחנית. לדעתי היא גם אמורה להיות מישהי שמהווה דוגמא לדרך שלך ומודל לחיקוי. עם משפיעה אפשר להתייעץ גם בדברים גשמיים ולא רק רוחניים, בכל דבר שהוא שקורה. ובד"כ, גם דברים גשמיים, נפגשים בסוף איכשהוא עם הרוחניים וזה מתקשר.. בעניין מה מספרים ומה לא, זה תלוי בך, איך את מחליטה שהקשר יהיה. אם את מחליטה שזה יהיה רק עניין טכני, שאת מדווחת, והיא אומרת לך במה להתקדם, אז את מספרת לה רק מה שרלוונטי לאותו דיווח/ התקדמות. אבל אם את רוצה שהקשר יהיה יותר חזק ואישי, אז את מכורח המציאות תהיי יותר פתוחה איתה, ותספרי לה עוד דברים, גם אישיים יותר. לדעתי את יכולה בכיף לשתף אותה בדברים אישיים שלאו דווקא קשורים לעניינים הרוחניים, אבל אל תשכחי שהמטרה העיקרית זה תפקיד המשפיעה, ושהמטרה לא תוחלף בטעות ליועצת.. בעניין התדירות: מומלץ מאוד (!) לקבוע מראש, בשיחה הראשונה שלכן, תדירות קבועה שתהיה, ואפשר לסכם מראש שיהיו גם מקרים יוצאי דופן, אבל מה שכן, ממש לא מומלץ להתקשר רק מתי שמרגישים שצריך כי אז זה יכל לא להסתדר או בדיוק זמן שלא מתאים וכל מיני דברים נתקעים, גם קורה שלא מרגישים בנוח ולא יודעים מתי בדיוק להתקשר ואם זה בסדר להתקשר עכשיו וכו.. לכן ממש כדאי לקבוע מראש זמן קבוע, מומלץ משהו כמו פעם ב-3 שבועות, או פעם בחודש, זה תלוי בהרגשה שלך וביכולת שלה. ובנוגע לשאלה השלישית, אז שוב.. זה תלוי בהרגשה שלך.. אם את רוצה שזה יהיה קשר עמוק יותר, תגרמי לכך שיהיה, ואם לא, אז לא.. בעניין ה"אוהבת אותה"- את לא צריכה לאהוב אותה, אבל אם את מרגישה שאת אוהבת אותה אז זה מצויין, לדעתי כשאת אוהבת מישהו את גם יכולה לקבל ממנו יותר. זהו…. סליחה על האורך.. ומקווה ממש שעזרתי.. בהצלחה לך, וכל הכבוד!!

  2. דבר ראשון אני מצפה מהמשפיע שהיא תיהיה משהי מבינה, משהי שיודעת מה היא אומרת, משהי שאת יכולה לסמוך עליה, ואני גם מצפה, היא תוכל לענות לי על כל שאלה שאני שואלת. דבר שני אני עם המשפיע שלי מדברת חופשי על כל נושא שמעיק עלי ואני יודעת שאני לא יצליח להתמודד לבד וכמובן שאני לא מדברת איתה פעם בשנה ולא פעם בחודש אלא אני מקפידה לדבר איתה פעם בשבוע. התדירות הנורמלית של קשר זה זה לדבר איתה לפחות פעם בחודש או פעם בחודשיים ולהקפיד על זה. לא צריך להיכנס לקשר עמוק עם המשפיע אבל יש נושאים מסויימים שכן אפשר להכנס לזה לעומק ואז יוצא שאת מדברת אין המשפיע יותר מהרגיל אבל זה בסדר גמור. יש נושאים שאני מדברת איתה בפלאפון יש נושאים שאני מתכתבת איתה עליהם וככה זה עוזר לי להתמודד. מקווה שזה יעזור לך

  3. דבר ראשון כל הכבוד לך על ההחלטה!! שתדעי שזה ממש לא קל.. ובקשר לשאלות שלך זה ממש תלוי איזה סוג בת את. אני למשל כן מתייעצת עם המשפיעה על דברים גשמיים לגמרי ולא רק על דברים רוחניים אבל יש לי חברה שפחות מתחברת.. אז מה שנוח לך זה בסדר; ) אני אישית חושבת שכדאי לשאול לא רק על עניינים רוחניים כי בסופו של דבר גשמיות טובה=רוחניות טובה אז זה חשוב להתקדמות רוחנית. התדירות הנורמלית של קשר עם המשפיעה הוא כמה שאת זקוקה לו מול כמה שהמשפיעה יכולה. בשיחה הראשונה עם המשפיעה את יכולה לשאול אותה מה התדירות שלדעתה מתאימה לקשר שלכם.. ומה שהיא תגיד סימן שזה מה שנכון (כמו כל תשובה שהמשפיעה עונה; )) אני חושבת שהערצה למשפיעה מראה על קשר לא ככ בריא אבל הרי ברור שאת צריכה להעריך אותה – אחרת למה בחרת דווקא בה? הקשר שלך עם המשפיעה לא אמור להיות טכני, היא כמו חברה בוגרת שעוזרת.. ולכן אני כן ממליצה על שיתוף בחיים שלך כדי שתוכל לתת לך תשובות מתאימות לפי מה שאת. מקווה שעזרתי.. ובכל מקרה אחרי שיש לך משפיעה תוכלי לשאול אותה את כל השאלות:)

