שלום יש לי שאלה
תוכלו להסביר לי מה הדעה החבדית לגבי זה שהרבי הוא המשיח?
האם כל החבדניקים מאמינים בכך ברמות שונות? או שיש כאלה שבכלל לא מאמינים בכך? מה ההבדל בין משיחיסטים לבין השאר? האם רק המשיחיסטים מאמינים שהוא המשיח?
אשמח לפירוט כי זה באמת מעניין ומסקרן אותי לדעת
פשט שמעתי כמה דעות… כמה אמרו לי שכולם מאמינים שהוא בעצם המשיח רק יש כאלה שחושבים שהוא עדיין חי ויש כאלה שחושבים שהוא מתגלה וכו' וכמה אמרו לי שיש בכלל חבדניקים שלא מאמינים שהוא המשיח… אז קצת מבובלת…

שתפי בווצאפ

אז מה דעתך? שתפי אותנו כאן

46 תגובות

  1. לא רק את מבולבלת
    גם החבדניקים
    בכל מגזר שהוא יש מלא מלא דעות שונות ודיוקים
    כך שאני מאמינה שכל מה שאמרו לך זה נכון

  2. כל עוד לא נעשה סקר בקרב כל חסידי חב"ד, לא באמת נדע.
    אני חושבת שיש קבוצה קטנה שלא מאמינה בכך שהרבי הוא המשיח, אבל רוב חב"ד, בין משיחיסטים ובין כאלה שאינם כן מאמינים בכך.
    מה שמבדיל את המשיחיסטים זה בגדול האמונה בחיי הרבי בגוף גשמי ואופן הפצת היותו מלך המשיח.

  3. יש הלכה, אם אני לא טועה, שצריך להאמין ברבו שהוא המשיח.
    לכן, הרוב הגדול גדול של חב"ד מאמינים בכך שהרבי הוא המשיח, לא רק משיחיסטים.
    ההבדל הוא, בין אלה שחושבים שצריך לפרסם את זה, לבין אלה שחושבים שלא.
    מה כן לאחרונה ראיתי שמשיח צריך להיות כאן בגוף גשמי,
    צריכה לברר את הענין.

    1. ההלכה הזו הייתה בזמן חז"ל…
      היום אחרי שיש כבר מישו שהוא בדרגת משיח בפועל אזי אין כבר אפשרו שיהיה מישו אמר משיח!
      וגם כן חוץ מזה הרבי אמר שבדורנו נסתיימו כבר המשיחים בעצם
      כלומר , בכל הדורות הקודמים היה לכל דור מישהו שראוי להיות משיח אבל הרבי מחדש שבדורנו זה נגמר ומי שהמיח של הדור הזה הוא המשיח הנצחי!
      וכולם יודעים שהרבי הוא מה"ם אבל לאו דווקא מבינים.

  4. הרמבם בהלכות מלכים נותן סימנים ברורים למשיח,
    שהם כמובן מתאימים לרבי מה"מ.
    כל החבדניקים מאמינים שהרבי הוא המשיח,
    רק שחלק חושבים שצריך לפרסם זאת
    (כמו שהרבי בעצמו ביקש-פירסום משיח)
    וחלק חושבים שלא צריך…וגם שהרבי לא חי איתנו.

    1. היי, חשוב לציין שהרבי ביקש פירסום המשיח, שהוא מגיע ולא פירסום שמו של המשיח.
      להפך, לרבי חרה מאוד שהיו אנשים שפירסמו כי הוא המשיח, הוא התייחס לזה מאוד בתקיפות.
      רק שמשום מה יש אנשים שחושבים שהם יותר חכמים מהרבי ויודעים מה נכון לעשות, למרות שהרבי כל כך בקש שלא.
      זה מכעיס אותי כל כך, הרבי יודע מה נכון וזו בקשה נפשית שלו.
      דרך אגב, אני מאמינה שהרבי הוא המשיח חד משמעית ולא מפרסמת את זה, כי הרבי בקש שלא אז פשוט לא וזהו.
      לא זוכרת איפה בדיוק ראיתי את זה, אבל כתוב באיזשהו מקום שמותר לכל תלמיד להאמין שרבו הוא המשיח ובמיוחד שהרבי מתאים לכל הסימנים שהרמב"ם נתן על המשיח.

      1. מהההההה?? הרעבע בעצמו עודד יחי!!!!
        במעמד של השידור לווייני, לעיני כל העולם הרעבע עודד הכרזת יחי מול כול העולם!!!
        "משיח מנחם שמו" הרעבע בעצמו אמר את זה.
        באמת כדאי שלפני שמצהירים ואומרים משפטים, לברר את העובדות ולרדת לעומק העניין!