  4. עם משפיעה את יכולה להתייעץ על כל תחום שהוא .. רוחני וגשמי.. היא אמורה להיות כמו חברה גדולה כזאת.. כמו מדריכה. אני מדברת עם המשפיעה שלי פעם בשבועיים בערך אבל זה ממש תלוי בך ובה כמה היא פנויה וכמה נוח לך. לפי דעתי את כן אמורה לאהוב אותה כי שתאהבי אותה יותר שמחי עליה ויהיה לך יותר קל לקבל את מה שהיא אומרת לך. אבל זה באמת תלוי בך כי זה משתנה מבת לבת. שיהיה לך הרבה בהצלחה!

  5. הודעה: מה זה משפיעה? סוג של רבנית אישית שמכוונת את הדרך? אולי כדאי שתסבירי לטובת אלו שלא מכירות את המושג… אולי גם אני יכולה לאמץ לי אחת כזו…

    1. לאחת שהיא לא חבדניקית
      משפיעה היא קודם כל בקשה נפשית ויותר מבקשה נפשית של הרבי. הרבי אמר על המשנה "עשה לך רב" שכמו שיש רב ששואלים אותו שאלות בהלכה כך צריך להיות רב ששואלים אותו על עניינים רוחניים – משפיע לבן ומשפיעה לבת.
      הרבי הגדיר שמשפיעה קודם כל היא מישהי שמדווחים לה על המצב ועל התקדמות רוחנית אם יש (הרבי אומר שזה בגלל שאדם שיודע שיצטרך בסוף לדווח למישהו אוטומטי יעשה פחות שטויות;)) וכן כתובת להתייעצות בכל נושא שהוא.
      הרבי גם הסביר שמשפיעה היא צינור המקשר בין הרבי לחסיד, כלומר הרבי לא תמיד יכל לענות לכולם אז הוא אמר תשאלו את המשפיע והתשובה שהוא ענה שקולה לתשובה שתקבל ממני. ויש הרבה סיפורים של משפיעות שלא ידעו מה לענות ופתאום הרגישו איך הרבי שם להם מילים בפה…
      וזהו זה בכללי את כל ההרחבות תוכלי לקרוא למעלה:)

  6. היי לך:) אני יכולה פשוט לשתף אותך מה אני עושה וב"ה אני חושבת שעכשיו הקשר שלי עם המשפיעה נכון אז כדאי שאשתף..
    1. המטרה של משפיעה היא לקדם רוחנית. שתהיה התקדמות. לכן אני משתפת אותה מידי פעם מה קורה איתי בקטע של חתת תפילה מבצעים כיבוד הורים וכולי, שזה חשוב לדווח למישהו. חוץ מזה אם יש שאלות היא כאן בשביל זה. ובדר"כ כשאני עומדת לפני החלטה ומתייעצת מה לעשות היא תהיה הראשונה שאשאל אותה ואחרי שאקבל ממנה חוות דעת אהיה בטוחה בצדקת דרכי:) ברור שלפעמים אני יכולה לשתף אותה ממש בקטנה באיזה אירוע שהיה לי או משהו כזה אבל לא בהגזמה וזה תלוי בת. אני משתדלת לא לערבב בין משפיעה רוחנית לגשמית כי זה נהיה עמוס מידי לבן אדם אחד.
    2. לא חושבת שיש תדירות נורמאלית זה פר ילדה, אני אישית מדברת פעם בחודש ככה בערך בטלפון איזה 40 דק אבל בין לבין מתכתבת וגם מתקשרת לשיחות קצרצרות.
    3. אין כלל מסויים. לפי דעתי זה קצת לא בריא שעות על גבי שעות לדבר אבל אם את מרגישה שזה בסדר ולא תיסבוך וכזה אז אולי זה כן בסדר:) תקשיבי לעצמך… זהו מאחלת לך בהצלחה את אלופה זאת הוראה חשובה של הרבי וגם כל כך מובנת!

  7. שלום לך!!! אני כשבחרתי לעצמי משפיעה חשבתי גם על הקטע הרוחני שהיא צריכה להיות יותר חסידית ממני וגם על הקטע הגשמי שיהיה לי נחמד לדבר איתה גם על דברים גשמיים האמת אני לרוב מתייעצת איתה על דברים רוחניים כי בשביל דברים גשמיים יש את אמא/אחיות/חברות/בנות דודות או סתם מכרות ואם זה משהו עמוק יותר שדורש המון עבודה קשה יש אנשי מקצוע שמטפלים בזה כמובן שאני מדברת איתה גם על דברים גשמיים ומתייעצת איתה לפעמים בעת הצורך אבל רוב הפעמים זה על דברים רוחניים אני מרגישה עם המשפיעה כאילו היא אחותי הגדולה שאני יכולה להתייעץ איתה ולהרגיש בנח לשתף אותה במה שאני רוצה כמובן אני לא אספר לה דברים שנראים לי אישיים מידי- את זה אספר יותר לאמא שלי אבל מרגישה איתה מספיק בנח כדי לשתף אותה בהרבה דברים האמת שאני לא מאוד מצפה ממנה אבל כן מצפה שתהיי זמינה כשאני צריכה אבל לא תמיד יוצא בדיוק התדירות שאני מדברת איתה זה בסביבות הפעם בחודש (האמת שלדעתי זה מעט אז יש לאן להשתפר) לגבי זה ששאלת האם את אמורה להיות בקשר עמוק איתה זה תלוי בך ובה אם היא לא מאוד עסוקה וכו או שאם את רוצה להיות בקשר עמוק או שמספיק לך לדבר איתה פעם בשבועיים-חודש זה מאוד מאוד תלוי אני לא חושבת שיש לזה ממש תשובה מוגדרת כי כל אחת יש לה קשר מסוג אחר עם המשפיעה שלה הצלחה רבה!!!

  8. שלום לכן. לדעתי ( מה שאני עשיתי) צריך שהמשפיעה תהיה מישהיא שתרגישי נעים לדבר לשתף כמו אם חברה אבל שאם תאמר לך לעשות משהוא ואת לא ממש רוצה אז את תעשיי את זה מתוך קבלת עול.. ואהבה מגיעה עם הזמן כמו שבנישואין קודם מוצאים התאמה ולאחר מכן אוהבים ( מה שאצל הלא דתיים בא ההפך) ההתחלה בלקחת משפעה היא בהחלט מאתגרת זה אולי דקה שתיים לא נעים אבל התוצאה והרווח שבא אחרי שווה בהרבה את זה.. בהצלחה רבה!!!!!

  9. היי לך:) דבר ראשון זה החלטה מדהימה ואין עליך!! זה דבר ממש חשוב..
    ומה שאני חושבת שאמור להיות הקשר עם משפיעה-לפחות אצלי:
    1.אני אישית מדברת איתה לאו דווקא על דברים רוחניים. היא אוזן קשבת וב"ה אני מצליחה ממש לשתף אותה וזה טוב לי! זה באמת תלוי נטו בך- אם יש לך אחות או משהו שאת מדברת איתה קבוע על הכל- אבל אם לא אז ברור שזה מעולה לשתף אותה ולשאול אותה על כל דבר שאת צריכה. וזה פשוט מתנה!! ולא צריך לצפות ממנה להיות זמינה כל הזמן או להתעניין, את זו שצריכה ליצור את הקשר, וגם אם היא לא עונה די בזמן קצר לא להתעצבן- יש לה חיים וכשיהיה לה זמן היא תענה לך בשמחה מכל הלב.
    2. זה באמת תלוי מה את צריכה.. לשיחות ממש רציניות הכי טוב לפי דעתי לקבוע תאריך קבוע לשיחה משמעותית. אבל אם יש ל איזשהי התמודדות שהיא יכולה לעזור לך בה ולמשל תדווחי לה תקופה מסויימת כל יום/ פעם בשבוע דיווח קצר זה ממש מעולה!
    3. לפי דעתי את כן צריכה להרגיש איזשהו חיבור אליה כי את צריכה להרגיש בנח לשתף אותה. אני חושבת שמשפיעה זו דמות להערצה כזו.. אז לא מידי- כי אז זה באמת לא טוב. אבל בקטע בריא זה מעולה!
    ממש בהצלחה לך:)