        1. מעניין.. אני ביררתי את העובדות מעט והגעתי למסקנות האלה.
          הרבי אמר ש"משיח מנחם שמו" נכון.
          אבל בדקת בכלל את הנושא?
          אפילו חיפוש קטן בגוגל יביא לך כל כך הרבה אופציות לשיחות וסיפורים שהרבי התחנן שיפסיקו לפרסם שהוא המשיח.
          ואני לא יודעת מה היה השידור הזה אבל הייתה איזו התוועדות שהחסידים ניגנו "יחי אדונינו" והרבי אמר אחר כך שהוא היה צריך לצאת מהמקום אבל הוא לא רצה לפגוע באחדות שיש כשכולם ביחד אז הוא נשאר.
          למה ישר לזלזל ולקטול?
          אני באתי נגדך? לא, אז בבקשה, בואי נשמור על שיח מכבד ונעים.

          1. טניה יקרה, חס ושלום וחס וחלילה לא באה נגדך!!!
            כל מה שנכתב, לא נכתב אלייך באופן אישי, את נשמעת נערה שמחפשת אמת ומנסה להבין לעומק את העניין.
            כתבתי לך, לי ולכל השותפות היקרות שבטרם נפסוק, יש לרדת לפרטי העניין באופן יסודי, מפני שזה עניין הכי נוגע והכי עיקרי. אני מרפרפת שוב ושוב בתגובה שכתבתי לך, ולא מוצאת שום דבר שנאמר אלייך ישירות, ואם בכל זאת הבנת כך, עמך הסליחה ולא זו הייתה הכוונה.
            ובכן, יש המון מה לכתוב על הנושא הזה, למעשה ספרים שלמים עוסקים בהוכחות וכו, אנסה לתמצת ככול האפשר, אך שוב אומר שמי שחפצה באמת לברר את העניין לעומקו, ישנם ספרים רבים העוסקים בנושא.

          2. ובכן, מי שליבה חפץ להעמיק באמת בנושא זה:
            כמו שבנות כתבו כאן, בתחילה*הרעבע שליטא לא רצה שיפרסמו משיח, לכל דבר יש את הזמן לכך, אך בהמשך, כשהגיע העת הרעבע עודד זאת. דוגמא לכך: בשנות המ"מים כתב הרב שלום דובער הלוי וולפא ספר בשם "יחי המלך", בו הובאו פלפולים ועיונים בהלכות מלכים ברמב"ם ובפרט בעניין מלך המשיח וזהותו. אחרי חג הפסח תשד"מ היה הספר מוכן לדפוס והרב וולפא שלח אותו אל הרבי בטרם ההדפסה. וכך השיב הרבי: "לטלפנו בשמי: כנראה עושה עצמו אינו מבין מה שעניתי מאז, שאפשר להזיק רח"ל לחב"ד ולהפצת המעיינות, על ידי כתיבה בעניין כו' שכוונתי הייתה בעיקר אלוי, וד"ל. והנני מזהירו שיפסיק לדבר, או לכתוב, ועאכו"כ להפיץ, ועאכו"כ להדפיס בענייני משיח- הן בשמו והן בשם אחר, ע"י שליח ןכיו"ב- או באיזה סגנון ואופן שיהיה. ואם ח"ו יעשה משהו בזה, ידע שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל….."
            המשך בתגובה הבאה, להחזיק חזקק?

          3. כעבור שבע שנים, בעקבות שיחת כ"ח ניסן תנש"א ביקש ר' מנחם ברוד מהרב וולפא להשתמש בחומר מהספר "יחי המלך" לצורך מדור בענייני גאולה ומשיח בעלון 'שיחת השבוע'. בתחילה הגיב הרב וולפא בשלילה מוחלטת אך לבסוף עקב הפצרותיו ניאות לשלוח לו את החומר. שעבר אחרי על החומר, שיכנע ר' מנחם ברוד את הרב וולפא שישאל שוב את הרבי אם כעת כבר הגיע הזמן ואפשר להדפיס את הספר. בקיץ תנש"א כתב הרב וולפא לרבי שידידים הציעו לו לשאול האם יש כעת מקום להדפסת הספר. הרבי השיב: " באם ישמיט, לדעת ידידים מבינים, הקטעים שעלולים לרחק אחדים מבני ישראל מלימוד דא"ח- כדאי. אזכיר על הציון. מספר ר' מנחם ברוד: בעקבות המענה בחר הרב וולפא שלושה 'ידידים מבינים', שיעברו על הספר וישמיטו משם את הקטעים "שעלולים לרחק אחדים מבנ"י מלימוד דא"ח". השלושה היו הגה"ח הרב יצחק גולדברג, הגרה"ח הרב מענדל ועכטר ואני קטן. הקו שעליו החלטנו הוא שיש להשמיט מהספר התייחסות אקטואלית, אלא שייכתב כספר שהיה יכול להיכתב גם לפני מאתיים שנב ומי שיסיק ממנו מסקנות- יעשה זאת על אחריותו". אך הרב וולפא מבהיר ומדגיש כי "*העריכה שנעשתה על ידם- השמיטה ביטויים בודדים בלבד- אך בוודאי לא שינתה את תוכן הספר, עליו העיד וקבע הרבי במענה השלילה מתשד"מ, כי "בהגליונות שצירף- אין צריך לחפש רמזים- כי כולן חדורים רעיונות הנ"ל". לאחר מכן שלח הרב וולפא שוב את דפי הספר לפני הכריכה, ועליהם השיב הרבי בי"ז מרחשון תשנ"ב :"*נתקבל, ת"ח ת"ח (תשורות חן תשורות חן). מצורף בזה,שיוצא לאור, שיחליפו במכורך, ות"ח מראש ויהא בהצלחה לבשורות טובות. אזכיר על הציון לכל הנ"ל".