  10. וואי כל הכבוד לך על ההחלטה:) אני בטוחה שיש לרעבע הרבה נחת ממך!
    אוקיי, אז נתחיל שאלה שאלה…
    1. אני אצפה מהמשפיעה שלי שתבין אותי, שתתמוך בי. וכן, אפילו שתאמר לי שאני צודקת…:) אני מתייעצת איתה על מלא נושאים.. לאו דווקא רוחניים, ממש לא! אבל בסוף הגשמיות נהפכת לרוחניות!!:) קורה שאני מתייעצת איתה על משהו כביכול גשמי ואז אני אומרת לה את הדעה שלי לגבי זה, ולפעמים זה לא תמיד נכון מה שאני חושבת ואז היא מכוונת אותי… וזה מוביל לרוחניות טובה!! זה קרה לי הרבה…
    2. אני מדברת איתה פעם בשבועיים וחצי- שלוש. בין שעה לשעה וחצי.. ומדי פעם התכתבויות קצרצרות..
    3. זה מאוד תלוי באופי שלך הקשר שיהיה לכן.. אני באופן אישי כן אוהבת קשר עמוק איתה, ככה זה נראה לי יותר עוצמתי..:) אבל זה בסדר לגמרי אם זה תכני.. תלוי בך מתוקה!!! ואגב, לא צריךך לדבר שעותת.. אין עניין!!! אם את מרגישה שאחרי חצי שעה סיימתם ללמוד\ לדבר ואת מרגישה שזה מספיק לך ואין לך עוד שאלות או משהו, אז זה בסדר לגמרי לסיים את השיחה!..
    בהצלחה לך מתוקה!!!!! שתמשיכי לעשות לרעבע הרבה נחת!
    נ.ב. אגב אני לא למדתי עם המשפיעה שלי אף פעם לבינתיים… לא יודעת למה…, לא מרגישה ככ צורך לזה.. מספיק שאני לומדת בביס\ עם חברות שיחות של הרעבע.. יש בזה בעיה שאנחנו לא לומדות? יש עניין ללמוד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא
הולך חסיד
נעליים חסידיות. גם לך מוכר המושג? מה את חושבת שההגדרה שלו? מה את לא תקני ועל ...

קפצתי לביקור

נסיעות ארוכותתתת
התחלתי השנה ללמוד בבית ספר ממש רחוק מהבית שלי. אני נוסעת כל צד ב2 רכבות ואוטו...

פרוזן

רק תגדירי
איך מוצאים חברה טובה? או במילים אחרות, מה זה חברה טובה? מחפשת הגדרה.

אחת

גם לך יש כאלה? חלומות, שאת באמת ממש רוצה, כאלה שאת חולמת עליהן כל יום, בנסיעו...

יהיה טוב🌺

טוב שכן קרוב🤎
לפני חצי שנה עברתי דירה ושם הייתה לי שכנה נחמדה היינו מדברות המון בשבת ולפעמי...

ילדונת אחת😏

פיננסי
היי רציתי לשאול כמה שאלות😊 איך יש לך כסף? האם את עובדת או שהורים שלך נותנים? ...

מיכל

עצות מישהי?
יש לי חברה שאני ממש אוהבת (מכירה אותה חצי שנה) אבל יש לה קטע שהיא בחיים לא תפ...

מה זה משנה

זהירות חסרת טאקט לפנייך
טוב בנות, איך אומרים את זה? אני ילדה חסרת טאקט אני מתחצפת בלי לשים לב שואלת ש...

טאקטקנית

פוסטים חדשים
😭😭
היי, אני לא חדשה פה באתר אבל אני רוצה להעלות נושא שלא כתבתי בשום שם. ברוך השם...

רגשנית

בעיה בעייתית קטנטנה..🥴🥴
כשהכרתי את האתר הזה ממש אהבתי אותו, שאפשר לשתף הכל באנונימיות. הבעיה היא- טדא...

מרשמלו

ליקושששש 💔
ליקוש 💔 אני לא מאמינה, מתכחשת לעובדה. האישה הכי חיה, אין סיכוי שאיננה. לכל מק...

נקרעת מגעגועים 💔

משאלות של מלאכים
אבא אם תבדוק את הלב שלי, אתה תמצא שם משהו שבור. שניסיתי לבנות וגמרתי לבכות ור...

דומיה נפשי

גברו עלי
מי את. מה את בכלל רוצה מהחיים האומללים שלי. שנזרקתי לתוכם בלי הכנה. מרגישה או...

הכוזרית הנודדת

כואבת התקווה
ובכן מה עושים אם נוראאאאאאאאאאאאאאאאאאאא רוצים משהו כמעט משתגעים מרוב רצון. מ...

שב"ד🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

הולך חסיד
נעליים חסידיות. גם לך מוכר המושג? מה את חושבת שההגדרה שלו? מה את לא תקני ועל ...

קפצתי לביקור

נסיעות ארוכותתתת
התחלתי השנה ללמוד בבית ספר ממש רחוק מהבית שלי. אני נוסעת כל צד ב2 רכבות ואוטו...

פרוזן

תגיות פופלריות

חיפוש לפי תגיות >

חיפוש לפי תגיות >