          4. אותו ספר, בתשנ"ב, כמו הספר מתשד"מ, בהשמטת ביטויים בודדים בלבד, ספר שעניינו הוא הכתרת מלך המשיח, הכרזת יחי המלך. אותו הספר שבשנות המ"מים הרעבע התבטא עליו " שעלולים לרחק אחדים מבנ"י מלימוד דא"ח", מקבל מהרעבע "תשורות חן" בתשנ"ב?!
            מה אנו יכולים ללמוד מזה? כל דבר בעיתו ובזמנו, ואנו, נמצאים בדיוק בזמן לכך. מה שלא התאים בשנות המ"מים, לא מחייב שלא יתאים בתשנ"ב ואילך, בבקשה בנות, לא להיתקע בשנות המ"מים, כשהרעבע מוביל גאולה משנת נ"ב ואליך.

          5. את התנגדותו הנחרצת של הרבי בעבר, אל מול אישור הפרסום לאחר מכן, הסביר חוזרו של הרבי, הרב יואל כהן: "הציווי לא לומר על הרבי שליט"א שהוא זה שבקרוב יתגלה כמלך המשיח, נאמר מלכתחילה על מנת להשתנות. הרי הכל מודים שבקרוב ממש כאשר הרבי שליט"א יקבל הוראה ונתינת כח מאת הקב"ה להתגלות כמלך המשיח, לבנות בית המקדש ולקבץ נדחי ישראל – בוודאי שאפשר יהיה לומר בפה מלא שהוא מלך המשיח, ומזה מובן שמלכתחילה הציווי הזה היה עתיד להשתנות".

          6. מאוחר יותר קמו גורמים שהתנגדו לפרסום, ופנו למערכת העיתונים בהודעה שאין לאף אחד רשות לפרסם דברים בשם חב"ד ללא אישורם (הודעה שאושרה עקרונית על ידי הרבי) כשהם מקשרים זאת (על דעת עצמם) למודעותיו של הרב שפרינגר. חסידי חב"ד מחו נמרצות על המהלך, שנועד לסכל את הפרסום שקיבל אישור מפורש של מהרבי. תלמידי התמימים ב-770 פרסמו מחאה נמרצת על הענין. מאבק משפטי ארוך נפתח במטרה להחזיר את האפשרות לפרסום המודעות. בין הפעילים הנמרצים בנושא היו הרב שניאור זלמן גוראריה, חבר אגו"ח, והרב רמי אנטיאן.

            למעלה מחצי שנה נמנעה כליל האפשרות לפרסם מודעות בשמו של הרבי. לקראת כ"ח סיון ננחלה הצלחה חלקית, כאשר העיתונים הסכימו לפרסם מודעות בנושאי משיח בהן נכתב רק "הרבי", ללא ציון מפורש "הרבי מליובאוויטש". בי' אלול, השיגו החסידים הצלחה במאבקם, כאשר בית המשפט הפדראלי אישר את פרסום המודעות במלואן בשם הרבי.

          7. 'המשיח הוא ממלא מקומו של אדמו"ר הריי"צ'– שיחות קודש – תשנ"ב, חלק א' עמ' 318, משיחת שבת פרשת חיי שרה תשנ"ב..
            'מלך המשיח פועל בעולם ורואים את פעולותיו'.– שיחות קודש שבת פרשת משפטים.
            'הרבי הוא נשיא הדור ונביא הדור, והדברים אודות הגאולה שירדה לעולם, הנם דברי נבואה שנתנבא בהם הוא בעצמו'- שיחות קודש פרשת שופטים.
            . כך גם ישנם ביטויים שונים של הרבי אודות חמיו (אשר הרבי הנו ממלא-מקומו) כי בדורנו, הראוי להיות משיח הוא "נשיא דורנו".
            . ההכרה ברבי כמלך המשיח, פורסמה על ידי רבני חב"ד ואחרים בפסק דין הלכתי המסתמך על פסיקת ההלכה ועל התייחסויותיו של הרבי עצמו לנושא, כאשר רמז לחסידיו שהוא המשיח ועודד אותם לפרסם זאת בדרכים שונות.
            עם תחילת התגלות המשיח, עליו הכריז הרבי בתנש"א, קיבלה האמונה ביטוי פומבי והרבי אף אפשר לפרסמה, תוך שמעודד את שירת החסידים: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

      2. טניה, איך את יודעת שהרבי הוא המשיח? קיבלת באישון לילה טלפון חשאי מהמזכירות?
        אז זה שאת יודעת את זה – זה לא כי זה מפורסם? זה שאת כותבת את זה פה זה נקרא לפרסם שאת מאמינה שהרבי משיח?
        ובכלל מהו נקרא פרסום ומה לא? מה הגבול?

        ועוד נקודה למחשבה, יש משהו שהרבי גילה לחסידים ואמר 'שזה ישאר ביננו. זה לא לפרסום'?
        ואם את זכית לדעת, מה ההבדל בינך לבין יהודיה אחרת מהרחוב?
        מחשבות שעלו לי.. רק משתפת אתכן. כמובן לא תוקפת אף אחת וכו

        1. היי חיה.
          קודם כל קראתי את התגובה שלך ועלה לי חיוך, למה?
          אני פשוט אוהבת אנשים כנים, עשית לי חשק לענות לך במיוחד שהבהרת בסוף שאת רק מנסה לברר.
          אולי הייתי צריכה לדייק שהרבי בקש לא לפרסם את העניין שהוא המשיח לאנשים שמחוץ לחב"ד כדי שלא ירתעו מלהתקרב לתורת החסידות ולחסידות ובאמת רואים כמה שזה נכון, סליחה מראש על מה שאני הולכת לכתוב… אבל יש אנשים מחוץ לחב"ד שמסתכלים על חב"ד כעל איזו 'כת' שאלוקים ישמור, בגלל כל מיני אנשים שמפרסמים שהרבי הוא המשיח באובססיביות.
          איך אני יודעת שהרבי הוא המשיח?
          למען האמת אני לא יודעת, אני פשוט מאמינה ויש גם את הסימנים של הרמב"ם כמו שכתבתי ואת הרמזים של הרבי על עצמו, שאני מקווה שהבנו נכון.
          אין משהו שהרבי סיפר לחסידים בחדרי חדרים והמתיק סוד שזה מסווג, ממש לא.
          ספציפית על עניין המשיחיות הרבי אמר במפורש שהוא נגד העניין של לפרסם אותו כמלך המשיח כי זה מרחיק יהודים ובסוגריים אני כותבת שהרבי גם הכחיש כל קשר למרות שהוא גם רמז במקרים אחרים, תעלומה.
          רק מבהירה, זה לא שאנחנו באים להתנשא על שאר היהודים שרק לנו 'מותר' לדעת מי הוא המשיח, בכלל בכלל לא.
          אנחנו רק מחפשים לקרב את כולם ולא להרחיק אף אחד, מה שכן אני בטוחה שחסידויות אחרות מאמינות שהאדמו"ר/ הרב שלהן הוא המשיח, אני לא יודעת אם הם מתאימים לסימנים אבל זה כבר עניין של אמונה.

          1. חבד זה קשת כל כך רחבה שכוללת בתוכה מלא סוגי אנשים ולאו דווקא חסידי חבד גיזעיים ושורשיים. אני לא יודעת על עוד נושא שהרבי אמר לא לפרסם מחוץ לחבד ושרק החבדניקים ידברו על זה בינם לבין עצמם. כי כל המהות של חבד זה הפצת המעיינות חוצה. אנחנו כל כך חשופים לכל העולם ולא מסתירים שום דבר עמוק בבטן החבדית
            האם זה באמת הגיוני שזה נכון שהרבי הוא המשיח אבל אנחנו רק יודעים את זה ואסור לפרסם? אוף לא נשמע לי
            יש לכם הסברים פור מי?

          2. # אין עוד חסידות שמאמינה שהרבי שלה משיח. תבדקי את זה..
            # בדקת פעם את הסדר הכרונולוגי של האירועים? אכן, בשנות הממ"ים היו כמה פעמים שהרבי התנגד לכך שאמרו עליו שהוא המשיח. אבל כבר מתשמ"ח ואילך בשנות הנונ"ים הרבי עודד מאוד את פרסומו כמלך המשיח. ויש כל כך הרבה הזדמנויות שראו את זה. החל מהפעם הראשונה בה קה"ת הוציאו ספר שלרבי נוסף התואר- מלך המשיח (הרבי כמובן אישר זאת) ועד למאות (!) הפעמים בהם הרבי עודד שירת 'יחי' (כל זה היה אחרי הפעם שהזכרת בתגובתך..)

            אם תחפשי עדויות של חסידים, ובטח כבר שמעת על השנה שאחרי הסתלקות אדמו"ר הריי"צ נ"ע. כמה הרבי סירב לקבל את הנשיאות, ובאילו התבטאויות הוא התבטא על העניין.. האם מישו יעיז לומר היום שהרבי לא נשיא בגלל מה שהוא אמר בתש"י? כמובן שלא.. משום שהרבי הסכים אחר כך. ככה אני רואה את הדברים גם בנושא של פרסום משיח.

            ### טניה, כייף לי לראות את התגובות שלך! את מגיבה בצורה כ"כ מכבדת ועניינית שאת עושה חשק להמשיך את הדיון ברוח הטובה הזאת

          3. מצטרפת לטניה, אהבתי את התגובות שלך 🙂

            ול'אחת'- זה לא שהרבי אמר שזה "סוד" ואסור לפרסם את זה. אבל הרבי מעולם לא דיבר במפורש על זה שצריך לפרסם שהוא מלך המשיח, ואפילו להיפך וד"ל.

            יש מענה מפורש של הרבי "אין *כל* חיוב לדעת מיהו המשיח אך מצווה על כל אחד אהבת ישראל ושלילת המחלוקת בפשטות".

            כלומר, אני בתור חב"דניקית מאמינה שהרבי הוא מלך המשיח אבל זה לא דבר שאני אכתוב/אפרסם/אגיד. אין כל חיוב וכל עניין להתעסק בזהותו של מלך המשיח, בפרט כשרואים שהתוצאות של פרסום רחב כזה מחללות שם חב"ד על כל המשתמע מכך.

            אם הרבי אמר וכתב בפירוש שאין צורך לפרסם זהותו של מלך המשיח, מי אנחנו שנחליט אחרת? מי אנחנו שנתעסק בכאלה עניין של "רבי" ו"משיח" שאנחנו אפילו לא מתחילים להבין את עניינים?

      3. הי טינה. הרשי לי לדייק את דברייך, את טועה וצודקת בו זמנית. והנה אני אסביר את עצמי:
        בהחלט בשנים הראשונות שבהם הרבי היה רבי הוא התנגד נחרצות לפרסום משיח, ואף אמר כמה ביטויים חריפים בנידון. בשנת תשכ"ה הפיץ אברהם פריז כרוזים בהם הודיע שהרבי הוא מלך המשיח, והרבי שלל את הפצתם בצורה נחרצת! במהלך השנים היו עוד כמה שניסו לפרסם את זהותו של הרבי כמלך המשיח אך הרבי עצר את ההפצה והגיב על כך בחריפות (לדוג: בתשמ"ג פרסם ר' משה סלונים קובץ בו ביאר למה הרבי הוא מלך המשיח והרבי שלל את הפצתו)
        עד כאן אנו עם אותה דעה:)
        החל מתנש"א הבחינו חסידים בכך שהחלה "תקופה חדשה" ביחס הרבי לפרסום זהות משיח. את האישור הראשון בתקופה זו קיבל הרב זמרוני ציק, מנהל בית חב"ד בבת ים. בסיום חודש מרחשון תנש"א כתב הרב ציק לרבי שמבקש אישור לפרסם שהרבי הוא המשיח. על כך ענה לו הרבי: "כמדובר בהתוועדות בארוכה לפי ערך, אזכיר על הציון". בהתוועדות שקדמה למענה, התוועדות שבת פרשת תולדות, דיבר הרבי אודות הפרסום על משיח בדברים היוצאים מן הלב ושמשיח כבר בא וצריך רק לומר את שמו.
        זאת דוגמא אחת מיני רבות להוכחות שבהם רואים שהרבי מעודד את פרסומו בתור מלך המשיח!
        והתשובה לשאלה: "אבל הרבי התנגד לפרסומו כמשיח" היא: "ישנם אנשים המחזיקים בידיהם מכתב שבו הרבי אומר נחרצות שהוא אינו מוכן לקבל עליו את הנשיאות להיות הרבי של חב"ד (לפני י' שבט תשי"א). האם ייתכן אפשרות לומר שהרבי הוא לא הרעבע שלנו כי לפני שהוא קיבל את הנשיאות הוא התנגד לכך?!

      4. וואי את ממש מתבלבלת…
        אתזה הרבי אמר *לפני* שנת תשנא ואחריה
        אבל בשנים מנ"א עד נ"ד הרבי אישר זאת בפירוש!!
        את רוצה להתכחש לזה שהרבי עודד לכל העם יחי??
        ואישר לפרסם ספרים(שלפני הוא באמת לא אישר)
        שכתוב שם בפירוש ובהרחבה שהרבי הוא המשיח??

    2. מצטרפת לדברי טניה.
      הרבי דרש לפרסם שאוטוטו משיח בא.
      הרבי אמר שאם אפשר להעביר דברים בלי להזכיר את שמו, כדי שיתקבלו על אוזני השומעים – זה טוב.

      וכל חסיד חב"ד מאמין שהרבי חי איתנו.
      אחרת של מי הוא חסיד?
      (אופן החיים זה כבר נושא נפרד. אבל צרם לי הניסוח)

    3. זה נכון שהרמבם נותן סימנים ברורים למשיח אבל יש גם סימנים ‏ששוטרים שהרעבע הו המשיח כי אחד מי סימנים,שהרעבע אמור ‏להוליד בט באב שזה לא המצב
      אבל לא רק הרמבם ‏מביא סימנים שאמורים להיות אצל המשיח. ולדוגמה לפי ‏הנביא זכריה המשיח אמור ליהיות בן אדם ששמו לא נישמה בכול ‏אוזן שזה לא מה שהיה אצל הרעבע
      או לפי ‏הנביא מיכה ולפי אוד דעות רבות שהמשיח אומר ‏ ‏להיוולד על אדמת ישראל וכש אנכנו יודעים הרעבע לא היה פעם אחד בישראל
      ובו נסים את כול הסימנים כמו שהמשיח היה אמור להיכנס לישראל רחוב אל חמור בצד
      המשיח הו זה ש אלייהו הנביא הצביא עליו ולא הו שאנשים התחילו לקדש את שמו
      וגם שכולם אומרים שלרעבע יש את כול הסימנים שהרמבם אומר אז איך שזכור לי הראמבם מדבר בסימנים בזמן הווה! ואם אני לא טועה הו גם מציין שהמשיח ‏יגלה את עצמו בזמן החיים שלו וכולנו יודעים שגם אם הנשמה של הרעבע חלקית איתנו הו כבר עזב את האולם הזה שזה סוטר את זה שהו המשיח לפי הרמבם!
      ולהגיד שכול חבדניק וחבדניקית מעמינים שהרעבע הו ‏המשיח זה לא נכון כי בתכלס זה לא
      אני ‏בעצמית ‏חבדניקית ולא ‏טוענת שהרבי הו המשיח כי זה לא הדבר שהרבי רצה. להפך! הו לא רצה שיפרסמו ויגידו את זה.
      וזה שהרבי עזב את האולם זות הסיבה הסופית שהו לא המשיח!
      וצריחים להבין את זה ‏יבוא ‏הדור שהמשיח בן דוד ‏יוולד ולשם אנחנו חייבים לחכות.

      1. לא כל דעה בתורה נפסקה להלכה…
        מה שהרמב"ם אומר, זו ההלכה, ולא בטוח שכל הדעות שציינת נפסקו להלכה. ועפ"י הרמב"ם הרעבע עונה על כלללל הסימנים!
        ישנו אפילו פסק הלכתי, שחתמו עליו רבנים גם לא חב"דניקם… שהרעבע הוא מלך המשיח.
        כמו כן, אמו של הרעבע נתעברה בתשעה באב, שזה כמו לידה.

  5. כל החב"דניקים מאמינים שהרעבע הוא מלך המשיח.
    בסאטעלייט (שידור לווייני) בתשנ"ב , כל חב"ד השתתפה, וכל חב"ד פרסמה בכל העולם שהרעבע הוא מלך המשיח.
    כיום, אף אחד לא חולק על כך, זהו משהו מאוד בסיסי בחב"ד. אך יש חלוקי דעות האם נכון לפרסם זאת או לא, ואיך ה"אופן המתקבל" וכו'.

  6. דבר ראשון זה באמת כואב
    הפילוג הזה.
    אבל מה שאני יודעת
    שיש קבוצה שמאמינה שהרבי חי וקיים גם ברוח גשמית
    ויש קבוצה שמאמינה שהרבי חי איתנו ברוחניות ואנו כבר רוצים לראות אותו בעיניים גשמיות.

  7. רובם של החבדניקים בין המשיחיסטים ובין הלא מאמינים שהרבי הוא המשיח.
    יש כמה וכמה הוכחות לכך:
    1. אם מסתכלים לפי דבריו של הרמב"ם על מיהו מלך המשיח, רואים בפירוש שכל הסימנים מעידים על כך שהרבי מליובאוויטש הוא המשיח.
    2. לפי דבריו של הרבי בעצמו: הרבי אף פעם לא אמר "אני מלך המשיח" אלא נתן לנו רמזים (ממש מפורשים לכך). אני אתן דוגמא אחת מתוך מיני רבות:
    בקונטרס "בית רבינו" הרבי אומר שנשיא הדור הוא גם המשיח שבדור, והחבדניקים מאמינים שהרבי הוא נשיא הדור, ולכן הרבי הוא גם מלך המשיח שבדור.
    (נתתי כאן רק מעט מתוך המוני ההוכחות לכך, אם יעניין אותך עוד הוכחות תכתבי ואני אשתדל להביא לך עוד)

    1. לגבי זה שמעתי שאומרים שהמשיח נולד או יוולד ב9 באב
      איך אתם מסבירים את זה? הרי הרבי נולד בי' ניסן לא?

      1. הרבנית חנה, אמו של הרעבע, נתעברה, נהיתה בהריון, בתשעה באב, שזה נחשב כמו לידה.
        והשנה בה הרעבע נולד, הייתה שנה מעוברת, כך שזה בדיוק תשעה חודשים.

  8. אני חושבת שכולם מאמינים שהרבי הוא המשיח כי זה כתוב במפורש בשיחות של הרבי. אפשר ללמוד את קונטרס בבית רבינו שבבבל. איך לא?
    המשיחסטים מוכנים לפרסם שהרבי הוא משיח והאנטים משיחיסטים לא מפרסמים

  9. הרבי מלך המשיח נקודה כך קובעת התורה ההלכה והדיינים.
    כולם מאמינים ויודעים את זה
    רק מה התפקיד שלנו זה להסביר למה!:)
    אם תרצו הסבר מפורט רק תבקשו!

  10. לקראת יו"ד שבט תשנ"ג, יום מלאת ארבעים ושלוש שנים לנשיאותו של הרבי, הוחלט לארגן מעמד סאטעלייט עולמי ובו ישודר עידוד הרבי לשירת ה'יחי' על ידי רשתות הטלויזיה לכל העולם כולו. בתחילה הוציאו רבני חב"ד מכתב התנגדות לשידור, אך בעקבות אישורו של הרבי חזרו בהם במכתב נוסף בו הודיעו ש"אין אחר דברי המלך כלום".

    המעמד התקיים ב-770 בליל יו"ד שבט, בהשתתפות אלפי חסידים, ועשרות כתבים וצלמים ששידרו את המעמד לכל קצוי תבל. מעמד זה עורר הד תקשורתי רב וחשף את האמונה ברבי כמלך המשיח ובהתגלותו הקרובה בפני כל שדרות העם.

    באותה תקופה הכניס ר' משה ברדוגו ממגדל העמק לרבי אלבום נוסף, המתעד את פעולותיו בפרסום זהותו של משיח במגדל העמק. הרבי הוציא בקבוק משקה באמצעות המזכיר ר' בנימין קליין, ויצא באותו יום לתפילת מנחה אחרי תקופה ארוכה שלא יצא.

    באותה שנה שידרג הרב יצחק שפרינגר את פרסום המודעות בעיתונים הכלליים, והוסיף להם את המסר אודות זיהוי של הרבי כמלך המשיח והצורך לקבל את מלכותו, כותרת המודעת הייתה "יחי המלך המשיח" ובמודעות הופיעה תמונת הרבי. לאור התנגדות שהופיעה לפרסום, ביקש הרב שפרינגר להכניס לרבי את המודעות שפרסם. המזכיר הרב גרונר הראה לרבי את המודעות שנדפסו בשלוש שפות (אנגלית, עברית ואידיש), הקריא את כותרותיהם והרבי נענע בראשו לאות חיוב על שאלתו האם יכול הרב שפרינגר להדפיסן.

  11. היי זאת השואלת
    האמת שרציתי גם תשובה גם מהאתר עצמו ראיתי שכמה שאלו שאלות ועורכות האתר ענו להן מפורט
    איך אפשר לעשות את זה?
    תודה!

  12. אוףף מעצבנות אותי הפוליטיקות של חב"ד
    בנות, כמה פעמים אני אומר לכן שחב"ד זה לא משיחיסטים ואנטים??
    חב"ד זו חסידות!!!
    במקום להתעניין יותר מידי בפולטיקות העצובות של חב"ד, לכו תלמדו שיחה של הרבי!!!
    את שואלת האם החב"דניקים מאמינים שהרבי הוא המשיח? לכי לרחוב, תראי מלא מדבקות של הרבי עם כיתוב מתחת- "משיח".
    זהו!

    1. ב"ה. הנושא הזה בוער אצלי, אז קראתי.
      ישנם כול מיני ספרים שמדברים על נושא זה כמו "יחי המלך" ו"תורה יבקשו מפיוה" של הרב וולפא. (ישנם עוד הרבה, לא עולה לי לראש כרגע…:)) אפשר לקרוא על זה גם בחב"דפדיה. (חשוב להדגיש שבספרים של הרב וולפא, הכל לפי מקורות ומראי מקומות, וכן בחב"דפדיה..) כמו כן, ריאתי את הווידאו של הסאטעלייט, ועוד המוןןן ודואים שהרעבע מעודד יחי.
      את האמת, שלא היה לי כוח לכתוב ולהקליד כול כך הרבה… אבל הרגשתי שזה לא פאייר שרק אני אדע את האמת… באמת לקח לי המון זמןןן.
      בנות, זה נושא כול כך חשוב, זה החיים שלנו כפשוטו ממש. באמת שצריך לחפש את האמת ולקרוא עליה.
      לא באה להילחם באף אחת ח"ו וח"ו ושוב מתנצלת אם מישהי אולי לא הבינה נכון… אבל ממש חשוב לי שידעו את האמת.
      תודה, "משיח נאו" על התגובה הזו, שתדעי שעודדת אותי:) אני יודעת שזה הדבר הנכון לעשות, אבל משמח שעוד רואים זאת כך…
      יחי המלך המשיח לעולם ועד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא
אוהבת את עצמך באמת ורוצה לעזור? כנסי😉
אוף. תקשיבו. יש לי קטע מעצבן שכשאני כועסת וקצת עולים לי הפיוזים(אני גי'נג'ית....

אחת. שנמאסה. על עצמה. איך שהיא.

קעמפ בדרכך בצרפת
תגידו מישי מכירה את הקעמפ בדרכך? היתה שם? מה הסגנון של הבנות? המדריכות? מה הת...

כותבת במקום החברה שלי שמפחדת לכתוב פה

קרה לך?
היי, קרה לך פעם שהיתה לך חברה טובה, והייתן כל היום מתכתבות במייל/וואצאפ, והיו...

פרח ורוד

קושי 🌪️
מה האתגר שלך ברוחניות? מה הדבר שהכי קשה לך? איך את מתמודדת עם זה? אני מרגישה ...

רוצה להיות טובה

משפיעה לא פסיכולוגית
היי אנשות תקשיבו אחרי הרבה חיפושים מצאתי משפיעה ועד שהעזתי לשאול אותה..🤦🏻‍♀️ ...

לילי

שקט ! ?
אני ילדה שאוהבת לדבר מאד מאד לאחרונה אני שומעת מהרבה מקומות שחברה אמיתית היא ...

מוקרמת

חברות מגעילה
היי חברות, לפני כמה חודשים טובים עלה פוסט על חברות. הפוסט היה על חברות קרובה,...

שותפה

סתם שאלה.. לא חייבות להיכנס, אבל יהיה נחמד מצידכן אם כן תכנסו 😉
גם לכן יש ביקורת על סגנון הלבוש של חברה? אם כן, הייתן אומרות לה משהו על זה? מ...

סליחה על השאלה

פוסטים חדשים
אש האהבה
אבא אתה לא צריך אותי. אבא אני צריכה אותך! אבא לא צריך אותי, אותי כן. אבל לא ת...

דומיה נפשי

תותים זה טעים
חברות תקשיבו אני לבד. אבל כ"כ מוקפת.. בה בזמן האחרון התחלתי להעריך את עצ...

מאמית אחת

י״א ניסן רעיון כללי
פורסם לראשונה: ח׳ בניסן תשפ״ב רבי-קשר-אני? הבדל בין חסיד לרבי היא אינסופית א...

מפג

אוהבת את עצמך באמת ורוצה לעזור? כנסי😉
אוף. תקשיבו. יש לי קטע מעצבן שכשאני כועסת וקצת עולים לי הפיוזים(אני גי'נג'ית....

אחת. שנמאסה. על עצמה. איך שהיא.

קעמפ בדרכך בצרפת
תגידו מישי מכירה את הקעמפ בדרכך? היתה שם? מה הסגנון של הבנות? המדריכות? מה הת...

כותבת במקום החברה שלי שמפחדת לכתוב פה

קרה לך?
היי, קרה לך פעם שהיתה לך חברה טובה, והייתן כל היום מתכתבות במייל/וואצאפ, והיו...

פרח ורוד

הקב"ה, הממוצע ואת.
ישנם כאלו שטועים וסבורים שאין צורך ב"ממוצע", אלא הוא והקב"ה...

דיני

דברים שאי אפשר להסתיר
קל להסתיר שנאה 😁קשה להסתיר אהבה 🥰אי אפשר להסתיר אדישות 🙄

שירבוטית

תגיות פופלריות

חיפוש לפי תגיות >

חיפוש לפי תגיות >